Gefermenteerde levertraan, levertraan/boterolie mix of skate liver oil?

Grappig dat iedereen over de smaak zo kritisch is. Ik heb de kaneelversie, en ik vond het goed naar binnen te krijgen. Appelazijn vind ik viezer smaken.

Eindelijk levertraan in huis en aan me zoontje geven door ze yoghurt. Nu krijg hij ineens rode vlekken op ze gezichtje waar die met de yoghurt heeft geknoeid. Normaal heeft hij daar nooit last van. Hij heeft het ook met sausjes eten bijvoorbeeld met mayonaise.

Hoop echt niet dat het aan de levertraan lig :-( maar ik denk het wel.

Zijn er misschien nog bepaalde dingen die niet samen gaan met levertraan? Honing, avocado, slagroom, appel, kaneel en rauw ei. Dit zit allemaal dingen die in ze yoghurt gaan.

Oeps had hem nog niet in de koelkast. Gelijk maar doen dan. Hij was ook al een beetje aan het smelten. Wanneer weet je of hij niet meer goed is? Vindt het nu al stinken.

Nee zo snel gaat dat niet, het blijft gefermenteerde kabeljauwlever, lekker ruiken is daar niet bij ;)

De dosering, 2 ml, lijkt me trouwens erg laag. Nu vind ik dit vanuit financieel oogpunt prima, maar 'vroeger' nam men altijd een eetlepel.

Wikipedia meldt dat ongestandaardiseerde levertraan in NL niet te koop is. Maar Green Pastures heeft toch geen toegevoegde vitamines? http://nl.wikipedia.org/wiki/Levertraan

Oeps, Ik heb sinds juni 2014 mijn levertraan gewoon buiten de koelkast, in een keukenkastje. nu is de temperatuur van mijn keuken altijd onder de 17 graden, maar maakt dat zoveel uit dan?

Ik zal morgen voor het eerst de X-Factor Butter Oil bestellen.
Zou de Levertraan al die tijd weinig voor me gedaan hebben omdat ik de Butter Oil nooit genomen heb? At wel roomboter/ghee hoor, maar niet eetlepels vol.

Voor een getint kindje meer levertraan? zo ja, hoe veel extra? (omdat die meer vitamine D nodig hebben)

zo ja, hoe veel extra? (omdat die meer vitamine D nodig hebben)

Ik vraag mij af of dat wel goed is omdat ze dan ook meer omega 3 binnen krijgt. En teveel omega 3 is ook niet goed.

Zou de Levertraan al die tijd weinig voor me gedaan hebben omdat ik de Butter Oil nooit genomen heb? At wel roomboter/ghee hoor, maar niet eetlepels vol.

Wat had je verwacht dat het niet gedaan heeft dan?

Ik dacht dat een teveel aan omega 6 (ontstekingsbevorderend) erger was dan een teveel aan omega 3

Dat de Levertraan misshien veel minder effectief geweest is omdat ik de boter olie nooit gebruikt heb. Heb het ooit aangeschaft ivm financien. Goed vlees, bio eieren vd boer, kokosolie, bio extra v. Olijfolie, palmolie, bio kult etc heeft voor mij meer prioriteit. Mijn inkomen is erg minimaal.

Ik dacht dat een teveel aan omega 6 (ontstekingsbevorderend) erger was dan een teveel aan omega 3
Het is beide niet goed. Vooral omdat het om een kind gaat zou je snel te veel kunnen geven. Dat zal niet meteen ramzalig zijn maar ideaal ook niet lijkt mij. Omwille van de vitamine D boven de aangeraden dosis CLO gaan zitten lijkt mij niet verstandig.

Nu ik zo na denk, als ik Borstvoeding geef, zal ik nog steeds 2 theelepels p/d nemen. dus dan hoef ik pas vanaf maand 4 of 6 levertraan te geven, 1/4e tl dacht ik zo.

Ik bewaar het op een plank in de keuken, maar het stolt niet in de koelkast?

Wat ik eigenlijk zoek is green pasture lever/boterolie gewoon naturel maar dan met zo'n doseer spuitje, ivm oxidatie.

Al 2 jaar gebruik ik de gefermenteerde levertraan met boterolie van Vitavie. Eerst in capsules en nu sinds een half jaar koop ik de gel die ik thuis zelf in capsules doe. In 1 potje zitten 120 capsules en ik haal uit de pot gel gemiddeld zo'n 250 capsules.

Onlangs heb ik weer 2 nieuwe potten besteld en net heb ik weer een voorraad capsules aangemaakt. Echter na het vullen van de capsules gaan de capsules lekken. Er ontstaan kleine gaatjes in waardoor de gel er weer uit loopt.
Dit heb ik nog nooit eerder gehad. Ik vond ook dat de gel er nu anders uit zag maar het is een natuurlijk product dus dat zou kunnen.

Nu zag ik op het potje dat ze er siliciumdioxide aan hebben toegevoegd. Dat is een verdikkingsmiddel.
Het zijn dezelfde capsules als de vorige keer dus dat is niet verandert.
Ik vind het erg vreemd, heeft iemand een idee waardoor dit komt?

Mijn moeder van 82 jr. aan de levertraan gekregen. Ze heeft allerlei huidziektes en oogziektes en volgens de dokter mag ze überhaupt geen zonlicht. Na veel gepraat met haar en ook het feit dat haar 86jr zus zwaar Vit D gebrek heeft, gaat ze met de gefermenteerde levertraan beginnen. Ze zegt dat ze wel kalktabletten met vit D van de dokter heeft, maar dat is synthetische vit D.
Dan gisteren op een terrasje kwam een oudere dame naast mij zitten en die had alle mogelijke vitamine preparaten gekocht. Het bleek dat ze ook nog eens vegetarisch is. Ik heb gesproken over de bottenbouillons en de levertaan. Ze wil nu, ondanks het feit dat ze vegetarisch is, de levertraan gaan nemen en al de rest van de vitaminepreparaten weg laten.
Dus....de GVO-er zit nog steeds in me.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan