Hallo gezondliefhebbers - voorstellen Gezondheid

Mijnlijf,

Quote:
Toen ik begon met wakker worden heb ik wel eens kokhalzend van ellende de computer uitgezet .

Ik wilde het gewoon niet weten en toen wist ik al best veel .

Stukje bij beetje ga je toch verder zoeken en kom je steeds meer te weten .

Ik kwam er achter dat alles in deze wereld niet is wat het lijkt zeg maar .

Ik denk dat je ook geestelijk een goed imuunsysteem moet opbouwen om alles te kunnen doorgronden .


Nou, meer dan half jaar geleden toen ik het boek "voeding en fysieke degeneratie" gekocht had was ik op een bepaald moment ook gewoon gestopt met lezen, ik kon het dan ook niet meer aan wat ik las, veel te schokkend gewoon.

Maar in april/mei dit jaar ben ik weer begonnen met verder lezen en merkte dat ik al veel beter kon accepteren dat de wereld nu gewoon zoals het is die weliswaar verre van prachtig is maar geestelijk worstel ik nu niet meer zo tegen de harde realiteit :-)

 
Je had het misschien al door, maar hier ook een lotgenoot (add/pddnos). Forumlid Jp heeft ook add. Zink slik in inderdaad ook.

Dat boek ga ik ook eens lezen, over wat je niet mag weten over je gezondheid!

Ik vind je echt een aanwinst voor dit forum trouwens, wat al een fijne plek was.

 
Food en Mood, mijn reactie lees je op einde tweede pagina.

Quote:
Voor wat het waard is, Gezondheid, ik ben super trots op jou dat je zich in gezonde voeding bent aan het verdiepen en dat jouw moeder er nu ook voor open staat. Zeg maar tegen haar dat ik heb gezegd dat ze een geweldige zoon heeft.


Hier een reactie van mijn moeder: "Dat wist ik wel allang" :-)

 
Tuuuurlijk wist jouw moeder dat allang :oops: Was meer bedoeld om dat nog eens te bevestigen.

Verder nog bedankt voor je mooie reactie. Ik ben blij dat jij zich hier op het forum zo erg op je gemak voelt.

Ik vind het trouwens erg leuk dat jouw moeder met jou meeleest. Bij mijn zoon en mij is het omgedraaid, dan laat ik hem dingen meelezen.

 
Food en Mood, haha ja bij jou is het juist andersom :-)

En trouwens mijn vader heeft dit ook alles doorgelezen en was echt wel onder de indruk :-)

Gezondheid,

 
Laat ik je ook maar eens welkom heten! :D Beetje laat, maar goed, beter laat dan nooit, toch? Dus: welkom op het forum! Wat fijn dat je moeder hier zo voor openstaat! Ik woon ook nog bij mijn ouders en die zijn helaas wat minder enthousiast, al blijf ik gewoon proberen. Als ik kijk naar waar ik stond aan het begin van WAPF, dan ben ik al een heel stuk verder. Ik wens jou veel succes bij deze 'zoektocht naar gezondheid'! ^^

 
Quote:
Maar ik zal nu ook niet rusten, voordat ik duidelijk heb gemaakt, welke rol voeding in het verhaal van "probleemjongeren" speelt.


Toevallig vanochtend nog een brief opnieuw doorgelezen die in de laatste editie van de Wise Traditions, het kwartaalblad van de WAPF, staat. Ik heb deze passage eruit gehaald en vertaald:

Quote:
Een jonge man had een meisje verkracht en vermoord met ontelbare steken van een zakmes. Hij is naar zijn flatwoning gelopen, waarbij hij een spoor van bloed achterliet dat de politie volgde, waarna ze hem arresteerden. Hij had het bloedige zakmes niet weggegooid en de lijkschouwer zei dat dit 'de bruutste moord was die hij ooit had meegemaakt'. De dader had geen enkele moeite gedaan om zich te verbergen. Toen de politie zijn auto dooraocht, werd er een groot aantal lege limonadeflessen aangetroffen. Uiteraard werd hier in de media simpelweg melding van gemaakt als een visitekaartje van een gestoorde persoonlijkheid en werd dit niet beschouwd als iets wat van potentieel belang is voor het verlies van een beschaafd vermogen tot zelfbeheersing.


Mike

 
Hey Midori,

Zo te zien alweer een iemand met hele lieve woorden. Het forum blaakt echt van gezondheid hier.

Inderdaad maar je bent echt niet te laat hoor, bedankt voor het warme welkom :-)

En je woont ook bij je ouders. Bij mij viel het ook eerst niet mee om gesprekken met ouders aan te gaan over gezonde voeding en gezondheid, maar totdat ik hun mijn posts hier liet lezen en het forum liet zien dan stonden ze wel even stil haha!

Dus Midori, gewoon niet opgeven hoor!

Ik denk dat ik ook van jou kan leren als ik zo lees dat je verder bent gekomen, vooral hoe je dat voor elkaar hebt gekregen met niet zo erg enthousiaste ouders.

Ook zal ik graag je eerdere post maar eens keer rustig lezen, helaas heb ik vandaag niet zo goed geslapen(en ook volop zonder twijfel dat het door degeneratie komt!) vandaag ben ik dus niet helder van geest, hopelijk de volgende dagen wel maar morgen ga ik naar Amsterdam omdat ik nou eenmaal graag met fotografie bezig ben en foto-tentoonstellingen bekijk.

Vanochtend voor het eerst maar eens geprobeerd om smoothies in de supermarkt te halen. Helaas verkopen ze dat niet behalve als dat ergens in de reclame heeft gestaan dus ik word ook nog eens keer tegengewerkt om aan extreem gezonde dingen te komen :x. Alhoewel ik alles op alles zet om de degeneratie halt toe te roepen en om te keren(regeneratie) en zo mijn best doe om naar gezondere voedingspatroon over te stappen, lijkt het wel alsof het in deze wereld erg ongewenst of zelfs verboden is om TE gezond te zijn. Je zou het boek "Wat u niet over uw gezondheid mag weten" eens kunnen lezen, alleen de titel al doet mij wat.

Verder wil ik liefst graag zelf smoothies gaan maken maar ik heb daar geen blender(soort keukenmachine)voor die je nodig hebt om smoothies te kunnen maken. Dat ga ik ook maar gauw aanschaffen dan maar want zelf smoothies maken bevat sowieso veel meer vitaminen en mineralen dan de kant en klare producten die in de supermarkt liggen.

En o ja, er gaat helemaal niets boven de gezondheid :mrgreen:

Gezondheid,

 
In dit geval ben je gered door de supermarkt! Ga aub iet aan die rotzooi smoothies! Of te veel e-nummers, of te veel suiker en sowieso veel te veel koolhydraten! Koop niets kant en klaar of "alleen water toevoegen". Altijd rotzooi.

Onderzoek waar je aan rauwe melk kunt komen, onderzoek waar je zuivel bij de boer kunt krijgen. Onderzoek waar je grasgevoerd vlees kan kopen. Persoonlijk haal ik bijna alles op boerderijen aan eten en drinken. Als je hier echt niet aan kunt komen, onderzoek hier op het forum wat de beste merken zijn in de natuurwinkel. Maar laat los dat je gezonde dingen in de supermarkt kunt kopen!

Ga naar de natuurwinkel en kijk of ze keltisch zeezout verkopen. En koop er troebele appelazijn. Dan kan de mix van sole en appelazijn de start zijn van de weg naar gezondheid via voeding en ondertussen kan je via het forum een stappenplan voor jezelf maken.

 
Inderdaad Mike, daar wordt voor het gemak weer eens totaal niets mee gedaan. Vanaf dat ik mijn zoon (en mezelf)emotioneel zo zag "aftakelen" en aan den lijve heb ervaren wat voeding alleen al met de gemoedstoestand van iemand doet, voel ik me geroepen om het voor die jongeren op te nemen.

Ik zou het wel uit willen SCHREEUWEN!!!! Ouders pak eerst eens de voeding aan vóórdat je met dat kind langs allerlei instanties gaat, om maar een diagnose te krijgen.

Maar het kost tijd, veeeeeel tijd, om van een verziekte persoonlijkheid terug een gezond, blij, hartelijk, menselijk functionerend wezen te "maken".

Ik zie ineens een WAPF-Food-Hospital voor me voor "ontspoorde" kinderen/jongeren.

Geef me één jaar met zo'n kind (wel helemaal afgezonderd van deze verziekte bewerkte voedingsmaatschappij).

Het kan geen toeval zijn dat dit alleen bij mijn zoon werkt. Oké, we voeren ook heel veel begripvolle gesprekken met hem maar dat deed ik vóór WAPF ook al....en toch had hij nog last van een, op zijn zachtst uitgedrukt, "opvliegend temperament".

Maar sinds dit jaar is dat helemaal OVER!!!!!

Hij zegt het zelf ook.

Ik lig er vaak wakker van. Al die kinderen die tussen wal en schip geraken. Mijn dochter heeft het afgelopen jaar stage gelopen bij Bureau Jeugdzorg. SCHRIJNENDE verhalen. Och, ik vind het toch zo erg, het is allemaal zó simpel of ben ik nou gek?

Het is toch niet normaal dat iedereen massaal depressief, hyperactief, autistisch of gedragsgestoord is? Ze doen bijna alsof dat bij het leven hoort.

Schande!! Wat volwassenen doen moeten ze zelf weten maar als je de verantwoording hebt over kinderen dan moeten die kinderen de optimale verzorging en voeding krijgen die maar mogelijk is. That's the way the cookie crumbles AHA...AHA...

Nu stop ik met mijn pleidooi want mijn zoon moet zo gaan werken. De bottenbouillon moet nog ontdooid, en de rauwe melk/rauw eigeel smoothie moet nog (samen) worden gemaakt.

Plus nog samen nadenken over zijn lunchpakket :wink:

Ik had me ook heel wat anders voorgesteld voor mijn leven maar het leven met mijn, van gezonde voeding afhankelijke, hooggevoelige zoon, is nu eenmaal mijn leven.

Ik had ook liever gehad dat er maar een beperkte keuze was in voedingsmiddelen zoals de mensen in de oertijd hadden dan had ik hem ook met een gerust hart zijn gang kunnen laten gaan, want ik neem hem niet in bescherming voor beren op de weg maar wel voor vieze, smerige, hersen-door-elkaar -gooiende voeding, drank en andere middelen.

 
Alexandra,

Oke en dat terwijl er volop beloofd wordt dat het heel gezond is. Consumenten misleiden heet dat.

Ik heb zo straks een blender aangeschaft dus die heb ik in ieder geval in huis.

En hoe zit het dan met biologische volle yoghurt die je in de supermarkt kan krijgen? is die ook niet goed? mijn moeder denkt dat dat goed is om zo met fruit en groenten een smoothie van te maken.

Ja, niet ver van Winsum is rauwe melk te krijgen las ik eerder dit draadje al. Ik wou om te beginnen eerst langzaam(dus niet snel) overstappen naar minder koolhydraten en zo langzaamaan meer gezonde vetvoedsel eten en drinken, maar ik kijk wel ernaar dat ik binnenkort wellicht met de fiets naar de boerderij niet ver van Winsum ga. Wel moet ik je vertellen dat mijn moeder nog steeds wel onzeker is over vetten en toch erg voorzichtig mee is. Zij is niet zeker van of teveel vet wel of geen kwaad voor de bloedvaten kan zijn, maar wel is zij met mij eens dat koolhydraten enorm beperkt kan worden en laat nou net granen zijn waar heel veel gezondheidsproblemen kan ontstaan, toch al een winst als ik daar op beperk.

Oke, dan zal ik eens kijkje in de natuurwinkel kunnen nemen, bedankt voor je advies. Maar ik dacht dat Keltische zeezout niet iets was om te eten maar om te bemesten zodat de gewassen een veel betere voedingswaarden krijgen qua mineralen. We hebben nog geen moestuin hier maar zeer zeker dat ik dat wil als ik op mezelf woon.

Ja, ik ben zo nieuw hier dus ja het is voor mij vooral in het begin nog lastig en vooral ook nieuw :-), toch zal het denk ik wel langzaam maar zeker wel lukken om beetje bij beetje maar steeds gezondere voedingspatroon over te stappen :-)

Gezondheid,

 
Quote:
mijn moeder denkt dat dat goed is om zo met fruit en groenten een smoothie van te maken.


NEE, NIET DOEN!!!

In plaats daarvan deze maken.

Mike

 
@Gezondheid:

Ja, ik doe het in kleine stapjes. Door mij eten we hier nu grotendeels biologische producten en het was al een hele klus om dat voor elkaar te krijgen! Ik weet nog dat ik begon met de eieren. Ik vertelde mijn ouders in wat voor benarde omstandigheden kippen van zogenaamde 'scharrel'eieren verkeren en daar bleef ik maar op doorgaan ;).

Hou jij ook van fotografie? Da's toevallig, ik ook! :D Ik ben er dol op, vooral de natuur fotograferen vind ik erg leuk.

Dat boek klinkt best interessant, ik ga het op mijn leeslijst zetten (die overigens al wel erg lang begint te worden).

Over smoothies gesproken, ikzelf drink die eigenlijk nauwelijks... ik heb nooit echt iets gehad met smoothies. In plaats daarvan eet ik erg veel gebakken eieren. Omeletten, roerei, ik ben er dol op!

 
Quote:
Onderzoek waar je aan rauwe melk kunt komen, onderzoek waar je zuivel bij de boer kunt krijgen. Onderzoek waar je grasgevoerd vlees kan kopen. Persoonlijk haal ik bijna alles op boerderijen aan eten en drinken. Als je hier echt niet aan kunt komen, onderzoek hier op het forum wat de beste merken zijn in de natuurwinkel. Maar laat los dat je gezonde dingen in de supermarkt kunt kopen!


Dat is natuurlijk helemaal ideaal, alles op de boerderij. Maar om een begin te maken is het zeker al een grote verbetering om van ongezonde producten uit de supermarkt over te stappen op gezonde(re) dingen uit de supermarkt. Maar altijd de labels lezen. De keren dat ik dat niet heb gedaan ("geraspte kokos, wat kan daar nu in zitten?") kwam ik eigenlijk altijd van een koude kermis thuis. Als ik naar mezelf kijk, ik kan heel slecht tegen verandering, onbekende situaties, naar de natuurwinkel voelt al als een prestatie, hoewel, ik ga er ook steeds minder tegen op zien, ik ga mezelf ook beter voelen door dit eten, maar je staat er zelf niet zo bij stil als je niet met deze problematiek kampt, hoe veeleisend zo'n nieuwe en onbekende situatie kan zijn. Ik voel(de) me echt overweldigd door alles. Kleine stapjes is wat dan wel lukt.

tip voor de supermarkt, probeer dingen met 1 ingrediënt te kopen. Olijfolie. Kokos. Boter. Eieren. etcetera.

 
Midori,

Door jou maken je ouders meer gezondere keuzes, weet je hoe geweldig ik dat vind :-) Zo zie je maar weer dat niet alleen ouders maar ook kinderen gewoon gelijk kunnen hebben, toch? ;)

Dan heb jij en ik samen naast gezonde voeding alweer een nieuwe gemeenschappelijke interesse, alhoewel ik niet alleen natuurfotografie doe, vind ik de natuurfoto's echt zo mooi dat ik het zelfs als achtergrond gekozen heb voor de computer.

Wat heb je in je leeslijst zitten? is er een boek die je mij kan aanraden?

Smoothies heb ik ook nog nooit gehad, dus daar begin ik ook eraan.

Gezondheid,

 
Fatsnotbad,

Ik heb zo straks met mijn moeder over rauwe eieren gehad. Dan zegt zij dat je daar salmonella van kunt krijgen, hoe zit dat dan precies en is het wel terecht dat zij daar bij stil staat?

Gezondheid,

 
Gezondheid,

voor salmonella hoef je niet zo bang te zijn zolang je maar biologische eieren gebruikt van grasgevoerde kippen.

Het ei is zo gezond als dat de kip gezond is.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.176
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan