Hoeveel eten op een dag?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik eet ruim 4 jaar WAP (zie mijn verdere bericht onder de door jou aangehaalde quote), maar wel met periodes met teveel geraffineerde suikers, sluipt er altijd langzaam in. Ik merk dat ik bij teveel geraffineerde suikers meer trek in zoetigheid krijg, mijn ontlasting minder soepel verloopt en m'n buik opzet. Dus dan las ik een 'strenge' periode in.

Koolhydraten zijn nooit geskipd, die eet ik in de vorm van groenten, fruit, honing. Ik kom van de 70 kg, ben niet bezig met m'n gewicht en voel me goed. Ik merk dat ik te licht wordt omdat ik meer honger krijg en dat een duidelijk signaal vindt.

Ik had al aangegeven dat het crashdieet een fout was, we zijn inmiddels wat jaren verder en wijzer. De boeken over bijnieruitputting heb ik gelezen. Ik ga niet uit van bijnieruitputting, zeker niet op basis van een dieet dat 10 jaar geleden plaatsvond en gezien hoe ik me voel.

Ik eet ruim 4 jaar WAP (zie mijn verdere bericht onder de door jou aangehaalde quote), maar wel met periodes met teveel geraffineerde suikers, sluipt er altijd langzaam in. Ik merk dat ik bij teveel geraffineerde suikers meer trek in zoetigheid krijg, mijn ontlasting minder soepel verloopt en m’n buik opzet. Dus dan las ik een ‘strenge’ periode in.

Oké dan had ik dat gemist van die 4 jaar. Maar ik lees wel dat je dus periodes hebt dat je terugvalt op suikers. En dat is dus precies de reden waarom afgeraden word om koolhydraten in drooggewicht weg te laten. Het is kort gezegd een terugkerende koolhydraten crash die je ervaart. En dat is 100% zeker bijnieruitputting samen met je ondergewicht. Ik vermoed dus dat je idd je koolhydraten wel op zou moeten hogen. De koolhydraten uit groenten en knollen kan je niet tellen als koolhydraten. Dat staat ook aangegeven in de link die ik eerder plaatste over ondergewicht.
Je kunt daar ook lezen over de koolhydraten crash die je ervaart. Alleen mensen die hormonaal in balans zijn kunnen het vol houden op zeer weinig koolhydraten. En zelfs als je geen ondergewicht hebt word nog steeds een percentage van 50 gram koolhydraten per dag geadviseerd naast je vetten en eiwitten.

Ik had er niet op die manier naar gekeken, ervoer het niet als een crash. Bloedsuikerschommelingen als gevolg van snoeperij gaf ik de schuld van groeiende zoetbehoefte, basis voeding was altijd WAP, suiker kwam er dan overheen in toenemende mate.

Hoe kun je weten of je in staat bent tot vetverbranding of afhankelijk bent van kh?

Ondergewicht met als gevolg stress/bijnieruitputting is niet de bedoeling. Pannetje witte rijst staat inmiddels op het fornuis, daarnaast ophogen van eetvolume, te beginnen met vetten. Kijken wat het de komende tijd voor me gaat doen.

Vetverbranding lukt pas als je tekorten weg hebt gewerkt en je hormonaal meer in balans bent.

De rijst en andere bronnen van koolhydraten wel samen eten bij je maaltijden he. Dus niet apart.

De reden van je bloedsuiker schommelingen en je aanval op zoet is idd de koolhydraten crash. Dit komt omdat je bijnieren zo Eem drastische verandering niet aan kunnen. Bovendien, wanneer kan het ook nog gebeuren dat je een enzym gaat missen om koolhydraten te kunnen verteren. Het was van mijn kant niet als aanval bedoeld hoor. Maar eerder om je te waarschuwen dat er velen zijn die ineens hun koolhydraten weg laten en dan allerlei klachten gaan ontwikkelen.

Het wordt niet als een aanval opgevat hoor, ik waardeer het juist dat je moeite neemt om na te denken over mijn eetpatroon! Ik lees echter wel diverse aannames waarvan ik me afvraag of ze van toepassing zijn op mij (verstoorde hormoonbalans (geen symptomen hiervan), onvermogen tot vetverbranding (is dit zo of zijn m'n vetreserves op en de inname te laag?)). Ik laat het even bezinken. Feit is dat m'n gewicht laag is en ik hiermee geen problemen wil creëren.

Alle voedingsgroepen gaan tegelijk naar binnen :)

verstoorde hormoonbalans (geen symptomen hiervan), onvermogen tot vetverbranding (is dit zo of zijn m’n vetreserves op en de i

Ondergewicht is bijnieruitputting. Bijnieren regelen hormonen. Crashdieten slopen de bijnieren en schildklier. Ook de schildklier is verantwoordelijk. Dit zijn feiten die binnen de wapf zeker bekend zijn. Ik heb nergens gezegd dat je een onvermogen hebt tot vetverbranding. Ik gaf aan dat je koolhydraten te laag zijn.

Ben, ik heb ook mijn twijfels bij dit soort voedingsmiddelen, rijst stond nog in de kast. Ik ga me er eens verder in verdiepen.

Rijst: volgens Tony P. een van de meest mogelijke besmette voeding met nano technologie, zelfs nog meer dan granen.

Wat ik een beetje mee krijg over de dingen van Tony P is dat je zo goed als niks meer kan eten. Wanneer je echt over al die dingen na moet gaan denken geeft dat toch heel veel stress? Er zal vast wel wat van waar zijn en echt niet alles zal idd goed zijn. Dat weten we allemaal. Maar veel komt op mij over dat je over elk product wat je eet na moet gaan denken.

Feit blijft dat je na een leven lang gewend bent koolhydraten te nuttigen je deze niet van de ene op andere dag weg kunt laten. Buiten dat denk ik dat de inname van een leven lang koolhydraten eten in waarschijnlijk nog slechtere voeding zoals pakjes etc, rijst een betere keuze is om te beginnen. De bedoeling is je koolhydraten langzaam af te bouwen.

Binc, dan heb je er te weinig van meegekregen of je er simpelweg gezegd onvoldoende in verdiept en is daar waarschijnlijk ook de intentie (nog) niet naar. Als je die intentie wel zou hebben en langzaam zou gaan begrijpen wat hij probeert over te brengen, dan zal dit uiteindelijk juist meer rust gaan brengen. De adviezen van Tony qua voeding komen veelal in grote lijnen overeen met die van WAP. Dit maakte het voor mij juist stukken gemakkelijker om hem te begrijpen en enkele van zijn adviezen op mezelf toe te gaan passen.
Door zijn eigen ziekte is Tony gaan onderzoeken naar de mogelijke oorzaak hiervan en is zodoende in de wereld van nano technologie terecht gekomen. Hij heeft zich deze materie in de loop van de jaren steeds meer eigen gemaakt en probeert hiermee ook andere mensen tot inzichten hierover te laten komen. Bij mij heeft het ook een tijdje geduurd voordat ik er echt enige vat op kreeg, maar als het kwartje eenmaal begint te vallen, dan volgen er snel meerdere.
Door ook zijn kennis over kruiden en chemie is hij altijd bezig met het zien te vinden van remedie tegen o.a. deze technologie, die volgens hem sinds de jaren 60 de hoofd oorzaak is van vele huidige ziekten en kwalen. Als je wil en gaat inzien wat hij je probeert bij te brengen, dan ga je pas echt bevatten hoe men de mensheid erin probeert en heeft weten te luizen. Gaat hier op termijn verandering in komen door Trump en het Qanon gebeuren? Ik mag het hopen, maar ga er zelf niet op zitten wachten. Deze technologie verdwijnt ook niet zomaar vanzelf uit je lichaam en kan daarbij elke dag voor klachten zorgen.
Zoals Tony ook regelmatig zegt in zijn podcasts, het is oorlog tegen de mensheid en is alleen maar heftiger aan het worden. We zitten er dus midden in.
Vooral mbt klachten, (vage)kwalen en pijnen die maar niet weg lijken te gaan, zou ik willen zeggen om je horizon qua mogelijke oplossingen hiervan eens te gaan verbreden. Mij heeft het in ieder geval verrast.

Ben,

Het is niet dat ik er negatief tegenover sta. Ik denk alleen dat je rijst als voedsel niet kunt vergelijken met een aanval op suikerhoudende producten. Deze laatste lijken mij namelijk veel slechter dan een beetje rijst, quinoa of gierst. Iedereen roept wel wat over slechte stoffen in voeding. Persoonlijk denk ik dat het per mens verschillend is. De producten die jij namelijk weer noemt zoals knollen en cacao zitten weer barstensvol met oxalaten. Is ook niet echt een aanrader om dagelijks te consumeren als koolhydraten. En wat ik dan daarnaast ook niet begrijp, een poosje terug hadden we het over welke vitamine c en de ascorbinezuur. Waarop ik zei dat die dsm schoner is dan de gewone variant. Maar waarom jij dan vind dat dit niet beter is snap ik niet. De gewone variant is immers behoorlijk vervuild met roundup.

In elk geval, sinds ik minder oxaalrijke voeding neem gaat het een stuk beter. Mocht je het hebben over de pijn in mijn arm waar ik vanmorgen in het andere topic over schreef komt echt niet door de rijst. Heb in 2 dagen tijd 150 m2 muren geschuurd met de hand en daarnaast 150 m2 muren voorgestreken incl het sjouwen van een massief eiken vloer. Ik denk dat menig vrouw en ook man daar wel wat spier klachten van krijgen.

Maar je hebt wel gelijk. Ik heb mezelf niet volledig verdiept in Tony P. Ik krijg af en toe iets mee van wat jij schrijft en dan lees ik idd niet alles. Misschien is mijn beeld daarbij dan ook niet helemaal objectief of het komt ongeïnteresseerd over.

Ik ben echter allang blij dat het goed gaat zoals ik nu eet samen met de adviezen van Tanja. Ik wil ook eigenlijk niet over elk stofje in voeding mezelf druk maken. Tuurlijk let ik wel op en probeer ik overal de beste kwaliteit van te nemen.
Ook voor mijn avontuur met de h2o2 had ik 0 klachten meer. Het word alleen wel een hele dagtaak om over elk product na te denken en uit te zoeken wat erin zit.

Binc, ik zie zelf geen enkel probleem met een bepaalde hoeveelheid aan oxaalzuur of ook fytinezuur. Deze zuren hebben namelijk ook goede eigenschappen en ik dacht zelfs ook dat het lichaam ze zelf kan aanmaken indien nodig. Naar mijn idee kan dit pas problemen gaan opleveren als je er een teveel van binnen krijg of er moet iets goed mis zijn met je lichaam.
Knollen en cacao bevatten inderdaad ook een bepaalde hoeveelheid aan o.a. oxaalzuur, maar als je aardappels of een ander knolgewas in ruim water kookt en afgiet, zal er ook de nodige oxaalzuur via het kookwater weer verdwijnen. Mbt donkere cacao zit in de rauwe versie het meeste oxaalzuur, maar ook al zou je voor deze versie kiezen, dan zie ik geen probleem met zelfs dagelijks een kleine hoeveelheid hiervan.
Het probleem met een teveel aan oxaal-en of fytinezuur zie ik mogelijk eerder ontstaan bij veganisten, zij consumeren over het algemeen veel grotere hoeveelheden aan soja producten, (blad) groenten (groene smoothies), noten, champignons etc.
Om over het onderwerp nanodeeltjes/biologie/technologie in o.a. voeding (ook supplementen) te willen discussieren is er wel enige kennis van beide kanten nodig. Daarom wil ik het mbt de rijst en andere benoemde pseudogranen het hier voorlopig maar even bij laten. Van mijn kant zal ik deze producten in ieder geval momenteel niet aan iemand willen adviseren.

Mbt ascorbinezuur dacht ik gezegd te hebben dat het niet perse noodzakelijk is om de dure variant van DSM te gaan gebruiken. Ascorbinezuur is een geisoleerde stof die gezuiverd is. De meest merken ascorbinezuur zijn vaak standaard USP en daar is ook altijd wel een analyse rapport van op te vragen mocht je aan de zuiverheid twijfelen. Deze ascorbinezuur zal ook gewoon zijn werk goed doen en is betaalbaar voor iedereen als een 100% pure poeder. Ik zeg hierbij niet dat ik geen eigen persoonlijke voorkeur heb betreffende een merk, maar meer dat het niet direct noodzakelijk is om voor bv de veel duurdere DSM variant te moeten gaan. Naar mijn idee is de kans veel groter dat er op de natuurlijke bessen vormen van vit C glyfosaat en nanodeeltjes te vinden zullen zijn (organisch of niet). Dat de gewone variant immers behoorlijk vervuild met roundup zou zijn, vat ik even niet.

Betreffende de klachten had ik het over de algemene aanhoudende klachten, (vage)kwalen en pijnen die maar niet weg lijken te gaan en dus vaak een lange tijd aanhouden. Deze zijn niet alleen speciaal gericht op jou.

Ik probeer verder alleen met het soms aanhalen van het begrip nano, mensen tot het nadenken te zetten en er op te attenderen dat er mogelijk nog andere oorzaken kunnen zijn voor het ontstaan van hun problemen, klachten of kwalen. Dit op zowel mentaal als fysiek terrein. Wat mensen hiermee doen of hoe ze erop reageren, dat is aan een ieder. Zelf raak ik er wel steeds meer van overtuigd dat deze technologie de grote boosdoener is van o.a. ziekten en klachten bij mensen en dieren. Laat ik verder ook de gehele natuur niet vergeten.

Ben,

Ik dacht ook altijd dat oxaalzuur verdwijnt bij koken. Maar ik heb inmiddels geleerd dat dit niet het geval is. Als je toch dagelijks oxalaatzuur binnen krijgt bind het aan mineralen die je juist hard nodig hebt.
In kleine hoeveelheden wellicht niet schadelijk maar bij dagelijks gebruik als koolhydraatbron heb ik mijn twijfels. Ook vanuit eigen ervaring zoals je wellicht elders gelezen hebt.

Voor wat betreft de vitamine c, uit onderstaand topic begreep ik dat gewone ascorbinezuur uit China komt. En daarnaast behoorlijk gmo is. Ik vind het dan vreemd dat je daar geen problemen mee hebt.
Voor mij is deze variant van vit c in elk geval geen optie. Ongeacht of deze dsm is of niet. Ik krijg er alleen maar dorst van. Elk lichaam is anders en ik denk dat het per individu verschilt welke vorm je het beste op neemt.

Ik dacht eigenlijk dat je het over mijn pijnen had in combinatie met nano. Persoonlijk denk ik niet dat nano alleen een boosdoener is.

Heb vluchtig een aantal dingen van Tony P gelezen. Ik las ook dat hij geen voorstander is van omega 3?
Ik denk dat er niks mus is met de levertraan van green pasture. De olie komt tot stand door koude fermentatie. Voor mij is het allemaal een beetje tegenstrijdig wat hij vertelt. Buiten het feit dat ik vind dat hij er eigenlijk helemaal niet gezond uit ziet? Dan ga ik ook twijfelen aan de argumenten. Veel wijzer word ik er ook niet van. Ik zie nergens een website of zo van hem waar je info kan lezen. De filmpjes vind ik zeer moeilijk te volgen. Als ze het überhaupt al doen. Ergens zal er heus wel een kern van waarheid in zitten. Maar denk dat er daarnaast ook andere factoren van invloed zijn.
Toch denk ik dat ik liever wat rijst bij mijn eten neem dan een terugkerende aanval op suiker waar Jupiter toch last van heeft als ik haar goed begrijp. En variatie is natuurlijk ook nog een optie.

Blijkbaar gelukt. Maar wilde je wijzen op dit topic over dsm vitamine c.

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/welke-natuurlijke-vorm-van-vitamine-c/page/5/

Thanx Mike!!! Onze berichten kruisten elkaar terwijl ik opnieuw probeerde te plaatsen.

Tony schijnt op jonge leeftijd al te maken hebben gehad met een flinke nanovergiftiging en dacht ook te hebben begrepen dat het voor hem toen kantje boord was. Voor lange tijd benoemde hij het als de ziekte van Morgellon. Net zoals hij in de meeste gevallen ook niet in de ziekte van Lyme geloofd, zo denkt hij nu ook over Morgellons en spreekt nu alleen nog maar over nanovergiftiging.
De opvattingen of visie van Tony (soms inderdaad tegenstrijdig in verschil met hoe vele anderen denken) kun je naar mijn idee niet goed begrijpen door er even vluchtig naar te kijken.
Tony heeft zeker wel een website, maar deze zal voor velen denk ik te rommelig en niet gelikt overkomen. Ik heb er geen moeite mee, want het mij uiteindelijk om de info. Ik vind het wel wat hebben als iemand zo in het leven staat en niet alleen maar met uiterlijke schijn bezig is om serieus te worden genomen. Er zijn naar mijn idee maar weinigen die zich zo openlijk durven uit te spreken mbt de onderwerpen die hij behandelt in zijn podcasts.
http://augmentinforce.50webs.com/

Ik weet dat oxaalzuur niet verdwijnt met het koken, maar heb begrepen dat er middels de kookvocht toch een gedeelte kan verdwijnen. Maar nogmaals ik maak me persoonlijk niet zo druk om oxaalzuur in een matige hoeveelheid en zie er ook de positieve eigenschappen van in. Dit hetzelfde voor fytinezuur. Er is voldoende over te lezen op internet. Veel mensen blijven ook met dit soort van onderwerpen vaak alleen maar hangen bij het feit dat het (goede) mineralen aan zich zou kunnen binden. Waar ik me persoonlijker veel drukker om kan maken is dus die nanotechnologie, waar heel veel meer mensen nog last en problemen van gaan krijgen. En wat te denken van cellulose; dat is pas fijn om daar grote hoeveelheden dagelijks van binnen te krijgen. Wie denk er nog aan om deze in de vorm van groenten eerst snot gaar te gaan koken. Hierbij verdwijnen de waarschijnlijk ook rijkelijk aanwezige nanodeeltjes niet.

Veel ascorbinezuur komt inderdaad uit China met certicaat GMO en niet GMO. Hier kun je dus zelf een keuze in maken mocht je het GMO gebeuren van belang vinden bij deze geisoleerde stof. Je kunt je ook gaan afvragen of er nog wel echte GMO vrije gewassen bestaan. Ook dit onderwerp komt regelmatig ten sprake in zijn podcasts.
Over natuurlijke vormen van vitamine C deel ik de mening van Tony. Momenteel zijn deze niet meer aan mij besteed. Ik verplicht ook verder niemand om ascorbinezuur te moeten gaan gebruiken ipv de bes vormen. Ik ben hier verder naar mijn weten al verschillende malen dieper op in gegaan.

Ik lees dat de olie van green pasture tot stand komt door koude fermentatie. Dit vind ik zeer interessant om te horen, daar ik deze info zelf nog niet heb kunnen achterhalen. In de topic van Tony P. heb ik deze vraag ook al eerder gesteld, maar kreeg daar toen geen reactie op. Zou je me hiervan de link of info kunnen laten zien?

Dit is één van de favorite merken van Tony en deze ascorbinezuur komt ook niet van mais, maar dacht van cassava/tapioca. Heeft dus een 'FCC grade' en deze is te verkrijgen met en zonder 'bioflavonoids'
Ik heb deze in het verleden ook zelf een keer gebruikt.

https://nl.iherb.com/pr/NutriBiotic-Ascorbic-Acid-with-Bioflavonoids-Crystalline-Powder-16-oz-454-g/23509

Jupiter, goed en verstandig om te horen dat je er zelf eerst verder in gaat verdiepen. Persoonlijk denk ik dat je op de goede weg zit en je aangegeven gevoel eerst moet gaan volgen. Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen dan hoor ik het wel. In de topic van Tony P. kun je dan eventueel ook een berichtje achterlaten.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan