Hallo gezondliefhebbers - voorstellen Gezondheid

Dankje Goudroes,

Quote:
Ze is aangesloten bij een beroepsvereniging en je kan, mits je de juiste aanvullende verzekering hebt, declareren bij je zorgverzekeraar.


Nou, nu kan ik inderdaad geen nee meer tegen die biophotonen-therapie zeggen, maar kan er niets beloven, ik hou het bij mogelijkheid.

Gezondheid,

 
Gezondheid, ik wil met mijn zoon die therapie ook een keer doen. Ik ben erg nieuwsgierig naar het effect. Met Josee heb ik hierover een tijd geleden al contact gehad, maar een bezoek aan Noord-Holland kwam toch niet goed uit. Als we nog iemand in de buurt (omgeving Groningen) vinden dan is Josee bereid op locatie de ontstoring uit te voeren en is er een kortingsregeling. Er worden uiteraard wel reiskosten in rekening gebracht, maar die vallen geheel of deels weg tegen de korting. Heb je interesse?

 
Ze geeft regelmatig lezingen in het hele land, wij zijn op een lezing van haar geweest en zijn nu ook bezig een groepje bij elkaar te krijgen voor een ontstoring op locatie.

Kijk maar eens op de agenda van de website http://www.gezondverstandavonden.nl/index.html

Misschien houdt ze een keer een lezing daar of dat je haar zelf uitnodigt ofzo.

groetjes goudroes

 
Nou, ik heb er uitgebreid thuis over gehad. Mij wordt geadviseerd om erg terughoudend te zijn met dit soort dingen en ik zeg er dan ook geen ja op.

Toch kan ik wel de floattherapie doen zoals ik pagina terug al zei.

En nog een heel mooi iets, ik heb een sterk magnetische armband gekregen die mijn gezondheid positief zal blijven beïnvloeden, het werkt ook op de meridianen, zorgt dat de voedingsstoffen beter opgenomen wordt en heeft ook eens een ontgiftend werking, dit heeft een blijvend effect zolang ik die armband draag.

Dus dat is wel even een leuk extraatje.

Gezondheid,

 
Je moet doen wat voor jou goed voelt. Hou ons op de hoogte hoe of je lichaam reageert op de armband. Het klinkt goed allemaal.

 
Gezondheid, ik trek je koers niet in twijfel maar vraag me wel af waarom je terughoudend bent t.a.v. iets op het moment dat men je thuis adviseert terughoudend te zijn. Dat houdt je met voeding toch ook niet tegen, waarom hierbij wel?

 
Moondust,

Omdat ik dat veel te duur vind en als ik ook meerdere behandelingen moet ondergaan dan kost dat in totaal iets van ongeveer 300 euro, daar is mijn totale WAPF-voeding er helemaal niets bij die ik nog wel kan betalen. Verder heb ik die aanvullende verzekering ook niet. Een andere reden voor terughoudendheid is omdat er misschien toch geldklopperij is en ook omdat ik geen geld wil blijven uitgeven aan van alles nog wat.

En daarnaast zal mijn hele dure magnetische armband mijn bloed schone nieuwe energie geven, die zal mijn hele lichaam van oude troebele energieën zuiveren waardoor ik afvalstoffen kwijt blijf raken, dit effect is blijvend en levenslang.

Gezondheid,

 
Ik heb het idee dat je je nogal wat op de mouw laat spelden door mensen doordat je je autisme niet kan accepteren en het gefixt wil hebben. In hoeverre ben je nu niet bezig met (lukrake) oplossingen buiten jezelf zoeken en daarmee jezelf verliezen? Dit is geen kritiek, maar gericht op het zichtbaar laten worden van je ware motieven. Alleen mensen die zichzelf niet voor de gek houden kunnen doelgericht een weg inslaan.

 
Nou, misschien zijn jullie wel rijk of zoiets, maar als ik overal grote hoeveelheden geld blijf uitgeven dan ben ik wellicht niet alleen aan het doorslaan maar ik heb het geld ook niet voor om ze zomaar uit te geven, dat is dan jammer dan.

Gezondheid,

 
Je draait er omheen en probeert af te leiden met de focus op het geld. Heb je mijn vraag wel gelezen? Ik wil je aanmoedigen tot de kern van je motivatie door te dringen, want die is allesbepalend. Wat wil je precies?

 
Ik ben er sterk geneigd te weigeren hier verantwoording af te moeten leggen voor de keuzes die ik maak en bij deze geef ik ook een keer duidelijk antwoord.

Quote:
In hoeverre ben je nu niet bezig met (lukrake) oplossingen buiten jezelf zoeken en daarmee jezelf verliezen?


Je bedoeld nu? nou niet.

Mijn motivatie dat ik gezonder wil worden is er wel en dat is dus wat ik wil, maar het is echt onzin om te denken dat die dure biofotonen-therapie het enige zal zijn die mij gezonder kan maken en dat er helemaal geen andere mogelijkheden zijn die mij gezonder kan maken maar wat voor mij qua geld nog wel te doen is. Zoiets is volgens mij geldklopperij waar ik niet in zal trappen en ook niet erachter zal staan.

Gezondheid,

 
Hap, snap, weg! Euh... ik bedoel, ik mis nog steeds het plan. Maar voor nu, ik ga weer lekker achteroverleunen en kijken wat voor wondermiddelen Gezondheid nu uit de grote hoed tovert. Ik heb voorbij zien komen iets met hersengolven, koud douchen, iets wat ik vast heb gemist en nu een magnetische armband.

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden en ik ben benieuwd naar welke haven het schip van Gezondheid vaart.

O, misschien dan 1 ding. Als je toch compleet je eigen gang gaat, ga jezelf dan ondersteunen met 1 grapefruitsap, 2 rauwe eigelen en 50 ml olie per dag. Iedere ochtend. Wie weet kom je ooit tot de leverreiniging. Ofzo.

 
Ja, bijzondere mensen zoals Wim Hof die op het idee van koud douchen kwam, of wetenschappers die veel betekenisvolle dingen heeft gedaan of ontdekt(dus aangetoond) hebben zoals wat bepaalde hersengolfpatronen met gezondheid kan doen, dat zijn allemaal geen slimme mensen en het is onmogelijk je gezondheid te verbeteren als ik andere keuzes maak dan wat mensen hier van mij willen, ja, ik denk het ook. In een woord: Bullshit!

Weet je wat, hoewel ik niet alles met Jakob eens ben, moet ik zelfs hem enigszins beetje gelijk geven, mensen slaan inderdaad echt door en ik ben hier dan ook weg, ben het echt klaar mee.

Gezondheid,

 
Jij jkomt met een armband en ik sla door?

Voeding is de basis, voeding en het eruit werken van gif. Het enige dat ik aandraag is dat je een plan moet maken. Zodat je een overkoepelend geheel krijgt, iets dat jij, door je autisme, niet voor elkaar kan krijgen. Hierin is hulp aangeboden, maar jij gaat liever aan de armband. Jouw keuze, vandaar dat ik weer een paar stappen terug zet en je lekker laat doen, totdat je terugkeert naar de voeding.

Verder is dit je meest onduidelijke post ever, voor mij dan.

 
Quote:
Verder is dit je meest onduidelijke post ever, voor mij dan



Voor mij ook.

Vooral ook omdat je twee dagen geleden nog dit zei;
Quote:
Je hebt gelijk Alexandra.

Met mijn huidige WAPF ga ik het inderdaad niet redden. Nog steeds merk ik dat slaapproblemen soms terug komen(wel in minder ernstige mate dan paar maanden terug) en dat mijn lichaam het niet zonder binaural beats zelf aankan. Je adviseerde mij om levertraan in te nemen alsof je in zag dat het voor mij onmisbaar was. Ik deed het af als te duur, alsof er toch iets in mij aanwezig was of zoiets, die nog steeds niet kon geloven hoe ernstig de degeneratie is waar ik mee te maken had, het zal wel meevallen, nou helemaal niet dus.

Ik heb geen keus he, er is voor mij echt geen optie meer om levertraan langer te laten staan, zo gevaarlijk is mijn degeneratieve toestand wel en ik zie echt de dringende noodzaak in dat ik wat voeding betreft veel beter moet aanpakken dan hoe ik het nu doe.



En nu kom je met magische armbanden en floaten om beter te worden en dan haal je Jacob er ook nog even bij ?

Die was niet echt een fan van magische armbanden hoor.

 
Hahahaha, tenzij je het aan Jacob kan bewijzen dat het werkt!

Maar ik zie het patroon. Iedere keer als er vanuit ons geprobeerd wordt een klein stapje te zetten, komt er een groot verzet bij Gezondheid. Vandaar dat ik heb gewacht tot een opening. Maar helaas, het lukt hem niet om de stappen te zetten, hij zit nog te geblokkeerd. Maar voor mij persoonlijk geldt, je bent en blijft welkom. En als je besluit te blijven en wilt hulp, je weet me te vinden. Ik heb geen complete oplossingen, ik kan wel met je meedenken en het grotere geheel overzien. Mocht je daadwerkelijk vertrekken en toch ooit de stappen willen zetten, kom vooral terug en ik blijf "beschikbaar" om met je mee te kijken.

Je kan ook blijven en doorgaan zoals je nu doet :D

Pike, hij weigerd op dit moment enige openheid van zaken te geven in zijn voeding. Dit wekt bij mij de indruk dat het om welke reden dan ook minder wapf is dan dat hij zou willen.

 
Ja het is echt jammer. Er zijn met betrekking tot autisme redelijk goede resultaten behaald met het GAPS dieet plus darmflora herstellen cq bad guy's doodmaken en de juiste darmflora herstellen.

Dat in samenwerking met ontgifting van kwik en andere zware metalen dmv bv chlorella of zo zou op termijn een duidelijk waarneembaar positief resultaat kunnen hebben denk ik.

Ik zeg het nu zo even in twee zinnen maar er komt natuurlijk nog wel wat meer bij kijken maar dit protocol heeft in het verleden bij sommige mensen met autisme tot erg goede resultaten geleid.

 
Maar zou het ook werken als je alleen begeleiding krijgt via internet? Ik vind serieus erg jammer dat Gezondheid zo ontiegelijk ver weg woont. Ik zou graag samen met hem bottenboullion maken en andere praktische dingen. Ik denk, dat wij hier met elkaar, echt wel tot een mooi plan kunnen komen, maar dat moet wel in het fysieke ondersteunt en gedragen worden. Dit zijn "maar" woorden op het internet. En steun krijg je alleen als je erom vraagt. Logisch, want als ik mezelf niet laat horen hier, dan kan ook niemand mij van advies dienen.

 
Nee dit werkt in dit geval absoluut niet met alleen begeleiding via internet.

Hier nog wat over GAPS:

Gut and Psychology Syndrome (GAP Syndrome or GAPS)™ is een aandoening die een verband tussen de functies van het spijsverteringsstelsel en de hersenen vaststelt.

Deze term werdt in 2004 bedacht door Dr Natasha Campbell–McBride, MD, MMedSci (neurology), MMedSci (human nutrition), nadat zij gewerkt had met honderden kinderen en volwassenen die een neurologische en psychiatrische aandoening hadden. Zoals, autismespectrum stoornissen, attention deficit hyperactivity disorder (ADHD / ADD), schizofrenie, dyslexie, dyspraxie, depressie, obsessieve-compulsieve stoornis, bi-polaire stoornis en andere neuro-psychologische en psychiatrische problemen.

Voor meer informatie over ‘Gut and Psychology Syndrome’, hoe het zich ontwikkelt en hoe dit effectief te behandelen met een gezonde voeding protocol leest u het boek van Dr Campbell-McBride: ‘Gut and Psychology Syndrome. Natural treatment for autism, ADHD⁄ADD, dyslexia, dyspraxia, depression and schizophrenia’. Om een eerste indruk te krijgen wat GAPS inhoudt, lees dan eerst het volgende artikel.

Gut and Psychology Syndrome (GAP Syndrome or GAPS)™

Door Dr. N. Campbell-McBride

Wij leven in een wereld van uiteenlopende epidemieën. Autismespectrum stoornissen, attention deficit hyperactivity disorder (ADHD / ADD), schizofrenie, dyslexie, dyspraxie, depressie, obsessieve-compulsieve stoornis, bi-polaire stoornis en andere neuro-psychologische en psychiatrische problemen bij kinderen en jong volwassenen lijken meer en meer standaard te worden dan uitzondering op de regel.

In de praktijk overlappen deze condities elkaar vaker wel dan niet. Een kind met autisme is vaak ook hyperactief en heeft dyspraxie. Er is vaak een overlapping van 50% bij dyslexie en dyspraxie, een 25-50% overlapping tussen hyperactiviteit en dyslexie en dyspraxie. Kinderen met deze aandoeningen worden vaak ook gediagnostiseerd met depressie en als ze opgroeien zijn ze vatbaarder voor alcohol-en drugsmisbruik dan hun normaal ontwikkelende leeftijdsgenoten.

Een jong volwassene met de diagnose schizophrenie zal vaak last gehad hebben van dyslexie, dyspraxie en/of ADHD/ADD in zijn kinderjaren. Schizophrenie en een bi-polaire stoornis worden vaak omschreven als twee zijden van dezelfde munt. Wij hebben diverse diagnose hokjes gecreëerd om onze patiënten in te passen. Maar geen enkele patiënt past naadloos in zo’n hokjes.

De gemiddelde patiënt past in de meeste gevallen juist in meerdere hokjes van neurologische en psychiatrische aandoeningen. Wanneer we deze patiënten onderzoeken in een klinische setting, zien we dat, afgezien van zogenaamde psychische problemen, ze vaak ook fysiek erg ziek zijn. Spijsverteringsproblemen, ondervoeding, allergieën, astma, eczeem, chronische blaasontsteking, spruw en kieskeurige eetgewoonten zijn een consistent deel van het totaal plaatje.

Wat is een typisch scenario welke we zien in de klinische praktijk?

Alvorens de patiënt zelf verder te beoordelen is het zeer belangrijk te kijken naar de gezondheidsgeschiedenis van de ouders. Wanneer de ouders worden genoemd denkt men in het algemeen gelijk aan genetisch factoren. Echter, los van genetische factoren is datgene wat de ouders, met name de moeder, hebben doorgegeven aan hun kind, namenlijk: hun unieke micro darmflora! Maar weinig mensen weten dat een gemiddelde volwassene ongeveer 2 kilogram aan bacteriën in de darm met zich meedraagt. Er zijn meer cellen in die microbiële massa dan dat er cellen zijn in het hele menselijke lichaam.

Het is een zeer georganiseerde micro-wereld, waar bepaalde soorten bacteriën de overhand hebben om ons fysiek en mentaal gezond te houden. Hun rol in onze gezondheid is zo monumentaal, dat we het ons gewoon niet kunnen veroorloven om dit te negeren. Verderop zullen we dieper in gaan op de darmflora van het kind. Allereerst willen we spreken over waar de darmflora van kinderen vandaan komt – de ouders….

Na het bestuderen van honderden gevallen van neurologische en psychiatrische aandoeningen bij kinderen, onstond er een steeds duidelijker beeld over de gezondheidstoestand van de moeders van deze kinderen. De gemiddelde moderne moeder heeft geen borstvoeding gehad toen ze baby was, want ze is geboren in de jaren 60 en 70 toen borstvoeding geven niet populair was. Waarom is dit zo belangrijk? Omdat het een bekend gegeven is dat flesvoeding baby’s een compleet andere darmflora ontwikkelen dan baby’s die borstvoeding hebben gekregen. Uiteindelijk resulteert de door flesvoeding verkregen darmflora in allerlei gezondheidsproblemen.

Naast dat een moderne moeder al een gemiddelde darmflora heeft gekregen vanaf dat ze geboren is, krijgt ze in de loop van haar leven ook nog eens vele antibiotica kuren voor verschillende infecties.

Het is een bekend gegeven dat antibiotica kuren een extreem verwoestend effect hebben op de darmflora, dit komt omdat zeer belangrijke gunstige (goede) bacteriën ook uitgeroeid worden.

Op de leeftijd van 16 jaar en soms eerder, werd de moderne moeder de pil gegeven, welke ze een aantal jaren gebruikte voordat ze überhaupt aan een gezin begon.

Anticonceptiepillen hebben ook een destrateus effect op de gunstige (goede) bacteriën in de darmen.

Een van de belangrijkste functies van de gunstige bacterien van de darmflora is het onder controle houden van de 500 verschillende, voor de wetenschap bekende ziekteverwekkende (slechte) en opportunistische bacteriën. Wanneer de nuttige bacteriën worden vernietigd, krijgen de opportunistische de mogelijkheid om tot grote kolonien uit te groeien en het spijsverteringskanaal te bevolken. Het hedendaagse voedingspatroon van bewerkte voeding en van ‘fast food’ geeft de pathogenen perfecte voeding om zich te voeden, en juist de moeders van vandaag hebben dit voedingspatroon gevolgt, als kind en wellicht later ook als volwassene. Het resultaat van dit alles zorgt ervoor dat een moeder heden ten dage een serieus ontregelde darmflora heeft tegen de tijd dat ze kinderen krijgt. En inderdaad, de tekenen van darm dysbiose (een ontregelde / abnormale darmflora) geldt voor bijna 100% van de moeders waarvan hun kind met neurologische en psychiatrische aandoeningen te maken heeft. De meest voorkomende gezondheidsproblemen bij moeders zijn spijsverteringsproblemen, allergieën, auto-imuunziekten, PMS, chronische vermoeidheid, hoofdpijn en huidproblemen. Een baby wordt geboren met een steriele darmflora. In ongeveer de eerste 20 levensdagen van de baby zal deze steriele darmwand worden bevolkt met een verscheidenheid aan bacteriën (microben). Dit is nu de darmflora van het kind wat de rest van zijn leven een enorm effect zal hebben op zijn/haar gezondheid. Maar waar komt deze darmflora nu vandaan? Hoofdzakelijk van de moeder. Welke microbiële darmflora de moeder heeft zal worden doorgegeven aan het zojuist geboren kindje. De darmflora is iets waar we niet zoveel bij stil staan. De hoeveelheid functies die de darmflora heeft is zo belangrijk, dat als we op een dag onze darmflora zouden steriliseren we het waarschijnlijk niet eens zouden overleven! De eerste en ook heel belangrijke functie die hij heeft, is het op de juiste manier verteren en absorberen van voeding. Wanneer een kind niet de juiste uitgebalanceerde darmflora heeft ontvangen, zal het kind zijn voeding slecht verteren en opnemen waardoor hij/zij allerlei verschillende voedingstekorten opbouwt. En dat is juist datgene wat wij vaak zien bij kinderen en ouderen met leerproblemen, psychiatrische problemen en allergieën.

Veel van deze mensen zijn allemaal ondervoed. Zelfs als ogenschijnlijk het kind normaal groeit, blijkt bij het testen dat er veel tekorten zijn, o.a. belangrijke mineralen, vitaminen, essentiële vetten, diverse aminozuren en andere voedingsstoffen. De meest voorkomende tekorten bij deze patiënten zijn: magnesium, zink, selenium, koper, calcium, mangaan, zwavel, fosfor, ijzer, kalium, vanadium, borium, vitamine B1, B2, B3, B6, B12, C, A, D, foliumzuur, pantotheenzuur, omega-3, 6, 9 vetzuren, taurine, alpha-ketoglutaarzuur, glutathion en vele andere aminozuren. Deze gebruikelijke lijst van voedingstekorten omvat een aantal belangrijke voedingsstoffen die heel belangrijk zijn voor een normale ontwikkeling en functie van de hersenen, het immuunsysteem en de rest van het lichaam van het kind. Los van het verteren en opnemen van voeding zorgt een gezonde darmflora ook voor het actief omzetten van diverse voedingsstoffen zoals: vitamine K, pantotheenzuur, foliumzuur, thiamine (vitamine B1), riboflavine (vitamine B2), niacine (vitamine B3), pyridoxine (vitamine B6), ciancobalamine (vitamine B12) en diverse aminozuren en eiwitten. Uiteraard, testen deze mensen met een darm dysbiose altijd een tekort aan deze voedingsstoffen. Klinische onderzoeken geven weer dat het herstellen van gunstige bacteriën in de darmen de beste manier is om deze tekorten te verhelpen. De meeste kinderen en volwassenen met een neurologische – of psychiatrische aandoening zien er bleek en ‘pafferig’ uit. Wanneer je deze patiënten test zie je verschillende stadia van bloedarmoede, wat niet verwonderlijk is. Om gezond bloed te hebben zijn diverse voedingsstoffen vereist: vitaminen (B1, B2, B3, B6, B12, K, A, D, enz.), mineralen (Fe, Ca, Mg, Zn, Co, Se, borium, enz.), essentiële aminozuren en vetten. De patiënten kunnen niet alleen deze voedingsstoffen niet opnemen, hun eigen productie van verschillende van deze voedingsstoffen in het lichaam is defect. Daar komt nog bij, mensen met een ‘beschadigde’ darmflora hebben vaak specifieke groepen van ziekteverwekkende bacteriën in hun darmen welke erg van ijzer houden (Actinomyces spp. Mycobacterium spp. ziekteverwekkende stammen van E. Coli, Corynebacterium spp. en vele anderen). Deze consumeren alle ijzer wat de persoon binnenkrijgt via voeding zodat er inderdaad bloedarmoede ontstaat. Jammer genoeg heeft ijzer supplementeren geen nut maar zorgt ervoor dat deze slechte bacteriën zich juist beter kunnen voeden en sterker kunnen worden, deze supplementen zijn geen oplossing voor bloedarmoede. Om mensen met bloedarmoede te helpen zijn de voorgaande voedingsstoffen dus een vereiste, waarvan een gezonde darmflora er vele levert.

Los van het direct voeden van het lichaam hebben gunstige bacteriën in de darmen de functie van ‘huishoudster’ van het spijsverteringskanaal. Ze bedekken de volledige oppervlakte van de darm en zijn een bescherming tegen indringers en toxines door als een natuurlijke barrière te fungeren. Hierbij produceren ze veel anti-bacteriële, anti-virale en anti-schimmel stoffen. Op hetzelfde moment zorgen ze er ook voor dat de darmwand wordt gevoed. Het is geschat dat 60% tot 70% van de energie die de darmwand nodig heeft, afkomstig is van de activiteit van de bacteriën die erop leven. Daarom is het geen verrassing dat wanneer de darmflora verstoord is, het spijsverteringskanaal op zich helemaal niet gezond kan zijn. En inderdaad, de meeste kinderen en volwassenen met leerproblemen, psychiatrische problemen en allergieën hebben ook spijsverteringsproblemen. In veel gevallen zijn deze problemen zo erg, dat hierover als eerste wordt gesproken wanneer ik deze patiënten de eerste keer spreek. In de overige gevallen is het niet zo ernstig, maar wanneer ik hiernaar vraag, vertellen de ouders vaak dat hun kind altijd al een slechte stoelgang had, als baby last had van kolieken en andere darmklachten vertoonde. Een opgeblazen gevoel en winderigheid zijn ook een deel van het plaatje. Volwassen patiënten omschrijven dezelfde symptomen. In het geval dat deze kinderen of volwassenen werden onderzocht door een gastro-enteroloog, dan kwam hieruit vaak als resultaat: ontstekingsprocessen in de darm, fecale verdichting en een overspill-syndroom.

Dr. Andrew Wakefield en zijn team van de Royal Free Hospital in Londen, ontdekten in de jaren 90 een staat van ontsteking in de darmen van autistische kinderen, dit kreeg de naam Autistic Enterocolitis. Schizofrene patiënten staan er om bekend altijd serieuze spijsverteringsproblemen te hebben. Dr. Curtis Dohan, MD heeft jarenlange ervaring met het onderzoeken van spijsverteringsproblemen bij schizofrenie. Hij vond een overeenkomst tussen coeliakie en de status van het spijsverteringskanaal van schizofrene patiënten. En inderdaad, patiënten die ik tegenkom in mijn praktijk, hadden voordat ze psychotische symptomen ontwikkelden allemaal symptomen van darm dysbiose, bijna allemaal vanaf dat ze geboren waren. Kinderen en jong volwassenen met ADHD/ADD, OCD, depressie en andere neuro-psychologische problemen worden vaak met spijsverteringsproblemen gediagnosticeerd.

Welke andere symptomen van darm dysbiose kennen we?

Een goed functionerende darmflora is de rechterhand van ons immuunsysteem! De gunstige bacteriën in de darmen zorgen voor een adequate productie van de verschillende immuuncellen, immunoglobulines en andere delen van de immuniteit. Maar het meest belangrijk is wel dat ze het immuunsysteem in de juiste balans houden. Wat vaak gebeurt bij een persoon met darmdysbiose, is dat de twee belangrijkste armen van hun immuunsysteem, de Th1 en Th2 uit balans raken door een onderactieve Th1 en overactieve Th2. Het resultaat is dat het immuunsysteem op de vele prikkels uit de omgeving begint te reageren op een allergische – of atopische manier.

Een baby wordt geboren met een onrijp immuunsysteem. Het bevolken van een gezonde en gebalanceerde darmflora in de eerste dagen van zijn/haar leven speelt een cruciale rol in het op de juiste wijze rijpen van het immuunsysteem. Als de baby niet de juiste en toereikende darmflora krijgt, dan is het immuunsysteem niet voldoende gerijpt. Het resulteert in vele infecties die bestreden worden met diverse antibiotica kuren die de darmflora en het immuunsysteem van het kind verder beschadigen. De meest voorkomende infecties in de eerste twee levensjaren van een kind met neurologische, psychologische en atopische aandoeningen zijn oorontsteking, luchtweg infecties, keelpijn en krentenbaard. Vaak ontvangt een kind in diezelfde twee jaren ook nog vele vaccinaties. Een kind dat een immuunsysteem heeft dat niet voldoende is gerijpt en daardoor compromissen moet maken reageert vaak niet op de vaccinaties zoals men verwacht. In de meeste gevallen zullen vaccinaties het immuunsysteem verder verzwakken en zo zorgen ze ervoor dat het kind chronische virale infecties en auto-imuun problemen blijft krijgen. Er is een aanzienlijke hoeveelheid onderzoek gepubliceerd die de toestand van het immuunsysteem bij kinderen en volwassenen met een verstandelijke handicap en psychiatrische problemen hebben onderzocht. Het onderzoek toont bij deze patiënten grote afwijkingen aan in alle grote celgroepen en immunoglobulinen. De meest voorkomende auto-antilichamen die gevonden werden, zijn het myelin basic eiwit (MBP) en neuron-axon filament eiwit (NSFP). Deze antilichamen vallen bij deze persoon de hersenen en de rest van het zenuwstelsel aan.

Het kind of de volwassene heeft dus niet de juiste darmflora gekregen die later ook nog eens verder werd beschadigd door herhaaldelijke antibiotica kuren en vaccinaties. Het resultaat? Deze kinderen en volwassenen hebben veel last van spijsverteringsproblemen, allergieën, astma en eczeem. Maar afgezien van dat gebeurt er nog iets veel ergers bij mensen die vervolgens neurologische en psychiatrische problemen gaan ontwikkelen. Zonder de controle van de gunstige bacteriën zullen diverse opportunistische en ziekteverwekkende bacteriën, virussen en schimmels zich verder uitbreiden en grote gebieden in de darm verder bevolken, ze groeien uit tot grote kolonies!

Twee specifieke groepen die gewoonlijk bij testen worden gevonden zijn schimmels (inclusief Candida stammen) en de Clostridia familie. Deze ziekteverwekkende microben beginnen voeding op hun eigen manier te verteren en produceren zo enorme hoeveelheden van verschillende toxische substanties die terecht komen in de bloedbaan, waarna ze ook terecht komen in de hersenen omdat ze de bloed hersen barrière passeren. Het aantal en de diversiteit van deze toxines verschilt nogal per persoon en kan verschillende neurologische – en psychiatrische symptomen veroorzaken. Door de afwezigheid van – of een sterk in hoeveelheid gereduceerd aantal gunstige bacteriën in de darmflora, is het spijsverteringssysteem van deze persoon niet een bron van voedings opname maar in plaats daarvan een geweldige bron van toxiciteit voor het lichaam.

Lees hier de rest;

http://www.gapsdieet.nl/gapsdieet/wat-is-het-gapsdieet/

 
Quote:
Nee dit werkt in dit geval absoluut niet met alleen begeleiding via internet.



Helemaal mee eens. Vandaar dat ik volgens mij gisteren ook het advies gaf een peut te zoeken die mee kon gaan kijken. Ging niet eens zozeer om het ontstoren, maar fysieke begeleiding.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.960
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan