Vetje
Well-known member
Ik raad iedereen af om koffie te drinken, het is uiterst giftig. Koffie is gemaakt van de koffie boon, oftewel een zaad, zeg maar het kind van de plant en die wil die plant beschermen en daarom is die zo giftig. Alle zaden en noten zitten vol fytinezuur en oxaalzuur, die o.a. je lichaam beroven van je mineralen. Oxaalzuur vormt in je lichaam oxalaat: kleine kristalletjes met vlijmscherpe punten die overal in het lichaam afgezet kunnen worden. Lees op de site van Sally Norton wat oxaalzuur allemaal doet in je lichaam.
Ik weet niet of je ervan houdt om je koffie heel heet te drinken maar alle hete dranken doden bacteriën in het lichaam.
Ik wil ook stoppen met koffie. Of in elk geval max. 1 keer per dag. Het is een gewoonte geworden. Vooral omdat het de lever aantast. Woede is bij mij een dingetje. Zo rustig als ik ben en overkom, soms heb ik van die korte buien, druk in m’n hoofd, boosheid die nergens op slaat, the monkey-mind is dan aan het werk. Het zijn onverwerkte trauma ’s waarbij ik blijkbaar niet vergeven heb.
Oxaalzuur zit nu juist in veel groenten die ik lekker vind en die ook gezond zijn. Goed ik ga in elk geval stoppen met koffie en groente vermijden waar oxaalzuur in zit. Eens kijken wat dat doet met m’n stemming en lichaam. Nog een leverreiniging misschien en er ligt een flink stuk runderlever in de vriezer. Je ondersteunt je lever toch door lever te eten??