Binc, ik zie zelf geen enkel probleem met een bepaalde hoeveelheid aan oxaalzuur of ook fytinezuur. Deze zuren hebben namelijk ook goede eigenschappen en ik dacht zelfs ook dat het lichaam ze zelf kan aanmaken indien nodig. Naar mijn idee kan dit pas problemen gaan opleveren als je er een teveel van binnen krijg of er moet iets goed mis zijn met je lichaam.
Knollen en cacao bevatten inderdaad ook een bepaalde hoeveelheid aan o.a. oxaalzuur, maar als je aardappels of een ander knolgewas in ruim water kookt en afgiet, zal er ook de nodige oxaalzuur via het kookwater weer verdwijnen. Mbt donkere cacao zit in de rauwe versie het meeste oxaalzuur, maar ook al zou je voor deze versie kiezen, dan zie ik geen probleem met zelfs dagelijks een kleine hoeveelheid hiervan.
Het probleem met een teveel aan oxaal-en of fytinezuur zie ik mogelijk eerder ontstaan bij veganisten, zij consumeren over het algemeen veel grotere hoeveelheden aan soja producten, (blad) groenten (groene smoothies), noten, champignons etc.
Om over het onderwerp nanodeeltjes/biologie/technologie in o.a. voeding (ook supplementen) te willen discussieren is er wel enige kennis van beide kanten nodig. Daarom wil ik het mbt de rijst en andere benoemde pseudogranen het hier voorlopig maar even bij laten. Van mijn kant zal ik deze producten in ieder geval momenteel niet aan iemand willen adviseren.
Mbt ascorbinezuur dacht ik gezegd te hebben dat het niet perse noodzakelijk is om de dure variant van DSM te gaan gebruiken. Ascorbinezuur is een geisoleerde stof die gezuiverd is. De meest merken ascorbinezuur zijn vaak standaard USP en daar is ook altijd wel een analyse rapport van op te vragen mocht je aan de zuiverheid twijfelen. Deze ascorbinezuur zal ook gewoon zijn werk goed doen en is betaalbaar voor iedereen als een 100% pure poeder. Ik zeg hierbij niet dat ik geen eigen persoonlijke voorkeur heb betreffende een merk, maar meer dat het niet direct noodzakelijk is om voor bv de veel duurdere DSM variant te moeten gaan. Naar mijn idee is de kans veel groter dat er op de natuurlijke bessen vormen van vit C glyfosaat en nanodeeltjes te vinden zullen zijn (organisch of niet). Dat de gewone variant immers behoorlijk vervuild met roundup zou zijn, vat ik even niet.
Betreffende de klachten had ik het over de algemene aanhoudende klachten, (vage)kwalen en pijnen die maar niet weg lijken te gaan en dus vaak een lange tijd aanhouden. Deze zijn niet alleen speciaal gericht op jou.
Ik probeer verder alleen met het soms aanhalen van het begrip nano, mensen tot het nadenken te zetten en er op te attenderen dat er mogelijk nog andere oorzaken kunnen zijn voor het ontstaan van hun problemen, klachten of kwalen. Dit op zowel mentaal als fysiek terrein. Wat mensen hiermee doen of hoe ze erop reageren, dat is aan een ieder. Zelf raak ik er wel steeds meer van overtuigd dat deze technologie de grote boosdoener is van o.a. ziekten en klachten bij mensen en dieren. Laat ik verder ook de gehele natuur niet vergeten.