hart infarct

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Angst voor stress weerhoudt je op dit moment onder andere om te stoppen met roken. Wie weet komt het er toch nog wel van als je je eetpatroon omgooit.

Maar om nou te beweren dat je zowel kanker als een hartinfarct geen wake-up call zijn? Dat gaat me wel ver hoor! Ik ben blij voor je dat je van beiden geen last meer hebt en ik hoop dat je toch gaat luisteren naar je lijf, want het probeert je iets duidelijk te maken!

Dick , ik rook ook, maar ik zal nooit zeggen dat het niet slecht is voor een mens. En zeker door de additieven die erin zitten.

Als roken de bedoeling was geweest, waren we wel gemaakt met een schoorsteen op onze rug.

Stress onderdruk je niet met roken, dat zit tussen je oren dat je stress krijgt met stoppen. Je krijgt geen stress van het stoppen. Dat is angst van jou.

Je lichaam zal moeten afkicken.

Ik ga dit jaar stoppen, doe het ook want een hartinfarct en kanker krijg je niet omdat je lichaam zo perfect in orde is hoor.

Daarom lijkt me te stoppen met roken het beste wat je kan doen, en ach die stress zal snel verminderen hoor. Neem je stuk zoethout, is nog goed voor je maagzuur ook. En je bijnieren.

Mike bedoelt het goed, komt misschien wat agressief over, ik ken Mike niet persoonlijk, maar denk niet dat hij agressief is, maar juist goed bedoelt. En hij zal er ook weleens naast zitten, wie niet.

Tegen mij word dit ook altijd gezegd dat ik agressief, kortaf ben, dat komt omdat mensen die dat zo voelen de waarheid niet willen horen.

Ik kan zelf met humor weer veel recht breien.

Je schrijft dat een mens goed en slechte dingen nodig heeft in het leven, maar dat zeer zeker niet met voeding. Is hetzelfde als je een benzine motor de ene dag met benzine voedt en de andere dag met diesel. Yinzine en Yangdiesel :D Moet je kijken hoe lang dat goed gaat. Zo is met lichaam ook.

Quote:
Als roken de bedoeling was geweest, waren we wel gemaakt met een schoorsteen op onze rug.

:mrgreen:

Quote:
Tegen mij word dit ook altijd gezegd dat ik agressief, kortaf ben, dat komt omdat mensen die dat zo voelen de waarheid niet willen horen.

Exact. Of, zoals ik al eerder schreef:

Quote:
Zo zie je maar weer dat sommige mensen de waarheid nog niet onder ogen willen zien, al spuugde deze hen recht in het gezicht! In het Amerikaans spreekt men over een 'elephant in the room': er staat een enorme olifant in de huiskamer, maar desondanks wordt het bestaan ervan categorisch ontkend.

https://www.fatsforum.nl/topic/leven-na-de-dood/page/7#post-40724

Mike

Iedere roker weet dat dat t slecht voor hem of haar is. Ik ben nu bijna 5 maanden gestopt en heb er eerst voor gekozen om de acute problemen aan te pakken en mijn eten om te gooien. Het stoppen was op zich het probleem niet. De last die ik nu vijf maanden later heb wel. Makkelijke weg, ik ga sigaretten halen, want van t roken had ik alleen last in mijn portemonnee en lichamelijk niet. Ik blijf kiezen voor de weg van gezondheid. Dus heb ik nu te dealen met roken vanaf de brugklas. Heeft even tijd nodig, maar ik weet dat ik er pure gezondheid voor terug krijg. In mijn lijf en in de portemonnee!

1)ik zeg nergens dat roken gezond is...

2)ik ken stoppers en die staan bol van de stress...

3)na hartinfarct "wakeup call" gehad en ook beantwoord...lees mij post maar goed

en last but not least: niemand heeft de waarheid is pacht, ook ik uiteraard niet...

maar als ik iemand ergens van wil overtuigen en 't lukt niet zeg ik niet op een verkapte manier dat ie kan ophoepelen...

gr,

dick

Het lijkt er toch op dick dat jij je overal op aangesproken voelt, en steeds de makkelijkste weg zoekt in plaats van eens resoluut iets aan te pakken.

Soms is het ook dat een mens zich ergens aan vast klampt omdat hij het gevoel heeft dat niemand om hem geeft, we geven om jou dick.

En ik weet dat jij voor alles wat je meemaakt ook soms zegt vergeet het maar stik maar alles, waarom moet het zo.

Amancay,

ik voel me nergens kwaadwillend op aangesproken,, 't enige verwijt dat mij gemaakt zou kunnen worden is, dat ik m'n eigen ideeën hen wb mijn gezondheid.

maar ik ben natuurlijk niet voor niks hier op dit forum, ik wil uiteraard wel leren, maar in welk tempo en hoe maak ik natuurlijk zelf uit...

gr,

dick

Quote:
1)ik zeg nergens dat roken gezond is...

O nee? In jouw eigen woorden:

Quote:
ik ben mss wel eigenwijs maar ik geloof eigenlijk niet dat roken zo slecht voor je is als wordt beweerd, tuurlijk tis niet gezond, geen discussie over mogelijk maar zoals er de laatste tijd mee omgegaan wordt vindt ik heel erg overdreven.

slechte voeding en stress is, denk ik, een veel groter gevaar voor je gezondheid, als je gezondheid redelijk is zal je ook niet zo gauw ziek worden van roken omdat je lichaam best in staat is om de schadelijke stoffen te elimineren, vandaar het compenseren...

Je bent het type 'ach, valt allemaal wel mee, als er maar niet 'te' voorstaat'. Letterlijk en figuurlijk een dooddoener!

Quote:
2)ik ken stoppers en die staan bol van de stress...

Dan hebben die mensen het onderliggende stressprobleem waardoor ze ooit begonnen zijn met roken niet opgelost, net als jij. Hoeveel excuses ga je hier nog presenteren? Wij prikken hier dwars door die praatjes van je heen!

Quote:
3)na hartinfarct "wakeup call" gehad en ook beantwoord...lees mij post maar goed

Inderdaad, je schrijft letterlijk:

Quote:
om eerlijk te zijn was het hartinfarct eigenlijk niet zo'n schok, wel een "wakeup call"

Maar vervolgens kom je met halfbakken smoezen aan waarom je toch maar vooral niets hoeft te veranderen. Oftewel: je slaapwandelt lekker door in het leven. Tot de volgende, nog ernstigere, waarschuwing, als je deze al overleeft, 'compensatie' of geen 'compensatie'.

Quote:
en last but not least: niemand heeft de waarheid is pacht, ook ik uiteraard niet...

maar als ik iemand ergens van wil overtuigen en 't lukt niet zeg ik niet op een verkapte manier dat ie kan ophoepelen...

Ik wel. Dit is mijn forum en het is hier zo leuk en leerzaam omdat ik er heel streng op toezie dat er zo weinig mogelijk flauwekul, politieke correctheid en drogredenen worden gepost. Slappe excuses hebben hier geen plaats en ik laat ze enkel staan als les voor anderen hoezeer mensen zichzelf voor de gek kunnen (blijven) houden, ook al hebben ze een hartinfarct en kanker inmiddels achter de rug. Jij wil duidelijk niet geholpen worden en dan houdt het op.

Mike

Ja dick je kunt in je eigenste tempo leren, en je eigenste ideeën hebben, maar vergeet niet met leren ben je altijd onderweg. Hier worden jou handreikingen aangeboden, van ervarings deskundigen. En je kunt altijd mee iets toepassen, bijvoorbeeld van eenvoudig natuurlijk voedsel.

Mike,

1)roken: tuurlijk tis niet gezond, geen discussie over mogelijk maar zoals er de laatste tijd mee omgegaan wordt vindt ik heel erg overdreven. (mijn tekst)

"Dit is mijn forum"

overtreed ik regels? zit ik te schelden? nee, mijn makke is dat ik een eigen mening heb en dat ik vind dat er niet één waarheid is.

mijn mening past blijkbaar niet in jouw straatje en dus kan ik "ophoepelen"

gr,

dick

PS, Mike als je graag wilt dat ik "ophoepel" kan je dat gewoon aan mij vragen of je blokkeert me gewoon...

Nee, dick, ik blokkeer je niet, jij blokkeert jezelf al genoeg. Ik vertel je simpelweg dat je met onzinpraatjes hier niet weg komt omdat we (dankzij ons goede voedingspatroon) hier regelrecht doorheen prikken. En dus is dit wellicht niet de plek om je onzinverhalen rond te strooien. Je overtreedt inderdaad geen fatsoensregels en ik doe ook niet aan censuur, dus laat ik het staan. I.p.v. hier met man en macht ijzerenheinig tegenin te willen gaan, kun je er ook voor kiezen dat we je aan het denken zetten over je eigen zelfsaboterende en defensieve gedrag en denkbeelden, ik gooi maar een balletje op...

Mike

Roken begint vaak in de puberteit, door onzekerheid en ergens bij willen horen.En met roken "stoer "te doen om er wel bij te horen. Dus door de stress van de puberteit.

En als men dan na lange tijd stopt met roken komt die oude stress terug want is nooit opgelost alleen onderdrukt.

Is dus niet de stress van het stoppen met roken.

In plaats van op de inhoudt te reageren wordt het een welles nietes spelletje over wel of niet welkom zijn op dit forum. Waarom laat je je daartoe verleiden Dick? Is niet goed voor je bijnieren hoor.

Het stoppen met roken heeft me geen stress gegeven, omdat ik mijn bijnieren al aan het voeden was. De lichamelijke last die ik nu ervaar wil me weleens in de stress laten schieten. Maar omdat ik dankzij dit forum nu de patronen kan doorzien welke er afspelen in mijn lijf ben ik ook in staat om de cirkel van de verslaving te doorbreken. En mijn stress te blijven regulieren. O, en gezonde keuzes te maken ook niet geheel onbelangrijk!

Het kan zelfmedelijden zijn of starheid of eigenwijsheid of rebels. Of gewoon ik heb wat gevonden en gaat goed en blijf erin maar verder wil ik niet ben bang weer terug te vallen.

En om toch iets te hebben je vastklampen aan wat je toch nog wat leven geeft.

@Dick. Van mij krijg je een ervaringstip om te stoppen met roken als je er voor open staat.

Ikzelf ben na 10 jaren roken gestopt door middel van accupunctuur. Maar dan niet de accupunctuur met alleen een naaldje in je oor die je regelmatig moet activeren.

Nee, complete accupunctuur die gelijk je hele gestel onder handen neemt. Ik heb totaal geen afkickingsverschijnselen gehad en ben ook niet 10 kg aangekomen toendertijd. Na 2 maanden verbaasde mijn man zich erover dat ik zo makkelijk gestopt was (hij bedoelde eigenlijk dat ik niet chagerijnig was geweest). Hij rookte al vanaf zijn 13e (is nu 50)en was al zo vaak gestopt dat hij de stoppogingen had gestaakt. Maar dit zag hij wel zitten. En raad eens: nu al bijna 4 jaar compleet gestopt met roken zonder problemen. Na een half jaar te zijn gestopt had hij het even moeilijk, maar na 1 behandeling accupunctuur was dat gevoel na een maand weer verdwenen.

Dus, waar een wil is, is een weg. Succes

Mike, Henk,

wat Alexandra zegt neem ik ter harte en reageer dus niet meer op "wat ik wel en niet moet doen of laten"

ik heb mijn eigen ideeën hoe of wat te doen met mijn lijf en ik probeer alleen te leren, en daarbij hanteer ik deze eigen ideeën.

hartinfarct en huidkanker voorbij en heel gezond voelend geloof ik echt dat ik niet verkeerd bezig ben wat dat betreft.

en wat 't belangrijkste is...ik schiet gelukkig niet zo snel in de stress als 't ff tegen zit.

gr,

dick

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan