Fruit???

@ robinAlexander,

dat fruit niet zo gezond is als iedereen beweert, daar ben ik inmiddels wel achter... :-) maar dat het je hormoonhuisding door elkaar gooit wist ik niet... Hoezo dat dan...? Zou ik graag meer van weten... (nog meer motivatie om helemaal te stoppen met fruit... ;-) )

 
Ik vraag me dan wel af hoe het komt dat veel vrouwen tijdens de zwangerschap een onbedwingbare OERzin hebben aan FRUIT en groenten .

(ook wel aan haring als ze het nog nooit gegeten hebben) :D

 
Quote:
Hier in de buurt zijn er weer dorpskermissen,en dan lees je op facebook dingen als,ik ga alvast fruitsmoothies drinken om me voor te bereiden op het vele alcohol...


Een mooie 'bodem' als je bedenkt dat fruit wordt omgezet in methanol, een...alcoholsoort. Je begint dus al tipsy aan je zuippartij!

Mike

 
Quote:
Ik vraag me dan wel af hoe het komt dat veel vrouwen tijdens de zwangerschap een onbedwingbare OERzin hebben aan FRUIT en groenten .


Er is ook heel veel zwangerschapsdiabetes. Deze vrouwen moeten ineens energie leveren voor twee en zijn gewend deze aan suikers te onttrekken. Dat dit ten koste gaat van zowel moeder als kind komt niet in hen op. Hersenen die op glucose draaien zijn ook minder goed in staat om dit soort logische verbanden te maken. Je krijgt eerder 'misfiring', oftewel chaotische elektrische hersenactiviteit en onlogische neurale verbindingen.

Mike

 
Ik was toch weer begonnen met fruit in de hoop dat het ook mijn verstoppingsprobleem zou oplossen.

Maar ook dat niet echt, behalve dat als ik moet dat het er dan wel makkelijker uitkomt: eerlijk is eerlijk.

Maar ik kreeg gelijk wel ook meer last van sinusitis in mijn hoofd: dat is dus een schimmel.

Voor mij geen zoet fruit meer in elk geval.

 
Eli: ja. Bij mij zijn de neusholten gelukkig niet verstopt, maar mijn voorhoofdsholten, neusvleugels, linkerslaap en een kieswortel en mijn linkeroor zijn regelmatig de pineut.

De neusholten zitten bij sinusitis ook vaak dicht.

 
hmm.... interessant dat je erover begint want ik heb na een aantal weken niet helemaal wapf proof gegeten te hebben ineens vrij veel druk in m'n neusholten en de holten bij je wang... ook voel ik druk in mijn oor.

zal eens even na gaan waar het aan ligt... bij jou dus aan fruit? ik heb niet zo veel fruit gegeten maar wel iets meer tarwe dan normaal... denk in totaal zo'n 1,5 snee brood per dag.... niet veel zou je zeggen... en ook wat meer tomaat/aubergine.

 
oh en.... IJS!!! waar natuurlijk SUIKER in zit..... ik kom nu toch langzaam achter de oorzaak;)

 
Heb je ook bijnieruitputting? Mike schreef gisteren in een ander topic over een verband tussen je oren en bijnieren. Kan het zijn dat je daar nu ook (meer) last van hebt?

 
Dick.

Quote:
zou 't niet zo zijn dat er stoffen zitten in zoet fruit die - nadat 't lichaam de benodigde fructose er uit gehaald heeft - ervoor zorgen dat 't teveel aan fructose afgebroken wordt?

in keltisch zeezout zitten ook stoffen die er voor zorgen dat 't overschot aan natrium wordt afgebroken. in geraffineerd zout zitten deze stoffen niet meer.


Waar heb je dit vandaan dan?? Koolhydraten worden gewoon allemaal omgezet in glucose en dat brengt een insuline reactie op gang.. Dat is juist het probleem bij fruit.

En bij teveel aan natrium kan ik het me ook niet voorstellen..

 
alexandra,

toen ik met deze voeding begon had ik wel het idee dat ik bijnieruitputting zou kunnen hebben. zo moe als velen zich voelen voel ik mij echter niet. en eigenlijk ging de laatste tijd mijn energieniveau echt met sprongen vooruit!

daarom baalde ik ook een beetje van die opmerking van mike, niet offensief naar hem bedoeld, maar meer van... zou het dan toch?

 
O, ben jij ook van dat oren-topic Eli? Want dat had ik helemaal niet terug gelezen, geen idee wie daar dus in schrijven. Nou, dan krijg je m dus twee keer ;)

Vermoeidheid is zeker niet het enige symptoom hoor! Heb je de PDF van Mike gelezen?

 
ja, die heb ik wel gelezen ja, herkende wel wat dingen maar lang niet alles...

op dit moment vind ik het meest vervelend dat ik niet makkelijk 'ontgift' en mijn stoelgang eigenlijk nog steeds problematisch is... met name veel obstipatie.

 
Ik ben nog steeds nier overtuigd van gezondheid voordelen van fruit.Zie het dan ook niet als het voedingsmiddel om een probleem op te lossen.De verstopping zou dan gebrek aan fruit als oorzaak moeten hebben.

Ik vond het wel uitdagend om de proef op de som te nemen en eet al lange tijd geen fruit meer.Tot ongeveer een jaar geleden was het ook maar een enkele keer een beetje aardbij of bessen op de slagroom.Tot ,zeg maar 4+ jaar geleden at ik bv.een hele banaan als topping op een kom brinta(kun je tellen?)aangelengd met water,want de eiwitten haalde ik uit...eieren zonder dooier.Daarnaast gingen er ook nog kiwi door de magere kwark enz.Gelukkig had ik nog geen echte gezondheids problemen toen ik de switch maakte naar paleo met daarna de ultimate paleo...wapf.

Enfin,nu na een jaar fruitloos(geen pesticiden helpt ook)heb ik niet het idee dat ik er minder gezond op ben geworden.Maar goed ik wacht af...Mocht het slecht aflopen bedenk dan dat het mijn eigen keuze was. :D

Echt constipatie heb ik niet , maar deonlasting verschilt van normale constitutie tot iets minder vast.Geen problemen ermee wanneer ik een dag niet kon ontlasten(buikpijn,krampen etc.).De hoeveelheid is vergeleken met de pre wapf fase minder.Waarschijnlijk door een verbeterde vertering/opname.

ad

ad

 
Price maakte een vergelijking tussen twee bergvolkeren in Zwitserland, die allebei zeer gezond waren. Het ene volk at wel fruit, het andere volk niet. Fruit maakt dus geen enkel verschil. Price vond dan ook dat de voedingswaarde van fruit zwaar overschat werd.

Mike

 
Zijn zure pruimen goed? Krijg je wel mooie bruine ontlasting van maar het stinkt meer. Maar ik heb het idee dat bij mij alles snel door mijn darmen gaat en slecht verteerd. Lichte verteerbare voeding zou beter zijn. Misschien moet ik eens soep gaan maken.

Fruit zou volgens de tcm de mild afkoelen en nog meer.... Bij ziekte eten de westerse juist fruit voor de voeding maar volgens de oosterse geneeswijze zou dat weer niet goed zijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan