Fruit???

Rauwe melk ontgiftigt ook, dus dat is een goede reactie

Je zou er ook een rauw ei doorheen kunnen doen, zorgt ook voor betere opname

 
Quote:
Iklustvet, als je niet tegen rauwe melk kunt, wat dan


Dan moet je eigenlijk maken dat je er wel tegen kunt. In elk geval kun je er de rauwe melk niet de schuld van geven. Dat is toch met alles zo, met eiwitten, vetten etc.

 
Bedankt voor alle reacties.

Zal mijn fruit intake dus toch maar wat omlaag brengen... Ik dacht juist dat fruit (met name bananen) in plaats van de zware granen wel goed zouden zijn voor iemand die zwakke darmen heeft. IK hoor echter ook vaak dat fruit gaat gisten in de darm... Maar laatst ook weer iemand die zei dat dat absolute onzin was en dat fruit nooit kon gisten in het lichaam... Tja zoveel mensen zoveel visies...

 
Zonne, gewoon rustig opbouwen,met kefir beginnen.

Stapje voor stapje en je merkt zelf wel hoe ver je in eerste instantie kan gaan

Zelf kan ik moeiteloos switchen en mijn lichaam verdraagt heel veel

Maar dat geluk heeft niet iedereen

 
Iklustvet, als je niet tegen rauwe melk kunt, wat dan

Dan moet je eigenlijk maken dat je er wel tegen kunt. In elk geval kun je er de rauwe melk niet de schuld van geven. Dat is toch met alles zo, met eiwitten, vetten etc.

maar hoe dan ? Door kefir bedoel je ?

Henk, ja ik ga het voorzichtig proberen idd. En dan niet ook gelijk rauwe melk kaas of roomboter erbij nemen zoals gisteren. Want dan weet ik nog niets natuurlijk

 
Zonne, gewoon één voor één en als het dan "mis "gaat weet je gelijk aan welke voeding het ligt en dan de oorzaak zoeken waarom dat je daar juist last van krijgt.

En dan is er genoeg te vinden op dit forum waar het aan kan liggen.

 
Quote:
Ik dacht juist dat fruit (met name bananen) in plaats van de zware granen wel goed zouden zijn voor iemand die zwakke darmen heeft



Juist bananen zijn heel zwaar voor de darmen als je daar toch al last van hebt vanwege al de vezels.

Quote:
IK hoor echter ook vaak dat fruit gaat gisten in de darm... Maar laatst ook weer iemand die zei dat dat absolute onzin was en dat fruit nooit kon gisten in het lichaam... Tja zoveel mensen zoveel visies..



Of het technisch ook echt gisting is weet ik niet maar ik had vaak last van een enorm opgeblazen en borrelende buik en veelvuldig scheten laten na het eten van fruit.

Ik zou als ik jou was dan ook niet veel minder fruit gaan eten maar even helemaal geen fruit.

 
Oke, geen fruit meer dus... :-( Ben echt een fruiteter... Vind het toch het lekkerste wat er is... Maar ja waarschijnlijk suikerverslavin ;-)

Citroensap op de nuchtere maag met olijfolie ook maar niet? Of zou ik dat nog wel kunnen doen?

 
Zelf eet ik nooit gefermenteerde dingen; geeft hele heftige reacties in mijn darmen, gist daar door en krijg enorme opgeblazen buik, niet normaal.... Klein beetje is al voldoende... Heb wel vaker gehoord dat gefermenteerde producten juist goed zouden zijn voor opbouwen van mijn darmflora, maar durf het ect niet aan...

 
Zuur fruit kan/mag wel. Citroen met olie op nuchtere maag kan dus nog wel. Is ook niet alleen voeding, maar ook ondersteuning voor de lever/galblaas.

 
Quote:
maar hoe dan ? Door kefir bedoel je ?


Door uit te zoeken hoe het komt dat je niet tegen melk kunt en dat te genezen.

 
Heb zelf ook altijd erg veel last van hooikoorts.Vooral als de bomen gaan bloeien in de periode februari tot mei.Sinds ik een bijnier supplement slik,ben ik van mening dat ik minder klachten heb.Momenteel bloeit de berk ,en is daarmee niet dramatisch gesteld.Ook van fruit heb ik last.Er wordt gezegd dat er in sinaasappel veel histamine zit,maar van dit fruit heb ik niet veel last.Wel van appel ,kiwi,banaan.Het ligt dan naar mijn mening ook aan het seizoen,dus dat je verders ook last hebt van bomen of grassen.Verders heb ik ook een allergie voor huismijt en katten deze zijn van lichtere aard.

 
Quote:
En hoe staat het met gefermenteerd fruit, zoals appels



@San, wat bedoel je hier eigenlijk mee? Wat is dan gefermenteerd fruit? En zijn appels altijd 'gefermenteerd'? Ik snap het niet :?

 
@Pike: als ik het zo teruglees begrijp ik je verwarring ;-) Ik heb het wat onduidelijk gebracht. Wat ik bedoelde is of je wel gefermenteerd fruit kunt eten (appels schijnen geschikt te zijn om te fermenteren). Ik gebruik nl. het boek Supernutrition for Babies, daar staat een recept in om appels/peren/kersen te fermenteren. En vroeg me daarom af of dat wel goed is.

 
Oké ik snap hem. Gefermenteerde appels heb ik nog nooit van gehoord :-)

Wel van gefermenteerd druivensap maar dat moet je denk ik maar niet aan baby's geven ..

 
Ik ga het deze week maken, zal wel posten hoe het is gelukt. Ik denk dat gefermenteerd fruit wel goed is, suiker is dan verminderd/weg. En ik mis de appels enorm!

Nee, druivensap begin ik niet aan. Beet K'vass wordt wel aangeraden vanaf een maand of 10, dat staat wel op de planning :-) Die kleine eet alles wat ik haar voorzet, zo leuk om te zien. Die is nog niet "verpest" door brood, suiker, en al die ongein.

 
Beet kvass heb ik ook wel eens gemaakt, is best lekker en ook goed voor de kleine denk ik.

Gefermenteerde druiven is wijn.... :mrgreen:

En af en toe een zuur appeltje moet kunnen toch ? Of krijg je daar last van ?

 
zoet fruit is dus niet gezond? wegens de fructose.

toch ik vraag me af of de oermensen zich niet tegoed deden aan het fruit wanneer dat beschikbaar was of was er toen "ander" fruit dan nu?

ik ga ervan uit dat de natuur ons geen verkeerd eetbaar voedsel voorschotelt waar we dood aan gaan op den duur (wel met mate uiteraard)

er is in de natuur ook fruit/voedsel beschikbaar voor de dierenwereld wat niet geschikt is voor ons, zij weten ook precies wat wel eetbaar is en wat niet en de oermensen wisten dat uiteraard ook.

zou 't niet zo zijn dat er stoffen zitten in zoet fruit die - nadat 't lichaam de benodigde fructose er uit gehaald heeft - ervoor zorgen dat 't teveel aan fructose afgebroken wordt?

in keltisch zeezout zitten ook stoffen die er voor zorgen dat 't overschot aan natrium wordt afgebroken.

in geraffineerd zout zitten deze stoffen niet meer.

alles wat geraffineerd is, is "ontzielt" dus het overschot aan stoffen die in eerste instantie goed voor de gezondheid zijn kunnen dus niet goed afgebroken worden en worden dan dus gevaarlijk voor je.

gr,

dick

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan