hevige maandelijkse krampen en emoties

Quote:
En daarbij doe ik de milde leverreiniging bijna dagelijks en m'n ontlasting is waterig en groen. (Ook bica en bitterzout)

@Eli, jouw spierpijn lijkt me duidelijk een gevolg van de ontgifting. Je bent driedubbelop bezig. Dagelijks een milde leverreiniging, ontgifting via jodium én bica voor het ontzuren. Dat ga je echt wel merken in je lichaam.

Bovendien als je dagelijks een waterige ontlasting hebt en je mineralen niet aanvult, dan heb je inmiddels wel een tekort te pakken. Een lage koolhydraatinname zorgt er ook voor dat je lichaam overtollig vocht niet langer vasthoudt, maar met het éénmalig afvoeren ervan verlies je ook mineralen (vooral kalium).

Gebruik je voldoende Keltisch zeezout en Magnesium? Scheelt een stuk in je spierpijn.

Waarschijnlijk is het ook nodig tijdelijk Kalium aan te vullen, dat helpt tegen de zware benen.

Waarom gebruik je eigenlijk (nog) bitterzout?

Als je steeds wanneer je je slap voelt een glas water met sole van keltisch zeezout neemt, dan zul je je snel beter voelen. Dat helpt je cellen ook vocht vast te houden, want nu verlies je veel vocht (inclusief de mineralen) met je ontlasting als gevolg van het gebruik van bitterzout. Als je er dan ook nog flink vitamine C aan toevoegt dan zijn je bijnieren ook nog blij. Een flinke dosering vitamine C en de Magnesium zorgen al voor meer dan voldoende laxerende werking. Dan heb je geen bitterzout nodig.

Denk eraan dat vitamine C Magnesium nodig heeft om opgenomen te kunnen worden en dat Magnesium tevens een ontspannende werking heeft, wat ook weer gunstig is voor je bijnieren. Waarschijnlijk kun je dus flink wat Magnesium gebruiken, voor een lange periode.

@ Mike

Met labiel bedoel ik prikkelbaar en 'licht ontvlambaar', opgefokt. (de adrenal maakt dan te veel adrenaline aan oid)

@ indigo

Heel erg bedankt voor de reactie, ga ook maar meer vitamine C en magnesium nemen! de bitterzout neem ik omdat ik eigenlijk dacht dat dat de milde leverreiniging wat versterkt waardoor de effecten daarvan beter zijn.

Quote:
Met labiel bedoel ik prikkelbaar en 'licht ontvlambaar', opgefokt.

Dat is niet labiel, een verkeerde woordkeus dus.

Mike

Het is ook maar waar je de nadruk op legt als je leest. Ik kan me maar 2 of 3 mensen/verhalen herinneren van mensen die zich opgefokt voelen door adrenal. In mijn beleving hebben juist veel mensen baat bij Adrenal en weinig mensen last van "bijwerkingen". Ook is al eerder geschreven dat niet voor iedereen Adrenal goed werkt en wordt ook adremon aangeraden. Het is nou eenmaal geen exacte wetenschap en hier en daar wat uitpuzzelen.

mike, alexandra,

ik probeer ook maar wat, misschien dat ik het inderdaad wat ga ophogen.

Vandaag koop ik er in ieder geval magnesium bij.

Mike, wat zijn volgens jou de bronnen waar het meest magnesium inzit? op internet vond ik cacao en tarwezemelen en verder worden granen vaak genoemd, maar dat eet ik dus minder nu. Welke dierlijke producten hebben veel magnesium?

Magnesium wordt beter via de huid dan oraal opgenomen. Waarom weet ik niet. Staat vast ergens hier uitgelegd. Ik heb de vlokken van www.zechsal.eu Kan je zelf olie maken en voetenbaden nemen.

Ja, en deze vorm kun je ook innemen (magnesiumchloride), is meteen goed voor je maagzuur. Maar, uit mijn eigen experimenten blijkt voor mij zelf dat magnesiumbisglycanaat het meest effectief voelt. Dr. Schussler celzout nr. 7 werkt ook heel goed.

Als je veel stress ervaart heb je een dusdanig tekort aan magnesium dat je het niet voldoende kunt aanvullen via de voeding. Ik kan nu geen link maken, maar kijk eens op www.voedingisgezondheid.nl kopje magnesium. Erg interessant.

Quote:
Welke dierlijke producten hebben veel magnesium?

Naast natrium en chloor (natriumchloride) is magnesium het derde element in zeewater. Alles uit de zee, zowel plantaardig als dierlijk, is dus goed.

Mike

Dat was het dus!

Ik ben nu flink aan de magnesium en het lukt me ineens erg goed om te ontspannen...

Blijkt dat calcium magnesium verdringt en ik was natuurlijk overdreven veel melk gaan drinken ineens, dus maandelijkse krampen en depressief,

kwqm daarbij ook nog de cytozymeAD waarvan ik opgefokt raakte en ziedaar: een prachtig recept om helemaal in te storten.

Nu neem ik regelmatig een voetenbad met zechsal en ook gebruik ik de magnesiumolie, sinds gisteren heb ik magnesiumcitraat, nu kan ik binnenkort eindelijk weer eens wat rauwmelkse kefir gaan proberen!

Ik denk dat ik al heeeel lang een magnesiumgebrek had en door het ineens drinken van zo veel melk (ik liep ook wel erg had van stapel met veel rauwe melk en kwark en yoghurt-van niets naar dagelijks veel)als 7 maanden geleden is het behoorlijk mis gegaan met mij,

gelukkig is het nu weer goed

Ik weet niet waarom het zo lang duurde voor ik hier achter kwam...de verbanden lagen er wel al losjes bij, maar ik heb ze eerder niet gelegd, ik denk door magnesiumgebrek en dat ik daardoor niet meer helder kon denken.

Repelsteeltje

www.soe.nl/informatie/Kennisbank/Magnesium/5

en deze vond ik ook interessant en leerzaam:

www.natuurlijkerwijs.com/mineralen.htm

en dan vooral het stukje over borium en dat het niet in vlees en vleesproducten voorkomt...maar ik kwam er niet achter of dat het misschien wel in rauwe melk zit,

misschien weet iemand dat? Dan hoor ik het graag!

Het toeval wil dat Mercola ook aandacht besteedt aan de balans tussen calcium en magnesium:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/12/08/magnesium-health-benefits.aspx?e_cid=20131208Z2_SNL_Art_1&utm_source=snl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20131208Z2&et_cid=DM35038&et_rid=359635457

Mike

Quote:
De progesteroncreme leek me ook een hoop gedoe omdat je moet tellen welke dagen wel en niet, veel te ingewikkeld.

Valt reuze mee hoor. Bij mij helpt het erg goed, ik gebruik de creme al een aantal maanden en moet zeggen dat de maandelijkse ellende bijna helemaal verdwenen is. Het is de ene keer ietsje meer dan de andere keer, maar wel een groot verschil met al die jaren zonder creme.

Al een paar keer is me overkomen dat ik plotseling ongesteld werd zonder iets vooraf te merken (wat wil je nog meer? :wink: ) En een keer dat ik wat meer last had, maar wel vééél minder emoties/chagrijnig :twisted:

Ik vind het een uitkomst die creme, en ik denk de mensen om me heen ook :mrgreen:

Beste Repelsteeltje

In de hoop dat je dit ziet! Ik heb mijzelf speciaal lid gemaakt van dit forum omdat ik denk te weten wat er aan de hand is met je voeding... Zou het kunnen dat je een lactose-intolerantie & een gluten-intolerantie hebt? Die combinatie bestaat namelijk en als je je voedingspatroon aanpast zal je jezelf veel beter voelen, geen diarree meer hebben en ook geen last meer hebben van de andere klachten die je op diverse plaatsen op dit forum beschrijft. Lees je anders eens in over glutenintolerantie en lactose-intolerantie?

Trouwens, ik ben zelf zwaar lactose-intolerant. Als je al wat ouder bent (dwz geen tiener meer) en je hebt nooit ontdekt dat je een intolerantie had zijn je darmen al erg gemangeld... Het zal dus een hele tijd duren voordat ze hersteld zijn, ook al volg je een dieet. Dingen die je best kan vermijden (weet ik uit ervaring) naast lactose en gluten zijn: alcohol, te veel bewaarmiddelen, smaakversterkers, pikante dingen (pepers, sauzen, mosterd en alles met een té uitgesproken smaak), citrusvruchten en zure vruchten, snoep & chips, koekjes uit de winkel (zelf véél koken). Succes ermee! Ik hoop dat ik met dit antwoord iemand kan helpen, ikzelf heb nl te laat ontdekt dat ik een voedselintolerantie had en zou blij geweest zijn moest ik eerder van iemand wat advies gekregen hebben...

Jojo, fijn dat je meedenkt. Maar om nou een voedingsadvies, in de vorm van: wat vooral niet eten, te geven wat hier de basis is voor alle voeding, dat klinkt mij een beetje vreemd in de oren. Uitzondering van de zure vruchten, dat is het enige fruit wat gepromoot wordt.

Succes met je inlezen op dit forum!

@ Repelsteeltje

Hier ook de ervaring dat een overgevoeligheid voor zowel gluten als lactose leidt tot een niet goed functionerende darm. In dat geval wordt magnesium niet goed geabsorbeerd met heel wat lichamelijke klachten tot gevolg. Zelf haal ik bij voorkomende pijn aanvullend magnesium uit zwarte chocolade en magnesiumcitraat in combinatie met sinaasappel of appel.

@ Jojo

Inderdaad hoe ouder je bent, hoe langer het duurt om te herstellen. Hier waren we naast tarwegluten- en koemelkvrij voedingspatroon enorm gebaat met een ontgiftingskuur met chlorella. Wij geven het hier even mee voor het geval er mensen moesten zijn die niet goed op rauwmelkse kefir kunnen.

Voor mijn zoontje volstond het laten vervallen van producten op basis van tarwe en laten vallen van zowel rauwe als gepasteuriseerde koemelk. Wat wij wel kunnen verdragen is rechtsdraaiende gefermenteerde yoghurt, geitenmelk en karnemelk.

@ Mojita

Wat je schrijft over de progesteroncrème klopt. Niet iedereen hoeft dit blijvend te smeren. Hier kon ik er na een half jaar mee stoppen,...

Quote:
Hier ook de ervaring dat een overgevoeligheid voor zowel gluten als lactose leidt tot een niet goed functionerende darm. In dat geval wordt magnesium niet goed geabsorbeerd met heel wat lichamelijke klachten tot gevolg. Zelf haal ik bij voorkomende pijn aanvullend magnesium uit zwarte chocolade en magnesiumcitraat in combinatie met sinaasappel of appel

Vivianne,

Ik had ook een niet goed functionerende darm en kon magnesium niet goed opnemen. Ik ben daarom magnesiumchloride gaan gebruiken en dan transdermaal, dat werkte heel goed.

Heb je dat wel eens geprobeerd ?

@ Pike

Nog niet. Ik vermoed dat je naar de magnesiumolie van Zechsal verwijst. Zijn er mensen die weten of dit ook effectief is tegen een hese stem ?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan