Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

Vanavond weer een goede docu gezien op de duitse TV.
Der unsichtbare Feind - Todliche "Supererreger aus Pharmafabriken. makkelijk terug te vinden via Google.

Rosanne Hertzberger over E-nummers in Cafe Weltschmerz
U kunt nu adverteerders gaan bellen

http://media.tpo.nl/2017/05/22/rosanne-hertzberger-e-nummers-cafe-weltschmerz/

Mike

Zangeres en presentatrice Sandra Reemer is dinsdag op 66-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van borstkanker. Dat heeft haar manager en woordvoerder Rik Luijcx in een persbericht bekendgemaakt.

"Vorige week werd Sandra in het ziekenhuis opgenomen voor nieuwe aanvullende onderzoeken en behandelingen. Helaas hebben die haar niet kunnen redden", aldus Luijcx.
Triest natuurlijk, ze was veel te jong. Maar doet me denken aan Sylvia Millecam bij wie 99% alleen maar roept: dat kwam omdat ze alternatieve hulp zocht.
Maar mensen gaan ook in het reguliere circuit dood en dan roept niemand dat het aan de behandeling of behandelaar ligt. Zo krom! Ze was bestraald en had chemotherapie.

a.s. Dinsdag op NPO 1 om 21.25 programma "gezond verstand".
Het gaat o.a. om colloidaal zilver en zuiveringszout.
Colloidaal zilver gebruik ik al weer een tijdje als oogdruppels. bevalt goed.voordien had ik verschillende soorten druppels van de drogist, zijn niet goedkoop. alleen Welleda beviel me redelijk goed.
De tandarts gaf me eenrecept om tanden te poetsen, o.a. kokosolie en zuiveringszout.
Ik ben erg benieuwd hoe ZE reageren.

Ik heb me geabonneerd op het tijdschrift Ortho. Orthomoleculair magazine.
Op de 2e blz. van het laatste nummer: COCA COLA introduceert biologische en caloriearme dorstlesser op basis van kruidenthee.
Dat we dat nog eens mogen meemaken.

In het receptenblad van Jumbo juli 2017 een advertentie van JOZO zout. (AkzoNobel)
op de afgebeelde potjes staat: Zeezout - sel de mer
en Puur zout sel pur sechsteinsee.

Lekker hoor: verboden pesticide in Nederlandse eieren aangetroffen

http://www.dagelijksestandaard.nl/2...pesticide-in-nederlandse-eieren-aangetroffen/

Het gaat om het goedje Fipronil. Dit is echter niets nieuws. Biologische kippenboer Piet Baars uit Hagestein waarschuwt hier al jaren voor. Ik ken Piet persoonlijk en telkens als ik met hem spreek heeft hij het hier over. Volgens Piet zijn ALLE eieren hiermee besmet, OOK BIOLOGISCHE. De reden is dat biologisch gevoerde kuikens nog steeds afkomstig zijn van reguliere moederkippen, volgens Piet is de biologische eiermarkt commercieel pas nu dermate interessant dat we net begonnen zijn aan de eerste generatie moederkippen. Maar dan nog dienen de kuikens van overheidswege 'behandeld' te worden met maar liefst 17 'vaccinaties' (waarvan de meeste worden verstoven in het verblijf van de kuikens) gedurende de eerste 20 weken. Piet is de enige die zijn kuikens op een ontgiftingsprotocol zet voordat hij de eieren oogst. Veel zogeheten 'eierallergieen' zijn dan ook een reactie op dit smerige goedje.

Mike

Overheid me oogkleppen verstand op nul, wel flink opstrijken. Kan even niets anders bedenken dan dat het psychopaten zijn.

Ik koop mijn eieren bij een biologisch dynamische geitenboerderij.
Lijkt mij dat ze hun eigen kuikens gebruiken tot ze groot genoeg zijn om eieren te leggen.
Wat er nu door mijn hoofd gaat over de biologische eieren van AH voor mijn dochter? Godverdomme. Ik vloek nooit maar nu!!!
En ik begrijp niet waarom biologische kuikens die dus van een biologische boerderij komen eerst "verneveld" moeten worden. Ik geloof dat verhaal best wel van die boer die er verstand van heeft maar het "waarom" begrijp ik niet. Het hele biologische idee staat daarmee op losse schroeven toch?
Waarom gebruikt een biologische boer niet gewoon zijn eigen kuikens?

Als het een kleinschalige biologische boer is kan dat ook. Piet Baars werkt echter op biologische grondslag op grote schaal, rond de 20.000 kippen, die allemaal buiten lopen. Wat je in de supermarkt koopt is ook afkomstig van dergelijke grootschalige kippenhouders. Piet is de enige die hier over nadenkt en actie onderneemt. Zijn eieren zijn dan ook gegarandeerd vrij van deze chemische rommel. We zijn achter de schermen bezig om zijn eieren ook op grote schaal commercieel beschikbaar te maken.

Mike

Maar dan nog dienen de kuikens van overheidswege ‘behandeld’ te worden met maar liefst 17 ‘vaccinaties’ (waarvan de meeste worden verstoven in het verblijf van de kuikens) gedurende de eerste 20 weken.

Is dit een standaard voor alle biologische kippen?
Dus als ik het goed begrijp heeft biologische AB vrije kip dan toch alle "shotjes"wel gehad.

Dit geldt dan dus ook voor biologisch kippenvlees neem ik aan?
Dat is wel goed waardeloos. Ik eet veel bio kip.

Zit ik te detoxen, krijg de rommel op die manier binnen.

Mark

Helaas wel. Dit is overheidsbeleid voor grote bedrijven die voortdurend moederkippen moeten aankopen van kippenfokkerijen, omdat ze geen hanen hebben rondlopen voor de bevruchting. De enige veilige weg is kopen bij een kleinschalige boerderij die al jaren kippen op natuurlijke wijze houdt en door hanen laat bevruchten.

Mike

Vraag het ze, dan weet je het zeker. Als het een kleine boerderij is en hanen bevrchten de kippen al jaren, dan heb je weinig te vrezen. Het probleem speelt pas als kippen grootschalig worden gehouden en de producent voortdurend moederkippen of kuikens moet aankopen.

Mike

geldt dat ook voor Demeter eieren, die koop ik bij als mijn eigen kippen niet genoeg leggen.
Nu gemiddeld 7 per dag weer. Meer dan voldoende. Maar ze zijn net uit de rui, toen legden ze nagenoeg niets.

NVWA: eet geen eieren, ze kunnen giftig zijn

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/08/nvwa-eet-geen-eieren-ze-kunnen-giftig-zijn/

Ik begin een complot te vermoeden. Piet Baars zegt al jaren dat deze stof, die zogenaamd niet gemeten wordt in eieren, wel degelijk in eieren voorkomt en ook meetbaar is. Geven ze het nu wel toe om ons massaal van eieren af te krijgen?

Mike

Ja maar moeten ze dan de hele kippenindustrie om zeep helpen?
Lijkt me ook niet logisch.

Dat is al vaker gebeurd. Herinner je je nog varkensgriep, mond- en klauwzeer, gekke koeienziekte, vogelgriep, Q-koorts? Miljoenen dieren zijn geruimd, ten koste van vele ondernemers. En als ze gecompenseerd moeten worden doet de overheid dit met belastinggeld en betalen wij het!

Mike

Correctie! Zojuist Piet Baars gesproken. De stof waar hij het al jaren over heeft is een ontwormingsmiddel genaamd flubenol. Volgens Baars zegt de Nederlandse overheid dat dit wel in het vlees maar niet in het ei wordt gemeten, maar in Zwitserland meten ze het wel degelijk ook in het ei. Piet gaat er prat op dat zijn eieren flubenolvrij zijn, maar helaas staat hij door de fipronil-gekte die nu ontstaan is ineens onder verdenking. Dit zal alle grote kippenboeren momenteel overkomen.

Piet krijgt morgen of overmorgen de uitslag van de tests, maar eerder heeft hij zelf al op dit goedje (ontluizingsmiddel) laten testen en hij bleek onder de norm te zitten. Hij heeft er dan ook alle vertrouwen in dat dit ook nu weer het geval is en hij streeft ernaar om middels de kruiden van Hubert Cremer vanaf december 100% vrij te zijn van al dit soort rommel, maar ook van soja en tarwe, plus een optimale verhouding omega-6:3.

Wordt vervolgd!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.536
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan