Fodmap

Vandaag nogmaals sinassap plus lepel bitterzout genomen. gisteren ook plus chinese pilletjes.
Ik vraag me af of ik wel zal eten.
Mijn laatste ervaring van zaterdag j.l. was dat ik niet genoeg leeg was naar mijn zin.en er een dag na de ontlasting alsnog diaree kwam.

Donderdag ergens een afspraak over gezondheid.


Gisteren kwam ik die leverreiniging weer tegen. Moet ik nog eens nalezen straks of dat iets voor mij is nu de darmen zo weinig doen.

Dit bericht zag ik staan over de GAL.
Waarom doen de darmen momenteel nauwelijks iets?
Kan het met de gal te maken hebben?

Galzuren - biovis.eu

WebHet galzuurmetabolisme Het galzuurmetabolisme begint bij de omzetting van cholesterol tot primaire galzuren (pGZ) in de lever (1). De omzetting volgt hierbij voor 90-95% de klassieke pathway, waarbij het door 7α-hydroxylase (gecodeerd door CYP7A1) in cholinezuur (CA) …
 
Just How BAD is the TSH Thyroid Test? (the answer is shocking)


Het nadeel van deze site vind ik dat de artikelen zo langdradig zijn.
Ook willen ze verkopen maar dat wil bijna iedereen.
Verder vind ik deze site goed.
Inmiddels zit ik bijna de hele dag over gezondheid te lezen.
Ben ik niet blij mee.
 
Laatst bewerkt:
Via email kontakt gezocht met arts D. Zimmerman van het ETZ in Tilburg.
Eerst met de assistente gesproken maar kon me niet helpen.
Vraag: hebben ze wel eens gezocht waar precies de zenuwschade zit?
Als het de endeldarm is waarom blijft het dan hangen ergens overgang dunne darm/dikke darm?
Hoe wordt het behandeld? antwoord van assistente met Vezels en metamicil.
Dit is precies het antwoord dat ik verwachtte.
Ik zei dat ik bitterzout gebruikte.
Bitterzout kent ze niet. .

Mensen met het LAR-syndroom hebben minder klachten dan mensen met een zenuwschade.
Met LAR hebben ze nog een impuls. oftewel een verbinding vanuit de endeldarm (die zich normaliter eerst moet vullen) naar de hersenen.
Ik merk wel dat ik het erg vervelend vind zonder goedwerkende darmspoelingen.

Waarom? Gisteren wat chinese pilletjes geslikt, dan voel ik darmen werken maar het zet niet door.
Vandaag weer 2x pilletjes geslikt, ook sinas/ei/olie genomen.
Darmen voel ik af en toe werken met een klein beetje resultaat maar het zet niet door tot nu toe.
Dus dat is het lastige. moet ik meer slikken ja of nee.
Dat is met bitterout en sennathee trouwens net zo.
ik moet afwachten wanneer en of het helpt.
Hopelijk komt er in de toekomst dan een vast ritme.
waar ik ook nog eens op kan vertrouwen.
 
Fodmap is koolhydraat arm dieet en wordt al jaren gepromoot bij darmklachten.

Er is ook een dieet genaamd AIP, ook voor darmklachten. daar gebruiken ze geen eieren.

Lastig om erachter te komen welke van de 2 in mijn geval het beste is.
Ik denk dat de gluten de grote boosdoener zijn.
Nachtschades eet ik niet en ga ik ook niet doen.
Ik heb in de loop der jaren al veel aangepast en raak het spoor een beetje bijster.


Gisteren was ik bij iemand die de gezondheid kan meten met het systeem Progros.

Ik heb het LAR-syndroom. (sind 2008/2009)
Een poliep in de endeldarm, is weggehaald, bestraald, lymfeklieren verwijderd, de rechter eierstok verwijderd, 6 maanden een tijdelijk stoma gehad. Allemaal gedaan "Uit voorzorg".
Resultaat: begonnen met zeer lange tijd diaree - is inmiddels verbeterd - en de ontlasting komt niet vanzelf. Zenuwschade.
Vele mensen met het LAR-syndoom gaan darmspoelingen doen omdat ze het Zat zijn om de hele dag naar de WC te moeten lopen.

Inmiddels dus al die jaren zoveel mogelijk gelezen en toegepast wat er te doen is om darmen gezond te houden. Ook vaak computer proramma,s geraadpleed om te zoeken naar de eigenlijke oorzaak van de zenuwschade, want zonder darmspoelingen krijg ik een ander probleem.
De dunne en de dikke darm werkt wel, dat betekent dat de inhoud doorschuift naar onderen, waar het gedeeltelijk blijft hangen en gedeeltelijk naar buiten wil - en na een paar uur steeds schoonmaken ben ik dat behoorlijk zat en ga meestal spoelen.
Als de spoelingen goed gaan hoef ik een paar dagen niets te doen.
Geen buikpijn, geen darmklachten.
In principe voelen mensen ook niet dat de darmen aan het werk zijn, pas als het de endeldarm bereikt en het daar volzit gaat er een seintje naar de hersenen. Het seintje dat ik dus niet heb.
Waarom dit verhaal?
Dit is zeer in het kort mijn teksten onder "Poliepen".

Inmiddels heb ik er bij gekregen last van duizeligheid, zere knie/onderbenen en last van mijn rug. En de leeftijd gaat meespelen.
Als kind had ik acne en de huidarts schreef tetracycline = antibiotica - voor. Heb ik tot mijn 50e jarenlang gebruikt.
EN - ik ging als 1 van de gezondste mensen het ziekenhuis in.

Het resultaat van de Prognos meting.
Gezondheid van de darmen helemaal niet in orde. Ze noemt het spastische darm.
Ik heb al die jaren veel gezonde dingen toegepast n.a.v. alle artikelen die er te vinden zijn. Maar dat heeft blijkbaar niet geholpen.
En iedereen die ik consulteer zegt altijd - je doet het zelf. Je doet darmspoelingen en maakt de darm lui en je spoelt alles eruit. Als je dat niet doet gaan de darmen wel werken.
Hoe dan??? Zooo frustrerend.
Ik denk dat dokters enz. uitgaan van een mens zonder schade. Ik heb schade. en dat staat niet in hun boeken. En ik ben bang dat ze nog teveel uitgaan van bestaande theorieen en protocollen. Zo is het en het kan niet anders zijn dan wat wij geleerd hebben.
Ik denk o.a. aan borst-implantaten. daar kon men ook niet ziek van worden.
Gifstoffen, kun je geen kanker en/of alzheimer van krijgen.

Dat Formap dieet ga ik proberen.
en dan maar afwachten.
Ik overweeg nog iets anders, en dat is een paar dagen alleen cocos-yoghurt eten met wat supplementen.
De darmen rust geven. Of een echte vastenkuur inlassen. bv met bouillon.
Ook ben ik sinds kort begonnen met een UM oer-oplossing probiotica en ZEOLIET MED om de darmen te ontslakken/ontgiften/ontzuren. gekocht bij Kaardeshop.

In vorige ontlasting onderzoek zat Zonuline. moet je niet willen hebben.


Verder zocht ik vandaag naar tandartsen voor ouderen. Mijn voortand is afgebroken. Misschien ook door een slechte darmfumctie?
Weston Price zocht naar voeding en goede voeding zorgt voor gezonde tanden.
Die tand kwestie wil ik in een apart topic houden.
jij hebt destijds toch een poliep laten bestralen. Daar kan je mogelijk een zwakkere bot-/tandstructuur doorkrijgen. Ik spreek uit ervaring n.a.v. wegsnijden gezwel op vinger. Tandarts is altijd moeilijk misschien Starrenburg in Honselersdijk proberen?
Wel goed dat je zelf alles zo onderzoekt.
 

De verhalen van mensen met LAR zijn grotendeels hetzelfde.
Verschil met mij is dat ik niet de medicatie en/of aanwijzingen van de artsen volg. staat me niet aan.

Ze leren hoe ze moeten opereren en medicatie kunnen geven maar over gezondheid weten ze niets.
 

De verhalen van mensen met LAR zijn grotendeels hetzelfde.
Verschil met mij is dat ik niet de medicatie en/of aanwijzingen van de artsen volg. staat me niet aan.

Ze leren hoe ze moeten opereren en medicatie kunnen geven maar over gezondheid weten ze niets.
klopt, heel triest, heel erg.
 
Vandaag had ik een mazzeltje.
Het werd tijd voor een lege darm, had al weer veel te veel klachten.
Besloot maar weer eens een spoeling te proberen. . Goed gegokt en erg leeg en erg blij.
Vreemd dat dat het beste bevalt en ik WEL in 1 keer leeg ben.

Het is niet voor het eerst dat ik dit artikel lees. Overal staat altijd dat laxantia niet langdurig mogen worden gebruikt.
Maar dan kennen ze het LAR-syndroom niet.
De vorige dagen heb ik die chinese pilletjes genomen maar geen 8x3. per dag.
In principe lijkt het me oke dat ik per dag de darm een beetje stimuleer.

Eigenlijk wil ik dat liever met fruit en groentes doen, zoveel mogelijk zonder laxantia.
Ook wordt geadviseerd in de ochtend appel-azijn , ga ik doen. .
of wonder-olie. maar die vind ik zooo vies.

Bitterzout gaf 1 dag een flinke medewerking maar de 2e dag zat ik alsnog op de WC.

Ik heb een nieuw produkt om te proberen. Darmmanagement PRO. er zit rhamnusbast in. maar hoeveel? .
 
Een afgestrepen theelepel Darmmanagement werkte al na een uur. Ingenomen met sinas/ei/olie.
Dit verdient het om het ,s-avonds in te nemen en hopelijk de boel een beetje kan sturen. Het zou mijn leven een stuk prettiger maken.
 

Toevallig zag ik dit artikel. geschreven door een chirurg die die LAR operaties doet. Moet het nog verder bestuderen.

Ik wil een camera-pil slikken, ooit al eens gedaan bij de VU maar ze konden niets vinden. Ik heb de video zelf, kan nog wel eens van pas komen. Want nu hebben ze een nieuwe aanvraag afgewezen.
Kan ook komen omdat de huisarts niet voldoende heeft aangegeven hoe ernstig de klachten zijn. Ze had de ernst van de klacht duidelijk moeten maken. Artsen hebben het druk, die gaan heus niet zomaar een camera onderzoek doen.
Overweeg een andere huisarts. moet in de buurt zijn en open staan voor homeopathie o.i.d.
Ook wil ik een EEG. Het neurologische 1e onderzoek vond ik ook een wassen neus. kun je vinden op internet hoe ze dat doen.
Ik ben behoorlijk duizelig en het wordt erger met lopen. ga daardoor raar lopen en bewegen. In huis gaat redelijk.
Ik voel het vanuit de nek achter.
 

Toevallig zag ik dit artikel. geschreven door een chirurg die die LAR operaties doet. Moet het nog verder bestuderen.

Ik wil een camera-pil slikken, ooit al eens gedaan bij de VU maar ze konden niets vinden. Ik heb de video zelf, kan nog wel eens van pas komen. Want nu hebben ze een nieuwe aanvraag afgewezen.
Kan ook komen omdat de huisarts niet voldoende heeft aangegeven hoe ernstig de klachten zijn. Ze had de ernst van de klacht duidelijk moeten maken. Artsen hebben het druk, die gaan heus niet zomaar een camera onderzoek doen.
Overweeg een andere huisarts. moet in de buurt zijn en open staan voor homeopathie o.i.d.
Ook wil ik een EEG. Het neurologische 1e onderzoek vond ik ook een wassen neus. kun je vinden op internet hoe ze dat doen.
Ik ben behoorlijk duizelig en het wordt erger met lopen. ga daardoor raar lopen en bewegen. In huis gaat redelijk.
Ik voel het vanuit de nek achter.
hoe komt die duizeligheid?
 
Ik zit vandaag wat mappen door te spitten.
In 2016 voor het eerst een Es Teck Bodyscan gedaan in Zoetermeer.
Drs. A.W. Mostert
Hij wist heel goed waarover hij het had maar werd verguisd en hem het werken onmogelijk gemaakt.
Nadien heb ik nog vaak bij anderen bodyscans gedaan en darm- en bloedonderzoeken.

Ik zie dat de gezondheid toen al sinds 2009 sterk achteruit was gegaan.
Inmiddels weet ik dat het allemaal begonnen is met 40 jaar antibiotica.
Ook in 2016 voor het eerst begonnen met enzymen in te nemen.
Extra inzymen was het eerste dat duidelijke verbeteringen bracht.

Ook voor het eerst in 2016 de energie in de rug laten meten.

Ik heb het altijd geweten. De duizeligheid komt (na de operatie) uit de rug. maar de preciese lokatie weet ik dan weer niet.
Ik had er al vaak naar gezocht.
En dat is waarschijnlijk niet te herstellen.
Bestaat er een zenuwgeleidings-onderzoek?

Ik zat vandaag aan tafel in de mappen te lezen, dan zit je met een gebogen hoofd. Fout. helemaal fout.
Ik ben hier dus helemaal niet blij mee.

Het gevoel van schade zit dus bij mij in het hoofd en uiteraard de darmen.

https://mefics.org/nl/nerve-damage- after-surgery-what-are-your-options/

https://mefics.org/nl/nerve-damage- after-surgery-what-are-your-options/
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk kan ik de hele dag wel zoeken en lezen.
Ik weet dat ik een uitzondering ben en ik weet dat ik het zelf uit moet zoeken.
De camera pil is afgewezen. Ik heb gelukkig het verslag en de video van een eerdere pil. . De manier waarop het NU gaat is ieel anders dan destijds. Er bestaat zowiezo gevaar dat de pil ergens blijft zitten.
Gisteren 2x een theelepel darmmanagement genomen. Deed niks, terwijl een paar dagen geleden het wel werkte.
Misschien is het beter om de hele hoeveelheid in 1 keer te nemen.
Zojuist toch maar weer darmen gespoeld. gelukkig enige medewerking gehad want ik wil ontlasting opsturen.

Ik ben de laatste tijd ZO ontzettend koud. gewoon niet normaal meer.
Temperatuur = 36,1
.Extra T4/T3 geslikt .Temp nu 37.1 .
smiddags weer koud en temp weer gezakt naar 36.5
Forefront health adviseerde ooit Pregnenolone. Heb ik in huis en ingenomen.

Gevonden CAUDAsyndroom. is een acute neurologische aandoening waar de zenuwen in de cauda equina tegelijk uitvallen.
Dat heb ik zeker NIET maar als je dan zo,n artikel verder leest dan zijn er zeker wel aanwijzingen die het verdienen er verder naar te zoeken.
In 2009 had ik bv een zeer dikke knobbel onderaan mijn rug (ontsteking) waar ik erg veel last van had. snachts liep ik te spoken door het huis, Zelfs nog een 2nd opinion gedaan maar het moest vanzelf weggaan.
Ook kon ik heel lang niet goed zitten. en fietsen.
De huisarts heeft het verslg van 2009 nog. gelukkig maar anders denken ze dat ik alles zit te verzinnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eerstdaags toch een consult doen in het ziekenhuis.
Ik heb wel iets bijzonders gevonden over zenuwen. Zou het fijn vinden als geinteresseerden zich hier eens in willen verdiepen.


In dit artikel spreekt men over SACRALE zenuwen en kunnen mensen een implantaat krijgen voor de stoelgang.
Wist ik al een tijdje. Helaas is die opratie en een implantaat niet aantrekkelijk.

SNM therapie?

In dit 2e artikel spreekt men ook over Sacrale zenuwwortels.

Heb ik eindelijk?? iets gevonden over de samenhang van die zenuwschade met mijn ontlasting probleem?

Dit soort artikelen wil ik meenemen naar MDL arts zodat ze me niet kunnen zeggen dat ze het niet weten.

En als ze het inderdaad niet weten en ik gelijk heb met dit 2e artikel dan moeten ze hun schoolgeld terug halen.

Alle LAR patienten wel schade toebrengen maar verder kunnen ze barsten.

Dit soort artikelen kan ik ook gebruiken om weer aanknopingspunten te vinden om verder te zoeken.. Want alleen met de juiste termen vind ik iets.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eerstdaags toch een consult doen in het ziekenhuis.
Ik heb wel iets bijzonders gevonden over zenuwen. Zou het fijn vinden als geinteresseerden zich hier eens in willen verdiepen.


In dit artikel spreekt men over SACRALE zenuwen en kunnen mensen een implantaat krijgen voor de stoelgang.
Succes..Wees wel bedachtzaam he met wat ze voorstellen. Pas op met allerlei onderzoeken als röntgen pet-scans enz. 😊
 

Helaas zijn alle pogingen voor een goede stoelgang niet naar mijn zin.
Alles wat ik inneem heeft meestal pas de volgende dag invloed.

Geprobeerd bitterzout, stoelgangthee, sinassap met darmmaagement-pro. soms alsnog een darmspoeling.
Bovendien doen de darmen niet constant hetzelfde.
Het lijkt erop dat als ik goed leeg ben en iets inneem dat het beter werkt dan dat ik van een paar dagen "vol" zit.
Die darmmanagemt bv ook weer. Pas dagen later werkte het en NIET in 1 keer.

Morgen een afspraak. hele dag onderweg. Durf niets in te nemen.
Gok erop dat ik leeg genoeg ben en zonder extra stimulatie de dag door kom.
Dan kan ik donderdag-aond , vrijdag en zaterdag/zondag weer aan de slag.
EN thuisblijven.

De gal vloeistof is belangrijk. Lijkt in allerlei onderzoeken bij mij oke te zijn maar mijn hele gestel is niet oke. helaas.
Ik zoek straks dus naar groenten en/of fruit die de gal extra aansturen.
Zoveel mogelijk de natuurlijke route. voorlopig.
 
Laatst bewerkt:
@Romagi Laat het nou eens los. Laat het verleden los, laat alle fouten die gemaakt zijn door anderen en door jou los want ze waren er om van te leren, laat je gezondheid los. Je houdt alle conflicten en daardoor dus 'kwalen' in stand [zie hiervoor ook: www.germaansegeneeskunde.nl]. Je lijf weet het beter dan jij.

Het geheim van de geneeskunde is om de patiënt af te leiden, terwijl de Natuur zichzelf heelt.
Voltaire
 
Er zijn artsen die kanker NIET regulier behandelen.
Bij het lezen van het zeer goede werk van Dr.Geerd Hamer vraag ik me af of er momenteel orthomoleculaire artsen zijn die zijn zienswijze volgen.

Geerd Hamer praat niet over mensen met heftige klachten door operaties. Is H.E.K.S zelf toevllig orthomoleculair onderlegd?
 
Er zijn artsen die kanker NIET regulier behandelen.
Bij het lezen van het zeer goede werk van Dr.Geerd Hamer vraag ik me af of er momenteel orthomoleculaire artsen zijn die zijn zienswijze volgen.

Geerd Hamer praat niet over mensen met heftige klachten door operaties.
Ja er zijn behandelaars die de Germaanse geneeskunde als richtlijn gebruiken. Ze zijn volgens mij wel vindbaar via zoekmachines.

Op de site www.germaansegeneeskunde.nl wordt wel degelijk de impact van operaties en andere 'zorg'-behandelingen besproken.
 
Uiteraard wil ik weten wat hij schrijft over de endeldarm en poliepen.

Ik vond wel poliepen in de maag en dat is interessant want ik had al eens kontakt met mensen die zich hadden laten opereren.
Het onderwerp was toen darmspoelingen. terwijl de oorzaak in de maag lag.

zie Gastroparese, een gedeeltelijke verlamming van de maag heeft betrekking op de maagspieren en is gekoppeld aan “het niet kunnen passeren van een onverteerbare brok” (zie darmspieren). Tijdens de conflictactieve fase vertraagt de peristaltiek van de maag, wat de beweeglijkheid van de buikspieren inperkt. Symptomen zijn onder meer maagkrampen en misselijkheid.




Die mensen met deze aandoening hebben zich laten opereren en gingen daardoor van kwaad tot erger. steeds weer meerdere operaties.

Dit vond ik niet terug bij Geerd Hamer.

Hij heeft een ABC om te zoeken en dat is geweldig wat die man allemaal uitlegt en weet maar de tegenwoordige methode is = Opereren .Dus schade aanrichten. Dan ben je eigenlijk al te laat.

Dus zoek maar ergens naar een operatie die is gedaan en waar hij eventueel een oplossing voor gaf. .
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan