Frankrijk

Gisteren was ik op het terras, de thee tuin van onze wekelijkse uitje om te vertellen dat we nog wel terugkomen op rustige momenten met wat kouder weer dan kunnen we bij jullie in de keuken wel wat nuttigen. Wij hebben geen zin om met z'n tweetjes 270 euro boete te betalen.

Je hoeft van ons niet weg te blijven wat het antwoord.

Wat is voor jullie de boete als uitbater?
Dat weten we eigenlijk niet precies was het antwoord.

Ik wel,
.. als je binnen 45 dagen drie maal wordt betrapt klanten te bedienen zonder Pass Sanitaire betaal je 9000 euro boete. Maar stel dat je op dag èèn al tegelijk al drie klanten hebt zonder het Pass Sanitaire?

ehhh ... dat weet ik niet was het antwoord.

We zijn weggegaan toen er al een clubje van zo'n 30 mensen waren,
- de meesten bekenden
- allen gevaccineerd zover wij weten
- dus we zullen wel onderwerp van gesprek zijn geweest na ons vertrek

We hadden echter graag gebleven, het was mooi weer en "C" was eigenlijk geen onderwerp van gesprek voordat we weggingen.

- Vandaag weer extra gemotiveerd om te demonstreren in Autun

De manifestatie in Autun vandaag, …

Ik was iets later weggereden maar toch weer als eerste op locatie. Daar was net een bruiloft gaande op de trappen van het stadhuis “Le Marie” waar ik zat met mijn bord. Ik vroeg het bruidspaar nog of ze op de foto wilden met mijn protestbord voor deze historische dag maar nee. Nadat de groep al was gegroeid tot een aantal van zo’n twintig deelnemers werden we verzocht te verzamelen aan de andere kant van het plein bij de kiosk waar we de eerdere weken eindigden.

De presentator vertelde dat er een breuk in de organisatie was ontstaan vanwege de zwarte en rode vlaggen deelnemers het teken van Anarchisme die als ongewenst werden beschouwd in dit regio stadje. De aanvraag voor de demonstratie was vanwege de bruiloft niet gehonoreerd en alle getelde 280 deelnemers bleven dan ook onder de bomen staan, hangen en zitten, terwijl op het terras de gevaccineerden getuigen waren van onze samenkomst en de anderhalf uur durende uiteenlopende speeches van de deelnemers. Praten kunnen de Fransen wel. Met mijn Amerikaanse vriend William heb ik ook nog een woordje gedaan met als speerpunt Ivermectine. Met het succesvolle nieuws uit o.a. India waar enkele toeschouwers instemmend knikten, aangevend dat ze ook al op de hoogte waren.

Een stukje geschiedenis over de Acte de liberté d'information, dat een levend virus niet bestaat en nooit heeft bestaan en dat de mensen die nog steeds met een mondkapje rondlopen dat ding nu eigenlijk wel gelijk kunnen afdoen, … dat werd niet opgevolgd. William legde het nogmaals uit zodat ik op mijn gemak kon rondkijken maar de kapjes bleven op.

Geen mars door de stad en agentjes die ons in de gaten hielden of we dat stiekem toch niet deden. Later we het er op houden dat we toch nuttig bezig zijn geweest door de verlofdagen van oom agent nog wat te laten oplopen.

Deze tekst werd uitgedeeld gisteren 14-08-2021 tijdens het protest in Autun

Ceux qui rêvent sans agir cultivent ce cauchemar
Agir faire accomplir quelcue chose

Those who dream without acting cultivate this nightmare
Act to accomplish something

Degenen die dromen zonder te handelen cultiveren deze nachtmerrie
Handelen om iets te bereiken

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665