hart infarct

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
@ Maarten

Hier bezig met het lezen van het boek Censuur van Dr. Lenkei. Hij onderstreept dat de meeste gezondheidsklachten veroorzaakt worden door een tekort aan vitale voedingsmiddelen en sluit zich in dit boek aan bij de theorie van dr. Ráth. Deze pakt gezondheidsklachten niet aan door medicijnen maar door het toedienen van de voedingsbestanddelen waar een tekort aan is.

Volgende interessante informatie die voor je vader interessant is, wordt vermeld onder hoofdstuk 13 Natuurlijke gezondheid.

Het Amerikaanse tijdschrift JAMA maakt melding dat grote hoeveelheden niacine (= vitamine B3) cholesterolverlagende geneesmiddelen (statinen en fibraten) doeltreffend kan vervangen.

Tevens refereert hij naar een publicatie in hetzelfde JAMA van 1998 waarin het toedienen van vitamine B6 in een dosering boven de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid een belangrijke rol speelt in de preventie van aandoeningen van de kransslagaders.

@ iedereen

Voor de wakkeren onder ons die gisterenavond NOS-teletekst bekeken even het volgende.

Amerikaanse en Australische onderzoekers hebben wetenschappelijk vastgesteld dat het gebruik van plantaardige omega-6 ten opzichte van dierlijke vetten niet lonend is in de behandeling van hart- en vaatziekten. Volgens hun onderzoeksresultaten worden de klachten die horen bij hart-en vaatziekten door het toedienen van plantaardige omega-6 zelfs heviger.

Gisteren stelde ik bij het winkelen vast dat er inmiddels weer rundsvet in de rekken van het Belgische Colruyt ligt onder de merknaam Ossewit. Hier worden wij vrolijk van. AH en C1000 hebben deze al lang uitgebannen,....

 
@lievergezond

Dankje dat van Frits van der blom is erg interessant, we krijgen dus veel te weinig vit C wat doet u er aan om genoeg te krijgen?

En de aminozuren lysine en proline? Word dat gewoon uit verzadigde vetten verkregen of komt daar iets meer bij kijken.

En als je deze dus te weinig krijgt? Als je transvetten vermeit en niet rookt en verder goed eet, is de kans op infarct evengoed aanwezig dus, meerdere wegen naar Rome..

De hernia, tja.. Weet het niet precies maar ik doe zwaar werk en als sport motorcross.. En daar ben II ook wel eens flink af gestuitert.. Dat heeft er ook geen goed aan gedaan.

Ik schijn de pech te hebben dat de uit stulping tegen de zenuwen drukt anders had ik nergens last van gehad zeggen de artsen dan hè, ik denk als een tussenwervelschijf die niet tegen de zenuwen drukt op termijn evengoed problemen geeft lijkt mij, aangezien het kapot is en dan dus niet wetende verder gesloopt word.

Ik zal geduld moeten hebben, ben nu ruim tien weken thuis.. En maar liggen en stukjes lopen, fisio begint nu een beetje maar t schiet niet echt op.

 
Ossewit is bij vele supermarkten te koop met inderdaad E900 (siliconen olie antischuim middel wil je echt niet in je lijf hebben). toegevoegd, maar zouden slagers dit ook toevoegen? Ik ga het eens vragen.

 
Quote:
Ossewit bevat helaas foute toevoegingen...



ik heb in januari niervet gekocht voor 2,50 euro per kilo, nog niet uitgesmolten bij St.Taurus. Dat is van natuurvlees (Schotse Hooglanders, Galloways)

 
Op de verpakking heb ik niets van een E900 gezien trouwens. Mogelijkerwijs dat het onder een andere naam gebracht wordt.

Olijfolie wordt vaak gemixed met zonnebloemolie. Het kleur is dan niet mooi vol en de flessen zijn transparant. Ik denk dat er maar 1 optie meer resteert en dat is een blik Vitsilomoeri van 5 liter gaan bestellen,....

 
hallo,

ik heb 4 januari 2012 een hartinfarct gekregen (mooi woord: gekregen!!) en ben diezelfde dag gedotterd en er is één stent geplaatst.

ik moest natuurlijk 5 medicijnen per dag slikken (bloeddrukverlagers, cholesterolverlagers) maar dat stuite mij direct al tegen de borst want ik ben geen pillen slikker.

na thuiskomst (na eerst halfuurtje in een onderonsje met de vrouw) direct gaan googelen want ik wilde van die pillen af dus ik wilde zoeken naar alternatieven zodoende kwam ik in eerste instantie op smoothies die ik ook gelijk ben gaan maken en gebruiken.

maar ik ben doorgegaan met zoeken en zodoende kwam ik uit bij superfruit en en voeding.

om een lang verhaal kort te maken, ik gebruik nu Goji - en Moerbei bessen (elke dag) verder heb ik gebruikt (en af en toe nog steeds) Cacao, Maca, Tarwegras, Chlorella, MSM, Bijenpollen en Kokosolie.

ik gebruik altijd maar één fruit of food tegelijk omdat ik anders niet weet wat wat doet...

Goji en Moerbei bessen eet (zweer ik bij) ik in principe elke dag mits ik niet met iets anders bezig ben, deze bessen eet ik omdat het de vaten lekker schoon houd en de bloeddruk keurig regelt (heb je echt geen enalapril meer nodig)

ook kwam ik op hier op: de cholesterol leugen,

http://www.gezondbeterworden.nl/digitaal-tijdschrift/de-cholesterol-leugen.html

ik was nu begonnen met keltisch zeezout maar daar ben ik ff mee gestopt omdat ik op m'n romp/rug en benen een soort psoriasis kreeg,

das normaal niet zo'n probleem voor mij maar de laatste dagen kwamen de plekken ook in m'n nek en gezicht en das niet zo prettig voor mij met mijn dienstverlenend beroep, dus ff laten herstellen en dan weer opnieuw beginnen.

in maart van 2012 had ik genoeg van die pillen (voelde me niet lekker en sleep slecht) en stopte ermee van de ene op de andere dag.

September 2012 had ik een afspraak in het ziekenhuis, eerst een echo van 't hart daarna een fietstest vervolgens een week later op audiëntie bij de cardioloog.

na binnenkomst zegt dr. Ronner:

"Meneer ik heb heel goed nieuws voor U, U heeft lang en goed gefietst, Uw hart is helemaal gezond, U heeft een hele sterke motor en U heeft ook een hele krachtige bloed stroom.

van de stent en het litteken is niets meer te zien, U ziet er van binnen uit of dat er nooit wat gebeurt is in Januari...U bent weer helemaal gezond...

waarop ik zei;

"dat is heel goed om te horen maar ik heb ook nieuws voor U, ik slik al sinds Maart geen pillen meer, want ik doe alles via voeding, ik eet elke dag Goji bessen, neem elke dag een smoothie met rauwe groenten en fruit en we blancheren groenten inplaats van te koken enz. enz."

de dokter zegt;

"ja dat is heel goed maar dat U geen pillen slikt vind ik niet verstandig want de aderen kunnen zo weer verstopt raken"

waarop ik zei;

"maar U zegt net dat 't heel goed gaat, dat 't lijkt of er niets gebeurt is in Januari, en dat ik weer gezond ben.

waarom zou ik dan pillen moeten slikken waar ik ziek van wordt en niet van kan slapen.

Ik voel me heel goed, slaap goed, ben zelfs 5 kilo afgevallen (10 kilo ondertussen) zonder maar iets te laten staan.

via de huisarts heb ik twee weken geleden mijn cholesterol laten meten en die was niet te hoog (doe ik niet meer)

Ik heb thuis een bloeddrukmeter en ik meet elke dag mijn bloeddruk en ik heb gemiddeld een bloeddruk van 120-80" (drukmeter opgeborgen)

waarop de dokter natuurlijk met een angst verhaaltje kwam; "de zwager van mijn vrouw wilde ook geen pillen slikken en die was ineens dood"

de dokter stelde voor om minder pillen te slikken en de mg's te halveren en hij vroeg of ik dat wilde waarop ik nee zei.

nou ja zei hij;

"het is Uw leven en ik ben niet Uw baas dus ik kan U niet verplichten om pillen te slikken, maar U kan hier altijd langs komen als U denkt dat 't niet goed gaat, we maken alleen geen vervolg afspraak want 't heeft geen nut om U langs te laten komen om te vertellen dat U pillen moet slikken wat U vervolgens weigert"

en daar gaf ik hem gelijk in.

ik weet ondertussen dat ziekte mede veroorzaakt wordt door verkeerde voeding en stress en vooral stress heb ik geen last van en dat wil ik graag zo houden, heb ook geen angst wat betreft 't hart (nooit gehad) en ik doe alles nog gewoon als voor het hartinfarct,

dat houdt in dat ik wat voeding betreft gewoon alles eet en ook alles drink, ook - en nu komt 't - ook gewoon rook, maar ik compenseer wel mijn slechte gewoontes door middel van superfood...

waarom stop je niet met roken hoor ik iedereen vragen, nou omdat als ik stop met roken ik stress krijg en van stress wordt je ziek, nog veel zieker dan van roken, daarbij ik vind een sigaretje gewoon lekker op z'n tijd, na 't eten, bij een biertje of op andere leuke momenten...

dit is dus mijn verhaal en ik dacht ik post 't hier in dit topic omdat 't over hartinfarct gaat.

door mijn zoektocht over 't net ben ik nu dus dit forum tegengekomen en ik heb de afgelopen dagen heel veel zitten lezen en heb nu al heel veel opgestoken en ik hoop ook een bijdrage aan dit forum te kunnen leveren.

ik ben ondertussen een ervaringsdeskundige geworden want ik experimenteer veel en vaak en uitgebreid dus ondertussen weet ik al een klein beetje hoe ik bepaalde dingen moet doen.

groet,

dick

 
Hallo Dick, wat een schok is dat. Het heeft je meteen wakker geschud. Cholesterol-verlagers is echt troep, het is genant dat dokters dat nog geven.

Weston Price was een tandarts die een complete studie heeft verricht naar de superieure gezondheid van pre-industriele volkeren. Dierlijke vetten staan daarbij echt centraal. Dierlijke producten zijn de echte superfoods, exotische bessen en fruit halen het daar niet bij.

Als je wilt, kun je dan een nieuw topic openen, waarin je jezelf voorstelt? Onder de kop recente discussies zie je schuingedrukt - toevoegen. Zo begin je een nieuw topic.

Als je daarin je huidige eetpatroon beschrijft, kunnen anderen je weer verder helpen. Wat mij betreft is de vraag meteen.. Dick, wil je er echt voor gaan? Want roken.. ik ben zelf gestopt en dat voelt echt stukken beter!

 
hoi thijs,

om eerlijk te zijn was het hartinfarct eigenlijk niet zo'n schok, wel een "wakeup call"

tja mijn eetpatroon, daar wil ik eigenlijk niks aan veranderen ook stoppen met roken wil ik niet.

wat ik wel wil is compenseren, en dat doe ik met superfood en -fruit en dat bevalt best, voel me goed, slaap goed en m'n huid gaat er steeds beter uitzien en val ook nog steeds af.

je hebt ongetwijfeld gelijk dat 't nog veel beter kan maar daar staat tegenover dat ik gelijk een hoop dingen niet meer mag of kan, en daar begin ik niet aan, ik mijn geval geeft me dat te veel stress en stress is nog veel ziekmakende dan voeding en/of roken...

ik heb er een hekel aan om over na te denken of ik 't één of ander nog wel mag consumeren.

gr,

dick

 
dick,

Je hebt niet alleen een hartinfarct gehad maar ook huidkanker, zie je eigen woorden in een topic over kanker:

Quote:
ik heb 6 mnd geleden Graviola poeder gebruikt (max 5 gr. pd)tegen een paar melanomen (gezicht, benen en armen) en ze zijn verdwenen als sneeuw voor de zon.


Geweldig voor je dat je d.m.v. superfoods en superherbs (nog) kunt compenseren voor je slechte gewoontes, maar je hebt inderdaad nog geen wakeup-call gehad. Of ik je die hier kan geven, weet ik niet, maar het is mij in ieder geval duidelijk dat er iets ernstig mis is met je gezondheid.

Niet alleen compenseer je d.m.v. bepaalde bessen en andere helende producten, maar je compenseert ook voor je stress (die je wel degelijk volop hebt!) d.m.v. sigaretten. Roken tegen de stress = stress. Roken zelf zorgt voor een versnelde hartslag en dat is stress. Door nog meer stress op te wekken dan je al van jezelf had, heeft je lichaam geen keus dan hierin te berusten, waardoor je rustiger lijkt te worden. Je geeft echter zelf aan dat je stress krijgt als je niet rookt. Dan kom je jezelf dus tegen.

Voor mij is duidelijk dat je hier niet aan wil. Je kunt niet eeuwig blijven compenseren voor stress en slechte gezondheidsgewoontes, vroeg of laat gaat het goed fout. Ik wil je niet bang maken, maar wakker schudden. Elke dag pomp je gif in je lijf (en we hebben het nog niet eens gehad over wat je elke dag eet buiten de superfoods en smoothies om) en er komt een dag dat je hiervoor de prijs betaalt. Doe hiermee wat je wil, uiteindelijk is de keus aan jou.

Mike

 
@ Mike

Een terechte opmerking van je. Afgelopen weekend hebben we hier het droevige nieuws gekregen dat een heel goede kennis van ons het na een strijd tegen de gevolgen van een hartstilstand het niet gered heeft.

Een mediterraan dieet met olijfolie bleek na jaren intensief gebruik bij hem niet het ultieme middel zijn om hartklachten en een hieruit voortvloeiende hartstilstand te voorkomen.

Al neem je goede voedingsmiddelen in, in het geval je kwalitatief de verkeerde voedingsmiddelen nuttigt dan kan de werking van het goede hierdoor geleidelijk of volledig ongedaan gemaakt worden.

Hiervan volgend praktijvoorbeeld : maak nooit de combinatie van een mediterraan dieet en b.v. sojamelk of eiwitrijke voedingsshakes van een Herbalife als vervanging voor het ontbijt.

@ Dick en de anderen

Vooral doorgaan met lezen van de informatie op en meedoen aan het forum. Alle dagen leer je ervan en doe er vooral je voordeel mee.

P.S. Schoonpapa neemt nu magnesiumcitraat als aanvulling en is hier heel enthousiast over. Zijn bloeddruk en bloeddoorstroming bleek bij de laatste controle perfect in orde te zijn.

 
hoi Mike,

bedankt voor je reactie.

zoals ik al eerder tegen Thijs zei, jullie zullen ongetwijfeld gelijk hebben dat ik 't nog veel beter zou kunnen doen wb mijn gezondheid, maar zoals ik het nu doe voel ik me er erg prettig bij dus waarom anders als ik me er prettig bij voel en 't goed gaat met m'n gezondheid? voel me prima, slaap goed, val nog steeds af (beetje bij beetje)en das goed want ik ben nog wel een paar kilo's te zwaar, ook is idd de huidkanker verdwenen.

de huid is de spiegel van 't innerlijk en zolang die er steeds beter gaat uitzien geloof ik dat wel aardig bezig ben.

straks ga ik ook weer aan het keltisch zeezout om op cel niveau proberen de boel te reinigen en de cellen beter te laten functioneren.

"Roken tegen de stress = stress" in mijn geval is stoppen met roken stress...

ben nou éénmaal verslaafd geraakt in m'n jeugd en daar kom je niet zomaar vanaf zonder heel veel stress voor maanden, en das niet zo best voor m'n gezondheid...

ik ben mss wel eigenwijs maar ik geloof eigenlijk niet dat roken zo slecht voor je is als wordt beweerd, tuurlijk tis niet gezond, geen discussie over mogelijk maar zoals er de laatste tijd mee omgegaan wordt vindt ik heel erg overdreven.

slechte voeding en stress is, denk ik, een veel groter gevaar voor je gezondheid, als je gezondheid redelijk is zal je ook niet zo gauw ziek worden van roken omdat je lichaam best in staat is om de schadelijke stoffen te elimineren, vandaar het compenseren...

ik heb de bloeddrukmeter nog maar een keer tevoorschijn gehaald:

linker arm,

135 (boven)

89 (onder)

73 (hartslag)

en ik ben 59 jaar, mijnsinziens keurige waarden, en dat zonder chemische pillen...

"Ik wil je niet bang maken, maar wakker schudden"

bang maken gaat niet gebeuren, proberen ze al genoeg vanuit de regering...

dus Mike, je hebt volkomen gelijk dat 't veel beter kan maar tegelijker tijd geloof ik ook dat er meerdere manieren zijn om je gezondheid goed te houden terwijl je niet alles volgens 't boekje doet.

een mens heeft ook verkeerde/slechte dingen nodig in 't leven, voor de balans (Yin-Yang)

zolang je maar deze balans in 't oog houd komt 't allemaal goed...

overal waar "te" voor staat is niet goed, behalve "tevreden" en zo voel ik me en dat probeer ik vast te houden, gaat de ene keer beter dan de andere keer, maar 't lukt aardig.

groet,

dick

 
Quote:
een mens heeft ook verkeerde/slechte dingen nodig in 't leven, voor de balans (Yin-Yang



Bedoel je nu dat roken zelfs goed voor je is om de yin-yang in evenwicht te houden?

Quote:
slechte voeding en stress is, denk ik, een veel groter gevaar voor je gezondheid



In je vorige post zei je juist alles gewoon te eten zonder te letten op of het goed of slecht voor je is dus dat doe je er ook nog bij naast het roken...

Quote:
ik doe alles nog gewoon als voor het hartinfarct,


Dus jou advies is 'eet en drink wat je wil, roken kan/moet ook, neem verder wat "superfoods" en maak je niet druk dan komt alles goed' ?

 
Quote:
zoals ik het nu doe voel ik me er erg prettig bij dus waarom anders als ik me er prettig bij voel en 't goed gaat met m'n gezondheid?


Omdat je onherroepelijk de rekening krijgt gepresenteerd voor het feit dat je je werkelijke eet- en leefstijl chronisch onderschat. Ik zou me ernstig zorgen maken als ik zowel een hartinfarct als huidkanker zou hebben gehad!

Quote:
overal waar "te" voor staat is niet goed, behalve "tevreden" en zo voel ik me en dat probeer ik vast te houden, gaat de ene keer beter dan de andere keer, maar 't lukt aardig.


Drogreden nr. 1 in het politiek correcte Nederland, hier perfect verwoord door jou. En zo verdedigen we onze slechte gewoontes en hoeven we er geen verantwoordelijkheid voor te nemen.

Je bent onverbeterlijk, dick, maar zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent!

Mike

 
tja ben mss eigenwijs...

wat ik wel constateer dat ook hier op 't forum - zoals ook in de maatschappij - de angst cultuur hoog gehouden wordt, en das jammer.

Mike, tegen jou wil ik zeggen: er zijn niet alleen geloofsgenoten wb jouw leer...

twijfel niet aan je goede bedoelingen maar niet alles is heilig, ook jij hebt - net als ik - niet overal gelijk in...

groet,

dick

 
Quote:
Mike, tegen jou wil ik zeggen: er zijn niet alleen geloofsgenoten wb jouw leer...

twijfel niet aan je goede bedoelingen maar niet alles is heilig, ook jij hebt - net als ik - niet overal gelijk in...


Laten we voor jou hopen dat ik ongelijk krijg, de tijd zal het leren. En koppig zijn is ook een kunst!

Mike

 
@Dick

Ik kan je het boekje "De opluchting" van Jan Geurtz warm aanbevelen.

Nadat ik het had gelezen heb ik nooit meer een sigaret gerookt! Ik heb geen last gehad van ontwenningsverschijnselen, en ook in stressvolle situaties niet meer gesmacht naar mijn vertrouwde maatje de sigaret...

 
das nou jammer die laatste opmerking: "En koppig zijn is ook een kunst!"

maw, ik heb gelijk en daarmee basta...

 
Wat wil je nou? Je hebt twee ernstige gezonheidswaarschuwingen gehad en probeert je slechte gewoontes te vergoeilijken door met allerlei slappe excuses aan te komen, waaronder een pseudo-spirituele smoes waarin je yin en yang noemt. Daar kom je bij mij niet mee weg! Als dit je niet bevalt, moet je een andere plek gaan zoeken waar ze wel ontvankelijk zijn voor halfslachtige 'argumenten'. Dit forum staat voor het opdoen van kennis en het nemen van eigen verantwoordelijkheid, overduidelijk niet jouw ding.

Mike

 
Mike wat een hoop stress/agressie komt er boven, uit je reactie...

't lukt je niet om mij te overtuigen, dus moet ik dan maar ophoepelen?

je hebt mij niet horen zeggen dat 't mij niet bevalt, ik heb alleen zo ook mijn eigen ideeën, en dat is verboden hier?

er is niet één waarheid en kritische noten horen ook bij 't leven, toch? of niet op dit forum?

maar goed, ik blijf leren en dat is sowieso goed.

gr,

dick

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan