Hersengolven, hersensynchronisatie en gezondheid

Onwaarheden naief ?.... ik spreek me liever uit over onvolkomenheden, ook ik heb niet de waarheid in pacht laat ik dat voorop stellen ! Ik heb een andere insteek en mening dan jullie over spiritualisme en geesten zien en nog veel meer van die ontastbare en zichtbare of noem het maar niet bewijsbare items. Maar het lijkt het erop dat ik mij jullie visie op moet gaan dringen....nogmaals....laat het zien en overtuig mij, ik zal de laatste zijn die mijn nederlaag niet zal toegeven !

 
Quote:
maar medische onderbouwing totaal geen kant nog wal raken !


Quote:
ik spreek me liever uit over onvolkomenheden,


Quote:
Ik denk dat het beter werkt Jakob als je een post ziet waar onwaarheden in zitten of die onvolledig is, dat je die aanvult met jouw kennis.


 
@Jakob: Medisch gezien zouden we hier allemaal meer dood dan levend zijn, door al dat zeer slechte vet dat we eten. Ga met een depressie naar een arts en je krijgt drugs.

Je kaart iets aan, maar komt met iets waar we nog minder mee kunnen.

Daarnaast schrijf je alsof het een wedstrijd is.

Je hebt geen voorsteltopic en ik zie niks over je eetgewoontes, je klinkt alsof je strak staat van de suikers.

 
Daarnaast schrijf je alsof het een wedstrijd is.

Je hebt geen voorsteltopic en ik zie niks over je eetgewoontes, je klinkt alsof je strak staat van de suikers.

Nee ik sta niet strak van de suikers want die eet ik niet of nauwelijks, ik ben niet op dit forum gekomen als een koolhydraten eter....daar zijn andere sites voor om te bezoeken !

Ik schreef al eerder dat medicijnen symptoom-onderdrukkers zijn en geen geneesmiddelen !!

 
Jakob,

Ik ben een beetje klaar met jouw negatieve inslag hier. In de topic over spiritueel nihilisme (waarvan jij een uistekend voorbeeld bent, dank voor de perfecte illustratie!) schreef ik nog dat zolang mensen niet gaan zieken ze hier mogen zeggen en schrijven wat ze willen. Maar nu begin je elke topic te vervuilen en begint het op zieken te lijken. Ik geef je bij deze dan ook een officiele waarschuwing. Als je hier geen gehoor aan geeft, heb ik geen andere keus dan je te verwijderen als forumlid. Ik heb al eerder geschreven dat je je hoofd in een emmer met ijs moet stoppen om af te koelen, maar je raast maar door. Twee woorden: KAPPEN of anders OPZOUTEN! Misschien niet heel erg academisch geformuleerd, maar wel duidelijk...

Mike

 
Opzouten en mij blokkeren Mike Donkers ?, ik behoor niet tot jou volgelingen die jou naar de mond praten, en dit moet een forum zijn waar iedereen zijn mening mag zeggen ?....je valt mij dik tegen Mike Donkers, en ik straal hier schijnbaar negatieve energie uit naar jullie, uit maar jij bent geen onafhankelijke moderator met deze uitlatingen !...ik heb niemand bedreigd of beledigd of iemand persoonlijk aangevallen toch ?, maar het past niet in jouw (of jullie)straatje hoe ik erover denk, nee sterker nog.... nee Mike Donkers ik kan bewijzen dat het paranormale niet bestaat....en jij en jouw volgelingen kunnen ook van mij 10.000 euro krijgen om mijn simpele tests te doorstaan. Dit is een spirituele site en heeft geen affiniteit meer met gezond eten !!

 
Veel dingen zijn aangeleerd en niet aangeboren. Negatief denken ook.

Zo vond ik het als kind vroeger niet uit maken of het regende. Nu denk ik automatisch wat een slecht is het toch, omdat ik dat aangeleerd heb. Ook worden we vaak alleen maar beloont als de resultaten goed zijn terwijl dat niet veel zegt over de verrichte arbeid.

Op deze manier sluipt het negatieve denken in ons. Als kind vond ik dan ook alles prima, mijn dag was niet minder goed als iets niet lukte. We denken dat we ons minder goed voelen als iets niet lukt maar eigenlijk is dat aangeleerd.

Mediteren is simpel en hoeft niet zweverig te zijn. Je gaat gewoon zitten en denkt aan niets en eventueel let je op de ademhaling. Probeer het eens een weekje iedere ochtend.

Ik merk dat ik minder onrustige momenten ervaar en minder dingen doe die ik eigenlijk dus niet wil.

 
Mediteren ?....zeker niks mis mee, maar dat is heel wat anders als met geesten of overledenen of wat voor goeroe jullie ook aan hangen !

 
Charade, ik was als kind niet bang van paarden (nu wel).

Ik ging er zo opzitten en erop rijden zonder zadel...

Totdat ik een keer van een paard afgeschopt ben.

Als kind zie je de gevaren ook nog niet zo omdat je je er nog niet van bewust bent.

Wel blijft er bij mij altijd het verlangen naar die tijd dat ik me niet bewust was van de gevaren vergelijkbaar met het adam en eva verhaal van voordat zij uit het paradijs verdreven werden.

Je kunt pas moedig zijn als je de gevaren kent die op de loer liggen.

Als kind hield ik zo prikkeldraad vast en ik was niet bang van de elektrische schokken in het schrikdraad.

Niet dat ik op dat gebied ooit een trauma mee opgelopen heb, maar nu vind ik het niet meer leuk om zo'n schrikdraad in mijn handen te houden.

 
Jacob@ Wat is dan gezond eten volgens jou?

Alles heeft met elkaar te maken. We zijn nu eenmaal met elkaar verbonden. Je kunt spiritualiteit toch niet meer ontkennen?

 
Quote:
...maar dat is heel wat anders als met geesten of overledenen of wat voor goeroe jullie ook aan hangen...


Ik heb even wat gemist geloof ik. Waar gaat het in dit topic over geesten en overledenen? Of is dat in het andere topic over spiritueel nihilisme? Want dat topic heb ik helemaal niet gevolgd.

Ik vind de reacties van Jakob gewoon nuchter. En met nuchter zijn is niet altijd wat mis. Vergeet niet dat geschreven tekst (linker hersenhelft), zeker op internet, niet altijd overkomt zoals de intentie is.

Ik geef Jakob het voordeel van de twijfel en ik zie graag dat we weer terug gaan naar de inhoud en niet enkel over der persoon of personen discussieren. Dat is niet fair en dat is onnodig.

Quote:
...ik kan bewijzen dat het paranormale niet bestaat...


Ook dit heb ik nog niet op dit topic voorbij zien komen. Ik kan verkeerd lezen of scannen, maar wat is er met het paranormale en alsof het niet zou bestaan? Heeft dat met hersengolven te maken? Wat is de definitie van paranormaal eigenlijk? Iemand een idee?

 
Sorry, ik heb inderdaad niet alles goed gelezen. Ik zie dat paranormale gaven te maken hebben met Theta golven.

Dus, Jakob, vertel, wat weet jij over Theta golven en hoe deze totaal niet in verband staan met paranormale verschijnselen?

Iets af doen alsof het niet bestaat is wat anders dan komen met argumenten die ons kunnen overtuigen dat paranormale verschijnselen nog nooit zijn voorgekomen of altijd verklaarbaar zijn.

Ik weet totaal niets van paranormale ervaringen zoals andere mensen dat meemaken. Ik kan dus niet zomaar oordelen dat het niet bestaat of dat het maar hallucinaties zijn. Ik weet wel dat er heel veel zaken niet te verklaren zijn en dat hoeft ook niet van mij. Ik luister en lees graag over verhalen van mensen die iets onbegrijpelijks hebben meegemaakt. Ik weet namelijk dat er meer is tussen hemel en aarde. Wie ben ik om te zeggen dat het ongeziene niet bestaat?

 
vrysuyver,

Ik zoek dit forum niet af naar sympathisanten... hoor maar ben wel blij dat jij een andere afwijkende mening die ik heb en pretendeer kan waarderen. Als je niet in geesten of helderzienden of paragnosten of ander wonderbaarlijke mediums geloofd hoor je op dit forum niet thuis....maar ik ben en blijf WAPF-aanhanger ....ook daar praat niemand mij af !

 
Quote:
Als je niet in geesten of helderzienden of paragnosten of ander wonderbaarlijke mediums geloofd hoor je op dit forum niet thuis....



Totale onzin

 
Wie ben ik ik dan om het ongeziene te moeten geloven, kijk op een waar ik 10.000 euro uitloof aan degene die bewijst dat hij of zij over paranormale gaven beschikt het het mij waar ik bij ben aan kan tonen....ik wacht al 2 dagen op deze kandidaten en dat lijkt mij vreemd als men beweerd over deze gaven te beschikken lijkt het je ook niet ?

 
Quote:
ik wacht al 2 dagen op deze kandidaten


Statistisch gezien hoeven die kandidaten ook helemaal niet op dit forum te zijn, al zou paranormaliteit wel bestaan. Dus ook in dat geval kun je lang wachten ben ik bang.

Maar 10.000 EURO uitloven is dat het enige bewijs dat het niet bestaat of heb je ook argumenten?

Wat is jou idee over Theta-golven en waar ze geschikt voor kunnen zijn of hoe ze werken op de hersenen. Want dat ik vind ik interessanter dan dat paranormaliteit wel of niet bestaat.

 
Met het uitloven van die 10.000 moet ik bewijzen dat het niet bestaat ?.....je draait de wereld op z'n kop denk ik. je zou moeten zeggen tegen alle spiritualen en paranormaal begaafden op dit forum maak jullie beweringen waar en bewijs dat het wel kan....IK hoef niks te bewijzen, dat moeten hun doen....eigenlijk vreemd moet zeggen die 10.000 euro hoeven ze weinig voor te doen en ik betaal contant als ze het WEL kunnen, of durf je een tegen-weddenschap aan?

Ik heb mij nog nooit in Theta-golven verdiept en weet ook niet wat het is.

 
Quote:
Ik heb mij nog nooit in Theta-golven verdiept en weet ook niet wat het is.



Wel dan ben je een beetjes off-topic. Kijk maar naar het 1e bericht.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.472
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan