Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

En deze
De Kleine Oorlog van boer Kok vertelt het verhaal van een boer en zijn twee zonen. Met man en macht verzetten zij zich tegen de stad die hun land wil annexeren en tegen de kafkaëske landbouw-bureaucratie.

http://www.human.nl/2doc/de-kleine-oorlog-van-Boer-Kok.html

Ik heb het nog niet helemaal bekeken, dat ga ik zo doen. Maar ik heb een stuk hierover gelezen in de huidige uitgave van Landleven. Heel interessant dit verhaal en deze boer. Dus ik denk dat het filmpje ook interessant is.

Vanavond op de duitse zenders:
NDR - 20.15 - Markt, ik weet nooit waarover dit programma gaat, meestal over voeding en gezondheid.
dan om 21.00 - die Tricks mit Brot und Brotchen.
WDR: 21.00 - Markt.
ARD 21.50 - Die morderische Strategie des IS

Ik zapp meestal heen en weer en kijk waar het het interessantste is.

Dinsdag idem dito. - Visite en Quarks & Co.

Hoi Liesje,

Is gemakkelijk na te zoeken.
Zeg, wat leuk dat er nog iemand naar de Duitse zender kijkt.

NDR Markt:

Markt

Montag, 13. Juli 2015, 20:15 bis 21:00 Uhr  
Dienstag, 14. Juli 2015, 01:05 bis 01:50 Uhr
Dienstag, 14. Juli 2015, 06:35 bis 07:20 Uhr

Die Themen der Sendung

Gemischte Beeren © fotolia Fotograf: Sandy Schulze

So gesund sind Beeren

In Beeren stecken viele Vitamine und Mineralstoffe. Wie erkennt man reife Blaubeeren, Himbeeren, Erdbeeren und Brombeeren? Und wie lassen sich Beeren vor Schimmel schützen? mehr

Beeren-Ernte: Wie gesund sind die Früchte?

Blaubeeren, Himbeeren, Erdbeeren und Brombeeren: Im Juli gibt es die größte Auswahl heimischer Beeren in den Supermärkten und Discountern. Welche der blauen, roten oder schwarzen Früchte sind besonders gesund? Und was muss man bei der Zubereitung und Aufbewahrung beachten?

Falscher Matjes: Schwindel mit Fisch

Statt echtem Matjes servieren manche Restaurants und Fischbrötchenbuden ihren Kunden ganz gewöhnlichen Hering - zu überhöhten Preisen. Matjesqualität hat der Fisch nur, wenn er als Jungfisch gefangen wurde, mehr als zwölf Prozent Fett hat und traditionell in Salzlake gereift ist. Stattdessen wird oft einfach Hering aufgetischt, der zum Teil mit künstlichen Reifungsmitteln behandelt wurde, damit er in kurzer Zeit so ähnlich aussieht wie Matjes.

Henne Strand: Giftige Gefahr im Sand

Der Henne Strand in Dänemark ist als Reiseziel auch bei norddeutschen Urlaubern sehr beliebt. Was die meisten nicht wissen: Nicht weit entfernt wurden vor Jahren mit Schadstoffen hoch belastete Medizinabfälle verklappt. Das kann immer noch Auswirkungen auf die Urlauber haben. Markt deckt auf.

Ehrlich sauber? Putzportale im Test

Putzportale wie Helpling und Happy Maids werben mit qualifizierten Reinigungskräften und professioneller Sauberkeit. Doch der Versuch zeigt: Längst nicht alle Haushaltshelfer, die man auf Portalen im Internet buchen kann, putzen gut. Und leider ist auch das Eigentum der Wohnungsbesitzer nicht für alle tabu.

Streit um Regenrückhaltebecken in Schleswig-Holstein

In der Gemeinde Seeth-Ekholt ist ein bitterer Streit entbrannt. Bewohner eines Neubaugebiets fürchten, dass beim Bau des Regenrückhaltebeckens in ihrer Nachbarschaft Abfälle aus dem Straßenbau entsorgt wurden, die krebserzeugend sein können. Die Staatsanwaltschaft Itzehoe ermittelt.

Nou dan, veel kijkplezier

Hoi Dorotebjs, ik ben te lui om te zoeken waar het over gaat. Zie het altijd wel.
Bovendien hebben de andere zenders ook nog interessante info, zoals je zult weten.
Ik noemde al IS en Brot.
Er zullen toch wel meer mensen zijn die naar deze zenders kijken? Zeker in de zomer zie ik niets wat me bevalt op onze eigen zenders. Soms muziek, kan ik onderwijl iets anders doen.
Ben je duits van geboorte? Ik niet.

Dat verhaal over boer Kok had ik ook al eens gezien op TV. Hoe hij werd gedwarsboomd maar uiteindelijk de beste grond en de gezondste koeien had. Nederland op zijn best.
Onze nederlandse zg voorlichtingsprogramma,s bekijk ik ook steeds kritisch. Wat voor onzin verkopen ze nu weer.

Hoi Liesje,
Nee, ik ben gewoon Nederlands, maar heb 20 jaar in Duitsland gewoond. Ik ben nu dik 2 jaar terug in Nederland en kijk nog steeds alleen maar de Duitse TV.

Alleen keuringsdienst van waarde, Zembla en zulke uitzendingen kijk ik op de Nederlandse TV. Raar, maar ik kan me niet echt wennen aan de Nederlandse TV die zo Amerikaans georiënteerd is met al die zenders in het Engels.
En van de Nederlandse politiek weet ik al helemaal niets....ik weet alleen dat het allemaal grote shit is....in Duitsland trouwens ook hoor.

ik ontvang 1x per week ook info op computer die me wel aanstaat via www.WanttoKnow.nl.

Foto: Flickr/JVCAmerica (Creative Commons)/(bewerkt door RTV Noord)
Boeren krijgen een eigen televisiezender
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015 06:31

Nederland krijgt een televisiezender voor en over de agrarische sector. Farm & Food TV Channel begint op 1 september op internet, maar verschijnt in de loop van de maand ook op televisie.

Dat schrijft het AD. De kijkers worden voorzien van reportages, documentaires en het laatste nieuws over de agrarische sector. Of de zender in het basispakket komt is nog niet bekend. Volgens televisieaanbieder Ziggo moet dat nog worden besloten. http://www.rtvnoord.nl/ipad/index.asp?p=151520

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...rijgt-apart-televisiekanaal-voor-boeren.dhtml

Nederland krijgt apart televisiekanaal voor boeren
Gerben van 't Hof
16-7-15 - 06:31 © ASTC Media.

In het woud aan tv-zenders ontbrak er nog een over de agrarische sector. Maar daar komt vanaf september verandering in met de komst van Farm & Food TV Channel. Op 1 september begint de zender via internet, maar in de loop van de maand ook op televisie. Gesprekken over een 24 uurs uitzending 'zijn in een vergevorderd stadium', zegt producent Aleid Smid van ASTC Media.

Op het nieuwe kanaal zijn onder meer portretten van boeren en tuinders te zien.

'Het is geen promotiekanaal voor boeren maar nadrukkelijk een zender voor een breed publiek,'' aldus producent Aleid Smid van ASTC Media, die de zender opzette met trendwatcher Adjiedj Bakas. ,,We belichten alle kanten van de agrarische sector en dienen daarmee een beetje als tegengeluid voor de Partij voor de Dieren en de milieubeweging. Wij laten boeren vertellen hoe de dieren leven. En dat vlees duurder wordt als kippen meer ruimte krijgen. Mensen willen weten waar hun eten vandaan komt. Wij willen inspelen op die behoefte.''

Dat doet Farm & Food TV Channel met nieuws- en actualiteitenprogramma's, debatten, portretten van boeren en tuinders, reportages en documentaires over voedselproductie. Smid noemt een rubriek 'a la RTL Z' met actueel agrarisch nieuws. ,,En ons programma Boer zoekt Personeel biedt informatie over banen en opleidingen in de agrarische sector."

Presentatrice Marit van Bohemen is aangetrokken voor het debatprogramma Boerenpraat. ,,Ik ben opgegroeid tussen de koeien en heb de agrarische sector via mijn werk als actrice en presentatrice goed leren kennen. Ik ga bij de zender aan de slag omdat ik vind dat we best wat trotser mogen zijn op onze boeren. Zij zijn enorm belangrijk voor de Nederlandse economie, maar staan vaak negatief in het daglicht. Het gaat over plofkippen of koeien die niet meer in de wei komen. Maar de mensen erachter komen nauwelijks aan het woord.''

Varkenshouder
Food & Farm TV Channel wordt door de levensmiddelenindustrie en de land- en tuinbouwsector zelf gefinancierd, zegt Smid. Ze verwacht dat het televisiekanaal al over anderhalf jaar geld oplevert. ,,Er zijn veel adverteerders binnen de agrarische sector. Alleen zijn die op het internet en de televisie niet erg actief. Daar valt nog een wereld te winnen. Verder verdienen we aan online-kijkers. Een varkenshouder die geen tijd heeft om de hele dag voor de televisie te zitten kan een pakket samenstellen en zo in korte tijd worden bijgepraat over wat er binnen zijn sector speelt.''

Het kanaal wordt de eerste boerenzender in Europa. Smid: ,,De belangstelling vanuit het buitenland is groot. Terwijl we nog niet eens begonnen zijn.''

Maandag 20 juli

ARD - 21.50. Verheizt fur billige Milch. Das Leiden der deutschen Turbokuhe.
NDR - 21.00 Die Tricks der Arzte und Apotheker.

Is er nog iemand die heeft gezien hoe veel van de duitse melkkoeien er aan toe zijn?
Ronduit schandalig.
De boeren zelf vinden het eigenlijk maar niks, maar zijn met de stroom meegegaan van alsmaar meer koeien en krachtvoer, zodat de melkproduktie, die het belangrijkste is, hoger en hoger moet zijn.
Het lijkt erop dat het einde van deze manier van koeien houden in zicht is. Dat de bedrijven zichzelf ten gronde richten met deze manier van boeren.
Ze lieten ook een boer zien die niet meer meedeed, hij verdiende genoeg en zijn koeien waren gezond.
Ik vraag me wel af hoe dat precies in nederland gaat, zien we wel alles hoe ziek ze zijn en hoe gezond is de melk van zieke koeien? Hoewel wij natuurlijk die melk uit de supermarkt niet drinken.

10 jaar later nadat onafhankelijke media berichtten over voedingstekorten veroorzaakt door bewerkt westers gemaksvoedsel kan nu ook de reguliere media niet meer om de waarheid heen:

http://rinf.com/alt-news/latest-news/msm-finally-admits-western-diets-lack-nutrition-cause-disease-decade-independent-media-sounded-alarm/

Amidst all the fear, disinformation and unnecessary cutting, independent media and health education sites like NaturalNews and the Weston A. Price Foundation stand out, reminding the world that the disease process starts within the body and is connected to the under-utilization of important nutrients. It’s a nutrient-depleted, acidic internal environment that allows disease to take hold. Processed foods are known to deplete the beneficial microbes in the gut, hurting the body’s ability to defend itself against infection. Understanding these principles puts people back in charge of their own health instead of inciting a fear of the world around them.

The mainstream media is now finally confessing that the nutrient-void western diet is at at the helm of diseased bodies. These diets, which consist mainly of refined sugars, saturated fats, and processed foods, ultimately destroy the gut microbes that regulate the immune system.

Mike

Richard Horton, hoofdredacteur van het prestigieuze medische vakblad The Lancet, liet recentelijk al eerder van zich horen toen hij liet weten dat zeker de helft van de medische 'wetenschappelijke' studies frauduleus waren. Nu verwoordt hij zijn teleurstelling in de medische wetenschap met de woorden dat deze zich in de duisternis heeft gestort:

http://theantimedia.org/editor-of-prestigious-medical-journal-says-science-has-taken-a-turn-into-darkness/

Waar is de media?

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan