Quote:
Wat ik niet begrijp is dat mensen dus zoveel kennis hebben en zulke slechte dingen bewerkstelligen. Het zijn toch ook mensen? Hebben hun geen karma ofzo? Hoe komen mensen aan zulks vernietigingsdrang?
Iedereen is naar mijn idee onderhevig aan de wetten van karma, maar helemaal zeker ben ik daar niet eens van. Er zijn mensen die als ziel ervoor gekozen hebben om voor het licht te werken, dat wil zeggen handelen of te leren handelen vanuit liefde en helpen de mensheid bewust te maken. Zij willen groeien naar het licht, naar de verbondenheid naar eenheid, naar cocreatie... We werken niet alleen, we worden vanuit de geestelijke wereld (vanuit hogere dimensies) gesteund wanneer waar daar om vragen of wanneer het anderzijds in overeenstemming is met onze vrij wil of de wil van onze hogere delen. Ik durf wel te zeggen dat wij als forumleden tot deze categorie behoren. Diep van binnen hebben we de herinnering aan eenheid en verlangen daar naar terug. Er zijn ook mensen die als ziel voor het donker hebben gekozen. Zij begrijpen het eenheidsbewustzijn niet. Ze willen meer macht en meer rijkdom en willen die onafhankelijk van de omgeving verwerven. Deze mensen hoeven zeker niet dom te zijn. Ze kunnen zeer hoog ontwikkeld zijn en heel veel verstand hebben van magie, massapsychologie en de technologie van de ziel. Ook zij hebben steun van krachten uit de geestelijke wereld (hogere dimensies), alleen betreffen dit duistere zelfzuchtige machten. Het is een hiërarchisch systeem van de pikorde. De bovenste rooft van het niveau onder hem en dit gaat zo door tot aan de aarde. Mensen die voor het donker werken zijn ALTIJD slaven en zullen NOOIT vrij worden zolang ze niet voor het licht kiezen. Al heb je nog zo'n hoge functie, je hebt die macht pas kunnen krijgen met behulp van krachten die ook aan jou zuigen. Zo ongeveer iedereen aast hier op aarde op elkaar's energie. Daar zijn zelfs de ecologische wetten op gebaseerd. De Aarde is dan ook een gevallen planeet. Het systeem op aarde luidt grotendeels: onderdrukken, roven, stelen en opeten. Kijk maar in natuur, kijk maar naar de dieren.
En wij mensen brengen het er ook niet veel beter van af. Vooral onbewuste mensen jagen voortdurend op elkaar's aandacht. De mensen die voor het licht hebben gekozen zoeken naar manieren om daar onderuit te komen, of liever gezegd om daar bovenuit te komen. Er is hier op Aarde een dualistisch strijdspel aan de gang. We worden geprogrammeerd en voortdurend verleid om aan dit spel mee te doen, maar dit hoeft niet. Zodra we gaan beseffen dat we hierin ook een keuze hebben, kunnen stukje bij beetje steeds meer een eigen werkelijkheid gaan creëren waarin meer en meer ruimte is voor naastenliefde, gelijkwaardigheid en cocreatie ipv domineren en afpakken. We kunnen ook donkere mensen/wezens/zielen verleiden om voor het licht te gaan werken. Zo lang dit op een ongedwongen en eerlijke manier gebeurt is daar naar mijn idee niks mis mee. Het belangrijkste is dat we de vrije wil van onze medemens respecteren.
Quote:
Wat ik niet begrijp is dat mensen dus zoveel kennis hebben en zulke slechte dingen bewerkstelligen. Het zijn toch ook mensen?
Mensen die voor het donker werken kunnen mensen zijn die een belangrijk stukje ontwikkeling over eenheidsbewustzijn nog voor de boeg hebben. Ook kan het zijn dat zij hun gevoel en geweten nog maar nauwelijks of helemaal niet ontwikkeld hebben. Verder zijn er nogal wat mensen die gemanipuleerd worden via verslavingen. Ze willen misschien wel het licht dienen, maar worden onbewust gehouden, in de illusie dat ze bepaalde middelen nodig hebben. De regering, het schoolsysteem en de media werken er ook hard aan om ons dom te houden, evenals de kerken vroeger en nu trouwens nog steeds. Maar ook de media is niet 100% donker, het is een mix.
Veel mensen die voor het licht werken hebben ook (nog) donkere neigingen. Zo ongeveer iedereen is nog groeiende hierin. Ook kan het voorkomen dat er echt hele donkere wezens in een mensenlichaam kruipen. Zo'n Kadafi bijvoorbeeld, ik geloof echt niet dat daar een mensenziel in zat...
In
deze topic schrijf ik wat over de macht van verslavingen. Maar ik heb er thuis nog een langere tekst over die ik binnenkort ook eens ga posten als nieuwe topic.