Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

http://blink.htcsense.com/web/articleweb.aspx?regionid=18&articleid=48077935

Mazelen uitbraak in Congo.

Vanavond een interessant thema bij Zembla: Verslaafd aan je telefoon.

Daar kunnen we zien waarom iedereen zo met zijn telefoon bezig is.
http://zembla.vara.nl/

Mooie aflevering van Zembla weer, helaas kan ik ook wel een detox gebruiken zo nu en dan.

Nog even over die aflevering: Ik vond het echt geweldig. Je ziet dit fenomeen dagelijks.
Gelukkig treft het mij niet.
Ik heb geen smartphone maar een oud mooi mobieltje (Motorola) van 10 jaar oud. Alleen mijn ouders en vriend hebben mijn nummer, Ik bel nooit, maar het enige wat ik doe is dat ik hem een keer per week oplaad.
Ik heb geen Facebook, twitter, hyves, apps, instagram etc. LinkedIn alleen maar voor bedrijven.
Ik heb nog een oud fotoapparaatje met rolletjes en met een rolletje doe ik misschien wel een jaar. Ik neem het alleen mee naar belangrijke verjaardagen, kerst, en zulke evenementen en schiet alleen foto's van de mensen en dieren waarvan ik houd.
Ik koop bijna niets online, alleen levertaan, wolvet, natuurcosmetia en kattenvoer.
Ik lees heeeel veel boeken.
Ik zit alleen veel op dit forum en zoek naar verder info als ik iets interessant lees.
That's it.
Ik leef offline en geniet de natuur, het weer, de mensen en dieren waarvan ik houd... en zit op mijn werk al genoeg aan de telefoon en computer.
Ik ben blij dat ik niet dit probleem heb waar velen de gehele dag mee bezig zijn. Voor mij geld alleen dat wat echt belangrijk is en geen onzin.

Men gaat blijkbaar toch meer en meer inzien dat je beter echte voeding kan eten dan bewerkte producten, en dat je beter (verzadigd) vet kunt eten dan veel suikers.

Consumers Are Embracing Full-Fat Foods: http://well.blogs.nytimes.com/2015/09/23/consumers-are-embracing-full-fat-foods/?_r=0

Zo stijgt in de VS de verkoop van boter, kaas en volle melk gestaag, terwijl de verkoop van magere melk flink daalt. Ook de verkoop van eieren stijgt flink, en dit komt voornamelijk voor rekening van biologische eieren. Consumptie van pasta is aan het dalen.

Ook in andere landen is een vergelijkbare trend zichtbaar. In Europese landen stijgt de verkoop van boter en rood vlees, en daalt de verkoop van brood en pasta. Zo is uitgerekend in Italië de consumptie van (durum)pasta met 25% gedaald.

Zou deze trend zich blijven doorzetten?

Ik zie een hang naar echtheid en dan kom je altijd uit op wat tijdloos is, wat de tand des tijds heeft doorstaan en ook altijd zal doorstaan. Dit gaat verder dan voeding alleen, ik zie dit in alles terug. Voor mij is het dan ook niet van voorbijgaande aard en is dus een blijvertje.

Mike

Gisteren in Maastricht zag ik een paar reclames hangen:
- respect voor het dier en dan werd er een heel schattig varkentje afgebeeld. Het ging erom dat men op dierendag of nog beter de gehele oktober veganistisch at.

Nou eet ik op 4 oktober geen dier, uit respect voor het dier en dat is één dag in het jaar, dus niets mis mee, maar de gehele oktober......waarom???

-Een andere reclame ging erom dat Maastricht al de vluchtelingen welkom heette en het leek erop dat men zich op de vluchtelingen verheugde.
Ik weet dat de arme mensen hier niets aan kunnen doen, maar dit is geen oplossing, integendeel. Oplossing zou zijn de oorlogen stoppen en niet de mensen en culturen gedwongen vermengen.

En laatst mailde ons op het werk een klant met de vraag of we ook veganistische winterjassen verkochten....
Wat blief???

Woningzoekenden worden nu al in een paar steden in NL gescreend of ze iets in het verleden verkeerd hebben gedaan. Wordt dan een woning geweigerd???
Wordt Big Brother steeds actiever - George Orwell gaat komen...

http://zembla.vara.nl/seizoenen/2015/afleveringen/30-09-2015/aanpak-woonoverlast-in-strijd-met-de-wet

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan