Zojuist Piet Baars weer aan de telefoon gehad. Hij zit een fractie boven de (in het voorjaar plotsklaps verlaagde) norm van 0,005 mg per kilo, nl. 0,0063 mg/k. Piet twijfelt aan de juistheid van dit onderzoek van de NVWA, omdat eigen onderzoek plus dat van een Duitse klant van hem wel degelijk aantonen dat hij onder de norm zit.
Wat Piet nu gaat doen is een ontgiftingsprotocol zetten op zijn kippen met gebruikmaking van o.a.
koolstof en
kruiden met heilaarde. Ook
Roelf Havinga, die op ons laatste Weston Price-congres sprak, wordt hierbij betrokken. Piet laat vervolgens zelf onderzoek doen en als blijkt dat zijn kippen wel degelijk onder de 0,005 zitten zal hij de NVWA uitnodigen om opnieuw monsters te komen nemen voor onderzoek.
Ik heb het met Piet gehad over die gigantische kippenfarm in Oekraine, waar grote Nederlandse banken in hebben geinvesteerd. Hij is hiervan op de hoogte en is het met mij eens dat dit wel eens een van de redenen zou kunnen zijn dat nu dit schandaal ineens is ontstaan. Kijk ook naar de timing: terwijl de meeste Nederlanders op vakantie zijn worden grote kippenboeren in NL de nek omgedraaid. Piet zei dat als hij moet ruimen hij een half jaar lang geen inkomen heeft, terwijl de rekeningen wel betaald moeten worden. Volgens hem verkeert menige Nederlandse kippenboer momenteel in deze benarde positie, wat een mogelijk faillissement kan betekenen. Piet zei verder nog iets interessants: vanuit Wageningen is er een push voor industrieel, 3D-geprint 'voedsel' dat op een 'nullijn' zit qua milieubelasting, dierenleed, enz. Dit is puur Agenda 21 in actie, mensen!
Zelf eet ik uitsluitend de eieren van Piet Baars en ik heb er gisteravond nog twee gebakken. Het zijn de best smakende eieren die ik ooit heb gehad! Ik ben dan ook niet van plan om te stoppen met het eten van deze eieren. Via Piet heb ik nog een lesje gehad in overheidswillekeur als het gaat om gevaarlijke stoffen voor menselijke consumptie: in soja mag maximaal 0,02 mg/k (!) aan dioxine zitten. Overigens zijn Piets eieren SOJAVRIJ! Hoeveel vrouwen drinken momenteel sojamelk? En dat is dus niet gevaarlijk? 1 enkele sigaret is vele malen gevaarlijker dan een ei van Piet, maar ook daar hoor je de overheid niet over. En de vele pesticiden waarmee appels worden 'behandeld'? Die liggen ook de volgende dag in de winkel. Het is totale willekeur waar we mee te maken hebben!
Mike