H202

Ik had van Mike begrepen dat je enkele druppels als onderhoudsdosis best kunt combineren, maar vanaf een bepaalde hoeveelheid moet je voorzichtiger zijn. Maar bij grote hoeveelheden richting dacht ik dat appelazijn en honing in ieder geval wel konden, maar dat weet ik niet zeker...

Laten we Mike's reactie maar even afwachten. Ik roep hem wel even:

"Veganisten die H2O2 gebruiken leven gezonder dan vleeseters" :mrgreen:

Nou, hier ben ik dan! :D

Dennis, ik heb het je al eens eerder gezegd: jij bent een van de weinige spirillusionisten met wie ik goed op kan schieten! Het is je humor die je hier op aarde houdt, dat is het touwtje aan je vlieger!

H2O2 is in grote of kleine hoeveelheden prima te combineren met appelazijn en honing. Enjoy, jij gebruikt stevia. Wist je dat dit de grootst mogelijke geraffineerde rommel is? Ik neem aan dat je of het 'zoetpoeder' of druppels in water gebruikt. Beide zijn zwaar geraffineerd en dus rotzooi. Bekijk dit maar eens:

Het is inderdaad heel onpraktisch om H2O2 3 keer per dag te gebruiken, met al die tussenpozes. Ik adviseer dan ook om het 1 keer per dag te doen, 's ochtends op een nuchtere maag en dan een half uur tot een uur te wachten voor je gaat ontbijten. 's Avonds voor het slapen gaan is geen goed idee, aangezien de zuurstofboost je wakker kan houden.

Mike

OK, ik had de link niet verder meer gecheckt. Hier een andere video die wel werkt:

http://wn.com/stevia__the_new_white_poison

Mike

Wij hebben van de zomer in Oostenrijk stevia rechtstreeks van de plant geproefd, dus een blaadje.

Dat was echt heel lekker, en puur natuur, en in de bergen in de zon, wat wil een mens nog meer.

Het was ook nog eens bij het oudste huis in dat dal. En dat huis zag er perfect uit.

Dus gewoon een hele goede plek.

Ik ben ook een gebruiker van stevia, zowel de groene blaadjes, als het groene poeder, als het bruine poeder (ruw extract), als het witte poeder (extract). Ik heb bij de leverancier grondig geïnformeerd over de kwaliteit en de zuiverheid. Hij heeft me een testrapport gestuurd en uitgelegd hoe de extractie in zijn werk gaat. Dit gebeurt door de bladeren uit te koken.

Steviabladeren worden in een pan met water gekookt. Het water wordt bruin. Het wordt gefilterd en daarna ingekookt tot bruin poeder. Het ruwe extra bevat nog wel (een deel van de) gezonde eigenschappen en heeft een rijke zout-zoete smaak die aan salmiak doet denken.

De blaadjes kunnen met behulp van alcohol tot een wit extract worden verwerkt. Je laat daarvoor de blaadjes in alcohol trekken, je filtert de blaadjes eruit en vervolgens kook je de alcohol eruit om het witte poeder over te houden. Middels enzymen en zeer fijne membraamfilters kunnen bittere stoffen (Rebaudioside C en Dulcoside A) eruit gehaald worden. Gezond is het dan niet meer, want het is een geraffineerd product. Maar ongezond zou ik het ook niet noemen. Het metaboliseert niet en lijkt me neutraal.

Er zijn wellicht ook ongezondere/goedkopere manieren om het witte poeder te verkrijgen. Maar om hierdoor alle steviavormen te veroordelen vind ik niet kloppen, mits bovenstaande verhaal over de alcohol-extractie ook daadwerkelijk klopt.

Stevia is trouwens toch ook behoorlijk uitvoerig onderzocht; het wordt in gezondheidsland Japan al zeker 30 jaar gebruikt. Dat zegt natuurlijk lang niet alles, maar ik betwijfel toch of het wel zo schadelijk is om zuivere witte stevia te gebruiken.

Maar hoe zit het nu met de combinatie H2O2 en vitamine C. Is acerolakerspoeder of citroensap te combineren met een kleine dosis H2O2? En met een grote?

Waarom is dit niet te doen? Wat is precies het probleem? Gewoon 's ochtends doorgaan na 25 druppels (als je dat al trekt!) net zo lang tot je op 75 druppels uitkomt.

Mike

Mike, ik heb 1 keer per ongeluk teveel druppels in mijn glas gedaan, en dit was echt niet weg te krijgen. Alsof ik puur chloor dronk. Daarbij, na 1 slok, heb ik boven het aanrecht gestaan, want er kwam de hele tijd allemaal speeksel. Pas toen alles eruit was ging het weer wat beter.

Ik kom zeker niet op 75 druppels in 1 glas.

Ik wil even wat delen.. ik heb vandaag voor het eerst 2 maal 12 druppels H2O2 3% ingenomen en ik vond het best spannend..

Heb besloten om me een paar dagen ziek te melden van mijn werk. En merk dat ik dit nog steeds moeilijk vind, goed voor mezelf zorgen boven het gevoel van verantwoording en ook bang zijn voor afwijzing, naar mijn werk toe. (Mijn teamleiders zijn van het slag volk, die waardering uitspreken naar mensen die nooit ziek zijn. Ziek is een vorm van zwakte) Aangezien ik de afgelopen maanden al vaker ben uitgevallen vanwege mijn spijsverteringsklachten / malabsorbtie en ook omdat mijn vader recentelijk is overleden, vind ik het extra moeilijk om nu weer ziek te zijn.

Ben even bij de huisarts geweest, die constateerde een bijholte ontsteking.

Vandaag ook een keer gestoomd en er kwam daarna veel groenig slijm uit mijn neus. Inderdaad lijkend op en ook wat ruikend naar een ontsteking.

Dirtsa, ik heb er uiteraard helemaal geen verstand van. Het klinkt voor mij alsof je lichaam de hoeveelheid druppels niet prettig vindt.

^^ Of de concentratie van de druppels. Wellicht werkt het wel als Dirtsa dezelfde 75 druppels zou verdelen over 15 glazen in plaats van 1 (bij wijze van spreken dan, he)?

Haha, 75 druppels per glas, die wil ik ook ooit nog eens halen :D Ben ooit tot de 38 gegaan, maar werd toen behoorlijk misselijk. Tegenwoordig voeg ik aan elk glas thee dat ik neem 1 of 2 druppeltjes toe, zo krijg ik het verdeeld over de dag een beetje binnen. Of ik de 75 ooit ga halen weet ik niet, maar de 50 moet me toch wel lukken, als is het dan echt verschrikkelijk smerig om te moeten drinken.

Ik hoop niet dat het een wedstrijdje H2O2 slurpen wordt... Je gezondheid is niet om mee te wedijveren lijkt me.

Nee hoor, wel kijken tot hoever ik moet gaan om de ontgifting te bereiken. Ik bouw het echt langzaam op, ben al driekwartjaar bezig hiermee.

Ik zit nu dus op 52 druppels 35%, maar wel verdeeld over 4 glazen water.

Het ging om de discussie of het beter was dit 1 keer per dag te nemen, 's morgens vroeg dus bijvoorbeeld.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan