Hoe eten de bestuursleden van de WAPF zelf?

Is dit wat je zocht?



Quote:
Misschien maakt dat dit forum een beetje mannelijker dan andere, lijkt mij geen overbodige luxe eerlijk gezegd.


Daarom spreekt dit forum mij ook aan. Het leert mij op juiste pad te zetten i.p.v. in verwarring te leven.

 
Hoe oneerlijk ik het ook vind, het lijkt me stug dat vrouwen achter prooien aan gingen rennen, terwijl de sportBH nog niet uitgevonden was. Ik denk dat iedereen deed waar hij of zij goed in was. Of de natuurlijke rolpatronen ook voorschrijvend waren? Ik denk dat dat een kwestie van gissen blijft.

Persoonlijk, als vrouw, vind ik het irritant als vandaag de dag mij dingen ontzegt worden vanwege mijn sekse. Volgens mij komt voorschrijvende rolpatronen vooral voort uit onzekerheden van mensen over zichzelf. Mannen zijn fysiek instaat om het bij vrouwen af te dwingen, vrouwen zijn er trouwens ook zelf goed in. En wie weet hoe verstorende de invloed van de elite wel niet is op ons gedrag.

Of dit een mannenforum is? Zo ervaar ik het niet. Ik zie het als een gemengd forum met gelukkig een man aan het hoofd om te zorgen dat het geen kippenhok, vol met middenwegen, wordt en veel vrouwen als leden om te zorgen dat het geen mannenbastion is.

 
Naief,

Het is mij als man-zijnde niet hier om te doen om vrouwen dingen te ontzeggen, het is alleen: Ik wil terug naar de oorspronkelijke blauwdruk, gewoon zo zijn zoals de natuur voor mij bedoeld heeft als ik in volmaakte gezondheid zou zijn. Op hormonenverstoring zit ik als man-zijnde niet te wachten en als feminisme hierachter staat dan roept dat bij mij wel bah-gevoelens op.

En natuurlijk is dit een gemengd forum, zowel voor man en vrouw, maar ik ervaar dit forum toch wel iets mannelijker dan andere forums. En ook de moderator hier is wat informeler ingesteld dan op de meeste andere forum en doet niet aan politieke correctheid, maakt Mike meer een echt mens van.

Gezondheid,

 
Lieve mensen, ik ben hier op dit forum terecht gekomen omdat ik een bijnieruitputting heb ten gevolge van langdurige en hevige stress. Google op bijnieruitputting en je komt op dit forum :-)

Een heel interessant forum overigens met veel informatie. Ik vind het dan ook leuk om hier mee te lezen en af en toe te reageren. Maar....ik denk zelf ook na en combineer wat ik lees en wat ik hoor (uit verschillende hoeken). Ik ben zeker geen rawfoodveggie Tanja, ik geloof ook niet dat ik dat ergens geschreven heb op dit forum. Ik denk wel (en dat is mijn persoonlijke mening) dat mensen hier wel wat doorslaan. Ik heb zelf beslist geen eetstoornis en ook nog nooit gehad, leef al vanaf mijn 15e met nagenoeg (2 kilo schommel ik soms) hetzelfde gewicht en heb nog nooit aan welk extreem dieet (rawfood, vegan, whatever...) gedaan. Ik eet graag gezond.

Ik viel over deze uitspraak van Mike : "Valt het niet op dat ik vrijwel uitsluitend discussies heb over wel of geen vleesconsumptie met VROUWEN en vaak ook GESTRESSTE VROUWEN, vaak met een geschiedenis van EETSTOORNISSEN? Heb je enig idee wat stress doet met het brein? I rest my case." Waarbij ik niet eens de vleesconsumptie ter discussie heb gesteld, maar daar heeft hij dan blijkbaar voorbij gelezen.

Ik geloof niet zo in het voeden van mensen met smurries en groentesapjes, olvarit is voor kinderen, met groente, fruit, kaas, olie, kruiden, specerijen etc. kan je zoveel heerlijke dingen doen. Al hoewel ik me kan voorstellen dat het voor mensen die in voeding totaal de weg kwijt zijn, een baken kan zijn. Daarnaast geloof ik niet in die bijvoeding die hier gepromoot wordt. (ik zie dat ook niet bij de amerikaanse westonpricelink, dat ziet er toch een stuk normaler en verstandiger uit)

Ik vind het heerlijk om mijn mening over goed eten te ventileren en te sparren met mensen die ook nadenken over gezond eten. Ik kan daar van leren. Ik ben dan ook echt teleurgesteld als kritische kanttekeningen weggezet worden door een aangetast ego als vegans, vrouwen met een eetstoornis of meer van dat soort ongenuanceerde uitspraken.

Ik praat graag over de inhoud :-)

 
H2O2 en zeezout kan je gewoon aan je voeding toevoegen op het laatst als alles klaar is. Hoef je ook geen sole te drinken. Maar goed, die sole kan verder geen kwaad. Net als die smoothies 's morgens die zijn ook we gezond :-) (alleen eet ik het liever gewoon op en kauw erbij :-))

 
Laila Lali,

Wat je schrijft over die opmerking van Mike, daar kan ik me wel in vinden. Ik heb niets met het idee dat vrouwen zwak zijn, en bescherming nodig zouden hebben van mannen. Ik heb ook niets met vrouwen die zoiets uitdragen, dat kom je ook nog wel eens tegen. Een gezonde relatie is altijd een wisselwerking, de man vult de vrouw aan en andersom.

Maar is dat de reden dat je weer teruggaat naar noten en gedroogd fruit ?

Wat ik op dit forum lees over gedroogd fruit en noten, daar zie ik geen hooghartigheid in terug, daar is een hele studie van gemaakt.

Dat je ontlasting hard wordt van vlees en dierlijk vet, en dat je gaat ontgiften (via de huid) dat lijkt me heel normaal, en ook heel gezond. Je hebt het nu drie weken de tijd gegeven. Absoluut niet het teken om ketogeen extreem te noemen. Ons lichaam heeft lange tijd niet gehad wat het wel nodig heeft, en zit in een soort survivalmode, of in een verslaving aan carbs.

Ik zou zeker doorgaan met langzaam introduceren van de goede voedingsstoffen, en daar hoort gedroogd fruit absoluut niet bij.

Weston Price heeft een heel hoofdstuk geschreven over volkeren in Afrika, heb je dat gelezen? Herken je iets van de voeding van jouw tijd in Afrika ?

Er waren zoete bananen bij maar ik ben het eens met Indigo: de voorkeur ging uit naar vet. In de jaren '30 hadden deze volkeren in Afrika al steeds minder toegang tot de echte voeding waarvan ze wisten dat ze die nodig hadden. Die tragiek, daar hadden de volksoudsten het over, en daar schrijft Weston Price ook over.

 
Thijs, ik heb mijn gedroogd fruit inname wel gereduceerd. Ik begrijp uit wat ik hier heb gelezen dat ik mijn suikerinname nog veel drastischer moet beperken en dat doe ik ook.

En ik moet bekennen dat ik het boek van Weston Price nog niet gelezen heb, dat moet ik wel gaan doen. Ik ben afgegaan op wat ik hier las over wat men denkt te weten over veehouders in Afrika, en ik vergelijk dat met wat ik weet over bijvoorbeeld Masai,Samburu, Galla of de Borana. Ik ga op zoek naar het boek :-)

 
O en ik bedoelde wilde bananen en niet zoete bananen, wilde bananen hebben minder suikers dan ons moderne fruit.

 
Quote:
Ik heb niets met het idee dat vrouwen zwak zijn, en bescherming nodig zouden hebben van mannen. Ik heb ook niets met vrouwen die zoiets uitdragen, dat kom je ook nog wel eens tegen. Een gezonde relatie is altijd een wisselwerking, de man vult de vrouw aan en andersom.


Jazeker vult de man de vrouw aan en de vrouw de man, dat is wat ik ook voortdurend beweer. Je moet mij geen woorden in de mond leggen, thijs! Ik schilder vrouwen zeker niet als zwak af. Sterker nog, ik moedig ze aan in hun kracht te gaan staan!

Vrouwen hebben wel degelijk bescherming nodig van mannen. Heb je die film Gorilas in the Mist wel eens gezien? Die stropers waen uit op gorillababy's (o.a. voor dierentuinen, denk daar nog eens aan als je 'gezellig' met je gezin naar de dierentuin wil). Wie moesten ze daarvoor het eerst uitschakelen? Juist ja, het meest dominante mannetje! In de film is dit Digit. Toen hij eenmaal dood was, waren de andere gorilla's voer voor de kat!

Enkele posts terug schrijft naief:

Quote:
Ik zie het als een gemengd forum met gelukkig een man aan het hoofd om te zorgen dat het geen kippenhok, vol met middenwegen, wordt en veel vrouwen als leden om te zorgen dat het geen mannenbastion is.


Hier bevestigt ze exact wat Phil Valentine ook zegt, nl. dat vrouwen uit zijn op consensus, de 'middenwegen' waar zij het over heeft. Ze zegt ook terecht dat er voldoende tegenwicht wordt geboden tegen mijn 'dwarse' stellingen door vrouwen hier. Er is dus een zekere mate van balans.

En waarom ben ik zo dwars? Als jij en ik met elkaar in discussie gaan worden we beiden beschuldigd van 'haantjesgedrag'. Waarom is die Phil Valentine zo'n dwarse denker? Waarom zijn Bill Hicks en George Carlin zo kritisch? Of Melchior Meijer? Of Anthony Bourdain? Of Barry Groves? Moet ik nog meer voorbeelden noemen? Ik heb er nog genoeg! Ik zal het je zeggen: omdat we MANNEN zijn! Valentine stelt terecht dat mannen niet uit zijn op consensus en dus voor een manipulatieve overheid extreme lastpakken zijn die z.s.m. aan de ketting moeten worden gelegd.

Om die reden vertegenwoordig ik hier het politiek incorrecte standpunt van MANNEN. Ik heb lak aan wat veganisten, feministen, christenen, islamieten en homo's van me vinden en ik weet dat ik in die kringen geen vrienden maak. Het zij zo, ik ga voor WAARHEID, ongeacht of dit nu sociaal acceptabel is of niet. Ik prik door elke veganistische, feministische, homoseksuele, communistische, religieuze of anderszins dogmatische leugen heen, of je dat nu leuk vindt of niet!

Moet je nagaan, het is niet eens warm en ik zit al vol vuur! :wink:

Mike

 
Quote:
Lees ook eens 'ik heb er mijn buik van vol' daarin is een hoofdstuk gewijd aan essentiële suikers.


Er bestaan geen 'essentiele suikers', dit is klinklare onzin! Er bestaan wel helende suikers. Met 'essentieel' wordt wetenschappelijk bedoeld dat je lichaam ze niet zelf kan aanmaken. Ons lichaam is in staat om ALLE suikers zelf te vervaardigen, bijv. uit eiwitten. De mythe van de 'essentiele suikers' wordt momenteel volop in veganistische kringen verspreid en er is zelfs een spreker die actief is op GVA-avonden over dit onderwerp.

Read my lips: ER BESTAAN GEEN ESSENTIELE SUIKERS, WEL HELENDE SUIKERS! Dit zijn bepaalde polysaccariden in bijv. boompaddestoelen, zeewier en aloe vera. Niks mis mee, maar ze zijn NIET essentieel in de zin dat je lichaam ze niet zelf kan produceren. Desondanks een goed idee om ze via voeding binnen te krijgen, ook daar ben ik het mee eens, maar in voedingswetenschappelijke zin zijn ze NIET essentieel.

Hiermee bewijs je eens te meer hoe goedgelovig je wordt op een veganistisch dieet. Je komt met de ene na de andere pseudowetenschappelijke, kromme redenatie. En daar heb ik mijn buik vol van!

Mike

 
Quote:
Ik heb in Afrika gewoond (en niet alleen in de stad) en heb heel goed gezien hoe het traditionele menu eruit ziet. Het lijkt echt niet op de smoothies, de hoeveelheid vetten en vlees die hier op het forum gepromoot worden.


Dan moet je die aflevering van No Reservations maar eens gaan zien waarin Anthony Bourdain een kijkje neemt in Mozambique, ook op het platteland. Ik heb hier eerder al eens iets over gechreven:

Quote:
In de aflevering van afgelopen vrijdag, over Mozambique, zegt Tony: "Wat voorstanders van vegetarisme maar niet schijnen te begrijpen is dat een groot gedeelte van de wereld noodgedwongen vegetarisch is. En men is daar allesbehalve blij mee."

Hij had het over armoe. In Mozambique barst het bijvoorbeeld van dierlijk zeevoedsel, maar omdat gekoeld transport de prijs opdrijft, kunnen de binnenlandse inwoners dit niet betalen. Zij eten hoofdzakelijk casavewortel, een zetmeelbron i.p.v. een eiwitbron.


https://www.fatsforum.nl/topic/no-reservations/page/2#post-47050

Bourdain had speciaal voor de gelegenheid een geit gekocht. Nadat deze geslacht was en bereid zat Bourdain met een compleet gezin van 3 generaties op de grond. Niemand raakte het vlees aan, want ze zaten uit beleefdheid te wachten tot Bourdain de eerste hap nam. Die gaf op zijn beurt aan dat ze vooral moesten toetasten omdat ze honger leden. Toch wachtte men geduldig op hun gast. Toen Bourdain eenmaal voor de beleefdheid een hapje had genomen was de beer los en zag je die mensen het eten naar binnen schrokken. Uit puur schuldgevoel was het deze keer niet Bourdain die zich vollaadde met spijzen.

Als je de boeken van Bourdain leest, weet je dat hij zich bijzonder boos kan maken over de meningen van volgevreten westerlingen, met name uit de vegetarische/veganistische hoek (hoewel die niet zijn volgevreten want dat kan niet op dat soort voer). Voor ons is vegetarisme een keus, voor menigeen op de wereld een noodzaak. In een van zijn boeken schrijft Bourdain: wel of niet kip eten is voor ons een keus, op veel plekken in de wereld betekent het het verschil tussen leven en dood.

Ga me dus niet vertellen dat wat je gezien hebt in Afrika onderdeel uitmaakt van een 'traditioneel' eetpatroon! In een geldeconomie gebaseerd op schuld i.p.v. bezit is ook plattelandsvoedsel allesbehalve traditioneel, simpelweg omdat men het zich niet (meer) kan veroorloven. En Maxima met haar 'microkredieten' doet daar vrolijk aan mee! En in welk land wilden Wim-Lex en Maxima een dure villa aan de kust bouwen? Juist ja, Mozambique!

Ik heb zelf met veel Afrikanen gesproken. Vlees is voor hen maar al te vaak onbetaalbaar. Weet je wat zij daarvoor vaak in de plaats eten? Kikkers, slangen en alles wat ze maar om zich heen kunnen vangen! Net als Bourdain kan ik heel erg boos worden over het totale gebrek aan inzicht over het essentiele verschil tussen keuzes kunnen maken en geen enkele keus hebben!

Mike

 
Beste Mike, ik weet heel goed dat het niet eten van vlees een onderdeel van het armoedeprobleem is. Ik heb dat ook al eens in een andere post op dit forum geschreven, nl over maasai. Als ze naar de stad gaan om daar te gaan wonen en ze krijgen geld, dat ze dan allemaal dik worden omdat ze dan heel veel vlees gaan eten (en...eerlijk is eerlijk, bier drinken). Maar die schaarste is er altijd bij tijd en wijle geweest. Net als er tijden waren dat er geen schaarste was en er dan heel veel (vlees) gegeten wordt. Dat is wat ik bedoelde met soberheid. Het menu was (en is) sober. En vanwege overbevolking en ingepikt land, is er nu (en al een hele tijd) armoede en honger.

Ik heb bij een volk gewoond dat vooral leefde van vis, cocos, fruit bij elke maaltijd, wat rijst, weinig groente, pap (millet of rijst) met water of melk wanneer het er was en als hapje tussendoor af en toe cashewnoten of pinda's. Nauwelijks zuivel, alleen als het beschikbaar was. Ook wanneer er erg veel vis voorradig is, eet men niet heel veel meer vis. Als er veel is, wordt er uitgedeeld aan anderen, zodat iedereen wat heeft. En men eet dan niet 4 stukken vis, maar gewoon 1 stuk of misschien 2.

 
Oh en in het gebied waar ik woonde, werden geen kikkers, slangen en dergelijke gegeten hoor, maar daar was ook geen honger. Vlees wordt er af en toe gegeten, bij feestdagen. De koeien die er daar zijn, worden opgetuigd en versierd en worden uitgelaten (als wandelen met een hond). Ze geven melk en mensen zijn er erg voorzichtig mee.

 
Je wordt niet dik van vlees, wel van bier. Dat is mythe nr. 1. Mythe nr 2 is dat er geen overbevolking is, wel opzettelijk gecreerde tekorten door een oneerlijke verdeling van middelen.

Quote:
Maar die schaarste is er altijd bij tijd en wijle geweest. Net als er tijden waren dat er geen schaarste was en er dan heel veel (vlees) gegeten wordt.


Dit slaat als een tang op een varken, want de meeste Afrikanen kennen UITSLUITEND schaarste. Schaarste is GEEN soberheid! Ik heb het idee dat jij hun ellende nog romantiseert ook, deze mensen lijden HONGER!

Dat die mensen in Mozambique uitgehongerd zitten te wachten totdat hun gast de eerste hap neemt zegt iets over hun mentaliteit. Daar kunnen wij egoistische en zelfgenoegzame blanken nog iets van leren! Jouw voorbeeld is ook zeer treffend: de vis wordt zo goed mogelijk verdeeld, zodat iedereen wat krijgt.

Mike

 
je hebt zeker de aflevering "the making off"" van Bourdain gemist.

Ze eten daar n.l. niks..en lopen volgepropt met medicijnen rond.

Er worden mensen vooruit gestuurd, die zoeken de locaties uit en dan komt Bourdain

pas..volgepropt met slaapmed., anti-shit medicijnen, enz.

Ook dit is entertainment...maar dat heb je misschien niet in de gaten...

Dia

 
Hier is trouwens die aflevering van No Reservations over Mozambique:

http://vimeo.com/43759204

Rond 4:20 zie je dat van die geit, die voor Bourdain geen geld is en voor deze mensen normaal onbetaalbaar.

Op 4:39 vind je die opmerking van Bourdain over vegetarisme en waarom dit voor deze mensen een heel andere realiteit is dan voor bijv. ikke, die in la-la land leeft als het gaat om de werkelijkheid onder ogen zien.

Mike

 
Dia,

Ik heb de video niet gezien, maar wel zijn boeken gelezen. Hij is verrassend openhartig en wat jij beschrijft lees ik ook in zijn boeken. Hij zal als eerste toegeven dat hij een 'televisiehoer' is en entertainment levert. Hij was een nietsbetekende 'line cook' in een Franse bistro in New York (Les Halles) met een grote bek. Dankzij die grote waffel heeft hij een boek geschreven, Kitchen Confidential, en dit sloeg zo aan dat hij op slag een beroemdheid was.

Alle shows worden zonder make-up gefilmd en Bourdain doet geen enkele moeite om te verhullen dat hij zich brak voelt of anderszins ongemakkelijk. Bourdain eet en drinkt te veel en wat hij doet is allesbehalve gezond. Uit zijn boeken kun je opmaken dat een complicerende factor is dat iedereen in de wereld nu weet dat hij werkelijk ALLES eet en hij waar hij ook komt bestookt wordt met het meest vreemde voedsel, dat hem van alle kanten wordt aangeboden. Soms moet zijn TV-ploeg hem overhalen om iets te eten wat hij niet wil eten, omdat het 'goede TV' is. Al die verhalen lees je in zijn boeken en meer.

Toch is deze man echt. In Nicaragua staat hij op een vuilnisbelt waar hij kinderen tussen het vuil ziet zoeken naar bruikbare (en eetbare!) spullen. Hij ziet een meisje en merkt op dat zij dezelfde leeftijd heeft als zijn dochter. Ook is hij heel eerlijk als hij zegt dat hij heel decadent een eet- en reisprogramma aan het maken is, terwijl dit voor die mensen bittere realiteit is. De dag erna is hij er nog van onder de indruk, als vader en niet als programmamaker.

Hij verzuimt ook zeker niet om je geschiedenislessen te geven. Zo zie je in de aflevering over Mozambique hoe het allemaal zo heeft kunnen komen. En natuurlijk zijn het weer de communisten die verantwoordelijk zijn voor alle ellende. Zo ook in Nicaragua. Daniel Ortega is vele miljoenen waard en de bevolking crepeert in het 'arbeidersparadijs'. Hoeveel programma's en programmamakers ken jij die dit zeggen en laten zien? Zie jij dit de vegetarische Floortje Dessing doen in haar reisprogramma's? Die is te druk bezig om Alpro soja te promoten!

Mike

 
Het eerst laten eten van een gast is cultureel. Duidelijk dat je nog nooit in lange tijd in een Afrikaans land hebt doorgebracht. En dat je jezelf niet iedere dag vol kan eten met een hele kar vol van de supermarkt, wil nog niet zeggen dat je HONGER hebt. En beste Mike, ik heb er lang genoeg gewoond (en niet in een shell-enclave ofzo) om te weten wat ik gezien heb. Ik hoef er geen boeken voor te lezen. En als er ergens het Afrikaanse leven geromantiseerd wordt, dan is dat hier op dit forum wel, neem me niet kwalijk!!

De welvaart is zeker zeer oneerlijk verdeeld. En ja zeker zijn er veel plaatsen op dat hele grote continent waar de mensen honger lijden. Ik ben in het binnenland vele malen op bezoek geweest bij oude vrouwen, eenzaam op het platteland, zorgend voor de kleine kinderen, mannen, vaders en moeders, grote kinderen naar de steden verhuisd om te werken, de traditionele gastvrijheid proberen te laten plaatsvinden door het koken van een laatste ei...(en dat was alles). Dus je hoeft mij echt niets te vertellen hierover.

Reden waarom ik erover begon is omdat ik vind dat hier op het forum gedaan wordt alsof die stammen iedere dag met grote kluiven vlees zitten en dat is gewoon niet waar! En als ze het wel zouden doen, zouden ze dik zijn. Heel simpel. Ga maar eens in Afrika kijken...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.143
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan