(financiële) toestand in de wereld

Rob Kirby met een interessante analyse. Besproken worden onder andere export van arbeid naar en intellectuele diefstal door China en vastgoed als vermogensbestanddeel voor waardebehoud.

Apart: Rob adviseert naast investeren in goud, zilver en vastgoed ook te investeren in crypto, terwijl hij ook voorspelt dat de meeste crypto uiteindelijk tot niks terugkeren,
Gold and silver markets act like country clubs, crypto doesn't have that, volgens Rob.

Hoe kan het dan dat Elon de koers van crypto zo makkelijk kan beïnvloeden?
Rob is naar mijn mening wakker over de huidige economie, maar mbt crypto een slaapwandelaar.

Laatst bewerkt:
De onbetaalbare klimaatplannen zorgen ervoor dat de Nederlandse staatsschuld drastisch zal oplopen, tot wel 92% van het bbp. Jongeren moeten daar straks voor opdraaien. “Groene energie” is geen investering in de toekomst, maar een financiële strop voor de volgende generatie.

Zonder 'groen' beleid was de schuld gedaald.
Aldus FvD via Telegram.

Hoe hoog ligt de daadwerkelijke schuld en hoe groot is de nepeconomie en hoe groot is de reële economie?

Mensen in de financiele wereld kijken vaak naar de waarde van verschillende dingen. Wat is bijvoorbeeld de prijs van goud vergeleken met de prijs van een nieuw huis, om zomaar een voorbeeld te noemen. De ratios zijn hierin de belangrijkste factor. Het gaat dus om de waarde, en niet de prijs. Zo heeft een Amerikaanse Youtuber uitgerekend dat de ratio van de Dow:zilver iets van 1556 is. Dat wil zeggen, de Dow heeft een waarde van 1556 Troy ons zilver (één Troy ons is 31.1 gram).
Als wij de afgelopen 100 jaar bekijken, zien wij dat de ratio op een gegeven moment (in 1980) 24.5 was. Als dat vandaag zou gebeuren, en dat kan best met gelddrukkerij/inflatie, zou één Troy ons zilver 1100 Euro waard zijn.

180CDEEC-1949-4041-BBC0-6CDCFEA2DDEB.jpeg

Mensen in de financiele wereld kijken vaak naar de waarde van verschillende dingen. Wat is bijvoorbeeld de prijs van goud vergeleken met de prijs van een nieuw huis, om zomaar een voorbeeld te noemen. De ratios zijn hierin de belangrijkste factor. Het gaat dus om de waarde, en niet de prijs. Zo heeft een Amerikaanse Youtuber uitgerekend dat de ratio van de Dow:zilver iets van 1556 is. Dat wil zeggen, de Dow heeft een waarde van 1556 Troy ons zilver (één Troy ons is 31.1 gram).
Als wij de afgelopen 100 jaar bekijken, zien wij dat de ratio op een gegeven moment (in 1980) 24.5 was. Als dat vandaag zou gebeuren, en dat kan best met gelddrukkerij/inflatie, zou één Troy ons zilver 1100 Euro waard zijn.

Bekijk bijlage 7787

//quote

Of...... De DOW zou met een factor 50 dalen en dat lijkt mij ook niet onwaarschijnlijk :)
Een troy ounce zilver is exact 1 troy ounce zilver waard, de rest is fictief :-)

Tja bijna alles is fictief!
Alleen goud en zilver niet.
Voorlopig is er een flinke inflatie gaande en heb ik daardoor duizenden euro’s verloren.

Tja bijna alles is fictief!
Alleen goud en zilver niet.
Voorlopig is er een flinke inflatie gaande en heb ik daardoor duizenden euro’s verloren.
En je verlies zal nog groter worden als dit er doorheen gestampt is :-(

• Grrr
Waarderingen: Surv
En je verlies zal nog groter worden als dit er doorheen gestampt is :-(

Kunnen ze die nepeuro ook als grondstof gebruiken en bij een langdurige stroomuitval?

Dus beleggen in Goud, zilver, ontroerend goed is niet wijs?
Gewoon je geld op de bank laten staan?

Is dat misschien om zand in de ogen te strooien?
Vraag me af hoeveel mensen in de wereld met verstand van zaken (ik niet dus) al zien wat er aan het gebeuren is.

Dat gaat pas gebeuren als mensen hun futures willen inruilen voor fysiek spul. En dan zal het heeeeel hard gaan denk ik.

Ja, maar daar zitten we ook al jaren op te wachten :-(

Die silversqeeuze loopt ook nog steeds maar dat schiet ook niet erg op

Als er een run op fysiek komt dan schiet het idd exponentieel omhoog

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug