hart infarct

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Dick,

Das mooi dat je niet zo snel in de stress schiet, dan is stoppen met roken voor jou geen probleem. En als je graag wilt blijven roken neem dan additief vrije shag.

Ik merk duidelijk het verschil

 
Quote:
mijn makke is dat ik een eigen mening heb en dat ik vind dat er niet één waarheid is.



Er wordt hier heel veel waarde gehecht aan een eigen mening, maar als die mening is dat roken niet zo ongezond is als wordt beweert, dan krijg je hierop uiteraard commentaar. Dat is geen mening dat is de verslaving die praat. Je kunt het niet goedpraten, niet linksom en niet rechtsom en je weet het.

Het feit dat er zoveel mensen hier in jou energie steken zou je ook als hartelijk kunnen opvatten. Ze maken zich zelfs boos, omdat hier iemand terecht is gekomen die blijkbaar hulp nodig heeft, maar niet weet hoe het aan te nemen. Het kan nog steeds hoor!

 
Ja dick het kan nog steeds.

Geweldig voor je dat je d.m.v. superfoods en superherbs (nog) kunt compenseren voor je slechte gewoontes. Goed dat jij je nu goed voelt, maar weet waar je je gezondheid kunt halen als je je weer slechter gaat voelen, hopelijk is de uitgestoken hand(en) hier dan niet voor niets.

 
Zie dit filmpje vanaf 5 min 30 sec : dr. Ignarro, nobelprijswinnaar, voor het belang van stikstofoxide (Ignarro noemt het zelfs een hormoon) voor cardiovasculaire ziekten.

Met L-arginine in vlees en zuivel zorg je dat je lichaam (met name de endotheelcellen) meer stikstofoxide aanmaken, waardoor minder bloeddrukproblemen ontstaan en waardoor ook de vaten geen plaque krijgen aan de binnenkant. In feite schijnen statines volgens deze wetenschapper voor meer stikstof in het lichaam zorgen, wat je ook zelf kan doen met l-arginine, door de zon en antioxydanten als vitamine c en e.

 
http://melchiormeijer.wordpress.com/

hier wat interessante info over hart en familiaire hoog cholesterol

 
Wat mij geholpen heeft met het stoppen met roken was dit boek: [URL]http://www.bol.com/nl/p/stoppen-met-roken/1001004005492076/][/url]

Dat en een rookvrije omgeving voor een aantal weken. Wat ook helpt is een (krap) weekje na het stoppen een griepje ofzo (vakantie in de rimboe mag ook :wink: ). Dat haalt de aandacht er af. Je moet genoeg gemotiveerd zijn voor een paar weken om er fysiek af te komen. Het boek helpt je bij de geestelijke verslaving, dus voor de 1e dagen en de lange termijn.

Nu ben ik al ruim 12 jaar slaafvrij :mrgreen:

[/U]
 
Zo, Mijn vader is weer thuis.. Hij voelde zich vanacht blijkbaar al niet heel lekker en vanochtend werd hij kort na opstaan duizelig en licht zweten en kleur verdween, beetje grauw.

Dus ambulance gekomen, waar de meting begon was de bloeddruk iets van 40/80 en het zakte nog naar 40/70!!

Dus infuus met zoutoplossing, leek eerst niet te helpen dus namen hem toch maar mee, eenmaal in de ambulance begon de druk weer goed te stijgen dus dat was al mooi, wel mee genomen.

De isordil (vaat verwijder) die voor die tijd in genomen was deed ook niet goed aan de bloed druk.

Woensdag een kastje halen dat gedurende twee dagen zijn hart ritme opneemt, al lijkt er na bloedonderzoek niks mis met het hart.. Gelukkig.

Hij is diabeet, en nu was ook weer goed te zien wat stress met is, hij was dus nog nuchter en hier thuis was glucose 8,9 in het ziekenhuis rond de 10 en later 12,1!

Iemand een verklaring voor dit probleem? Is het gewoon et weinig vocht en zout?

Hij eet de goede vetten en alles biologisch en er word wel een redelijk op de koolhydraten gelet, veel mooier kan ok het niet maken.

Wat betreft diabeet en koolhydraten eten.. Ja.. Het zit er gewoon zo ingesleten.

Ik ben benieuwd wat jullie hier van kennen en of weten weten betreft de oorzaak.

 
Zoals ik het lees was de zoutoplossing de redding en dat zou dus beteken dat er acuut een te laag vocht/zout gehalte was.

Had hij veel geurineerd voordat er problemen ontstonden? Dit omdat hij ook een te hoge glucose spiegel had gedurende de dag ervoor ofzo.Dat in combinatie met vaatverwijder zou dus een oorzaak geweest kunnen zijn.

Omgang met diabetus is niet gemakkelijk maar de KH inname is wel essentieel om zo laag mogelijk te houden dwz. het laagst waarop iemand nog gezond kan functioneren en niet hoe laag iemand het 'wenst'te houden.

ad

 
Hij nam geen sole (van af vandaag wel) en ik ik denk dat hij nu gewoon bij elk glas een theelepel sole moet toevoegen.

Meer of overmatig Urineren weet hij niet te zeggen, maar hij had doorgaans wel last van constipatie en de laatste dagen diarree dus daar verloor hij al veel aan.

Ik zit zo te denken, door vocht te kort zal er meer dan normaal vocht van de ontlasting onttrokken worden met constipatie tot gevolg,kan het dat als de verstopping te erg word dat het lichaam juist veel vocht toe voegt, met gevolg diarree dus?

Ja dat koolhydraten verminderen is al een heel end gelukt, maar moet nog veel verder, maar het brood/fruit is goed zit er ZO vast in jo.. Aardappelen zijn er wel bijna uit zover ik weet.

 
Ik geloof niet dat het lichaam vocht naar de darmen breng zoals jij het omschrijft.

Wanneer het lichaam een vochttekort heeft zal het dit vocht zeker niet verkwisten aan een constipatie probleem.

Diabeten hebben een multiple problematiek en allerlei symptomen steken de kop op,zo ook constipatie.

maagzuur tekort zou ik ook aan denken met als gevolg een slechte darmflora en dit kan zich uitten in constipatie en diaree naast elkaar.

ad

 
Ok duidelijk.

Ja hij heeft 2 jaar geleden burn-out gehad, bijnieruitputting dus= maagzuur problemen.

Koffie dronk hij ook nog wel, wel. Maar hoe of hoe veel gezonder is dat hè...

Heeft in ook een poosje de nep koffie in onderstaande link gedronken maar is er gaande weg weer uit gesleten..

http://www.google.nl/url?sa=t&s...Ag&usg=AFQjCNEfttaSNwcLhQircG8CeAWWbG3y9g

Wat vinden je van dit A vogel product? Hij vroeg of hij beter hier weer van kan drinken dan koffie,.

Lijkt me al veel beter als echte koffie, en gezien het minder lekker is zal er ook minder door gaan :lol:

 
hmm.. Ik zie dat ik een beetje rare zin geschreven heb.

Quote:
Koffie dronk hij ook nog wel, wel. Maar hoe of hoe veel gezonder is dat hè...


Dit moet zijn: koffie dronk hij ook nog wel, décafé wel. Maar hoe veel gezonder is dat hè.

 
Een engelstalig artikel over de oorzaak van hartinfarcten in ons straatje van denken:

http://myscienceacademy.org/2012/08/19/world-renown-heart-surgeon-speaks-out-on-what-really-causes-heart-disease/

 
Waarom krijgen dieren géén hartinfarct, maar mensen wel! Hoe kan dat? Dieren krijgen geen hartinfarct, omdat zij in hun lichaam vitamine C produceren waardoor hun bloedvatwanden beschermd worden. De mens is niet in staat zijn zelf vitamine C te produceren, veroorzaakt door een vitaminetekort in een gezonde voeding een verzwakking van deze wanden.

Het feit dat vitamine C de wanden van de slagaders verstevigt, is bijvoorbeeld al meer dan 200 jaar bekend! Zo lang is het geleden dat James Lind ontdekte, dat een tekort aan vitamine C de oorzaak was van bloedverlies en scheurbuik.

Cardiovasculaire aandoeningen zijn in principe dan ook niets anders dan een vroeg stadium van de ziekte scheurbuik. Klinische onderzoeken tonen aan, dat een optimale dagelijkse inname van vitamines en andere essentiële bouwstoffen, kransslag-aderaandoeningen op een natuurlijke manier stopt én vermindert.

Deze essentiële bouwstoffen leveren onmisbare bio-energie aan miljoenen hart- en bloedvatcellen, zodat deze optimaal kunnen functioneren. Optimaal toedienen van vitamines en andere essentiële bouwstoffen kan dus cardiovasculaire aandoeningen op een natuurlijke manier voorkomen en helpen verbeteren!

Hartinfarcten, beroertes, hoge bloeddruk, onregelmatige hartslag, falende hartfunctie, bloedsomloopproblemen bij diabetes en andere cardiovasculaire problemen zullen in wezen onbekend zijn bij toekomstige generaties als deze informatie wereldwijd eens wordt geaccepteerd! http://www.leefbewust.com/2015/nieuws/bigpharma.html

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan