Hallo gezondliefhebbers - voorstellen Gezondheid

Heel erg mooi Alexandra, ik lees gewoon tussen de regels door dat je erg geniet van je werk. En ik vind het knap van je dat je zo positief praat over dat ene ministapje in de goede richting, dat is een hele mooie benadering van de wereld :)

 
hahahahaha, niet eens een ministapje in welke richting dan ook. Hooguit een pas op de plaats :wink: Maar..... t zijn de kleine dingen die t doen, die t doen, kleine dingen die t doen (hoor je de muziek erbij? Anders staat t wel erg raar... :D)

 
Als de eiermuffins in de smaak vallen, dan eten ze die misschien wel vaker? Dan is het misschien wel het begin van een verandering :wink: en ik hoor de muziek :wink:

 
Ik werk nu op een crisisgroep en die twee meiden zijn er nu niet meer. Maar eentje heeft het recept opgeschreven en wie weet denkt ze ooit nog een keer aan mij en gaat ze het maken.

 
Als ik dat zo lees Alexandra zit er bij jou groep ook een meisje die Samira heet. Ik ken namelijk een Samira en die had het over dat de groepsleiding een keer voor haar en de groep gekookt had, dat was ook vorige week. Het was anders dan normaal zei ze. In ieder geval ze moest steeds lachen.

 
Nee, ik heb werkelijk waar geen idee waar je t over hebt. Wij koken namelijk altijd zelf en het is een uitzondering als de jongeren (helpen) koken. Een andere groep, maar met net zo'n leuke groepsleidster :wink:

 
Lol dat zal het dan wel zijn, bij Samira haar groep wordt trouwens wel veel pillen voorgeschreven bij ongemak en depressiviteit etc.

 
Het valt me nog mee hoeveel onze jongeren krijgen. Maar bij ons zijn ze te kort om nog extra te krijgen. Alles is met pilletjes en ondertussen stoppen we ze vol met gif! (vulling bedoel ik daarmee)

 
Ik was wel boos op de leiding daar, dat Samira steeds andere pillen krijgt voor depressiviteit, ze is een heel actief meisje, voor haar hebben ze zogenaamd nog niet het juiste concept, ik zeg vergiftiging, gevonden.

En over anders eten hoef ik niet aan te komen. Sam komt soms op bezoek en dan eet ze hier bij mij wat ik maak, nou ze wordt zo rustig als wat van dat eten, maar dan is het verhaal weer daar van hey we hebben de combinatie gevonden, terwijl het het eten hier was.

Kortzichtigheid alom.

 
Leiding heeft het ook niet voor het zeggen. En heel eerlijk? Sommige jongeren zijn zo gek in hun hoofd, als je dat niet holistisch aan mag pakken, dan maar pillen erin. Ook de jongere zelf wordt gek van zichzelf.

Nu hebben we vaak jongeren die thee erg lekker vinden, maar een bak suiker erin gooien, echt bizar! En ranja, van die chemische zoete gore bocht.... Daar is met een eitje niet tegenop te boxen.... En de kids zitten zichzelf ook echt in de weg met hun drukte in het lichaam, het hoofd en weten met zichzelf ook geen raad. En de hulpverlening ook niet. Net als de ouders niet enz, enz.

Allemaal chronische bijnieruitputting, want vanaf een hele jonge leeftijd allemaal in de overlevingsmodus. Ik schreef het vandaag nog bij de leverzuivering, tijdens mijn vorige leverzuivering dusdannig in de stress dat ik moest eten, midden in de nacht een beker rauwe melk genomen. Vet en goed eten maakt dat je tot rust komt, want je voedt je bijnieren. Dat is wat je bij haar ook iedere keer weer heell eventjes voor elkaar krijgt. Super hoor!

 
Welkom Gezondheid. Ik heb niet alle antwoorden gelezen op jouw voorstelpost omdat ik weinig tijd heb. Maar ik wilde wel even reageren.

Super positief ook dat je, terwijl je aan autisme leidt, je zichzelf voorstelt met de naam Gezondheid.

Wat heb je al veel zelfonderzoek gedaan. Je bent hier aan het goede adres. Waarschijnlijk is dit forum het antwoord op al jouw diepzinnige vragen.

Een cadeautje van het universum, daar geloof ik heilig in.

Ik weet niets over autisme omdat ik niet van labels houdt, maar ik weet wel iets over jonge mensen die zich zo belabberd voelen dat ze het leven al niet meer zien zitten nog vóór dat het echt begonnen is en dat raakt me in het diepst van mijn ziel.

Als ik niet altijd de hand in eigen boezem zou hebben gestoken zou mijn zoon nu ook ik weet niet wat voor een labels opgeplakt hebben gekregen.

Maar "iets"zei mij: hier moet meer aan de hand zijn en ben ook op zoek gegaan naar antwoorden.

Ik weet zeker dat jij heel veel aan dit forum gaat hebben, omdat jij je eigen verantwoordelijkheid inzake jouw gezondheid neemt.

Dat vind ik echt een groot compliment waard.

Mijn zoon (bijna 20 jaar) laat het nog een beetje van mij afhangen maar ik hoop dat bij hem binnenkort ook de knop omgaat. Hij is wijs genoeg maar ook een beetje lui :wink:

Maar oké, als ik op 20 jarige leeftijd al zover was geweest als hij nu op zijn leeftijd al is dan had ik dik tevreden kunnen zijn.

De moeilijkheid ligt volgens mij ook niet zozeer in goede tips krijgen maar ook in het feit om deze tips uit te voeren. Zoals bouillons maken, rauwe melk halen, smoothies maken, op zoek gaan naar lokale producten.... Maar ik heb begrepen dat je thuis zit, dus zonder werk of opleiding?

Dan kan het niet zo moeilijk zijn om goed voor jezelf te gaan zorgen. :D

Ik wens je in ieder geval heel, heel veel succes en kracht.

Stapje voor stapje kom je er!!!

 
Gezondheid, misschien vind jij mijn blog leuk, of anders je moeder misschien?

Er staat op hoe ik dingen heb aangepakt met mijn zoon en wat voeding hierin heeft betekend.

Links op de pagina vind je allerlei categorieën, enfin jij weet beslist hoe het werkt denk ik.

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/

 
Clara,

Quote:
Er bestaat een boek over het ontstoren van vaccinaties en autisme, en ik geloof ook voeding: beyond dispair van Tinus Smits!

Wat ik verder bedacht, kan je van die wajong uitkering niet wat gezonde voedingswaren kopen? Of is dat lastig voor je (supermarkt, prikkels, onbekende situaties - ik weet er zelf helaas alles van)? Misschien kan iemand met je mee gaan, of kan je het eea op internet bestellen?


Oke, nou is mijn Engels helaas niet mijn sterke kant, maar goed om te weten.

Ja, van mijn wajong-uitkering kan ik wel gezonde dingen gaan halen. Naar supermarkt kom ik ook wel eens, bijvoorbeeld als ik wat dingen moet ophalen wat mijn ouders vergeten zijn of bloemen halen voor Moederdag dus dat lukt wel en voor gezondheid heb ik het al helemaal voor over :-)

Via internet bestellen kan inderdaad ook een goede optie zijn.

Ik fiets wel eens naar de stad(in Groningen) om boeken te kopen, doe ik ook altijd alleen.

Quote:
@gezondheid: zijn er ook dingen aan je autisme die je al positief ervaart?


Nou, kijk, over degeneratie waarvan autisme ook een uiting van is of Devolutie zoals fatsnotbad dat al zei is niet om toe te juichen. Maar zonder mijn autisme heeft het mij niet tot deze pad geleidt waarbij ik bij stil zou staan over wat gezondheid nou echt is en wat ervoor nodig is om degeneratie te stoppen en juist om te keren. Dus als ik het zo bekijk dan zou dat het enige positieve ervan kunnen zijn :-)

 
Gezondheid, woon je richting Winsum?

Daar weet ik een biologische boer die rauwe melk, biologische kaas en

vlees verkoopt van grasgevoerde koeien.

 
Dankjewel Food en Mood

Dit forum is de allerbeste forum die ik ooit tegengekomen ben, echt super gewoon.

Ja, in deze tijd lijkt het wel eens soort wedstrijd om mensen zoveel mogelijk een etiket te plakken.

Zal je blog straks eens verder doorlezen. Wat leuk om te lezen dat je zoon ook weer veranderd en vooruitgang boekt alleen al door voedingspatroon te wijzigen.

 
Hallo Gezondheid,

Veel mensen met autisme of 'aandoeningen in het autistisch spectrum' hebben darmproblemen. Is dat bij jou ook het geval?

 
Pike,

Ik heb vooral s' morgens, maar zeker toen ik nog naar school ging(darmen zeer gevoelig voor stress?) wel vaak last van buik(soort van opgeblazen gevoel vaak), maar in de middag heb ik er vaak geen last van.

 
Dan denk ik dat jij door het verbeteren van de darmwerking met name door bottenbouillons, pro-biotica in de vorm van gefermenteerde producten en het weglaten van bepaalde zaken zoals granen e.d. nog veel gezondheidswinst zal kunnen behalen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan