Hersengolven, hersensynchronisatie en gezondheid

Vrouwen herkennen absoluut niet sneller stress! Ik zal me wel weer niet populair maken als ik dit zeg, maar vrouwen zijn emotioneel minder afstandelijk dan mannen. Hierdoor raken ze sneller verstrikt in de emoties die met stress gepaard gaan. En als je onder spanning staat, kun je niet meer fatsoenlijk nadenken. Mannen bevatten wel het vermogen om meer afstand te nemen van hun emoties en zijn daardoor beter in staat om een objectievere kijk op zichzelf te hebben. Mannen zijn ook veel oplossingsgerichter.

Hoeveel vrouwen zijn hier wel niet actief op dit forum met bijnieruitputting/verzwakking tegenover mannen? Erover praten helpt niet, omdat stress niet alleen in je hoofd zit, maar fysiek aanwezig is in je sympathische zenuwstelsel. Om die reden is lichaamsgerichte therapie bij trauma's zo effectief, je herstelt door actie! Daarom werkt psychomotorische therapie (PMT) zo goed. In de dierenwereld zie je ook dat dieren stress en trauma's letterlijk van zich af schudden, om het sympathische zenuwstelsel te kalmeren.

In deze topic, gestart door Gezondheid, schrijft hij:

Quote:
Jagers-verzamelaars zaten niet vast in hun hoofd/denken, waardoor ze veel beter konden ontspannen en een veel betere contact met hun gevoel in onderbuik hadden, hierdoor was hun sympathicus niet te overactief, zelfs niet als ze in oog in oog stonden met de dood, omdat hun parasympaticus, de tegenhanger van sympathicus die voor stress, vechten en vluchten staat, veel beter kon functioneren, die ervoor zorgt dat het lichaam niet overbelast raakt.


Daarnaast beschikken mannen over sterkere bijnieren en dus stressafweer, omdat ze vaak met gevaar voor eigen leven moesten jagen en de familie of de gemeenschap moesten beschermen. De man is altijd al zowel een jager als een beschermer/verdediger geweest, waardoor vrouwen de zekerheid van voedsel en veiligheid hadden. Zij hebben daardoor een minder grote behoefte gehad aan bijzonder sterke bijnieren.

Sorry, politiek incorrct, ik weet het, maar daarom niet minder waar!

Mike

 
Dus mannen hebben geen stress .... of kunnen beter tegen stress...waar worden mannen dan ziek van? Stress staat bijna altijd aan het begin van een ziekte

 
Peti,

Quote:
waar worden mannen dan ziek van?



Zowel door voeding EN stress.

Maar met moderne voeding hebben mannen vandaag de dag zeker weten ook stress, erg veel stress zelfs omdat we onze lichamen constant aan het slopen zijn met lichaamsvreemde en schadelijke stoffen, dit is erg belastend voor het autonoom zenuwstelsel en kan het parasympatische zenuwstelsel minder goed zijn werk doen, terwijl die van sympathische zenuwstelsel juist overactief wordt, dus kortom: STRESS!

En dan heb ik het nog niet over de vaccinaties.

Heb je het boek van Weston Price gelezen? Het boek voeding en fysieke degeneratie is door Mike hier op het forum vertaald.

Gezondheid,

 
Volgens Mike kunnen mannen beter stress dus zijn er in zijn ogen meer zieke vrouwen dan mannen. Dit gaat voor mij niet op... dit is echt nieuw voor mij.

mannen mogen dan wel grotere bijnieren hebben, maar ze worden net zoveel ziek als vrouwen, misschien wel meer...

Stress heeft bijna altijd met te snelle ademhaling te maken, mannen ademen net zo verkeerd als vrouwen

 
Je schrijft terecht:

Quote:
Mannen kunnen soms beter presteren onder stress maar ook zij gaan op den duur eronder door


M.a.w.: stress nekt ons allemaal, vroeg of laat. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben het ook eens met deze uitspraak van jou:

Quote:
Stress staat bijna altijd aan het begin van een ziekte


Sterker nog, als je door mijn vele posts op dit forum heen spit zie je dat ik dit voortdurend beweer! Een voorbeeld van velen:

Quote:
de oorzaak is stress, we gaan met z'n allen langzaam kapot aan de stress.


https://www.fatsforum.nl/topic/even-voorstellen-jaime/page/2#post-49479

Niemand zegt hier dat mannen geen stress hebben. Ik zeg alleen dat mannen er minder snel aan bezwijken vanwege een betere stressafweer (bijnieren). Niemand is echter immuun!

Mike

 
Pfff, gelukkig dat mannen ook bezwijken :?

Bij mijn man is het zo als hij ergens mee bezig is en het lukt niet dat wordt het (de hamer, schroeven noem maar op) de lucht in gesmeten....ziezo, stress kwijt. Werkt het zo met mannen???

 
Quote:
Werkt het zo met mannen???



Soms wel, ik zou zeggen probeer het eens :wink:

 
Niets is zo lekker dan het betere gooi en smijtwerk! Wel moet t kapot gaan! Kan, als je je servies, ramen en deuren wilt behouden, gewoon lekker in de glasbak.

 
Ik heb het tweedehands boek "ontspannen, biofeedback en meditatie" gekocht dat geschreven is door Maxwell Cade. Een andere schrijver Pieter Langedijk schreef al veel boeken over het autonoom zenuwstelsel, gezondheid, hersengolven, ontspanning en paranormale vermogens, hij was een goede schrijver en een goede psycholoog waar ik veel van kon leren, want door hem leerde ik wat het nou precies inhoud om echt ontspannen te zijn, wat men daarvoor moet doen en ook ontdekte ik dankzij hem dat de hersenen van veel mediteerders helemaal niet beter zijn dan die van niet-mediteerders, wat met de hersengolven na te gaan was want de hersenen van de meeste meditatie-beoefenaars(zelfs degenen met jaren ervaring) bleken dezelfde stressgolven(dus betagolven) te produceren als mensen die geen meditatie beoefend hadden, dat kwam omdat de meeste meditatie-beoefenaren veel te gestrest en geblokkeerd zijn, daardoor wisten ze niet en waren ze ook niet in staat om te ontspannen, vandaar dat Pieter Langedijk zei dat meditatie bij veel mensen eerder negatief werkte. Door zijn experimenten met zijn apparaten(zoals met een hersengolfmeter en huidweerstandsmeter) om na te gaan wat men moet doen op tot diepe ontspanning te komen, kwam hij erachter dat je alle delen van je lichaam van binnenuit moet leren voelen, om per lichaamsdeel zo stap voor stap bij langs te gaan en elk lichaamsdeel zover te ontspannen als mogelijk is, daardoor zouden meditatie-beoefenaren in een dag veel meer kunnen bereiken dan al die jaren meditatie-trainingen wat ze gedaan hebben. Pas als men alle delen(in ieder geval zoveel mogelijk) van zijn/haar lichaam van binnenuit kan voelen, vertragen de hersengolven en produceren de hersenen alfagolven, maar pas je nadat je je lichaam van binnenuit goed voelt ook nog je voorstellingsvermogen toe om lichtenergie naar de geblokkeerde gebieden in je lichaam te sturen en om de zwarte troebele energie uit je lichaam te laten vloeien, dan is er nog diepere ontspanning mogelijk waarbij je hersenen zelfs thetagolven produceren, iets wat zen-monniken soms wel 30 jaar overdoen zou men dus al in een week of zelfs binnen enkele dagen al kunnen bereiken.

Pieter Langedijk haalde ook veel kennis van Maxwell Cade weg want hij had in zijn boeken vaak over hem, dus vandaar dat ik nu juist het boek van Maxwell Cade gekocht heb, maar die was wel alleen tweedehands te verkrijgen.

Gezondheid,

 
Dit gaat weliswaar niet over voeding, maar besef wel dat als je lichaam niet ontspannen is en als er nog veel vastzittende spanningen of blokkades aanwezig zijn, je nog zo erg gezond en ongeraffineerd voedsel kunt gaan eten, maar zolang je autonoom zenuwstelsel niet goed kan functioneren, zal je alsnog veel te weinig voedingsstoffen uit je voeding eruit halen. Wat hersengolven betreft: Teveel betagolven(en bij de meeste mensen is dat het geval) houden ook in dat je autonoom zenuwstelsel NIET goed functioneert, daarom dus moeten we onze hersengolven vertragen, zodat het autonoom zenuwstelsel en vooral het parasympatische deel ervan veel beter kan functioneren, zodat je lichaam veel meer voedingsstoffen uit je WAPF-voeding kan halen.

 
Quote:
Ik heb twee boeken van Anna Wise besteld.

The awakening mind

en

The high performance


Zo, deze boeken heb ik zo straks ook meteen afgehaald.

 
Binaural beats en hersengolven:

Ik ga meer uitgebreid over binaural beats en hersengolven hebben, over hersengolven heb ik in de eerste post al keer over gehad, maar over binaural beats nog niet. Binaural beats genereren twee verschillende tonen, een in de linkeroor en een in de rechteroor. Het kleine verschil tussen de tonen zorgt dat er derde verschiltoon wordt genereert. Deze derde toon is een binaural beat. Als de linkertoon 150 Hz is en de rechtertoon 143 Hz, is de binaural beat 7 Hz. Dit zorgt ervoor dat de hersenen de hersengolven van 7 Hz produceren, dus dan worden je hersenen gestimuleerd om Thetagolven te produceren. Je hebt hiervoor een koptelefoon nodig of een mp3-speler, de koptelefoon is denk ik effectiever als je naar binaural beats wilt beluisteren.

Quote:
Thetagolven: 3 tot 8 Hz

Zodra de ontspanning nog verder verdiept gaan de hersenen Thetagolven produceren, die bij volwassenen alleen voorkomen als ze op de grens tussen waken en slapen plaatsvinden, dus vooral wanneer ze in de dromenwereld verkeren. Thetagolven hebben vooral met beelden en dromen te maken, maar is ook een extreem diep meditatieve staat van ontspanning. De gestreste Westerse volwassenen moeten heel veel voor oefenen om in Theta te komen terwijl ze wakker zijn, want vrijwel iedereen valt onmiddellijk in slaap zodra de hersenen Thetagolven beginnen te produceren, behalve kinderen onder de 5 jaar. In wakkere Theta-bewustzijn komen je gedachten en emoties niet tot rust zoals dat bij Alfagolven het geval is maar die zijn al tot rust. Je bent dan zo onbevangen als toen je klein kind onder de 5 jaar was en je straalt onschuld uit. Ook was je toen creatief en hield je wel van tekenen of verven, je kon echt plezier in kleinste dingen beleven, je was ook niet bezig met gelukkig worden want je was gelukkig en vergelijk dat nu eens met opgefokte volwassenen van nu, die misschien zelfs wel niet eens tevreden zijn als ze een nieuwe auto krijgen omdat het ego nooit tevreden is. Thetagolven hebben te maken met parasympatische zenuwstelsel dat staat voor herstel, genezing en inderdaad gaat je lichamelijke en geestelijke gezondheid spectaculair op vooruit. Parasympaticus is ook een deel van het autonoom zenuwstelsel

https://www.fatsforum.nl/topic/goed-functionerend-autonoom-zenuwstelsel-ook-belangrijk

In Thetagolf-staat begint ook het werken met paranormale vermogens of open staan voor de geestelijke en paranormale wereld. De reden waarom kleine kinderen aura's of zelfs geesten kunnen zien en volwassenen niet is omdat volwassenen veelal te ernstig geblokkeerd zijn, te gespannen, gestrest en daarom veel te snelle hersengolven produceren. De meeste volwassenen hebben zelfs al moeite mee om in Alfagolf-staat terecht te komen, laat staan Thetagolf-staat en als dat toch wel lukt dan vallen ze onmiddellijk in slaap, de meeste volwassenen kunnen in Theta niet bij waakbewustzijn blijven, dat is de reden waarom volwassenen van de paranormale wereld afgesloten zijn. Kleine kinderen produceren Thetagolven ook overdag als ze wakker zijn en die staan er wel open voor het paranormale.


Dat zou dus betekenen dat je met behulp van een binaural beat je hersenen dus stimuleert om bepaalde hersengolven te produceren. Dit is ideaal voor mensen die dieper willen mediteren, maar ook voor mensen die aan slapeloosheid lijden.

Hier verhalen van mensen die (langdurig) aan insomnia/slapeloosheid geleden hebben en dankzij de binaural beat van hun aandoening afgekomen zijn.

http://www.hemi-sync.com/shopdisplayproducts.asp?cat=Sleep+Enhancement&id=264

http://www.bodyandspirithealing.com/shop/cds/sleep-deprivation-cd

http://www.themeditationpodcast.com/index.html?q=1

http://www.sleep-deprivation-cd.com/

http://sleepwinks.com/audios/

En hier kun je Thetagolf-binaural beat downloaden. Op dit moment mijn favoriete binaural beat.

http://www.multidimensionalman.com/..._Deep_Meditation_Sounds_-_Binaural_Beats.html

Gezondheid,

 
Hallo Gezondheid., ik heb laatst gelezen dat je aura kan lekken door verkeerde meditatie. Verder werd er niets uitgelegd. Kun jij dat uitleggen?

 
Naief,

Veel mensen mediteren dagelijks half uur of langer. Uit onderzoek van Anna Wise kan ik opmaken dat veel mediteerders dezelfde hersengolfpatronen produceren als die van niet-mediteerders, wat inhoudt dat veel mediteerders vaak verkeerd mediteren en dus niet beter zijn dan niet-mediteerders, omdat ze erg zweven en te vast in hun hoofd zitten, dit is verkeerde meditatie en omdat ze dat fout doen, verspelen ze hun energie alleen maar en zo kan hun aura dus gaan lekken.

Gezondheid,

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.478
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan