Godsdienst

Probeer dat maar te vertellen tegen de godsdienstfanaten die allemaal beweren de 'juiste' en 'enige' God aan te hangen en bereid zijn voor deze God te sterven en te moorden...

Mike

 
Okay daar is wel verschil in .

Zo zijn er godsdiensten die echt niet moorden voor hun god en zich al helemaal niet met politiek bezig houden .

 
Het christendom is de meest bloederige 'godsdienst' die er bestaat. Islam is een goede tweede. Het hedendaagse hindoe-geloof gaat uit van een zeer wreed en onmenselijk kastensysteem. Uit naam van het jodendom vindt er vanaf het begin van de staat Israel regelrechte genocide van arabieren plaats. Geef mij 1 godsdienst die geen haat uitdraagt...

Mike

 
Dat zou wel eens de Godsdienst kunnen zijn die het hardst bij de deur weggejaagd wordt . En waar de meest flauwe grappen over gemaakt worden :mrgreen:

 
Ja maar als je niet mag moorden wordt het heel lastig oorlog voeren Mike.

Ik wacht nog steeds op de "George Busch" versie van de bijbel om het niet zo ongelooflijk hypocriet te laten lijken voor mensen zoals ik die kunnen lezen wat er staat.

Zo zou er dan bij het gebod 'Gij zult niet doden' bij moeten komen 'behalve als het moslims, homo's, niet gelovigen of anderszins mensen die je in de weg staan je duistere plannetjes te bereiken'

En bij 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet' komt dan bij te staan 'dit geld natuurlijk niet voor hufters en nare ettertjes'

En als Jezus zegt: 'Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen'

Dan komt daar onder de verduidelijkende tekst; 'Jezus bedoeld hier dat als je nog niet hebt gebiecht en dus nog zonden hebt welke nog niet zijn kwijtgescholden door een geestelijke dan mag je geen stenen gooien. Alleen mensen die net te biecht zijn geweest en dus zonder zonde zijn mogen deze vrouw doodgooien met stenen.

Let op! Daarna wel weer snel even biechten want je hebt net iemand vermoord wat een zonde is!'

 
mijnlijf,

De Jehova's? Laat me niet lachen! Bij mij staan ze ook regelmatig aan de deur en ik jaag ze niet weg. Ik neem keurig hun Wachttoren (Illuminati-symbool!) in ontvangst en lees er ook daadwerkelijk in. Ik zie dan angst, veel angst. Communiceren met overledenen is demonisch, het werk van de duivel, reincarnatie bestaat niet, enz. Als God liefde is, dan is er geen angst. Angst en liefde zijn elkaars tegenpolen en moeten NOOIT met elkaar vereenzelvigd worden!

Mike

 
zou het ook niet iets met de gemiddelde trillingsfreq van de leden (van ... vul zelf maar in) te maken hebben?! En omdat de leden mensen zijn, zal de trillingsfreq vast niet zo heel veel afwijken van het gemiddelde. Voortredenerend, hoe groter de groep mensen, hoe dichter je bij het gemiddelde zit.

Op het instituut is waarschijnlijk dan ook genoeg aan te merken.

Net als op de hele samenleving dus.

Ik denk dat mensen die geloven in de eigen gemeenschap er veel sneller positieve vibraties aan ontlenen en dus ook teruggeven.

 
volle evangelische gemeente. christendom.

op zich vind ik het zingen fijn en de mensen zijn vriendelijk daar waar ik in de maatschappij soms moeite mee heb om ze te vinden.

De johova's kan ik wel mee praten maar ze draaien overal zo om heen.

 
Godsdient, geloof, gaat altijd gepaard met angst, voor de dood, de hel of wat dan ook. Het is dus een uiting van zoeken naar...... en daar is niets, want het enige dat er is is dit, wat er is. Dat is levendigheid, voelen, zien, ruiken, de knopjes van je toetsenbord indrukken. God komt niet verder dan een idee, iets waar je in geloven kan, of zelfs moet als de overtuiging maar sterk genoeg is dat je gestraft zult worden als je niet in "De God" gelooft. Het is een onderdrukkingsmiddel dat bijzonder goed werkt, in het westen al zo'n 2000 jaar!

 
Om maar even andersom te denken , zijn zij wel door de jaren heen erg veel beschimpt en bespot .

Ik ken er toevallig een paar en hoor de verhalen wel eens.

 
Het is een soort vertrouwen en dankbaarheid tonen en geen zoeken naar...

Als er niks is waarom zou je dan dankbaar zijn?

 
Omdat datgene wat er is, is wat je bent! Er is niets anders dan dat wat je bent, omdat er alleen maar éénheid is en dat is wat is. En dat is een heleboel!

 
Nou Gerard, met jouw stelligheid zijn er in het verleden genoeg kerkscheuringen ontstaan.

Laten we onze stelligheid voor ons zelf bewaren en ieder zijn eigen waarheid of zoektocht gunnen zonder die van ons zelf daar boven te stellen als het juiste enige pad.

 
Zoeken naar wat er al is lijkt me vrij zinloos. Er is geen pad naar wat is. Boeddha b.v. is daar achter gekomen, Jezus ook, niet voor niets zei deze tegen een medegekruisigde: Heden met mij in het paradijs" Heden, dat is aan het kruis dus!

Als er gezocht wordt, wordt er gezocht en is het zoeken wat er is.

 
gerard wrote:
Omdat datgene wat er is, is wat je bent! Er is niets anders dan dat wat je bent, omdat er alleen maar éénheid is en dat is wat is. En dat is een heleboel!



Spiritueel nihilisme? Mike?

 
Als het onderwerp nu alsnog indirect in andere topics aan de orde komt, was de voorgaande situatie wellicht nog beter, waarbij er 1 topic aan gewijd was. ;) Mensen die het een ongewenst onderwerp vinden, kunnen dan immers zelf kiezen of ze erop klikken of niet, terwijl je het onderwerp nu misschien weer random gaat tegenkomen in verschillende topics.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.261
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan