FvD

Maar ik heb beiden al zoveel aan het woord gehoord en ik kan onmogelijk voor elk standpunt een uur vrijmaken. Ik werk veel op de tuin nu met het bouwen van de kas etc
De moeite die je doet om deze reacties te typen duren al langer dan het filmpje van 40 seconden😅

Over de erkenning van Palestina (rond de 40e minuut) is Thierry zeker niet afwijzend. Hij zit echter nog steeds vast in wat inmiddels een onmogelijk concept is geworden: de tweestatenoplossing. Je ziet onmiddellijk dat hij dan gaat denken aan een werkbaar vredesplan. Ab wijst Thierry echter op de Oslo-akkoorden en de saboterende rol van Amerika binnen de VN. Ab wijst op de overgrote meerderheid van landen binnen de VN die de Palestijnse staat wel erkennen, maar Israel en Amerika doen dat structureel niet waardoor er geen implementatie van de Oslo-akkoorden mogelijk is en er ook geen fumctionele Palestijnse overheid o.l.v. de PA van Abbas mogelijk is.

Kortom, een eeuwigdurende vicieuze cirkel die alleen maar leidt tot gewapende conflicten, iets waar Thierry geen voorstander van is. En daarmee legt Ab feilloos het cirkeldenken in het westen bloot waar Baudet zich ook schuldig aan maskt. Hij draagt zelfs een revoltionaire strategie aan: FvD erkent als enige partij in NL de staat Palestina. Hij zet Thierry hiermee aan het denken, die overduidelijk niet goed genoeg over deze kwestie heeft nagedacht en ook beschikt over onvoldoende kennis en informatie hierover, zoals zovele andere politici. Meesterlijk gedaan door Ab!

Mike

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.667
Nieuwste lid
Janinesee
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan