Hersengolven, hersensynchronisatie en gezondheid

Heb het eerste bericht wel gelezen maar kan er niet veel mee. Men begint hier op dit forum al over kabouters te praten als volwassen mensen. Ik zag gister nog op you tube een fragment waarin kinderen met paranormale begaafdheid werden begeleid door "Het zesde zintuig" winnares Liesbeth want het kleine meisje zag spookjes op haar slaapkamer en durfde er derhalve niet meer te slapen want frappant genoeg kwamen die spookjes altijd 's nachts. Maar goed, als ze op moeders slaapkamer ging slapen was het een stuk aangenamer want daar kwamen de spookjes niet......Hoezo niet ?...konden net als bij het meisje haar slaapkamer niet door een deur of slaapkamerraam naar binnen dan ?....maar eind goed al goed want de spookjes werden door de ervaren Liesbeth op miraculeuze wijze het huis uitgedreven....of ze nu overlast van kabouters of ander buitenaardse wezens hebben is mij niet bekend, wel weet ik dat Liesbeth ook daar een radicale oplossing voor heeft !

 
Ik ben er nu echt helemaal klaar mee. De enige reden waarom Jakob zijn james Randi-achtige negativiteit kon blijven spuien is omdat ik verder de hele dag weg was en pas nu weer achter de PC zit. Jakob is een stoorzender en is bij deze geblokkeerd als forumlid. Wie denkt dat hij alleen maar 'nuchter' is, moet inderdaad zijn geraas en getier maar eens lezen in de topic over spiritueel nihilisme.

Mike

 
Grappig deze discussie.

Typisch het standpunt van een (medische) techneut, die nog weinig van echte biologie begrepen heeft.

De medische wetenschap staat nog steeds in haar kinderschoenen, doet wel haar best, maar is nog niet in staat om alles te bevatten.

Er zijn een groot aantal personen die lijden aan bijvoorbeeld elektrosensitiviteit. De medische stand beweert dat zulks *tussen de oren* zit, maar heeft totaal geen oplossingen voor de vele niet-oorzakelijke gezondheidsproblemen.

Het begin artikel over hersengolven is prima.

Op http://www.milieuziektes.nl/Pagina62.html staat wat geschreven over GSR apparatuur. Men stelt iemand een vraag. Die vraag wordt in één hersenhelft beoordeeld, en even later wordt een antwoord door de andere hersenhelft geformuleerd. De tijdsspanne tussen die twee hersenhelften wordt met deze apparatuur gemeten, en sneller dan de persoon dat zelf kan. Een uitvloeisel daarvan is de zg. *Leugendetector*.

Je hoeft geen neurobioloog te zijn om dat te begrijpen.

Om nog een duit in het zakje te doen: Het is mijn ervaring dat veel therapeuten meer verstand van de werking van *biologie* hebben dan veel artsen.

Veel artsen zijn tegenwoordig recepten-schrijvende symptomm-behandelaars.

Het is uitstekend dat het publiek zelf veel leest en zichzelf wegwijs maakt.

Men loopt meer kans in een ziekenhuis te sterven, dan van tips in een forum.

 
Van binaural beats heb ik ook erover gelezen. Eerlijk gezegd geef ik meer voorkeur om op eigen kracht in diepe ontspanning te komen i.p.v. met behulp van externe factoren zoals met behulp van koptelefoon, maar dank voor de tip.

 
Oke maar je weet niet wat je mist :-)

Hemi-sync is bedoelt als een soort zijwieltjes aan een fiets als je wil leren fietsen.

Na enige tijd oefenen kan je deze niveaus heel makkelijk zelf bereiken en heb je de wieltjes (hemi-sync) niet meer nodig..

 
Quote:
Na enige tijd oefenen kan je deze niveaus heel makkelijk zelf bereiken en heb je de wieltjes (hemi-sync) niet meer nodig..


Ok, dat wist ik niet, dat is goed om te weten.

 
Interessante app, maar ik heb geen iPad of een Iphone, omdat ik dat altijd al een rommel heb gevonden, maar als je daar aan kan zien of je het goed doet met dat ontspannen betreft, dan is dat inderdaad een verrassend leuk speelgoedje :-)

 
Het is best nog moeilijk, mijn dochter kan het heel goed...die heeft over het algemeen heel veel groen. Het is zo vreemd, je denkt dat alleen de ademhaling groen geeft maar zodra je iets negatiefs denkt...oeps gelijk rood.

Omgekeerd als je aan mooie dingen denkt...YES.. gelijk groen

Daarom denk ik bewust aan goede, mooie en zuivere dingen. Ik denk aan gezondheid en niet aan ziekte....

Trouwens dankbaarheid geeft ook groen, zo zie je maar waar dankbaarheid goed voor is.. :-) voor alles.

 
Quote:
Het is best nog moeilijk, mijn dochter kan het heel goed...die heeft over het algemeen heel veel groen.


Weet niet hoe oud je dochter is maar over het algemeen kunnen kinderen beter ontspannen dan volwassenen en meisjes zijn daar gemiddeld wat beter in dan jongens, neemt niet weg dat ook zij erg gespannen kunnen zijn met de veel te hoge schooldruk van tegenwoordig.

Eens las ik in een ankertje over een meisje van 5 die zegt een televisie in haar hoofd te hebben, zij had zo extreem goed voorstellingsvermogen(dat nauw met Thetagolven te maken heeft) dat ze wel met fotografische helderheid voor zich kon zien, de meeste wat oudere kinderen en al helemaal volwassenen raken dit vermogen al gauw kwijt.

Quote:
Daarom ben ik ook bewust dat ik alleen maar aan goede, mooie en zuivere dingen moet denken. Ik denk aan gezondheid en niet aan ziekte....


Ik heb begrepen dat je eerst goed moet ontspannen, dat houdt in dat je zoveel mogelijk delen van je lichaam van binnenuit moet gaan voelen zodat je hersenen geen betagolven maar alfagolven produceren, daarna is het belangrijk om ook voorstellingsvermogen te gebruiken want ik heb wel begrepen dat dat de zeer langzamere Thetagolven oproept, je kan bijvoorbeeld voorstellen dat er licht van bovenaf door je hoofd gaat en al die spanningen(die je donkere troebele energie kan voorstellen) uit je lichaam uit laat stromen, als dit goed gaat en als je hierin vaak oefent dan zou je, voor zover ik begrepen heb, echt in Thetagolf-staat terecht komen.

Alles over hersengolven staat in het begin van dit draadje uitgelegd.

Gezondheid,

 
Mijn dochter is 33.... ze heeft een goede voorstellingsvermogen, goed geheugen en is heel erg lief en mooi. Elke keer als ik naar mijn dochters kijk voel ik vreugde en ik ben ook heel trots op beide dochters

Je doet het precies goed... je gebruikt je lichaam en je hersenen om te ontspannen. Knap hoor want de meeste mensen zitten alleen maar in hun hoofd en voelen geeneens meer hun voeten.

 
Quote:
Weet niet hoe oud je dochter is maar over het algemeen kunnen kinderen beter ontspannen dan volwassenen en meisjes zijn daar gemiddeld wat beter in dan jongens, neemt niet weg dat ook zij erg gespannen kunnen zijn met de veel te hoge schooldruk van tegenwoordig.


Waar baseer je dit op? Is dit niet gewoon verborgen feminisme dat hierin doorklinkt? De subtiele suggestie is nl. dat jongens opgefokter zijn dan meisjes. Het valt mij op dat jongens/mannen eerder STESSBESTENDIGER zijn dan vrouwen!

Mike

 
Peti,

Ze heeft goed voorstellingsvermogen, ja, dat zegt heel veel en dat betekent ook meer langzamere en trager hersengolven, maar sommige mensen hebben dat ook als aanleg uit vorige leven meegenomen, dit geldt ook voor paranormale mensen, die kunnen extra aanleg hebben dat hun hersenen trage hersengolven produceren omdat ze in hun vorige leven bijvoorbeeld een zenmonnik of een expert in Yoga waren.

Wat dat betreft is je dochter wel in de minderheid die nog redelijk goed kan ontspannen, de meeste mensen daarentegen zijn te ernstig geblokkeerd. Zeker moet je trots op je dochters zijn.

Gezondheid,

 
Quote:
Waar baseer je dit op?


Uit boeken die ik voor zover gelezen heb.

Quote:
Is dit niet gewoon verborgen feminisme dat hierin doorklinkt? De subtiele suggestie is nl. dat jongens opgefokter zijn dan meisjes


Als dat zo is dan is dat wel een heel subtiel feministisch luchtje.

Quote:
Het valt mij op dat jongens/mannen eerder STESSBESTENDIGER zijn dan mannen!


Mannen stressbestendiger dan mannen? je bedoeld vrouwen neem ik aan?

 
Mijn dochters zijn ook allebei para-normaal, de een heeft haar werk van gemaakt en de andere dochter groeit nog steeds

Ik leer heel veel van beiden...

 
Peti,

Paranormaal is juist normaal, alleen mensen die niet paranormaal zijn, die zijn paranormaal.

De natuurvolkeren werkten ook met "paranormale" vermogens :-)

 
Quote:
Uit boeken die ik voor zover gelezen heb.


Waak voor subtiele propaganda, zeker uit 'wetenschappelijke' hoek!

Quote:
Als dat zo is dan is dat wel een heel subtiel feministisch luchtje.


Daarom moet je ook exrra waakzaam zijn!

Quote:
Mannen stressbestendiger dan mannen? je bedoeld vrouwen neem ik aan?


Ja, stom. Ik heb het aangepast in mijn bericht.

Mike

 
Mannen kunnen soms beter presteren onder stress maar ook zij gaan op den duur eronder door

Vrouwen kunnen dan iets minder tegen stress, maar wij hebben onze eigen wapen. Wij kunnen er over praten terwijl mannen maar doorgaan. Vrouwen herkennen stress sneller.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.472
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan