Fruit???

Oerfruit is van nature zuur. Door genetische manipulatie is tegenwoordig bijna alle fruit zoet gemaakt. Daarnaast is de natuurlijke oogsttijd van fruit maar een paar dagen en hooguit weken. Als het al niet door de dieren is opgegeten.

Dus als je je een keer helemaal ziek eet aan bramen die je rechtstreeks plukt is er echt niets aan de hand. Aangezien je dat in het seizoen maar een paar keer dan doen. Natuurlijk at de oermens wat tie plukken en dragen kon. Maar de tijdsspanne was heel kort. En tegenwoordig kan je het hele jaar door veel te zoet fruit eten.

Wat ook weer gestimuleerd wordt door de overheid.

 
Quote:
zou 't niet zo zijn dat er stoffen zitten in zoet fruit die - nadat 't lichaam de benodigde fructose er uit gehaald heeft - ervoor zorgen dat 't teveel aan fructose afgebroken wordt?


Alexandra,

ik ben 't met je eens maar 't gaat mij meer om bovenstaande, ik kan daar op internet geen antwoord op vinden.

dick

 
Ben benieuwd naar dat Beet K'vass. Over een tijdje wil ik ook Kombucha maken voor haar, moet alleen nog aan een scoby zien te komen.

Nee kreeg nooit last van fruit, alleen als ik het 's avonds at. Deze week opeens een onbedwingbare zin in appels gekregen!

 
Nou je zou het bijna denken, mijnlijf ;-) Toevallig had ik tijdens mijn zwangerschap ook voortdurend zin in appels! Kon er wel van blijven eten! Maar gelukkig niet zwanger nu, pffff. Dat kunnen de bijnieren en lichaam niet aan ;-)

 
Over fruit gesproken. Zo las ik, dat wanneer je fruit eet, je dit het beste kan combineren met een eiwitrijk product. Zoals bijv. een handje noten o.i.d.

Is dit wel waar? Want ook de tegenhanger had ik vernomen: fruit is zuur en licht verteerbaar, terwijl noten (olie) juist zwaar verteerbaar zijn en je dus een verkeerde werking in je maag krijgt..

 
Ik heb dit ook wel gelezen. Door eiwitten bij fruit te eten zou je je bloedsuiker stabiel houden. Maar ja, noten kun je beter vermijden, mits ze geweekt zijn. Noten zijn sowieso zwaar voor de lever, geweekt of niet. Ik at vaak de combi appels met amandelen, kreeg er wel eens buikpijn van. Maar was zo in de overtuiging dat dat gezond was, dat ik het bleef eten.

 
Ja lastig is dat al die tegenstrijdige berichten... Mij is nu geadviseerd om fruit een half voor de maaltijd op een lege maag te eten zodat het de minste kans op vergisting geeft... Fruit is snelle suiken en in combi met vet of eiwit dat juist traag is zou het dan gaan gisten in maag en darmen...

 
Ben mijn fruit al aan het minderen ;-) en toegegeven, voelt beter... Veel minder opgeblazen in mijn maag... nu kijken hoe ik dat goed ga vervangen...

 
@ San;

Ja weet het vind ze ook heerlijk, maar ze bevatten veel histamine... en heb zelf op moment last van histamine-intolerantie... reageer echt op alles met histamine... heel lastig... Toen ik nog Raw Food at, veel avo's gegeten en ook veel ander spul dat rijk is aan histamine, spinazie, kaneel, vanille, etc etc... misschien heb ik er wel teveel van gegeten...

 
En hoe zit het dan met fruit in de winter, en in de zomer?

(Zuur) fruit werd toch voornamelijk in de zomer gegeten in de oertijd?

Of zit ik er nou weer helemaal naast..

Wel weet ik dat er (in Nederland?) behoorlijk overdreven wordt met fruit eten, en maar denken dat we het in overdaad nodig hebben.. wat absoluut niet zo is!

 
Je moet ook weten dat in de oertijd in bepaalde landen(gebieden) niet eens een fruitsoort voorkwam. Die mensen die aten dus 0 procent fruit.

 
Hier in de buurt zijn er weer dorpskermissen,en dan lees je op facebook dingen als,ik ga alvast fruitsmoothies drinken om me voor te bereiden op het vele alcohol... :o

Iedereen denkt bij ziekte of zwakte aan fruit

Maar ik denk dat ze dat associëren met vit c

Ze kunnen dus beter los vit c nemen,en eens denken aan bottenbouillon

 
Ik weet nog wel dat mijn vriendin vroeger nooit geen fruit at,en ook niet zo dol was op groente.

Ze was echt nooit ziek

Als je net bevallen bent wordt je 2 keer per dag door de kraamverzorgster verwend met gesneden fruit

Mijn vader haalde altijd heerlijk biefstuk voor me,daar sterk je van aan zei hij :D

 
Toen ik 22jaar geleden geboren werd kreeg mijn moeder van de slager ook biefstuk om aan te sterken dat is een oeroude traditie. Jammer genoeg verdwijnen steeds meer van dit soort slagers.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan