Dat van dat GABA is wel grappig Henry. Later heeft een andere natuurarts waar ik in 2012 geweest ben op grond van mijn oude bloedonderzoeken uit 2010 gezegd dat ik toen een GABA-tekort had. En ja, ik heb altijd veel last van stress gehad. Maar de laatste 3 jaar ongeveer niet meer gelukkig. Ja Henry, ik weet haast wel zeker dat het bij jou ook een eiwitprobleem is. Ik durf wel te stellen dat het bij elke lekke darm een eiwitprobleem is. Naast een vetprobleem. Hoe kun je ook met te weinig maagzuur en een verstopte lever/galblaas bergen vet en zware eiwitten verteren? Als je veel geluk hebt verteer je vis en gevogelte. Quinoa heeft de naam om niet goed te zijn vanwege de saponinen (zeep-achtige stoffen) die erin zitten. Ze zeggen dat die de darmwand aantasten. Zo is het helaas altijd wat! Verder is het een prima pseudo graan. Maar ja, als je darmwand al aangetast is dan wil je die natuurlijk niet verder beschadigen. Het is erg lastig allemaal. Misschien eens in de 5 dagen eten? Ik sprak eens iemand met de ziekte van Crohn. Hij kon ook maar weinig voedingsmiddelen verteren. Maar hij had er iets op gevonden: als hij het product maar eens in de 5 dagen at, dan ging het wel! Misschien dat de zoete aardappel (bataat) iets voor je is als koolhydraatbron. En fruit, pompoen, doperwten, gedroogde vijgen, pastinaak, wortel. De bijnieren willen inderdaad graag koolhydraten. Heb je al eens een leverreiniging gedaan Henry?