Ik vind dit legitieme vragen waar ik wel op.wil ingaan.
Het is niet de eerste keer dat dit forum een soort persoonlijke blog wordt aan de hand van wereldgebeurtenissen. Herinner je je nog 2014, toen Israel ook Gaza binnenviel? Ook toen een onophoudelijke stroom berichten mijnerzijds zonder noemenswaardige respons van forumleden, wel veel stille lezers (kon ik zien aan de statistieken). Net als toen regelmatig steunbetuigingen ontvangen over hoe dit forum een soort rots in de branding voor mensen is, maar zelden wordt dit openlijk op dit platform zelf geuit.
Ik weet nog hoe gefrustreerd ik me destijds voelde over het gebrek aan proactiviteit en engagement onder mijn forumleden, terwijl er zulke belangrijke wereldgebeurtenissen gaande waren. Na vanaf 2020 mijn alcoholprobleem te hebben aangepakt en de 12 stappen van AA te hebben doorlopen ben ik enkele dingen gaan beseffen die ik in 2014 zeker nog niet wist:
Alle verandering gebeurt vanuit neutrale acceptatie. Ik loop mijn hele leven al op de muziek vooruit. Ik voel me dan ook al mijn hele leven afgescheiden van mijn medemens, omdat deze traag is, heel traag. Mensen lopen traag, ze rijden traag en het ergste van alles is dat ze traag zijn van begrip.
Dit gaat mogelijk enorm arrogant klinken, maar ik ben er van overtuigd dat mijn veel snellere tempo van leven en denken het gevolg is van met 1 been staan in de trage, aardse klei en met het andere been in de hemelse, verlichte sferen. Ik vertaalde dit gebrek aan aansluiting met mijn medemens als leed, maar heb geleerd dat dit een zelfgekozen zelfobsessie was, gekoppeld aan arrogantie en betweterigheid, en dat ik vanuit acceptatie moest berusten in mijn goddelijke pad en dit juist als een unieke krachtbron moest zien.
Dar klinkt allemaal heel mooi, maar dit neemt niet weg dat ik DAGELIJKS moeite heb met het uiterst trage en stroperige tempo van The Great Awakening. Nog veel lastiger voor mij om.te slikken is hoeveel onschuldige mensenlevens dit collectieve negatieve karma kost dat wij over onszelf hebben afgeroepen. Dat klonk volgens mij ook wel door in mijn woorden vanochtend.
Tegelijkertijd moet ik neutraal en objectief accepteren en concluderen dat het is wat het is. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Had ik het voor mezelf dan zo goed door? Nee, want ik was ook heel lang zelfdestructief bezig en stond klaar met mijn oordeel over anderen, niet beseffende dat dit pure projectie was van mijn eigen karakterzwakheden. Wat ik vanochtend probeerde te communiceren was dan ook een observatie, geen oordeel. In een traumatische situatie zijn er 3 soorten reacties: vechten, vluchten of bevriezen. Pas dit nu eens toe op jezelf of de mensen om je heen en je begrijot waarom mensen in het huidige tijdsgewricht reageren zoals ze reageren.
Ik heb geen enkele zendingsdrang meer. De stellingen zijn al lang en breed betrokken. Daaron heb ik er ook geen moeite mee als mensen afhaken, noch veroordeel ik ze hiervoor. Ik kies voor vechten, maar als jij liever wil vluchten of bevriezen, dan is dat aan jou, inclusief de consequenties die hieraan verbonden zijn. Het enige wat mij nu nog beweegt is het verkondigen van de waarheid zoals ik hem zie. We verkeren in een informatieoorlog en ik heb door schade en schande moeten leren dat mensen enkel door persoonlijke ervaring informatie op de juiste waarde kunnen schatten, mijzelf niet uitgezonderd.
Ik doe lezingen, dit forum en Dotcom niet om nog meer zieltjes te winnen, maar om diegenen die nog enige mate van gezond verstand hebben op andere gedachten te brengen. Mocht ook dit niet in de kaarten zitten, dan kap ik ermee en wacht ik de storm wel af. Geloof maar dat ik in het oog van de storm zit, want ik heb God aan mijn zijde, vele malen betrouwbaar dan welke mens dan ook.
Mike