hevige maandelijkse krampen en emoties

Wat een superinteressant artikel JP. Ik dacht dat bereid eigeel ook nog steeds prima is, maar hier lees ik dat het toch echt rauw moet zijn. Heb ik geen problemen mee. De rauwe eigelen doe ik door de smoothie en het eiwit bak ik met bacon en kaas.

Op dit moment heb ik ook weer meer last van mijn menstruatie dan de afgelopen maanden. Vannacht sisnds lange tijd echt weer kramp gehad en ook meer bloedverlies. Nu ben ik wel bezig met een kefirkuur, dus het zou door extra ontgifting veroorzaakt kunnen worden?

Maar ik neig ook naar "oorzaak bijnieren". Ik neem nu geen vitamine C, waar ik normaal flink van inneem en ook geen chlorella, waar ik normaliter 20 gram per dag van neem en waarvan ik voel dat het me supergoed doet.

Ik krijg daarentegen nu ook veel meer koolhydraten binnen dan normaal. Toen ik koolhydraatarm ging eten, werd mijn menstruatie ook veel 'normaler'.

Toch wel interessant om te merken hoe direct het lichaam kan reageren.

@Wommes en Eli, merk je verschil met de Adrenal? Hoeveel nemen jullie in?

Indigo, ik neem het pas sinds 3 dagen, 1 pilletje per dag. Qua menstruatie kan ik dus nog niks zeggen. Voor de rest voel ik me wel goed, alleen ik denk dat ik wel wat onrustiger slaap.

@Eli,

1 pilletje (van 100 mg?) is niet veel. Ik lees hier van mensen die er wel tussen de 3 en 9 nemen.

Als je al op 1 pilletje minder slaapt dan reageert je schildklier dus sterk mee op de verhoging van activiteit van je bijnier.

Als ik de andere post van je lees dan voelde je je helemaal niet goed. Voel je je nu beter nu je de adrenal neemt?

Ja, ik kan wel zeggen dat ik mij nu wel wat beter voel weer, in ieder geval wat rustiger en kan de dingen wat beter in perspectief zien en ik ben wat minder 'aangeslagen'.

Ik heb gisteravond twee druppels jodium genomen, over een dag of 3 opnieuw wat jodium. Ik wil liever niet al te veel adrenal nemen, omdat ik het het lichaam ook 'zelf' wil laten doen.

Ik probeer nu langzaam af te wachten. Wat ik in ieder geval al begin te merken is dat ik lang voort kan op de voeding, dat geeft mij ook rust, dat ik dus minder aan eten hoef te denken.

Ik vind al die hormonale zaken trouwens erg interessant en wil er ook wel meer over te weten komen om beter m'n veranderingen te kunnen plaatsen.

Pike heeft veel (goede) ervaring met jodium en geeft aan dat je bij het gebruik van jodium wel voor voldoende aanwezigheid van Selenium, Magnesium en Vitamine C moet zorgen. In dat geval, en als je niet allergisch bent voor jodium, zou je het gebruik kunnen opvoeren.

Aanvankelijk reageerde ik heel heftig op één druppel jodium en toen ik het later nog een keer probeerde kwam er een sterke emotionele reactie los. Ik ben toch doorgegaan en sindsdien neem ik elke dag 5 druppels jodium. Op de eerste dag van 5 druppels voelde ik me enorm energiek. Sindsdien wisselt het een beetje.

Ik realiseer me nu trouwens ineens dat mijn verhevigde menstruatie dus ook een gevolg van het jodiumgebruik kan zijn (extra ontgifting dus). In dat geval, prima dus.

Jodium activeert wel je schildklier hè? Dus dat kan ook de oorzaak zijn van je minder goede nachtrust.

@Indigo: wat merkte jij precies van de eerste druppel jodium? Alleen emoties? Ik heb het ook besteld, ben erg benieuwd naar eventueel effect. Heb momenteel ook een hevigere menstruatie, maar met minder emotionele klachten. Komt misschien ook wel door de voeding.

Quote:
Ik wil liever niet al te veel adrenal nemen, omdat ik het het lichaam ook 'zelf' wil laten doen.

Na een geschiedenis met een eetverleden, waar je bovendien m.i. nog steeds niet van hersteld bent, gezien je denkbeelden over wat 'mooi' is? Jouw lichaam mist hiervoor de kracht, dus je zult het MAXIMAAL moeten ondersteunen!

Mike

Quote:
@Indigo: wat merkte jij precies van de eerste druppel jodium?

Na de eerste keer jodium heb ik het drie nachten achter elkaar enorme aanvallen van kou gehad. De eerste nacht het ergst.

Een paar weken later, bij mijn tweede keer, heb ik een halve dag last gehad van verdriet en angsten. Dat speelde voor een paar uur hevig op, maar werd daarna weer rustig.

Heftig hoor. Dat schijnt dan bromide-ontgifting te kunnen zijn dacht ik? Nou ja, ik weet in ieder geval dat ik het rustig ga opbouwen, heb al vaker gelezen hier dat het nogal wat teweeg kan brengen.

Rustig opbouwen kan natuurlijk nooit kwaad. Erop vertrouwen dat, wat het ook brengt, je het best aankunt en verder gewoon luisteren naar je gevoel.

Bij mij bleef het toch trekken, ondanks die eerste ervaring(en) en daar heb ik naar geluisterd.

Ja dat kan ook dat is bij iedereen anders. Als je meer wil gebruiken dan iig niet vergeten de genoemde supplementen te nemen.

En het is niet verstandig om dit te gaan doen als je een auto-immuuun schildklierziekte hebt zoals hashimoto's

@Pike: is er nog een max. dosering als onderhoud? Inderdaad, het is voor iedereen anders. Ik had ook verwacht van de zapper veel te voelen, maar dat valt erg mee. Heb alleen het idee dat ik enorm levendig droom en het 's nachts warmer heb, maar of dat door de zapper komt?

Voeger at ik nooit rauw eigeel, maar sinds ik wapf eet bijna dagelijks. Ik heb niet het idee dat dit iets goed heeft gedaan voor wat betreft mijn menstruatie. Ooit een keer cholesterol moeten laten prikken. Die was te hoog volgens de norm en in die tijd had ik ook er veel last als ik ongesteld moest worden en als ik t was.

Als onderhoudsdosering is twee a drie druppels per week voldoende al zijn er ook weer die zeggen dat je wel 12,5 mg (twee drup. ongeveer) per dag nodig hebt.

Maar ik denk dat die twee a drie druppels per week oke is.

Grappig trouwens dat van dat levendig dromen omdat dat nu juist een bekende "bijwerking" is van jodium inname maar die heb je nog niet in huis toch?

Thanks! Dat zal ook wel voldoende zijn, we eten ook vis en zeekraal. Nee ik heb het nog niet in huis, daar ligt het niet aan. Ik ben sowieso een dromer, en de keren dat het leuke dromen zijn kan ik op 1 hand tellen. En nu met de zapper lijkt het erger, maar kan ook toeval zijn.

Quote:
Grappig trouwens dat van dat levendig dromen omdat dat nu juist een bekende "bijwerking" is van jodium inname maar die heb je nog niet in huis toch?

Hé, dat merk ik inderdaad ook. Heb ik wel vaker periodes van gehad, maar het valt me inderdaad op. Mooie dromen trouwens die als een invulling van mijn verlangens voelen. (Goede ondersteuning van mijn bewuste creatiekracht dus.)

Het valt me vandaag ook op dat ik tijdens de rondjes buiten met de hond allemaal mensen tegen kom die me lachend aankijken, spontaan een vriendelijke of vrolijke opmerking maken. En dat ondanks de regen...

Ik lees van veel mensen dat ze labiel worden door adrenal Mike, daarom wil ik het rustig aan doen. Ook de jodium doe ik rustig aan mee want heb gewoon niet echt verstand ervan waar nu de bron ligt (bijnieren, schildklier) en in wat voor mate het is.

Wat ik overigens ook merk is dat ik vrij veel spierpijn in mijn rug en benen heb, maar dacht dat dat misschien te maken had met het feit dat ze nu weinig brandstof uit koolhydraten kunnen halen. En daarbij doe ik de milde leverreiniging bijna dagelijks en m'n ontlasting is waterig en groen. (Ook bica en bitterzout)

Quote:
Ik lees van veel mensen dat ze labiel worden door adrenal Mike, daarom wil ik het rustig aan doen.

Waar dan? Niet op dit forum. Ik lees hier wel dat veel vrouwen labiel worden door ongezonde ideeen over hun uiterlijk!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan