Godsdienst

Iedereen geloofd in zich zelf dus dan is er ook iets waarom we geloven in ons zelf.

Ik heb verschillende pastoren meegemaakt. Persoonlijk vind ik een mysterieuse oude pastoor het fijnst. Gewoon niet te veel vetellen en de mensen moeten het geloof maar zelf vinden met niet te veel woorden. Maar de moderne jongere pastoor spreekt meer aan bij mensen die nog nooit in een kerk zijn geweest. De pastoor in mijn geloofgemeenschap probeert altijd een verhaal te vertellen dat aansluit op wat er is gebeurd en er zit altijd wel humor in. In begin is het erg leuk maar komt wat clownactig op me over.

Tegen de oude pastor zou denk ik ook niemand tegen in gaan. Ik denk altijd dat hij helemaal in zijn rol zit.

Ik ben Nederlands Hervormd of Protestant gedoopt. Bij ons thuis werd niet met het geloof gedaan. De dominee kwam vertellen dat het toch tijd werd om de kinderen te dopen en dan gebeurde dat, maar kwamen verder nooit in de kerk.

Zelf heb ik niks met een kerk, allemaal uiterlijk vertoon en je moet je voegen naar hun beleid want anders... Kijk bij streng gereformeerden, alles wordt opgelegd. (en ook bij anderen)

Als ik jouw hierboven lees Tanja:
Quote:
Ik ben een spirituele realist, hou niet van zweverig geneuzel, maar geloof wel in de bezieling van alles, dat we deel uitmaken van een groter geheel wat ik nu niet geheel overzie/kan bevatten, maar als gevoel kan benaderen op momenten.

dat geldt voor mij ook zo ongeveer. Super nuchter maar ben me wel bewust dat er veel meer is dan alleen dit aardse, wij zijn hier niet toevallig en hebben allemaal iets te doen hier, wat dat dan ook mag zijn. Goed zijn voor je buren in ieder geval :D en helpen als dat in je mogelijkheden ligt. Kortom, respect en liefde voor alles om je heen.

Lukt niet altijd maar doe wel mijn best.

Als we hier allemaal een taak hebben of "iets" moeten doen is het een feit dat sommigen onder ons wel 100 jaar of meer daar de tijd voor krijgen, en sommigen nog geen 10 maanden !.....en als je tot de laatste groep hoort zal het wel pech zijn....of wellicht zoals de kerkleiders ons willen doen geloven..."GELUK"

Je lichaam is hier 100 jaar of nog geen 10 maanden, maar je bent natuurlijk niet alleen je lichaam. Noem het zoals je wilt, ziel, bewustzijn, geest, de hogere zelf. Dat gaat na de dood door. Maar goed, ik zou niet naar kerkleiders luisteren wat dat betreft, maar gewoon naar jezelf. Als je gelooft dat je toevallig een product bent van geëvolueerde hersenen, nou dan is dat je geloof.

Als we op een strand lopen en we vinden een horloge, en iemand zegt tegen jou. Die is zomaar ontstaan uit het niets of die is door evolutie zo geworden. Dan verklaren we deze persoon voor gek. Want we weten allemaal een horloge is gemaakt en bedacht door iemand. En bij de mens die veel ingewikkelder in elkaar zit dan welk horloge dan ook, zeggen we opeens wel van het is zomaar ontstaan of het komt door de evolutie.

Er is duidelijk een schepper die ons heeft gemaakt voor een reden. En de schepper heeft uit liefde en barmhartigheid wanneer de mens helemaal de weg kwijt was boodschappers en profeten gestuurd. Noach, David, Salomon, Mozes, Abraham, Jezus, Mohammed (vrede zij met hun allen). Diep in je hart weet je dat er een schepper is want we hebben het voor dat we geboren waren allemaal een getuigenis afgelegd. Er is een hiernamaals, er is een paradijs en een hel. Het is aan ieder de keuze.

Ik ben Moslim (Moslim betekend gehoorzaamheid aan god) het geloof dat hard wordt aangepakt door de media (huh waarom zou dat zijn?:)

De agenda21 over voeding is duidelijk, en de agenda om islam als negatief uit te beelden in de media?

Als hoogte punt 9/11 en Osama bin laden etc etc. je kan geen krant lezen of nieuws bericht horen of het gaat over islam? waarom zou dat zijn? :)

Ik geef ook toe dat wij de migranten niet het beste beeld laten zien van de islam, zoals ex-zanger Cat Stevens (yusuf Islam) zei, “ik ben blij dat ik eerst de boeken over islam ben tegengekomen dan de mensen.”

Hier een paar leerzame video’s over islam door Nederlanders die de waarheid hebben gevonden.

waaromislam.nl

Wat is de logica van een perfecte hyperintelligente almachtige god die de imperfecte zonde gevoelige mens maakt (naar zijn evenbeeld..hmmmm...iets klopt er niet :roll: ) en dan hem de schuld geeft van zijn eigen falen?

Geen wonder dat deze God zo nalatig is met zijn creatie. De mensen hebben zijn reputatie in al die onredelijke en door de mens gemaakte godsdiensten voor altijd geschaad. Godsienst is gewoon verbloemde godschennis haha :P

Misschien is het een idee om mijn band met God of het Opperwezen te herstellen terwijl ik die vreemde artificiële constructie, die we godsdienst noemen, achterwege laat :wink:

Spiritualiteit dus in plaats van (georganiseerde) religie.

Surah Al-Baqarah vers 29 tm 30

Hij is het, Die alles, wat op aarde is, voor u schiep: daarna wendde Hij Zich tot de hemel en vervolmaakte deze tot zeven hemelen, want Hij heeft kennis van alle dingen.

En toen uw Heer tegen de engelen zei: "Ik wil een stedehouder op aarde plaatsen," zeiden zij: "Wilt Gij er iemand plaatsen die er onheil zal stichten en bloed zal vergieten, terwijl wij U verheerlijken met de lof die U toekomt en Uw Heiligheid prijzen," antwoordde Hij: "Ik weet wat gij niet weet."

hij weet wat Zotteke niet weet:)

extra bonus (zeven hemelen) werd geopenbaard 1434 jaar geleden, tegenwoordig is het inderdaad bekend dat de atmosfeer van de wereld uit verschillende lagen bestaat, die boven op elkaar liggen. De definities die gebaseerd zijn op eigenschappen van chemische inhoud of luchttemperatuur hebben bepaald dat de atmosfeer van de aarde uit zeven lagen bestaat. Volgens de 'Limited Fine Mesh Model (LFMMII), een model van de atmosfeer dat gebruikt wordt om een schatting te maken van de weervoorspellingen gedurende 48 uur, heeft de atmosfeer ook zeven lagen. Volgens de moderne geologische definities zijn de zeven lagen van de atmosfeer de volgende: 1. Troposfeer 2. Stratosfeer 3. Mesosfeer 4. Thermosfeer 5. Exosfeer 6. Ionosfeer 7. Magnetosfeer

Een ander belangrijk wonder met betrekking tot dit onderwerp, wordt in Surah Fussilat, vers 12 vermeld, middels de verklaring: "Hij gaf elke hemel zijn eigen werk." Met andere woorden, in dit vers laat god zien dat Hij aan iedere hemel een eigen taak heeft toegewezen. Iedere laag heeft zijn vitale plichten voor het nut van de mensheid en voor al het andere leven op aarde. Iedere laag heeft een speciale functie, variërend van het vormen van regen tot het beschermen tegen schadelijke straling, van het weerkaatsen van radiogolven tot het beschermen tegen de schadelijke effecten van meteoren. De onderstaande verzen vertellen ons over het verschijnsel van de zeven lagen in de atmosfeer: Zien jullie niet hoe god de zeven hemelen, de een boven de ander, geschapen heeft (Koran 71:15) Die zeven hemelen geschapen heeft, de een boven de anderen (koran 67:3) Deze feiten zouden zonder de technologie van de 20ste eeuw onmogelijk ontdekt kunnen zijn.

Voordat deze topic opnieuw verzandt in veelvuldig gestrooi met koran- en/of bijbelcitaten grijp in nu al in. Uitwisselingen over religie zijn al eerder ontspoord en ik heb hier geen zin in, dus wees gewaarschuwd!

Mike

Excuses aanvaard. Ik heb me voorgenomen om in 2013 niet opnieuw dingen in dezelfde mate te laten ontsporen als vorig jaar wel het geval is geweest.

Mike

hier een interessant filmpje over salaat, het gebed wat moslims 5x per dag doen.

dit heeft ook veel medische en lichamelijke voordelen voor de mens.

&feature=share&list=FLJD_4_v_q3SuFGXYQef0W4Q

typisch dat dit altijd zo'n beladen onderwerp is. als je elkaars mening gewoon

respecteert, dan hoeft een topic niet te ontsporen. ik heb in iedergeval geen problemen met anders denkenden.

zizou789

Ik heb er ook geen problemen mee, zizou, maar laten we het wat algemener houden en niet gelijk allerlei passages uit heilige boeken gaan citeren.

Mike

Quote:
Een geloof wordt je meestal van kinds af aan aangepraat of zelfs onder druk ingeprent, maar prof.Robbert Dijkgraaf is duidelijk over religie....en inderdaad we zijn hier per toeval ! Iedereen is vrij in het denken en geloven dat er wel"iets"moet zijn na de dood, ik ga echter in de visie van Dijkgraaf mee !

Dhr Dijkgraaf staat op de lijst van genodigden voor de Bilderberg-conferentie van dit jaar:

http://www.prisonplanet.com/breaking-official-bilderberg-attendee-list-released.html

Dan weet je gelijk wat je aan de 'informatie' van deze man hebt. Verder staat 'Bilderbea' wederom op de lijst, de huidige president van de Nederlandse Bank, een hoogleraar economie aan de Leidense universiteit en...Mark Rutte.

Mike

ik heb geen geloof, ik ben ratel ;-)

Ik denk dat we hier zijn om een reden, welke geen idee, we zijn hier niet voor niets.

Dat gaat er bij mij niet in.

Voor mij is het wel moeilijk te behappen wanneer iemand de meest vreselijke dingen in zijn leven doet en toch boven de 70 jaar oud wordt, terwijl er een kindje door een hersentumor met 7 jaar overlijdt.

Wanneer we er dan zijn met een reden kan ik dit niet plaatsen.

Ook heb ik het gevoel dat de mensen die bewust worden, op een andere frequentie zitten, een groep mensen is die een soort van voorbestemd is, de wereld mag en kan niet vergaan.

Dat is wat ik voel, verklaren kan ik het niet.

Dit gevoel heb ik al van kleins af aan, dat er mensen zijn die "anders" zijn dan de meeste mensen.

Een soort van ark van noach, ja ja ik heb de kinderbijbel in huis en de dames zitten op een christelijke school, waarom? ik heb geen idee, het is gevoel.

Ik ben niet zweverig, althans dat gevoel heb ik niet.

Lekker duidelijk he *lol*

Ik heb vroeger echt mijn best gedaan om gelovig (christelijk) te worden. Het is mij nooit gelukt. Met andere wereldreligies heb ik ook niets. Er is nog niets geland, maar dat vind ik ook niet nodig. Mocht ik ooit ergens achteraan gaan lopen, dan zal het iets zijn waarin zielen erkent en gerespecteerd worden.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan