FvD

Je kan je ook afvragen waarom zijn vrouw niet voor drie kinderen kan zorgen. Wat is dat met die vrouwen tegenwoordig? Vroeger zorgden ze voor tien kinderen en was de man aan het werk.

Het mooiste wat je als man kunt doen is de basisband met je kind opbouwen, vanaf het prille begin. Heel erg basaal, fysiek, energetisch.

Ik kan me ook nog Thierry herinneren met zijn draagzak. In mijn ogen - en op basis van eigen ervaring - fantastisch. Een kind dat basisveiligheid kent en goed gehecht is aan de vader accepteerd zijn vader sneller als leider (ik bedoel het soort leiderschap zonder vlakke hand) . Wat weer voorwaardelijk is om later zelf sterk (persoonlijk) leiderschap te ontwikkelen.

We hebben spiritueel sterk ontwikkelde, in het aardse gewortelde, leiders nodig. Dit is een marathon, geen sprint. Mensen die dit gedrag als zwak zien gun ik een hechting met een vader die de eerste vier maanden van je leven bij jou is en voor je klaarstaat. En zorgt voor je moeder alsof ze meest belangrijke vrouw op aarde is. Want dat is ze.

PS: Edwin ik haak toevallig even in, dit is niet als reactie op jou bedoeld.

Thierry die een kind draagt is fantastisch? Mannen horen geen kinderen in draagzakken te dragen. De eerste kindertijd kenmerkt zich door een moeder-kind band, de vader doet er niet of nauwelijks toe. Pas later, als het kind een eigen willetje begint te vertonen, komt de man in beeld. Jij kunt jezelf voor de gek houden dat dit niet zo is, maar jouw eigen ervaring is ontmannelijkend, getuige ook je overdreven sympathie voor de vrouw van Pepijn.

Mike

Het mooiste wat je als man kunt doen is de basisband met je kind opbouwen, vanaf het prille begin. Heel erg basaal, fysiek, energetisch.

Ik kan me ook nog Thierry herinneren met zijn draagzak. In mijn ogen - en op basis van eigen ervaring - fantastisch. Een kind dat basisveiligheid kent en goed gehecht is aan de vader accepteerd zijn vader sneller als leider (ik bedoel het soort leiderschap zonder vlakke hand) . Wat weer voorwaardelijk is om later zelf sterk (persoonlijk) leiderschap te ontwikkelen.

We hebben spiritueel sterk ontwikkelde, in het aardse gewortelde, leiders nodig. Dit is een marathon, geen sprint. Mensen die dit gedrag als zwak zien gun ik een hechting met een vader die de eerste vier maanden van je leven bij jou is en voor je klaarstaat. En zorgt voor je moeder alsof ze meest belangrijke vrouw op aarde is. Want dat is ze.

PS: Edwin ik haak toevallig even in, dit is niet als reactie op jou bedoeld.
Niet volgens Megha.

Precies, zo zit het. Als een kind de vader glimlachend met pretoogjes aankijkt vanuit zijn draagzak reageert het op VROUWELIJKE energie van de man. Dit is extreem ontmannelijkend, je testosteron zakt met de minuut!

Mike

Ik ben geen fan van Andrew Tate. Maar Thierry is dat wel. Waarom neemt hij het Israel-standpunt van Tate niet over? Fucking slappe hap dit!

Femke Halsema heeft in Nieuwsuur toegegeven dat er in Amsterdam helemaal geen 'pogrom' heeft plaatsgevonden, maar dat zij en de politie nog geen goede inschatting hadden gemaakt van de incidenten, terwijl Netanyahu vanuit Israel al sprak over een 'Kristallnacht'.

Kortom, de psyop stort nu al in elkaar. Baudet moet heel erg goed uitkijken aan welke kant hij wil staan, want als het kantelt en hij aan de verkeerde kant bleek te staan is het gedaan met zijn partij.

Mike

Je kan je ook afvragen waarom zijn vrouw niet voor drie kinderen kan zorgen. Wat is dat met die vrouwen tegenwoordig? Vroeger zorgden ze voor tien kinderen en was de man aan het werk.
Ja dat kan je je afvragen, maar er staat nergens dat die vrouw dat niet kan. Die discussie / onderwerpen snappen we nou na dik een decennium forum toch wel?
Ja vroeger werkte de man en zorgde de vrouw. De man was toen kostwinner. Of toch niet? Mijn grootouders werkten allebei op de boerderij en in het bedrijf, daarnaast zorgde mijn oma voor de kinderen en later de oudere kinderen voor de jongere kinderen. Het zat niet allemaal zo zwart / wit als we denken.
Maar boeren en eigenaren [m/v] van eigen ondernemingen kunnen geen verlof voor babies nemen.

Een echte vent neemt geen 4 maanden verlof om iets met een baby te doen. Zeker niet als hij aangenomen is op een functie van slechts 4 jaar terwijl hij roept dat het land in brand staat.
Neem een au-pair, huishoudster of laat je [schoon]moeder inwonen. Bedenk iets. Doe gewoon je werk.

Het heeft niets met verzorgen te maken en al dan niet kunnen / willen, maar met lekker vrij nemen op kosten van de werkgever [i.c. de bevolking] en maar eens genieten van alles. Aanpakken van het gebodene. Je hebt er immers 'recht' op toch?

Het is wel een cadeautje van hoe ego en eigenbelang werkt. Hier ook weer bij de mensen die zich zogezegd inzetten voor de goede zaak. Wat blijkt, alleen als het even uit komt.

Ik ben geen fan van Andrew Tate. Maar Thierry is dat wel. Waarom neemt hij het Israel-standpunt van Tate niet over? Fucking slappe hap dit!

Femke Halsema heeft in Nieuwsuur toegegeven dat er in Amsterdam helemaal geen 'pogrom' heeft plaatsgevonden, maar dat zij en de politie nog geen goede inschatting hadden gemaakt van de incidenten, terwijl Netanyahu vanuit Israel al sprak over een 'Kristallnacht'.

Kortom, de psyop stort nu al in elkaar. Baudet moet heel erg goed uitkijken aan welke kant hij wil staan, want als het kantelt en hij aan de verkeerde kant bleek te staan is het gedaan met zijn partij.

Mike
Als ik het goed begrijp wil Baudet niet echt dat Nederland eens standpunt inneemt over het conflict in Israël omdat dat niet in het landsbelang zou zijn. Vandaar het stemgedrag.

Persoonkijk laat hij zich er wel af en toe over uit op X en in Forum Inside.

Ik denk dat je niets hebt aan die neutraliteit omdat Israël dit toch helemaal escaleert binnenkort.

Precies, zo zit het. Als een kind de vader glimlachend met pretoogjes aankijkt vanuit zijn draagzak reageert het op VROUWELIJKE energie van de man. Dit is extreem ontmannelijkend, je testosteron zakt met de minuut!

Mike

Wat ik ontmannelijkend vind is het anderen of jezelf willen of moeten indelen in hokjes als Alfa of Bèta. Je bent een mens en don't give a shit about others opinions or labels. Je bent als mens veel groter dan dat. Ik kan me goed vinden in de mening van Mike dat je als man niet te veel vrouwen dingen moet doen met baby's. Ieder zijn en haar rol. Het opdringen van een mening of denigreren zoals dat destijds met Ragnar is gebeurd vind ik niet oké. Julian regeert er echter laconiek op, op de mening van Mike en doet zijn ding. Ik geloof dat we als mens veel meer zijn dan de labels die we elkaar en onszelf opplakken. Toen ik de uitleg van Julian las ging ik mee in zijn verhaal, met het filmpje van Coloqioul zie ik een breder perspectief en kan ik het van de andere kant bekijken.

De onderverdeling in alfa of beta heeft niets met ontmannelijking te maken. Je kan het er mee oneens zijn, maar je testosteron lijdt er niet onder.

Mike

Overigens is Ragnar onder een andere naam hier weer actief, alles is bijgelegd. Ik laat de keus aan hem of hij zich bekend wil maken.

Mike

Laatst bewerkt:
Mooi hoe hier verschillende opvattingen naast elkaar kunnen bestaan. Zo zie ik het forum graag.

Er is niets zo sterk als (mijn) eigen ervaring. De mannelijkheid heeft er in ieder geval niet onder te lijden. Tenzij je mannelijkheid definieert als dominantie en haantje de voorste willen zijn op basis van geprojecteerde kracht. Die bewijsdrang heb ik totaal niet (meer).

Ik ben meer geïnteresseerd in zaken als gelukkig leven, wijsheid, kracht- en cardiotraining, libido, rede en leiderschap. Dat laatste, écht leiderschap, kun je denk ik alleen bereiken als je de weg aangaat om zonder (zelf)oordeel* te kunnen leven.

Is degene die vooraan staat de leider?
Of is de leider degene die men volgt?

Het tweede sluit het eerste niet uit.

* enkel van toepassing op zaken die anderen geen schade toedoen

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum