Dank jullie wel Tanja, Lievergezond, Poekie, Alexandra en Angela. Het was een prachtig afscheid gisteren waar we allemaal met voldoening op terug kunnen kijken.
@Angela
Je vraagt hoe het nu met me gaat. Het klinkt misschien vreemd, maar ik voel me altijd ongeveer hetzelfde. Ik voel me eigenlijk nooit slecht. Ik ben niet 100% rawfood en dat zou ik ook nooit meer willen zijn, tenzij het echt niet anders zou kunnen en ik er verder geen gat meer in zou zien. Maar het grootste deel van wat ik eet is wel plantaardig tegenwoordig. Ik juice, ik blend en ik kook groente. Daarnaast trek ik nog steeds pannen soep van schenkel, mergpijpjes en botten, maar het vlees moet ik er
dan uithalen. Dat gaat niet. Het merg eet ik wel. Verder neem ik nog vis, Blue ice fermented cod liver oil, ghee, een beetje collageen en af en toe een rauw eigeeltje in de soep. Ogenschijnlijk gaat dat wel, maar dat eigeel is een beetje dubieus. Dat collageen(Great Lakes) is heel apart. Altijd had ik zo’n soort eczeem schilfertjes naast mijn neus. Maar als ik elke dag een beetje collageenpoeder neem, dan is dat weg. Foetsie. Ik gebruik beperkt fruit. Wat bessen in een smoothie, een appel. Ik weet dat het die lever is, maar ik kan het echt niet opbrengen om die leverreiniging te doen, tenzij het een kwestie is van leven of dood denk ik. En zelfs dan misschien nog niet. Ik durf gewoon mijn ogen niet te riskeren. Dat is echt een trauma. Als er ergens een lamp knippert, dan schiet de stress er al in: flitsen mijn ogen weer?
Die oogbeschadiging van toen heb ik nog steeds van de kleine leverreiniging. Want we hebben het niet over zo maar wat dunnen floatertjes
die in mijn ogen zweven. Nee, het is echt een grotere vlek zeg maar. Wat ga ik dan van een grote leverreiniging krijgen?? Het kan mee vallen, maar het kan ook tegenvallen. Je weet het niet. En met één enkele leverreiniging ben ik er nog lang niet. Dus... dilemma.
En aangezien mijn enige hobby boeken lezen is... Dus probeer ik mezelf maar zo in leven te houden. Het is dat je zo veel kennis hebt hè. Anders was ik allang naar het ziekenhuis geweest, denk ik weleens. Ik weet ook zeker dat ik erg weinig tot mogelijk zelfs 0 maagzuur heb. Ik bleek die bloedgroep te hebben, die het minste maagzuur heeft. Maar betaïne hcl slikken is ook niet altijd de oplossing. Een heel enkele keer krijg je daar dan weer darmzweren van. Eens in de week doe ik een koffieklysma om die lever/gal op te schonen. Ik denk weleens dat ik dat misschien wat vaker zou moeten
doen, maar het komt er niet van. Ik ben ook 2x naar een acupuncturiste in Boxtel geweest. Zij keek naar de nagel van mijn grote teen die toen helemaal
raar geel en gevlekt was en ze riep meteen: Lever! Dus het is heerlijk dat ik nu kan zeggen dat die teennagel weer helemaal normaal is. Dan heb ik toch wel degelijk iets bereikt met mijn dieet en manier van leven.
Vorig jaar was ik een echte zonaanbidster. Als ik maar een straaltje zon zag, dan moest ik gewoon naar buiten rennen! Dat heb ik dit jaar niet meer, dus ik vermoed dat ik nu geen vitamine D-gebrek meer heb.
Ik ben nog naar 2 andere natuurgenezers geweest, maar die kunnen niets voor me doen (zeg ik zelf). Die komen dan ook meteen met de leverreiniging of de kleine leverreiniging aanzetten. Tja... wat moet je ermee. Dus ik ben helemaal op mezelf aangewezen. Ook ben ik inmiddels door 3 genezers ‘genezen’ verklaard. Dat meten zij dan met hun apparatuur, dat ik niks mankeer en gewoon alles kan eten. Niemand hier weet
raad, lijkt mij, omdat je niet om die leverreiniging heen kunt. Ik weet nu dat ik als kind hepatitis A heb gehad en dat dat nu nog te meten is. Daarvoor zou ik een Hahnemann-remedie krijgen van een natuurarts. Ik heb die remedie echter nooit gekregen, omdat dit een hele goede arts was, maar als er actie moest worden ondernomen, dan was zij gewoon
niet thuis! Dus daar heb je ook niks aan.
Ik ga nu meer op mijn gevoel af. Ik heb een hele periode gehad dat ik helemaal gek was van waterkers. Ik gebruikte wel een zak per dag. Daarna heb ik een hele poos appels gejuiced en dan dronk ik elke dag diverse mokken Demeter appelsap met nog een scheut appelazijn erin. Je moet echt niet denken dat ik dan groene bolletjes ga zien of zo. Ik weet niet wat ik er voor eentje ben. Ik heb ook nooit pijn tussen mijn schouderbladen of last van mijn nek. Soms voel ik wel een steekje of scheutje rechts onder de ribben, maar dat mag geen naam hebben. Ik heb ook eens een hele poos elke avond een castor olie pack op mijn lever gedaan en ook daarvan merkte ik niets. Het voelde wel fijn, dat wel. Ik zit nog wel met een raar iets, er komt spul uit mijn oren soms. Een soort
van korstjes. Misschien hetzelfde spul wat uit mijn hoofd komt. De ene keer denk ik dat het met de eiwitvertering te maken heeft, de andere keer dat het met de darmflora te maken heeft. Dat probeer ik nu uit te zoeken.
Veel haar heb ik niet meer. Ik zou misschien eigenlijk aan een pruik moeten nu. Maar ik ben er nog niet aan toe. Wat ik wél moet zeggen, is dat rawfood ontzettend goed
is voor je huid! Dat verschil merkte ik al na een week. Je krijgt weer een prachtige, zachte en stralende huid. The glow, zeg maar. En ik ben geen gratenpakhuis omdat ik ook
nog andere dingen eet. Verder is mijn stoelgang eindelijk normaal en hoef ik niet meer allemaal te rommelen met bitterzout, magnesiumcitraat, zuurkoolsap en klysma’s. Het komt er nu gewoon vlot en spontaan uit. Het is zelfs zover gekomen dat ik 2x daags 4 druppels H2O2 kan slikken van 35% en dan kan ik nog naar de wc. Het is niet veel H2O2 misschien, maar voor mijn doen (trage ontgifter) wel.
Wat stress betreft ben ik ook heel erg veranderd zeggen ze. Want ik heb na al die jaren eindelijk leuk werk gevonden wat precies bij me past en wat ik gewoon thuis kan doen.
Dus al met al ben ik heel tevreden. Alleen het lastige blijft, van als je eens een dagje weg zou willen of op vakantie zou willen. Het is niet anders. Het grappige aan dit forum is, dat je het kan zien als een soort van dagboek. Je kunt precies nazoeken wat er in de loop der tijd allemaal met je gebeurd is. Dat is toch wel heel erg leuk (ik hou van schrijven/dagboeken en boeken).