@jojo, dank je wel voor je advies en erg lief dat je je daarvoor speciaal hebt aangemeld.
Gluten en lactose eet en drink ik al niet meer sinds die post aan het begin van dit topic en inderdaad mijn menstruatie en emoties zijn stabieler geworden.
Zelf dacht ik dat het aan de eiwitten lag in de melk.
Ik eet voornamelijk vlees, vis en gekookte groente,lever, haring,eieren wat avocado en citroen, bouillon en honing.
Wijk ik daarvan af dan krijg ik klachten,(bvb appels, chocolade, nootjes, sla, fruit)
met mijn darmen is het nog steeds niet goed, daarom twijfel ik om kefir te gaan proberen van John de Haan uit Ingen. (maar het komt er vaak niet van omdat ik best een stukje moet rijden, misschie vandaag als het meezit...
Soms wordt het me de laatste tijd wat ingewikkeld en ik merk dat ik zelf het overzicht niet heb, er zijn periodes geweest dat ik van alles kon eten en nergens last van had, ik dronk toen ook veel alcohol en rookte en at nootjes en gedroogd fruit bij het leven, maar het deerde me niet en ik voelde me goed.
Het voedseldagboek heb ik helaas opgegeven toen ik het een tijdje geleden ineens erg druk kreeg met renoveren...
Nu at ik laatst kaas van rauwe melk uit de zwitserse Alpen en dan kan ik denk ik beter kefir nemen voor de darmen...alleen ik vind kaas zo lekker en praatte het voor mezelf goed dat het wel zou kunnen omdat het van rauwe melk was uit de Alpen.
Vandaag voel ik mij wat grieperig, helaas en mijn handen zijn ook nog steeds bijzonder droog, ondanks de appelazijn, de leverreinigingen en de levertraan...voornamelijk heb ik steeds als eerste last van mijn darmen.
O ja, ik neem voetenbaden met zechsal.
Jammer dat ik mij nog steeds niet fit voel, van de kaas blijf ik voorlopig af en ik ga verder met yoga want dat voelt erg goed en regelmatig onder de zonnebank.
Misschien het allemaal wat meer tijd geven...
Nogmaals bedankt voor je interesse en ik wens je veel gezondheid!
Repelsteeltje