Hoe eten de bestuursleden van de WAPF zelf?

Quote:
Het eerst laten eten van een gast is cultureel. Duidelijk dat je nog nooit in lange tijd in een Afrikaans land hebt doorgebracht.


Dat is toch precies wat ik zeg? Duidelijk dat jij niet goed leest!

Quote:
En dat je jezelf niet iedere dag vol kan eten met een hele kar vol van de supermarkt, wil nog niet zeggen dat je HONGER hebt.


Niet als je voeding daadwerkelijk VOEDINGSWAARDE heeft, nee.

Quote:
Reden waarom ik erover begon is omdat ik vind dat hier op het forum gedaan wordt alsof die stammen iedere dag met grote kluiven vlees zitten en dat is gewoon niet waar! En als ze het wel zouden doen, zouden ze dik zijn.


Je wordt niet dik van vlees, zet die gedachte uit je hoofd! jij noemde de Masai eerder als voorbeeld. Die eten traditioneel niets dan vlees, melk en bloed en zijn NIET dik! Ik weet niet met welke (zonne)bril jij daar hebt rondgelopen, maar je leest niet goed en je kijkt niet goed!

Er is nooit beweerd dat Afrikaanse volkeren niets dan vlees kluiven, niet op dit forum en niet in het boek van Price. Er wordt simpelweg een nuancering aangebracht als veganistisch georienteerde dwazen hier met sprookjes aankomen van uitsluitend noten-, fruit- en groentenetende Afrikanen als 'bewijs' van het 'natuurlijke eetpatroon' van de mens. Eerst lezen, dan reageren!

Mike

 
Mike, Maasai eten helemaal niet zoveel vlees als ze in hun boma zijn. Zij drinken een soort gerookte melk met bloed van hun koeien erin. Of thee met melk en bloed. Zij snijden in de hals van hun koe en tappen bloed af. Zo sparen ze hun koeien. Die worden niet zomaar gegeten, want een koe is voor een Maasai meer waard dan zijn vrouw. Aan de hoeveelheid koeien kan je zien hoe rijk een Maasai is, die koeien eet je dus niet zomaar op. Maasai eten bovendien niet heel veel wild, geen giraffe of zebra en dergelijke, dat is alleen voor ons als toeristen op de kaart gezet in het bekende Carnivore restaurant in Nairobi.

Maasai drinken wel veel melk.



 
Quote:
Fijn dat voor jou deze leefstijl verlichting bood. Ik dacht dit eerder ook, dat vezelarm en minder tot geen fruit zou helpen.. maar ben daar aardig van terug gekomen.

Lees ook eens 'ik heb er mijn buik van vol' daarin is een hoofdstuk gewijd aan essentiële suikers. Erg interessant!



Je bedoelt het vast goed Ikke maar jij hebt geen idee hoeveel ik geleden heb onder dat (semi) veganistische dieet rijk aan die o zo gezonde vezels en suikers.

Jaren ben ik op zoek geweest waar mijn gezondheidsproblemen toch vandaan kwamen onderwijl bij wijze van spreken mijn eigen graf graven door de "rood vlees, vlees op zich is slecht" en "vezels zijn essentieel!" "geen dierlijke vetten!" "je lichaam loopt op koolhydraten" leugens te geloven!

Dit heeft mij 15 jaar van mijn leven gekost, duizenden en duizenden euro's, afgebroken studies, mislukte relaties en gewoon een enorm stuk levensvreugde.

Ik huiver bij de gedachte dat ik op dezelfde voet door zou zijn gegaan.

Ik heb de veganistische/vegetarische gifbeker helaas tot de bodem toe opgedronken.

Daarna heeft het mij nog jaren gekost om mezelf weer beter te krijgen.

Maar ik had toen niet de beschikking over de kennis die op dit forum beschikbaar is.

Ik heb dat allemaal zelf moeten uitvinden.

Daarom ben ik ook zo blij met dit forum, de kennis is hier aanwezig en als je het er niet mee eens bent of iets dergelijks dan is dat oke. Maar je kan niet zeggen dat je het niet geweten hebt.

(dit slaat niet perse op jou trouwens)

 
Laila Lali,

Wat jij maar niet wil begrijpen is dat jij in het MODERNE Afrika bent geweest. Weston Price deed zijn uiterste best om zo geisoleerd mogelijke volkeren op te zoeken in een tijd dat de modernisering al volop gaande weg, zeker in Afrika. Hij zag de ellende voor de Masai toen al aankomen:

Quote:
Het hart en de moed van deze mensen is grotendeels gebroken door de beslissing van de overheid om hun schilden af te nemen om omringende inheemse stammen te behoeden voor plunderingen door de Masaï, zoals voorheen het geval was. Zij zijn afhankelijk van hun schilden om de pijlen van de andere stammen af te weren.

De pogingen om landbouwers van dit Masaïvolk te maken zijn weinig veelbelovend.


Mike

 
Tja, weet je Mike, er is in Afrika op sommige plaatsen maar heel weinig veranderd. Modern bestaat naast eeuwenoud, ik zou zeggen: Ga er eens heen, niet op een commerciele safari, maar laat je rondleiden door mensen van daar die je willen laten zien hoe het leven echt is en welke moeite zij doen om tradities en moderniteit op een goede manier aan elkaar te binden. En blijf er een paar maandjes, zodat je dezelfde groep mensen leert kennen. Is leerzamer dan een boek :-) Het boek van Weston Price heb ik nog niet gelezen en dat ga ik eerst maar eens doen.

 
Gezondheid
Quote:
Op hormonenverstoring zit ik als man-zijnde niet te wachten en als feminisme hierachter staat dan roept dat bij mij wel bah-gevoelens op.



Ik heb begrepen dat het feminisme ook uit de koker van die fijne elite komt, of anders zijn ze zelf ook hormoonverstoord. Als je oppervlakkig naar ze luistert zijn ze oke, maar als je goed gaat luisteren, dan zijn ze behoorlijk voorschrijvend in hoe het zou moeten. En dus ook niet vrouwvriendelijk.

 
In dit artikel uit de nieuwste Wise Traditions geeft Sally fallon vier vuistregels om ons consumenten de macht terug te geven over de kwaliteit en voedingswaarde van ons voedsel:

Quote:
1. Eat saturated fat! Yes, the very action that our journalists warn us about is the first action we all need to take to turn things around and return to a sane food system. By choosing saturated animal fat―butter, lard, tallow―we support animal agriculture over monoculture, real food over processed food, health over disease. (Cod liver oil and coconut oil should be added to this list as sister fats.) As we become healthier and stronger, our minds will work better. Vitamin A in animal fats gives us the stick-to-it-tiveness to set a course of action and follow through. That course of action may be as grand as challenging raw milk laws (like Mark McAFee and Vernon Hershberger) or as humble as helping one other person change his or her diet. Surely, we are lost if we don't eat right, and consuming saturated fats is the first step to having a diet that nourishes body and mind.

2. Buy from local farmers: At least 50 percent of your food budget should be spent on foods produced by farms nearby, farms engaged in pasture-based agriculture. Our chapter leaders can help you find sources of raw milk, eggs, poultry and meat from pastured animals, as well as CSAs for produce, and even co-ops that supply nearly all the food items we need.

3. Learn to cook: Prepare your food from local ingredients, always with plenty of butter. You will find that your cravings for sweets and junk foods will gradually disappear. The more we eat real food and eat that food with plenty of good fats, the less the processed food appeals. And when enough people stop purchasing processed foods, the industry will collapse. Even a slight reduction in demand for processed foods sends shock waves through corporate headquarters.

4. Support artisan producers: One of the most encouraging trends is the proliferation of small companies producing lacto-fermented pickles, kombucha (over one hundred companies nationwide), raw artisan cheese, traditional charcuterie, and sourdough bread. When we buy these products, the companies flourish, and they are truly the healthy alternative to corporate food.


Ik mag me dan kritisch uitlaten over de eetgewoontes van WAPF-bestuursleden, maar hier kan ik het alleen maar mee eens zijn!

Mike

 
Met belangstelling deze gedachten-wisselingen gelezen. Wil nog even hieraan persoonlijk toevoegen dat de vnl. Visetende bevolking van landen als Senegal, Gambia, Guinée, Ivoorkust e.a. zich niet of nauwelijks meer met hun traditionele vis kunnen voeden door slechte vangsten door hun eigen vissers veroorzaakt door overbevissing door gigantische schepen van westerse en Aziatische mogendheden in territoriale wateren. Ik ben de weduwe van een Senegalese man en heb vanzelfsprekend nog vele aangetrouwde familieleden ter plekke. Heb zelf een aantal jaren in Mauretanië gewoond. Maar dat is al weer lang geleden.

Tilly.

 
Klopt helemaal. Dat zijn ook die Somalische 'piraten'. Die mensen vechten alleen maar voor hun eigen vis, die door grote boten wordt weggekaapt. Wie zijn hier nou de piraten?

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan