Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

Geven ze het nu wel toe om ons massaal van eieren af te krijgen?

dat was precies ook wat mij vandaag door het hoofd spookte.

Hmmmm. Interessant! Piet Baars vertelde me dat in het voorjaar de overheidsnorm voor de aanwezigheid van fipronil 'ineens' is verlaagd...

Mike

En daar gaan we weer - het ligt allemaal aan de biologische kippenboeren:

http://nieuws.tpo.nl/2017/08/03/eiermaffia-biologische-kippenfabrieken-probleem/

Dit is een herhaling van de vogelgriep van enkele jaren terug. Dat zou ook komen door dieren die vrij buiten lopen i.p.v. massaal binnen worden gehouden.

Mike

Zojuist Piet Baars weer aan de telefoon gehad. Hij zit een fractie boven de (in het voorjaar plotsklaps verlaagde) norm van 0,005 mg per kilo, nl. 0,0063 mg/k. Piet twijfelt aan de juistheid van dit onderzoek van de NVWA, omdat eigen onderzoek plus dat van een Duitse klant van hem wel degelijk aantonen dat hij onder de norm zit.

Wat Piet nu gaat doen is een ontgiftingsprotocol zetten op zijn kippen met gebruikmaking van o.a. koolstof en kruiden met heilaarde. Ook Roelf Havinga, die op ons laatste Weston Price-congres sprak, wordt hierbij betrokken. Piet laat vervolgens zelf onderzoek doen en als blijkt dat zijn kippen wel degelijk onder de 0,005 zitten zal hij de NVWA uitnodigen om opnieuw monsters te komen nemen voor onderzoek.

Ik heb het met Piet gehad over die gigantische kippenfarm in Oekraine, waar grote Nederlandse banken in hebben geinvesteerd. Hij is hiervan op de hoogte en is het met mij eens dat dit wel eens een van de redenen zou kunnen zijn dat nu dit schandaal ineens is ontstaan. Kijk ook naar de timing: terwijl de meeste Nederlanders op vakantie zijn worden grote kippenboeren in NL de nek omgedraaid. Piet zei dat als hij moet ruimen hij een half jaar lang geen inkomen heeft, terwijl de rekeningen wel betaald moeten worden. Volgens hem verkeert menige Nederlandse kippenboer momenteel in deze benarde positie, wat een mogelijk faillissement kan betekenen. Piet zei verder nog iets interessants: vanuit Wageningen is er een push voor industrieel, 3D-geprint 'voedsel' dat op een 'nullijn' zit qua milieubelasting, dierenleed, enz. Dit is puur Agenda 21 in actie, mensen!

Zelf eet ik uitsluitend de eieren van Piet Baars en ik heb er gisteravond nog twee gebakken. Het zijn de best smakende eieren die ik ooit heb gehad! Ik ben dan ook niet van plan om te stoppen met het eten van deze eieren. Via Piet heb ik nog een lesje gehad in overheidswillekeur als het gaat om gevaarlijke stoffen voor menselijke consumptie: in soja mag maximaal 0,02 mg/k (!) aan dioxine zitten. Overigens zijn Piets eieren SOJAVRIJ! Hoeveel vrouwen drinken momenteel sojamelk? En dat is dus niet gevaarlijk? 1 enkele sigaret is vele malen gevaarlijker dan een ei van Piet, maar ook daar hoor je de overheid niet over. En de vele pesticiden waarmee appels worden 'behandeld'? Die liggen ook de volgende dag in de winkel. Het is totale willekeur waar we mee te maken hebben!

Mike

Veelgestelde vragen en antwoorden m.b.t. antiluizenmiddel fipronil bij biologische eieren.

https://bionext.nl/nieuws/-/asset_publisher/RQ4Tf1xIkLog/content/veelgestelde-vragen-m-b-t-antiluizenmiddel-fipronil

Mark

Dit is ook wat Piet Baars is overkomen:

Hoe kan het dat fipronil ook door biologische boeren gebruikt is?

Biologische boeren hebben een bedrijf uit Barneveld (ChickFriend / ChickClean) ingehuurd dat zei dat ze een natuurlijk middel hadden tegen bloedluis. Dit middel, DEGA16, zou alleen bestaan uit etherische oliën, zoals menthol en eucalyptus maar bevatte dus ook de streng verboden stof fipronil. Dit wisten de boeren niet.

Bloedluis zit verstopt in de hoeken en kieren van de stal en komt ’s nachts op de kip zitten om bloed te zuigen. De kip slaapt daardoor onrustig en krijgt allerlei wondjes. Het middel is rondgesproeid in (lege) stallen om bloedluis te bestrijden.

Het komt op mij over als een geensceneerde crisis. Geheel 'toevallig' gaan een paar handige jongens bij kippenboeren langs met een 'magisch middel' tegen bloedluis, zowel bij reguliere als bij biologische boeren. De middelen die ze verkopen blijken stiekem fipronil te bevatten. Vervolgens komt de overheid in actie om deze boeren hierop te 'betrappen' en in te grijpen vanwege de 'voedselveiligheid'.

Vandaag hoorde ik op de radio iemand van de branche-organisatie van kippenhouders zeggen: straks koopt niemand meer Nederlandse eieren en moeten we ze importeren. Hee, dacht ik, uit Oekraine soms? Geen haan die er naar kraait, om in de terminologie te blijven, want niemand heeft weet van de gigantische kippenfarms waar je daar MET EEN AUTO doorheen rijdt!

Mike

waar slaat dit nu weer op:
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/oth...n-een-ei/ar-AApomwP?li=AAazPsO&ocid=ientp

het gaat over een of andere rapper die gestikt is in een ei en zijn leven lang al sikkelcel anemie heeft en vervolgens gaat men over op berichtgeving dat in Nederland eieren onder vuur liggen.
Het verband slaat werkelijk nergens op. Zaadjes in het hoofd planten om maar vooral bang te zijn voor eieren. En als we het over een tijdje weer vergeten zijn kunnen we de eieren uit de Oekraïne eten als alle boeren hier kapotgemaakt zijn, gelukkig ?!?!?

In Londen is een flatgebouw verwoest vanwege een “ontploffende koelkast”. Naar verluidt was hier sprake van het eerste bomgordel-ei dat via een nietsvermoedende bio-kip was binnengesmokkeld.

In Antwerpen waren op het station naar nu blijkt “op eieren lijkende spijkerbommen” onschadelijk gemaakt.

Een dictator sprak zelfs de profetische woorden dat hij Europa ging veroveren via de vruchtbaarheid. Dat lijkt nu het ei te zijn.

Via door Soros gesubsidieerde laboratoria zijn stoffen aan het ei toegevoegd die juist de vruchtbaarheid van de blanke man bestrijden. Die is in korte tijd met de helft afgenomen.

https://ejbron.wordpress.com/2017/08/04/code-rood-voor-het-ei-satire/

Mike

Gisteren hoorde ik al van Matthijs de Haan over deze giganische Oekraiense kippenfarm, de grootste van Nederland! Het is wel duidelijk wat de agenda is. Wat een 'toeval' ook dat zowel reguliere als biologische kippenfarms getroffen zijn door het fibronil-schandaal.

Mike

Helaas laat de software niet toe dat je specifiek naar deze post kunt verwijzen. Het is momenteel de laatste post in de topic over Oekraine, waarin Cholesteriscool schrijft:

Qua corruptie kunnen de NL regering en Porochoco prima door een deur.

http://925.nl/archief/2017/07/24/president-oekraine-verhuist-eur-45000008500-van-bijlmer-naar-villa-maarheeze-was-bvd-2/

Mike

Wat betreft de biologische eierboeren vind ik het wel vreemd dat niemand blijkbaar de ingredienten heeft gecontroleerd!!.
Op de radio/TV hoorde ik dat er geen bijsluiter bij zat?
Maar dan nog. Stel dat er wel een bijsluiter bijzat, dan kunnen ze de verkeerde ingredienten natuurlijk weg hebben gelaten.
Ik vraag me ook af of dit gif momenteel wel zo,n punt is. Ik bedoel, blijkbaar heeft het altijd al in de eieren gezeten en is het maar HEEEEL weinig.
Over gif op groente hoen we niets. Alsof dat er niet inzit.
Dat er spelletjes worden g espeeld is wel duidelijk. Ik heb medelijden met de boeren die er de dupe van zijn.
Vanmorgen haalde ik biol. dyn. eieren. Toevallig leggen de kippen momenteel weinig eieren. De mevrouw die daar werkt heeft zelf 25 kippen en geeft ze weg aan familie. Ze vertelde dat haar kippen sinds 4 weken bijna geen eieren leggen. Vraag Piet eens hoe dat toevallig zou kunnen komen. Heeft het iets met het weer te maken? Hoeveel eieren legt een kip per dag.

Is hetzelfde spul dat we massaal op onze huisdieren spuiten, frontline anti vlooien/teken/luizen spul bv. Maar ja die eten we niet op ?

Het werd verkocht als natuurlijk middel.
Er zit idd helaas frontline in wat gebruikt word bij dieren als anti vlooienmiddel.
Begreep dat het spul bloed luis is.
Sommige biologische boeren hebben dit ook gebruikt zonder dat ze ervan op de hoogte waren.

Liesje,
kippen zijn momenteel aan het ruien. Ze verliezen wat veren en krijgen nieuwe. Dit kost veel energie. De kam kan wat lichter kleuren. Allemaal tekenen van rui.
Als ze daar doorheen zijn begint het leggen weer, althans, mijn ervaring.
Bij mij zijn ze er doorheen en leggen alweer 2 weken prima

Forum statistieken

Onderwerpen
4.536
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan