Godsdienst

Je hoeft je ook niet bij een of andere religie aan te sluiten om in god te geloven.

 
Waarom zou ik ergens in moeten geloven ?

Godsdienst is naar mijn mening bedacht door mensen die bang zijn voor de dood en/of dingen die ze niet begrijpen.

Ik zeg niet dat ik geen angst ken voor de dood of het onbekende, maar ik voel niet de behoefte die angst weg te nemen door aan te nemen dat er een hogere macht is.

 
Ik heb mij er nooit echt in verdiept Riesh. Maar zoals mijn beeld van het natuurgeloof bij de indianen en de Abo's is, gaat het daar niet over angst.

Zelf vond ik die angst ook lastig. Want tsja als je niet in god geloofd ga je naar de hel en daarom maar geloven is schijnheilig en klinkt meer als aangepraat dan gelovig en vind ik dus eigenlijk niet tellen.

 
Oke maar dan geloof je dus dat er niets is. Dat is ook een geloof.

Ik deed dat eerder ook maar ben na een aantal ervaringen tot de conclusie gekomen dat er meer is. Dus helemaal niet omdat ik bang was om dood te gaan en toen besloten heb maar te gaan geloven in een hogere macht of iets dergelijks.

 
Als je het perse op die manier wil zien kan je concluderen dat het een vorm van geloven is. Zelf geloof ik dat niet zo :)

 
Waar hebben we het eigenlijk over ?

Niet geloven en de hel ?

Wat is de betekenis van de hel dan volgens jullie ?

Niemand mag voor een ander pepalen wat de betekenis van geloven inhoud .

Laten we elkaar daar dus vrij inlaten .

Liefde en respect voor je naaste en omgeving is het belangrijkste .

 
Quote:
Niemand mag voor een ander pepalen wat de betekenis van geloven inhoud .

Laten we elkaar daar dus vrij inlaten .



En dat doen wij (of ik) hier niet bedoel je? :?

 
Quote:
Niet geloven en de hel ?

Wat is de betekenis van de hel dan volgens jullie ?



Ik denk dat de hel een state of mind is. Je wordt niet gestraft door god of wie dan ook maar je komt automatisch terecht in een conditie of omgeving dat overeenkomt met hoe je handelde en dacht in je aardse leven.

Samen met andere mensen die op dezelfde golflengte of frequentie zitten.

En dat is dan niet voor eeuwig maar gewoon net zolang totdat je van "gedachten verandert".

Hier op aarde is het mogelijk dat deze verschillende frequentie's wel naast elkaar kunnen bestaan door het duikerspak dat we aangemeten hebben dat het lichaam heet.

Zodoende is er veel interactie mogelijk met andere 'frequenties' wat anders niet mogelijk zou zijn gewoon omdat deze frequenties normaal niet bij elkaar kunnen komen.

 
Mooi gezegd Pike :!:

Ik vind het niet altijd even leuk in mijn eigen duikerspak, maar als ik voorstel dat ik in andere duikerspakken zit, dan wil toch altijd weer naar mijn eigen duikerspak terug.

 
Bedankt Lievergezond.

Ach ja ik hou dit duikerspak ook maar. Dan weet je wat je hebt he?

En als we het telkens tussendoor konden inruilen voor een ander zou het ook maar zo'n ongeorganiseerde bende worden.. 8)

 
Je slaat de spijker op zijn kop Pike :D

Ze zeggen wel is: Home is where your heart is. Dan zeg ik erbij: When you know who you are.

There was a time I couldn't see myself growing older

But then I went for a walk when I came back I was so much taller

Maybe try to find something that I could be part of

But I decided to leave, and then I crossed the river

I went coast to coast, and from star to star

But that's how you learn, who you really are.

De juiste thuiskomt is bij diegene die de eerste vonk gaf.

Al het leven leidt terug naar het ene. Het leven dat jou het leven gaf. En waar je met heel je wezen van doordrongen bent, dat besef kan je vlug ten deel vallen of langzaam.

Quote:
De meeste mensen van de aarde treden na de dood van hun lichaam nog onvolmaakt in de fijnstoffelijke sfeer van het hiernamaals binnen. De goddelijke liefde biedt hun daar nieuwe mogelijkheden. Naarmate het hun ernst is tot inzicht te komen en het Goddelijk doel te bereiken, zullen ten slotte allen toch nog tot voleinding komen, zij het niet zonder moeite. Het goddelijk plan van een algemene verlossing kent geen eeuwige verdoemenis! Om het einddoel te bereiken komen de nog onrijpe zielen in de voor de aarde onzichtbare geestelijke wereld, eerst in een soort droomleven. Om het inzicht te verwerven valt hen een innerlijke geestelijke beschouwing ten deel in allerlei geestelijke ervaringen, die al naar gelang van hun goede of boze instelling een paradijselijke verrukking of een helse pijn bij hen oproept. Hemel en hel zijn dus geen plaatselijke bepalingen, maar geestelijke ontwikkelingsstadia van de ziel. Sterk op zichzelf gerichte, aardegebonden zielen kunnen soms opnieuw in een een fysiek lichaam incarneren op andere stoffelijke werelden of soms ook op onze planeet.


 
Quote:
Waar hebben we het eigenlijk over ?

Niet geloven en de hel ?


euh, als je niet gelooft dan geloof je ook niet in de hel.

Het zou nogal hypocriet zijn om te beweren dat je wel in de hel geloofd.

 
Sinds ik actief ben bij een kerk heb ik veel meer vreugde in mijn leven. Ik ben niet zo van de verhalen en de preken maar ik merk dat ik uit niets heel vrolijk kan zijn zonder daar moeite voor te doen.

Zou dit nu een stukje acceptatie zijn? De dingen die ik eerder niet leuk vond vind ik nu leuk om te doen. Misschien komt het door de dankbaarheid. Als iemand anders er een troep van maakt dan ben ik dankbaar dat ik het mag opruimen.

Misschien dat de innerlijke strijd steeds minder wordt. Minder strijd leveren is meer vreugde en is meer energie. Meer energie is een beter immuunsysteem en een betere ademhaling. Piepjes en kraakjes verdwijnen zonder er over na te hoeven denken.

Vaak in een stresssituatie lever je strijd, terwijl je eigenlijk beter dankbaar kunt zijn, want uit dankbaarheid komt er een oplossing dat effectiever werkt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.191
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan