hevige maandelijkse krampen en emoties

Repelsteeltje

New member
Het is nu ongeveer twee maanden sinds ik echt radicaal anders ben gaan eten, dus meer vet en dierlijke produkten, geen granen en nachtschades en 1 maand sinds ik gestopt ben met roken.

Gisteren begon mijn menstruatie en vanmorgen wist ik gewoon even niet waar ik het zoeken moest van de pijn.

Het hele gebied daaronder leek wel in brand te staan.(dit had ik nog nooit meegemaakt, ik ben 36)

Nu heb ik wel al enkele malen gehad dat mijn periode nagenoeg uitbleef onder invloed van een vegetarisch dieet met veel granen. Ook het halve jaar dat ik nagenoeg vegetarisch at met rijst en mungbonen had ik maandelijks niet veel last terwijl ik wel bloedde.

Helaas heb ik deze keer erg veel last gehad van emotionele buien en nu bloed ik hevig en met veel pijn.

De week hieraan voorafgaand heb ik elke nacht eng gedroomd(nachtmerries met seriemoordenaars en veel bloed en ellende, of rare dromen waarin ik telkens tekort schiet en dingen vergeet en achter de feiten aanhol)

Zou dit een reactie kunnen zijn op mijn veranderde leefgewoonten?

Ik lijk wel volledig van slag, zowel mentaal/emotioneel als lichamelijk en heb voortdurend last van negatieve en grillige emoties en gedachten.

Ik kan elk moment in tranen uitbarsten zonder echte reden...help!

Een tampon kan ik ineens niet verdragen en daar heb ik eerder nooit moeite mee gehad, dalijk moet ik werken, een massage geven, maar ik zie het allemaal even niet zo zitten...hopelijk ben ik tegen half twaalf weer opgeknapt, want dan staat die klant voor de deur.

Zouden die krampen op de een of andere manier ook een goed teken kunnen zijn, van vermeerderde vruchtbaarheid of zoiets?

Ik probeer het graag positief te bekijken.

repelsteeltje, ik weet hier geen antwoord op, maar herken het wel! eet nu een maand/anderhalve maand op deze wijze en gister ongesteld geworden, veel pijnlijker dan dat ik had tijdens mijn vegetarische periode. (had nu wel een maand overgeslagen ongeveer)

Dank je wel, Eli voor je reactie.

Het stelt mij enorm gerust dat ik niet de enige ben.

Ook heel fijn deze ochtend om even mijn verhaal kwijt te kunnen.

Het ergste lijkt nu wel over (die rare brandende pijnscheuten waar ik eerlijk gezegd nogal van was geschrokken), aan de slag dan maar weer en er een positieve dag van maken!

:-)

ja, dat vind ik ook altijd fijn, dat je het kan delen met iemand op dit forum;)

had van te voren ook wat meer emotionele dagen en voelde mij totaal niet lekker (qua psyche). maar ik heb hier (op dit forum) ook gelezen dat veel vrouwen juist een hele prettige menstruatie kregen op dit dieet, dus blijven afwachten maar

Klopt, ik heb voor het eerst sinds maanden geen moordneigingen meer :D Ben na de bevalling pas 5 keer ongesteld geweest, wat echt een vreselijke ramp was. Woedeaanvallen, huilen, met dingen smijten (absoluut niet in de buurt van mijn dochter hoor), angstaanvallen, en ook wel flink pijn in de buik. Wat een ramp, wist niet wat me overkwam, want voor de zwangerschap had ik dergelijke klachten niet. En dit is de eerste keer dat ik niemand wil vermoorden, of bang ben dat mijn hele gezin ziek wordt. Dus er is hoop dames ;-)

Ja vreselijk. Ik dacht dat het nooit zou stoppen. Volgens de osteopaat gewoon complete ontregeling van hormonen en teveel heftige gebeurtenissen achter elkaar (en stoppen met borstvoeding speelde ook mee). Ik zie mezelf nog zitten met oudjaarsavond: compleet op van de zenuwen, verschrikkelijk. Totaal anders nu :-) (hoewel echt nog niet helemaal "genezen").

Quote:
jeetje... hoe kan dat??? dat is wel heel heftig san;)

Bijnieren, bijnieren, bijnieren.

Quote:
Nu heb ik wel al enkele malen gehad dat mijn periode nagenoeg uitbleef onder invloed van een vegetarisch dieet met veel granen.

Het beste bewijs dat vegetarisme onvruchtbaarheid bevordert. Ik zie herhaaldelijk dat zwakke hormonale plekken worden blootgelegd door dit voedingspatroon. Je hoeft echter geen helse pijnen en emotionele achtbanen door te maken. Ik denk dat jullie bijnieren flinke ondersteuning nodig hebben en dat voeding alleen onvoldoende is op dit moment. Aan het bijnierextract dus!

Mike

Rotbijnieren... Ik neem iig al Adrenal, nu is het een kwestie van geduld hebben. Binnenkort wel een weekje op zonvakantie, dat zal de bijnieren goed doen (en niet alleen de bijnieren) :-)

Ik ben voor het eerst sinds jaren aan het genieten van een bijna pijnloze en rustige menstruatie. De bijnieren worden ondersteund door adrenal en dat doet blijkbaar zijn werk. Voorheen veel pijn, kramp, migraine en heftige bloedingen met veel klonters en weet ik veel wat allemaal.

Nu, snelle doorbraak, geen hoofdpijn, geen gevoelige borsten, gevoelige buik gehad na de behandeling bij de osteopaat, maar zeker niet pijnlijk. Helder bloedverlies, minimaal klonters enzo, en niet super heftig dat ik t gevoel heb leeg te lopen.

Het mag van mij nog een beetje minder lang duren, maar ben zeer zeker weer op de goede weg!

Op dit moment wel hoofdpijn, maar dat komt door een zeer drukke dienst op mijn werk. Gillende keukenmeiden om je heen kan best heftig zijn! Maar volgens mij hebben ze op het werk ook niets gemerkt van een verandering in mijn humeur. Voorheen was er 1 persoon die aan de toonzetting van mijn mail kon aflezen dat ik weer ongesteld was... Deze keer niets gehoord! :D

Oooh ik ben jaloers op je Alexandra, ik heb de afgelopen anderhalve week weer behoorlijke voorpret gehad van mijn menstruatie die vannacht dan eindelijk is begonnen. Ik zag bij DHL dat mijn adrenal inmiddels al in Brussel is, ik hoop hem maandag of dinsdag te hebben. De progesteroncreme leek me ook een hoop gedoe omdat je moet tellen welke dagen wel en niet, veel te ingewikkeld. Ik hoop dat ik echt verschil ga merken in elk geval.

O, ja die was ik vergeten! 0,0 voorpret en "opeens" ongesteld! Is echt heel fijn als dat je overkomt! En ik wens het zeer zeker iedereen toe!

Even voor de duidelijkheid, mijn allereerste menstruatie ben ik letterlijk leeg gelopen, een bloedbad, alles onder gespuugd en erg ziek geweest. In de loop van de jaren alle soorten menstruatie meegemaakt, pijn is altijd van de partij geweest. Er is een periode van maanden geweest waarin ik zo ontiegelijk goed in mijn vel zat dat ik toen ook pijnloze menstruaties had. Dit ging weer "fout" toen ik een relatie kreeg. Er zit naast het lichamelijke stuk dus ook echt wel een mentaal stuk, bij mij in ieder geval. Maar zoals ik al eerder ergens beschreef, ik ben op dit moment eigenlijk hier helemaal niet mee bezig geweest. Door Wapf en blijkbaar adrenal wordt dit gewoonweg meegenomen. Mij hoor je niet klagen hoor :D

Ik herken het, toen ik op mijn veertiende voor het eerst ongesteld werd wist ik niet wat ik meemaakte. Vreselijk veel pijn, liep tegen de muren omhoog, ook spugen en ziek zijn, vreselijk. Ik heb heel wat uurtjes op school gemist daardoor. Toen (helaas) aan de pil gegaan en dat hielp wel al wist ik toen niet dat ik daarmee van de regen in de drup kwam. Maar goed nu weet ik wel beter en hoop dat ik er ook nog eens zonder al te veel ongemak doorheen ga komen.

Ik was heel wat jaartjes jonger... Had dan ook echt geen idee wat me overkwam, mijn vader ook niet aangezien ik net op dat weekend bij hem was! Ik was 11 toen ik ongesteld werd. In de zomer dat ik 15 was is mijn menstratie continue geweest, dat was mijn stiefmoeder zo beu voor mij dat ik aan de pil mocht. Maar dan nog was mijn menstruatie heftig hoor.

Ik heb ook jaren de pil geslikt. Die hormonen werk ik er vast en zeker steeds nog een beetje uit. Het is nog steeds een beetje vreemd dat ik al jaren de pil niet meer slik. Iedereen in mijn omgeving neemt hem zonder morren. Een vriendin die geen partner had kreeg er vlekken van in haar gezicht. Dat wist ze en toch bleef ze de pil slikken, anders wordt je zo dik.....

Ik heb de adrenal inmiddels binnen, echt snel donderdagmiddag pas besteld. Nu even uitvogelen wat een goede dosis is

Ik heb ook altijd zulke pijnlijke menstruaties! Net als mijn dat had moeder en haar moeder. Verder kom ik nooit iemand tegen met pijnlijke menstruaties, wat een verademing hier (dat klinkt heel raar, hopelijk begrijpen jullie dat ik daar een stukje herkenning mee bedoel ;) ).

Wat geweldig om te horen Alexandra, dat jij er nu helemaal geen last meer van hebt, het kan dus toch, ik krijg hoop :)

Neem jij 'alleen' Adrenal Alexandra, naast de gezonde voeding?

En waar koop je dat als ik vragen mag?

Ik neem adrenal 900 mg per dag en sinds vorige week donderdag jodium twee keer per week. Sinds wen week of twee paranoten voor de selenium, ter ondersteuning van de jodium. Af en toe een kuurtje H202 of bica. Adrenal is bij mij de basis. Afgelopen tijd geen kuurtjes gedaan, omdat ik me door mijn schildklier al beroerd genoeg voelde. Extra ontgiften zat ik niet op te wachten. Doe wel bijna dagelijks de milde zuivering zonder bitterzout.

Adrenal bestel ik bij i-herb.

@Zora: volgens mij onderdrukken vrouwen met een pijnlijke menstruatie gewoon alles met pijnstillers. Kan me herinneren dat ik eens heel beroerd op het werk zat, en na lang wikken en wegen een paracetamol nam. Degene van wie ik die kreeg zij dat ze zelf altijd 4 ibuprofens per dag nam als zij haar menstruatie had :?

@Jp: dat vind ik interessant. Ik eet al wel heel lang eieren, kan ik dan nog een tekort hebben aan cholesterol? Nog meer eieren dan, pfff ;-)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan