medifactia.com
-------------------------------------------
Vandaag was ik bij MDL arts in Amstelland ziekenhuis.
Hij beweerde dat obstructie alleen maar voorkomt in de dikke darm en niet in de dunne darm. Ik kan een onderzoek krijgen als ik dat wil.
Een van de onderoeken is CT Colografie met een "smerig papje" inslikken maar die "papjes" zijn niet gezond. En logisch nadenken zegt mij dat het er niet direct uit is.
of
een colonoscopie = met een slangetje via de anus naar binnen. Ik weet zeker dat er destijds gezegd is dat ze de bochten niet goed door konden komen en in principe
kunnen ze dan de darm doorprikken./beschadigen. Dat gebeurt onder narcose.
Dan bestaan er 2 soorten stoma,s. - op de dikke darm of op de dunne darm.
ik moet dus zoeken naar de voordelen en nadelen.
Ik had ooit een stoma op dunne darm. Die stoma liep NIET DOOR destijds maar arts stak gewoon zijn vinger naar binnen en toen liep het weer.
Zou die plek weer slecht doorstromen misschien?
Geen tijd gehad om daar over te praten. Want alleen de dikke darm kwam in aanmerking voor obstructie - volgens arts.
Dan is er nog een overgang van dunne darm naar dikke darm en wordt afgesloten met een speciale klep (klep van Baudain o.i.d.) ook daar niet over kunnen praten.
Afgelopen zaterdag-ochtend was ik flink leeg door een spoeling.
Dat is dus DIK EN DUN kwijtgeraakt.
Dan weet ik dat ik zondag en maandag geen ontl. heb. gewoon uit ervaring.
Vanmorgen uitgeprobeerd. Klopte helemaal.
Dat betekent dat er niets zit in de dikke darm. dus bijft het ergens zitten?
of werkt de dunne darm niet? Of is er ergens schade? of die klep?
Ik zou haast aan mezelf gaan twijfelen. Tijdens het gesprek voelde ik mijn ongeloof stijgen. Maar en welles nietes gesprek had geen zin.
Misschien handiger om nog eens met de huisarts te praten (kosteloos) en alle bewijzen die ik vind op papier meenemen.
Mijn laatste ontl.onderzoek toonde nog ontsteking is dus niet oke.
Zojuist hoor ik op TV dat ze bij het vroeg controleren mensen kunnen beschermen tegen darmkanker.
Pas op mensen, als ze een kleine poliep vinden halen ze die er meteen uit met desastreuze gevolgen. Allemaal uit voorzorg. Dan ben je alsnog de pineut.