Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

Antibiotica kunnen leiden tot geestesziekte:

http://naturalsociety.com/msm-finally-admits-antibiotics-are-causing-mental-illness/

Mike

Ach ja, alkalsisch water. Zucht. Water heeft als bouwstof waterstof, een ZUUR. De term pH is afkomstig van: potential of hydrogen (waterstofpotentieel). Hoe meer waterstof er in water zit, hoe beter het van structuur is en hoe meer waterstofpotentieel het heeft en dus heeft het een lagere pH, geen hogere. Water hoort dus licht zurig te zijn. Water kan alleen maar van nature alkalisch worden als het langs, door en over alkalische mineralen (gesteente) stroomt en deze informatie in zich opneemt. het zal echter nooit meer dan lciht alkalisch zijn (iets meer dan een pH van 7). Al dat alkalische water wordt kunstmatig d.m.v. mineralen opgepompt tot een pH van tussen de 8 en 10 en wordt daarmee onnattuurlijk water, dat je maagzuur verdunt. Natuurvolkeren dronken dit soort water niet, zij dronken rauwe melk of beestenbottenbouillons.

Mike

Deze jongeman Dennis L'Amie schrijft duidelijke taal

http://www.frontaalnaakt.nl/archives/category/dennis-lami

Zeker de tekst:

http://www.frontaalnaakt.nl/archives/wij-worden-langzaam-vergiftigd.html

(dit heeft niets met homoseksualiteit te doen hoor)

Ook dit stuk laat mij sidderen omdat het mijn eigen situatie betreft (weliswaar ander callcenter).
Beter is de naam controlcenter. Het doet mij ondertussen denken aan George Orwell 1984 Big Brother is watching you.

https://decorrespondent.nl/1099/Ond...-lijn-bij-de-klantenservice/81685373-904e3241

Die frontaalnaakt-blog deugt niet. Van Wikipedia:

Frontaal Naakt Award

Sinds 2005 reikt Frontaal Naakt op onregelmatige basis een onderscheiding uit aan mensen die zich voor de vrijheid van meningsuiting hebben ingespannen: de Frontaal Naakt Award.

In 2005 won toenmalig Tweede Kamerlid voor D66 Lousewies van der Laan deze prijs, vooral vanwege haar inspanningen voor het afschaffen van het wettelijk verbod op smadelijke godslastering.
In 2007 won cabaretier Hans Teeuwen de onderscheiding, met name vanwege zijn verbale botsing met De Meiden van Halal.
In 2009 ging de prijs naar Femke Halsema, volgens Frontaal Naakt de enige overgebleven liberaal in de Tweede Kamer, die het opneemt voor zowel de vrijheid van Ayaan Hirsi Ali als die van moslims.

In 2005 reikte Frontaal Naakt ook een tegenhanger van de Frontaal Naakt Award uit: de Mohammed B. Award. Deze was bestemd voor degene die volgens Frontaal Naakt het meest opvallend tegen de vrijheid van meningsuiting was, of zoals het op Frontaal Naakt werd verwoord: "voor degene die Theo van Gogh het meest overtuigend voor de tweede keer heeft vermoord".[5] De anti-prijs werd toegekend aan toenmalige minister van Justitie Piet Hein Donner vanwege diens opmerkingen, naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh, over het verder aanscherpen van het verbod op smadelijke godslastering.

het bekende patroon: wel 'vrijheid van meningsuiting' promoten als deze gericht is tegen moslims, maar geen onvertogen woord als het om Israel en de zionisten gaat.

Mike

israel en zionisten zijn nu eenmaal "zielig".
die leven gewoon hun "oorlogstrauma's" uit en mogen daarbij blijkbaar ongelimiteerd en wreed tekeer gaan tegenover Palestijnen.

om (oorlogs-) trauma's te behandelen is er tegenwoordig gelukkig ook een erg effectieve, eenvoudige, snelle en vreedzame therapie: EMDR.

israeli's eten best veel matzes en broodjes met linzen.
zouden ze daar zo aggressief van worden?

Ik heb het gezien gisteravond. Allereerst kom je op mij niet bijster geloofwaardig over als je ziektes verbonden aan suikerconsumptie ziet als de op 1 na grootste crisis wereldwijd, na global warming. Deze man beweert zich te beroepen op wetenschappelijke feiten. Dan wordt het tijd dat hij het fabeltje van klimaatverandering nog maar eens grondig onderzoekt!

Hij kreeg in RTL Late Night de kans om een soort mini-lezing te houden en daarna was er nog een kortstondig vraaggesprek met Lustig. Wie ben ik om te gaan muggeziften? Zijn verhaal klopte in grote lijnen en het is niet te radicaal, zodat hij de aandacht van de massa heeft en houdt, die waarschijnlijk steil achterover slaat van wat hij te melden heeft.

Als we dan toch kritisch mogen zijn, dan moeten we natuurlijk zijn alternatief van 'complexe koolhydraten' uit zetmeel en een fruitontbijt (dat goed zou zijn vanwege de vezels) meteen richting het cirkelvormige archief verwijzen. Ook was hij erg mild over kunstmatige zoetstoffen.

Zelf heb ik niet zo veel met die Lustig, maar echt waardeloos was zijn verhaal ook weer niet. Suf Nederland is in ieder geval weer een beetje wakker geschud door hem!

Mike

Voor veel mensen een wake-up call idd. Ook goed om het gevaar van suiker eens los te zien van obesitas en nog wat mythes te ontkrachten. Jammer van de global warming uitspraak, maar je kan niet alles hebben.

Wat ik erg sterk vond was zijn uitspraak dat diabetes geen stofwisselingsziekte is maar hormonaal. Ook suiker als levergif zien was 100% raak. Jammer dat hij dit niet gebruikte om te beargumenteren dat de lever een vetverbrandingsorgaan is en dat vet dus het alternatief hoort te zijn voor glucose en niet zetmeel of vezels.

Mike

Grappig. Daarnet belde mijn vader mij op om mij op deze uitzending te attenderen. Hij weet dat ik bijna geen tv kijk en zei dat ik het maar op internet moest nakijken.

Ik heb het bekeken en kom tot dezelfde mening dan jullie.

Sommige aspecten kloppen niet, maar al met al een toch wel goed verhaal.

19 mei kan men de documentaire Fed up kopen en het boek van deze Robert Lustig heet Fat chance.

Jammer dat hij vezels zo goed vind. Wij weten hier ondertussen wel anders.

En....hebben jullie ook gezien wat er voor en nazijn talk getoond werd....de sponsor v/h programma.......een of ander muesli/crispy nog wat product. Ja en Mars gaat er ook nog wat aan doen, weiniger suiker in de producten. Goede wil tonen en dan nog meer verkopen. Er gaat helemaal niets veranderen. Niets suf nederland..suffe wereld.Wij met z'n allen veranderen wel een paar mensen, ieder op een eigen wijze, maar op grote schaal...ik denk dat ons nog iets te wachten staat.
ad

Hoi Ad,
Ja dat met Mars, dat is een lachertje.
Net zoals Coca Cola met zijn groene cola, is geloof ik met stevia, ik heb het nog niet zo goed bekeken.

Bij ons op het werk staat zo een grote snoepautomaat, met mars, snikkers etc. En weet je wat er op staat.....het is nu Utz gecertificeerd. Ik durf niet te zeggen of dat alleen Mars is, of ook de rest. Mooi, maar daarom is het voor de gezondheid echt niet beter. En zo zal Mars echt niet ineens iets voor onze gezondheid gaan doen. Maar....het idee wat naar voren gebracht wordt dat suiker en aanverwanten slecht zijn, vind ik wel goed. Misschien gaan er wel een paar ogen open, maar de meesten zullen het wel voor waar aannemen, maar zeggen: Dan kun je niets meer eten!

Ja hoor , iedere dag een nieuwjaars voornemen. En wat daar mee gebeurd weten we wel. Het wordt vergeten. Uiteindelijk is het een kwestie van een keuze maken...willen boven zou graag willen.
ad

De mensen kiezen massaal voor goedkope voeding. Wat zijn de gevolgen voor de boeren.

https://daserste.ndr.de/guentherjauch/Die-Wut-der-Bauern-sind-unsere-Lebensmittel-zu-billig,guentherjauch506.html

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan