Ja denk dat het voor iedereen wel interessant is. Wat ik eruit begrijp is dat wanneer de b12 status laag is je dan gewoon ook niet kan ontgiften. Ik bedoel dan de actieve b12 zoals die van bonussen idd bv. Naast dat b12 door maagzuur tekort kan komen denk ik misschien ook wel door overbelaste lever. Want waarom word jaren nadat men b12 injecties heeft gehad de bloedwaarden nog steeds te hoog is voor b12? Omdat de lever het vast houd misschien? Dus bij willen ontgiften (lever) is denk ik toch die actieve b12 supplement nodig. Geen idee. Hier is nog een artikel erover.Dit is interessant, niet voor mij maar voor mijn zoon. Eens kijken wat hij ermee doet. Heeft veel cola gedronken en kreeg destijds te horen "een niet alcohol gerelateerde leververvetting. Cola is verslavend (en dat weet hij) maar toch zaten ze op moederdag de inhoud van kleine blikjes te drinken.
Als hij stiekum thuis toch cola drinkt, ik zit er niet bij. (woont alleen).
Die Bonusan B12 is dus oke.
Voor mezelf was die vraag over pijn wel relevant, maar ik neem al 13 jaar lang supplementen. (vanwege slechte vertering)
Over het geheel genomen zou het dus oke moeten zijn.
En ja, voor wat betreft je zoon, hij is oud en wijs genoeg toch?
Wat je niet wist over vitamine B12 - Ellen Geerlings | Holistisch gezondheidscoach
B12, de vitamine die in het gezondheidswereldje een veelgenoemde vitamine is. En terecht, want B12 is zo essentieel voor je gezondheid dat een tekort ervan een scala aan klachten kan veroorzaken. Maar hoe zit dat dan, hoe krijg je een tekort? Krijgen we dan onvoldoende B12 binnen in onze...
www.ellengeerlings.nl