¨Goede¨ duivelse doelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruud
  • Startdatum Startdatum
Soms zijn mensen er gewoon niet aan toe, om te veranderen.

Ik zie het iedere dag weer binnen mijn werk met psychiatrische (gedetineerde) patiënten, maar ook met mijn collega's.

De kunst is dan om positieve zaadjes te planten zonder dat de ander hiervan druk ervaart. Het is naar mijn idee dan toch vooral de toon die de muziek maakt.

Ik hoorde eens een uitspraak die me is bijgebleven. " Gras groeit niet harder door eraan te trekken". Dit hou ik mezelf voor ogen als ik weer eens (te) enthousiast over bijvoorbeeld (Weston Price) voeding praat en de ander schiet in zijn of haar weerstand.

Verbinding in de communicatie komt voor verandering. Maar dit is enkel mijn visie.

Ik ken nog zo'n mooie uitspraak: je kunt een paard wel naar het water leiden maar je kunt het niet dwingen te drinken.

Nou Rapunzel, dat ben ik niet met je eens ;) Zie jij een onwelwillend paard maar eens naar het water te leiden :lol:

Dan lig jij erin en staat het paard je uit te lachen, hoor ;)

(Maar ik snap je punt wel, hoor)

Haha das waar ook, hè?

Maar je mag best een keer mijn paard naar het water proberen te leiden ;)

Ik bied me vrijwillig aan als toeschouwer :lol:

Net werd me de pas afgesneden op weg naar huis door een ¨voorvechter¨ van een ¨goed¨ doel.

Dit keer was het ¨stopkankernu¨.

Had ik daar niet al een column over gelezen in ¨De Pers¨?

http://www.depers.nl/binnenland/628546/Tegen-kanker.html

Quote:
Column

Tegen kanker

Door: Kustaw Bessems

Gepubliceerd: zondag 5 februari 2012 21:36

Update: maandag 6 februari 2012 07:02

Het gaat niet lekker, tussen @kankerstophetnu en mij.

@kankerstophetnu is een Twitteraccount dat al negenduizend volgers heeft, met dank aan bekende Nederlanders die het onder de aandacht brengen. Zoals Leontine Borsato, Demy de Zeeuw, Wolter Kroes, Tofik Dibi en Jeroen van Koningsbrugge.

In de bio staat: ‘Wij Staan Op Tegen Kanker ? Doe je mee? Volg ons dan nu! En blijf op de hoogte van onze Actie’s !’

Ik zat klaar om te volgen. Maar er was iets raars. Het verder anonieme account heeft de naam ‘Samen Tegen Kanker’ – dat ook wel voor officiële acties van grote organisaties is gebruikt – en bijbehorend beeld. In de bio staat alleen een hotmailadres. Wie streed hier tegen kanker?

De oproepjes die worden gedaan hebben ook een wat merkwaardige toon: ‘RT dit: als je 100% tegen KANKER bent’. En je moet het account volgen omdat ‘elke volger geld waard is’, maar hoe, blijft onduidelijk. Bij de eerste vijfduizend volgers zou vijftig euro aan KWF kankerbestrijding zijn overgemaakt. Wat een laag bedrag. En waarom had je daar die volgers voor nodig?

Via Twitter vroeg ik of degene achter het account wat over zichzelf kon zeggen. En hoe volgen geld opbracht. Geen antwoord.

Ik probeerde het hotmailadres. ‘Helaas kunnen wij niet antwoorden via Twitter!’ schreef ‘Team @kankerstophetnu’. ‘Wij zijn een net opgestarte kleine organisatie. Bij 10.000 volgers gaat onze website de lucht in. Wij Doen dit geheel door sponsors! Op onze nieuwe site kan je ons ook volgen, wat de sponsors doneren enz. meer vragen ? mail ons dan!’

Ik had meer vragen. In de volgende mail meldde het team anoniem te zijn omdat ‘ik dit acount Helemaal Zakelijk doe en hier privé niet bij wil betrekken’. En dat de site er nog niet was, kwam doordat ‘zoon site veel heel veel geld kost’.

Wie vraagt nu veel geld voor een inzamelwebsite? Ik mailde nóg meer vragen. Maar nu was ‘team @kankerstophetnu’ het zat: ‘Wat zeik je? Ik doe dit voor het goede doel, denk je dat het fijn is als mensen gaan zeiken?’

Nee. Ik dacht niet dat dat fijn was. Ik klikte op volgen. Nog een volger of 800, dan zal de website openbaren hoe het geld naar de kankerbestrijding stroomt.

Kustaw Bessems is redacteur bij De Pers.

Reactie van ergo (31-03-12, 11:14) op een artikel, getiteld: "Collecte? Keihard: NEE!!!"

http://www.vrijspreker.nl/wp/2012/03/collecte-keihard-nee/

Quote:
[...] Grappig, dat u nu juist warchild noemt.

Een van de zeer vele clubs welke werken onder de paraplui van Open Society International, opgericht door George Soros.

Die toen hij genoeg geld verzameld had, het nodig vond om filantropisch te gaan doen.

Echter: alle onder OSI hangende organisaties zijn slechts bedoeld om nog meer geld binnen te brengen voor de BV Soros. [...]

Goede doelen? Ach, ik geloof meer in projecten welke door particulieren of kleinere bedrijven worden opgezet, zonder publiciteit en collectes.

Heb deze uitgeprint en achter het raam en voor de deur gehangen http://www.geengeleuraanmijndeur.nl/

Heel gaar trouwens dat wanneer er iemand komt voor het KWF die niet eens naar enige rede wil luisteren maar snel door loopt na wieering :/. Door en door triest is het gewoon.

Peace

^^ Goed idee om die uit te printen.... Maar hoe zuiver de organisatie daarachter is? €2,50 voor het opsturen van zo'n simpele sticker? Wat een afzetterij.

Weer zo'n fantastisch "goed" doel des duivels: het Wereld Natuur Fonds.

http://www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen/het-verbond-met-de-panda

Op weg naar mijn werk staan de lizzards je nu te bespringen:

-voor krantenabonnementen die zinkende schepen geworden zijn en zich meer en meer als maffiosi misdragen via incassobureaus om de burger geld afhandig te maken: http://www.nrc-ombudsman.nl/artikel/1754/stervende-msm-intimidatie-en-plundering.html Deze incassobureaus beweren dat het strafbaar is om krantenartikelen op internet aan te halen. Dat heb ik hier op deze site vaak genoeg gedaan. Moet je je voorstellen, die kranten die komen al nauwelijks zelf met nieuws, ze papegaaien gewoon artikelen van grotere nieuwsbanken na en brengen propaganda voor belangen, zie dit artikel bijv. eens: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5270...en-zwicht-voor-intimidatie-door-patient.dhtml : onderzoeksjournalistiek is er niet meer bij, ook wel door gebrek aan geld, en nu gaan ze de burgers pakken. Het wordt hoe langer hoe erger met die kranten. Ze creeren zo ook nog de vlucht richting de eigen vrije val ;

-voor "warchild" of "save the children" die de zakken vullen van multimiljardair George Soros en big farma. De kinderen om wie het gaat worden niet geholpen of door medicijnen nog verder in het slop.

Ik moet met een spandoek naar mijn werk om die maffiosi van me af te slaan.

Ik vrees dat zelfs dat niet zou helpen en dat ik voor ze uit zou moeten spellen wat er op geschreven staat en waarom en dat zij vervolgens weer verder gaan met hun jehovaverhaal.

Je krijgt niet de kans om gelijk netjes te zeggen dat je er niet in mee wil gaan zonder tijd te verliezen.

Men praat aan 1 stuk door.

Jehovagetuigen zijn peanuts vergeleken met de zogenaamde goede doelen.

De jehova's komen hier de laatste tijd steeds vaker aan de deur is dat bij jullie ook zo?

Misschien omdat zij inschatten dat dit jaar het einde der tijden is aangebroken.

Quote:
Eén op de zes Nederlanders wantrouwt goede doelen

http://zaplog.nl/zaplog/article/een_op_de_zes_nederlanders_wantrouwt_goede_doelen#rss

Quote:
Interessant ook om te zien dat zowel de familie Bush als de familie Bin Laden samen deel uitmaken van de Carlyle Group, de grootste defensiecontractors ter wereld die bakken met geld verdienen aan oorlogsgeweld! Hoe duivels wil je het opnieuw hebben?

Welke raad kunnen jullie mij geven?

Enkele jaren geleden ontving ik een aantal inzichten die me letterlijk en figuurlijk van mijn stoel geblazen hebben. Heb ondertussen al twee psychoses doorgemaakt. Om een lang verhaal kort te maken, het bedrijf waarvoor ik werk (Le Peigné) maakt deel uit van de groep LVMH van Bernard Arnault. Het waren pijnlijke momenten toen het tot me doordrong dat Le Peigné investeerde in bedrijven, waaronder The Carlyle Group, die misdaden plegen tegen de mensheid. Ik kreeg een totaal ander beeld van het bedrijf waarvoor ik werk en sindsdien leef ik constant in een tweestrijd. Waar het bedrijf voor staat en hoe ik me innerlijk voel zijn niet met elkaar te verzoenen. Ik ben ondertussen 50 en het liefst van al zou ik willen dat ze me ontslaan.

Als mensen bedelen dan geef ik ze gewoon geld. Waarom zo moeilijk doen om een euro.

Ik denk dat bedelaars er ook niet voor niks staan en we kunnen ze niet gaan dwingen om te gaan werken.

Hendrick lost op:

Net kwam er een mannetje in een blauwe politie-achtige broek aan mijn deur leuren over beveiliging van mijn huis.

Uiteraard liet hij een pasje zien (maar ja, ik kan ook pasjes laten drukken- wat zegt het?). Hij wilde mijn huis beveiligen zei die.

Ik vroeg of ik die persoon later zelf mocht terugbellen op een telefoonnummer als die het wilde achterlaten maar dat wilde hij niet geven.

Toen heb ik gezegd dat het dan ophoudt en de wegen scheidden zich.

Dit is een goedkope truc blijkt bij nader inzien: http://www.geldenrecht.nl/artikel/2...e-trucs-smoezen-van-oplichters-en-overvallers

Quote:
E. B-L, Donderdag 14 Juni 2012 13:16

Wel, dit alles gelezen hebbend, ben ik (onbewust) de dans ontsprongen. Hier kwamen ook 2 zeer verzorgd uitziende jonge mannen aan de deur met: er word zoveel ingebroken in deze buurt (wat waar is) en ze hadden een goede aanbieding. Alleen: ik sprak door het keukenraam (doe geen deur open voor iemand die ik niet ken) en wees op mijn sticker dat mijn huis al beveiligd is met alarm. En vertelde hen erbij dat ze of dom of oplichters waren. Hard wegrennen konden ze wel, dat moet ik ze nageven!!!

Dit is nog kleine criminaliteit (tenminste als ik het goed aanzag voor wat het is) vergeleken bij de groots opgezette fondsen van George Soros, maar toch. Het principe blijft hetzelfde.

Ik wil snel de sticker waarnaar M.G.K. hierboven naar verwijst voor geen colportage aan mijn deur! http://www.geengeleuraanmijndeur.nl/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan