Hallo gezondliefhebbers - voorstellen Gezondheid

Zo, mijn moeder heeft dit draadje ook doorgelezen. Ik ben erg blij dat ze hiervoor open staat en ook gelezen heeft hoe ver ik al over deze wereld en de gezondheid van de hedendaagse mens al nagedacht heb, maar ook dat zij mijn visie nu echt goed begrijpt. Zij heeft ook altijd al vermoeden dat de meeste mensen in een onwetendheid leven waardoor ze(zonder dat ze door hebben) meewerken aan de zelfvernietiging van de mensheid.

En Cham, dank :-)

 
Applaus voor de moeder van Gezondheid! Nu duurt het vast niet lang voordat je vader het ook gaat begrijpen toch? Nu kan je moeder niet meer onwetend doorgaan en aan haar om de volgende stappen te ondernemen. Het blog van food en mood is daar een mooie ook voor.

Als je je ontbijt en lucnh gaat vervangen door dit recept, dan ben je al een heel eind onderweg:

https://www.fatsforum.nl/topic/mikes-yogurtsmoothie

 
Dat is lief van je Alexandre,

Inderdaad en ik heb mijn moeder met succes overgehaald, ook heb ik haar verteld over dat linkje wat je aangaf.

Bedankt dat je(en jullie allemaal op dit draadje) mij hiermee geholpen hebt/hebben.

Gezondheid :mrgreen:

 
Als je voor gezondheid gaat, dan zijn er veel mensen die je willen helpen. Mits je je kan vinden in de zienswijze van Weston Price. Anders krijg je het toch best lastig op dit forum. Waarschijnlijk niet lastiger dan dat ik naar een vegetarisch forum ga en zeg dat je toch echt vlees moet gaan eten. Wordt ook vast niet op prijs gesteld.

Kijk eens of je bij jullie in de buurt rauwe melk kunt krijgen. Een absolute en lekkere aanrader!

 
Alexandre, als je mij vraagt wie de held van de 20e eeuw was dan had ik wel Weston Price genoemd :D

Inderdaad, dat klopt wel wat je zegt. En dan moet je de vegetarische mensen ook nog proberen duidelijk maken en overtuigen dat ze niet zonder dierlijke voedingsstoffen kunnen omdat dat een must is voor een goede gezondheid, dat valt niet mee. Net zoiets als wat fatsnotbad in het begin van dit draadje zei dat hij eindeloze discussies heeft gehad met autisten.

Hoe zou het toch zijn als de tandarts Weston Price niet eens had bestaan? Daarom dus noem ik hem een held.

Ja, rauwe melk daar zal ik ook eens opletten.

Gezondheid,

 
Quote:
Mike, zou het niet kunnen dat bepaalde kenmerken van wat tegenwoordig psychopathologieen genoemd worden evolutionair gezien wel voordelig zijn geweest, en daardoor nog steeds bestaan? Ik zie dan een jager voor me die zich extreem moet kunnen focussen voor de jacht en daarom het sociale gebeuren van het besjes verzamelen een beetje mijdt?


Dat is een veelgehoord argument dat je zelfs in reguliere kringen tegenkomt. Ik geloof er niets van. Om te jagen moet je juist bijzonder sociaal zijn, want de jacht is succesvoller als je samenwerkt. Bovendien moet je juist het geheel blijven overzien, want als je teveel focust op alleen je prooi word jij misschien zelf ook prooi!

Mike

 
Food en Mood,

Quote:
Gezondheid, misschien vind jij mijn blog leuk, of anders je moeder misschien?

Er staat op hoe ik dingen heb aangepakt met mijn zoon en wat voeding hierin heeft betekend.

Links op de pagina vind je allerlei categorieën, enfin jij weet beslist hoe het werkt denk ik.

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/


Wauw! Wat ontzettend geweldig wat je in je blog geschreven hebt.

Ook interessant te lezen hoe jullie meer van jezelf gingen houden toen jullie op andere voedingspatroon zijn overgestapt. Heel boeiend als voedsel niet alleen invloed op je lichamelijke gezondheid maar ook geestelijke en emotionele gezondheid.

Verder vind ik het ook leuk om te lezen over hoe jouw visie over de beschaving is en maar natuurlijk ook dat je de gevaren opnoemde die de beschaving met zich meebrengt voor kinderen die vandaag de dag leven. Echt zo waar!

Ook geweldig is hoe je allerlei oude ongezonde troep(met smaakversterkers) weg hebt gedaan en ik wist niet dat Keltische zeezout 84 mineralen bevat, maar ik las het ook keer eerder op het forum erover. Ook dat als je eigen moestuin hebt dat je de grond met Keltische zeezout moet bemesten zodat de gewassen extreem veel mineralen kunnen opnemen, dan heb je een heel gezond voedsel dat echt voedzaam is.

En mijn grote wens is ook dat als ik op mezelf ga wonen, ik ook graag een eigen moestuin zou willen hebben.

 
Dat klinkt inderdaad veel logischer, Mike!

@ gezondheid: Tinus Smit was een Nederlander, hij zal ook vast het een en ander in het Nederlands hebben geschreven over zijn behandelingen voor autisme. Je kan in ieder geval even hierkijken. Ik merk bij mezelf in ieder geval verbetering door magnesium, vitamine C en levertraan (visolie). Het zal je misschien opvallen dat de hoeveelheden ver boven de ADH liggen maar dat is geen probleem, in tegendeel, juist nodig om er iets van te merken. De ADH is eigenlijk de standaard die je nodig hebt om net niet dood te gaan :wink:

Wat je verder nog kan bestellen op internet is keltisch zeezout. Sommige dingen die op dit forum aan bod komen zijn alleen op speciale plekken te koop (appelazijn heb ik bijvoorbeeld nog nooit in een reguliere supermarkt gezien) maar er is in de supermarkt ook genoeg te koop, bijvoorbeeld wilde vette vis of schelvislever in blik, (biologische) roomboter, eieren, volvette yoghurt, extra vergine olijfolie, een blok kokosvet (santen) etc. Gluten zou ik ook gaan vermijden, en op den duur misschien ook caseine, maar dat is mij zelf ook nog niet gelukt en ook weer afgeraden, omdat ik toch best wel veel van mijn voedingsstoffen uit melkproducten haal. De caseine in geitenmelk schijnt beter te verteren te zijn, dat zou je ook kunnen proberen. Hieris bijvoorbeeld een Nederlandstalig kookboek voor het autisme-dieet.

En nog iets, probeer niet zo hard voor jezelf te zijn dat je niet in deze dolgedraaide maatschappij kan meedraaien. Soms moet je dat niet eens willen, en wie bepaalt wat meedraaien is? Waarom zou je je naar die standaard richten? Misschien ligt jouw levensdoel juist wel een bijdrage leveren aan een forum als dit en aan het verspreiden van het gedachtegoed van Weston Price!

 
Knap, sterk en moedig dat je je niet als slachtoffer van je autisme opstelt, maar juist het heft in eigen handen neemt.

Ik ben benieuwd wat deze andere manier van voeding voor je gaan betekenen.

 
Clara,

Interessante link wat je daar gaf, dan kan ik ook zien welke voedingsstoffen vooral belangrijk zijn tegen autisme, ook zink wordt daarbij genoemd, verder lijkt het mij ook interessante site om verder te kijken.

Ja ik wist wel dat de ADH veel te laag was voor een goede gezondheid. Heb het boek "Wat u niet mag weten over uw gezondheid" gelezen en daar stond in dat de voeding en farmaceutische industrie de bevolking expres met hun leugens de bevolking voorliegen met hun zeer vitaminen en mineralenarm voedingsadviezen zodat de bevolking niet te gezond wordt, want ja aan te gezonde mensen valt er niets mee te verdienen.

Nou lees ik weer heel wat nuttige dingen. Dank voor de adviezen.

Ja, soms kan ik inderdaad beetje hard voor mezelf zijn en er was eens een tijd dat ik erg jammer vond dat ik niet kon deelnemen aan de maatschappij, maar nu begin ik wel in te zien dat de maatschappij hard op weg is naar zelfvernietiging met zogenaamd gezonde voedingsadviezen die je juist niet gezond houden, vooral adviezen waarbij je veel moet sporten(heb ik hier op het forum over gelezen) en dat je door veel te sporten met volgens de maatschappij voedingsadviezen juist hartproblemen van kunt krijgen, ben ik toch maar blij dat ik weiger om met de zelfvernietigende levensstijl van de maatschappij mee te werken. Ook ken ik iemand die een hartinfarct heeft gehad ondanks veel sporten en met tussen haakjes volgens de maatschappij "gezond" eten.

Het is wel heel opvallend dat mijn leven zo anders uitziet en dat ik zo in aanraking kom met veel informatie over wat echte gezondheid en dat ik meteen op mijn jonge leeftijd al zoveel dingen tegen ben gekomen van Weston Price maar ook van McCarrison die de oude natuurvolkeren in India heeft onderzocht omdat daar heel lang geleden ook erg gezonde volkeren geleefd hebben, ook deed McCarrison een experiment met ratten om te kijken wat er gebeurde als hij de ene groep ratten gezonde voeding gaf die de natuurvolkeren aten en de andere groep ratten juist modern bewerkt commercieel rommel gaf, het verschil moest er wezen en niet zo beetje ook.

Ik denk dat je wel eens gelijk kon hebben dat dat mijn levensdoel is en ik wil het ook graag :-)

Gezondheid,

 
Quote:
Knap, sterk en moedig dat je je niet als slachtoffer van je autisme opstelt, maar juist het heft in eigen handen neemt.

Ik ben benieuwd wat deze andere manier van voeding voor je gaan betekenen.


Dat is een lieve compliment van je, dank :-)

Ja ik ook, heel benieuwd. Wie weet kan ik in de toekomst zelfs andere autistische mensen ermee helpen.

 
Gezondheid, ook een welkom van mij.

Ben eventjes niet actief geweest op het forum en je voorsteltopic nu pas gezien.

Je hebt al vele adviezen gekregen. Dank voor je positieve instelling, zal veel mensen helpen.

Hoop dat de WAPF inzichten je veel gaan brengen.

Lia

 
Wauw !! Ik ben er even helemaal stil van .

Autist vind ik toch een stempel die al snel gegeven word .

Ook ik heb hier trekjes van en mijn oudste en jongste zoon hebben dit ook .

Wij kunnen heel sociaal doen ( Elke hond kun je kunstjes leren nietwaar ?)

maar zijn dit diep van binnen helemaal niet .

Alle 3 hebben wij nog nooit het gevoel gehad ergens bij te horen , maar willen dat ook niet .

Ik vind het geweldig dat je dit allemaal al onderzocht hebt en ik hoop dat je er wat aan hebt .

 
Hier voel ik mij goed welkom Poekie :-)

Fatsnotbad,

Dat is goed om te weten. Dan kan ik ook nog meer te weten komen wat hij zoal doet om hersenondervoeding tegen te gaan wat wellicht ook tegen autisme gebruikt kan worden. Ook weer een goed topic trouwens.

Mijnlijf,

Dat is nou precies wat in deze maatschappij gebeurd en dan heb ik niet alleen over autisme maar ook mensen met sterke neiging naar crimineel gedrag. We gaan mensen op hun verstand zo "programmeren" om zo even te zeggen om meer sociaal aanvaardbaar te laten lijken en als ze daar niet goed in slagen dan vervolgens meteen keiharde soms genadeloze kritiek te geven waarmee je hun mens-zijn die al zo zwak is nog verder de grond in boort en in geval van crimineel gedrag harde straffen bovenop gooien. Alhoewel dit op uiterlijk niveau wel wat ellende van zinloos leed kan besparen, is dat op innerlijk niveau absoluut niet het geval. Deze wereld doet vandaag de dag nog altijd zo best om de degeneratie te blijven ontkennen en ook niet onder ogen durven te zien.

 
Toen ik begon met wakker worden heb ik wel eens kokhalzend van ellende de computer uitgezet .

Ik wilde het gewoon niet weten en toen wist ik al best veel .

Stukje bij beetje ga je toch verder zoeken en kom je steeds meer te weten .

Ik kwam er achter dat alles in deze wereld niet is wat het lijkt zeg maar .

Ik denk dat je ook geestelijk een goed imuunsysteem moet opbouwen om alles te kunnen doorgronden .

 
Gezondheid, wat leuk dat je hier en daar al wat hebt "opgestoken" van mijn blog.

Weet je, diep in mijn hart denk ik dat jullie generatie hier op aarde is gekomen om ons iets te leren over wat "sociaal" zijn in het echt betekent.

Door al die zogenaamde problemen met de hedendaagse jongeren is deze wereld toch hard op weg om een super grote verandering door te gaan maken op het gebied van menselijkheid.

Ik kan me herinneren dat toen mijn dochter 13 jaar was, alle kinderen in haar klas zich altijd knuffelden.

Ze hadden echt behoefte aan dat lichamelijke contact blijkbaar. Liefde geven en ontvangen daar draait het leven verdorie toch om?

Mijn generatie, ik ben nu 52 jaar, heeft wat voeding betreft, alles op zijn kop gezet, en waarom en waardoor? Ik zou het niet weten.

Het is volgens mij zo'n 25 jaar geleden dat het echt de spuigaten uit is gaan lopen. Ik weet nog dat de kinderen van de buurvrouw een hele rol koekjes kregen, per kind, in plaats van 1 koekje.

Daar valt me nu nog de mond van open.

Ik denk dat we goed zijn voor de kinderen zijn gaan verwarren met "zoet zijn" voor de kinderen.

We wilden zo graag lief voor ze zijn, maar deden dat op een manier wat nou niet bepaald gezond was voor onze kinderen.

Geef ze maar zoet dan zijn ze zoet. Maar pech.....want zie daar....heel veel problemen staken de kop op.

Ik veroordeel niemand want ik was zelf ook zeer onwetend op het gebied van voeding.

Maar ik zal nu ook niet rusten, voordat ik duidelijk heb gemaakt, welke rol voeding in het verhaal van "probleemjongeren" speelt.

Ik zie dat deze generatie, nu ze wat ouder worden, hun ouders iets beginnen te leren over voeding. Gewèldig vind ik dat.

Deze generatie gaan hun ouders redden van de degeneratie, o jee, ik voel alweer een verhaal opkomen. :wink:

Voor wat het waard is, Gezondheid, ik ben super trots op jou dat je zich in gezonde voeding bent aan het verdiepen en dat jouw moeder er nu ook voor open staat. Zeg maar tegen haar dat ik heb gezegd dat ze een geweldige zoon heeft. Dikke knuffel van een moeder die weet waar ze over praat. Mijn zoon is ook een goeierd maar hij "verdwaald" af en toe nog een beetje.

Maar ik weet zeker dat als hij 22 jaar is hij ook weer een stukje verder is gekomen.

Ik hoop trouwens dat hij zich snel eens op dit forum gaat aanmelden maar hij heeft nog een beetje drempelvrees.

 
Food en Mood,

En mensen die het geleerd hebben en al overgestapt zijn naar meer gezondere voedingspatroon voel ik mij juist op gemak terwijl ik juist veel minder op gemak of zelfs slecht voel bij mensen die snel op weg zijn naar zelfvernietiging en niets van je aannemen of zelfs gewoon vijandig zijn. Dat op gemak voelen merk ik hier op het forum heel goed. Nu al is mijn gezondheid stijgende omdat ik niet zo eenzaam meer ben met mijn eigen visie over gezondheid en deze wereld want hier kom ik gewoon mijn denkgenoten tegen, omdat meer mensen hier op het forum ook dat inzien en ook begrijpen waar ik jaren ermee geworsteld heb verdwijnt het gevoel van eenzaamheid erg snel, dat doet mijn gezondheid ook heel erg goed want dan voel ik mij veel meer ontspannen en op gemak, dat leidt weer tot lagere bloeddruk en ook dat mijn hart minder hard hoeft te pompen. Dat merk ik gewoon en heb ook wat hogere energiepeil nu. Ik ben blij dat ik een plek gevonden heb waar ik erin pas.

Het is niet vreemd dat mensen behoefte aan liefde hebben zoals ook jouw dochter van 13, daar draait het ook allemaal om. Of het nou in de vorm van knuffelen is of elkaar graag steunen zoals de forumleden hier die mij geholpen hebben, ook dat is liefde. Al zal voedsel wel altijd primaire levensbehoefte blijven omdat dat meest bepalend is of iemand vanuit liefde gaat handelen of vanuit zelfhaat waar je ook in je blog over hebt.

Ik weet ook niet hoe het komt dat mensen zo gigantische misstap hebben gemaakt om zo naar veel ongezondere voedingspatroon over te stappen. Maar je hebt gelijk dat er vooral een hoop onwetendheid op dit onderwerp is. Er werd je van jongs af aan verteld dat dit gezond was en dat dan weer niet, maar totdat het zo ver is dat het juist integendeel blijkt te zijn, toch willen veel mensen en zo niet misschien wel bijna iedereen dat niet geloven.

Dat zijn een hele hoop lieve woorden. Ik zal het tegen mijn moeder zeggen. Veel succes met je zoon en dochter en ook hij/zij kan regenereren wat juist het tegenovergestelde van degenereren is :-)

Gezondheid :mrgreen:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan