Hoeveel eten op een dag?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ben,

Zie onderstaande linken.

https://www.vitavie.nl/wp-content/uploads/2017/09/Artikel-Polyfenolen.pdf

http://www.voedingisgezondheid.nl/levertraan_vitavie.html

Jij bent gul Mike met 3 keer raden ?
Ik raad het in 1 keer. Ik vind het overigens een goed artikel. Geeft wel een helder beeld over de levertraan!

Dank je Binc voor de links, ik ga ze later even bekijken.

Verder wil ik je uitdagen om eens met volle aandacht naar de laatste podcast van Tony P. (7-17-2018) te gaan luisteren.

Veel van de onderwerpen waar ik het regelmatig over heb, komen in deze podcast wel even aan bod o.a. silica, granen, GMO, Carbon60 (C60), omega-3. (bloed)testen bij je doctor ook wel een aandachts puntje. Ook heel interessant op zo'n beetje het einde van de podcast over natuurlijke smaakstoffen in veelal supermarkt voeding. Ook zal je dan hopelijk beter gaan begrijpen waarom ik blijf waarschuwen voor nanodeeltjes in je lichaam en hoe dit werkt op je DNA en genetische code. Ook hoe frequenties, licht en geluid werken op de aanwezige nano in je lichaam.

Als je de podcast hebt beluisterd zou ik willen zeggen, welkom in het jaar 2018
Ik denk dat je na het beluisteren ook wel beter zal kunnen begrijpen waarom ik o.a. ook deze man blijft volgen.

https://independz.podomatic.com/

Ben

Misschien als ik een keer zin en tijd heb om ervoor te gaan zitten. Ik heb het geduld niet om te luisteren en ik vind hem slecht verstaanbaar. Mijn Engels is al niet fantastisch. Voor mij zijn er best wel wat tegenstrijdigheden zoals ik aan gaf. Ik zag in je topic ook iets staan over iets wat getest was op ratten. Niet lullig bedoeld, maar laatste keer hadden wij het over die magnesium die ook getest was op muizen en daar had je dan kanttekeningen bij. Dit omdat je dat niet kan vergelijken met mensen. Maar waarom was hetgeen wat in jou topic staat over het testen op ratten dan wel aannemelijk? Ik heb overigens even geen tijd om die post erbij te zoeken.

Daarnaast de dingen zoals fruit niet eten, gmo, smaakstoffen in bio voeding, bloedtesten bij de huisarts, dat weten we toch allemaal al? Zelfs smaakstoffen in de producten bij de biologische winkels kun je maar beter laten liggen.
Fruit wat voor erbij is en niet om op te leven.

Dan de omega 6 die goed is en de omega 3 niet? Ik geloof daar echt niks van. En al helemaal niet in plantaardige vorm. Is hij niet bekend met green pasture? En dacht ook voorbij te hebben zien komen dat hij voorstander is van zonnebloem olie?

Maandverband, tampons,niet gebruiken.
Sorry hoor, voor een man natuurlijk heel makkelijk om dat te zeggen. Wij vrouwen weten ook dat die dingen behandeld zijn met chemische troep. Maar het alternatief is dus niks gebruiken? ?

Sorry Ben, bij dit soort dingen haak ik af. En ik zie en lees je enthousiasme echt wel. En hij heeft ook goeie dingen zoals etherische olie bv. De schone aspirine waar ik dus wel belangstelling voor heb en idd geen weet van had. Maar verder kan ik mezelf er niet echt in vinden. In mijn laptop zitten ook nanodeeltjes. Slechte straling krijgen we allemaal mee. Daar is geen ontkomen aan. Maar ik wil ook nog een beetje leven en mezelf om dit soort dingen niet al te druk maken.

Jammer Binc, maar het is dan niet anders. Ik heb in ieder geval mijn best gedaan om je proberen uit te dagen en te enthousiasmeren. Missie dus niet geslaagd ;-) Dat stukje over ratten had ik ergens uit een document gekopieerd, waar iedereen verder van mag denken wat ie wil betreffende de aannemelijkheid hiervan. soms probeer ik met het plaatsen van iets ook een reactie uit te lokken om bv een discussie op gang te brengen, maar dat schijnt een zeldzaamheid te zijn. Ook dus één van mijn redenen om jou te proberen meer met deze info en materie bekend te maken, omdat jij je zo lekker overal in vast kan bijten.
Ook een reden dat ik o.a. je deze podcast wilde laten beluisteren is, omdat het je misschien wel eens zou kunnen verbazen van wat je juist nog allemaal niet weet. Maar deze info en de persoon die het verteld moet je natuurlijk ook wel aanspreken. Het geduld moet er uiteraard ook voor zijn en zijn Engels zal zeker niet voor iedereen goed verstaanbaar of te begrijpen zijn. Dus verder 'no big deal' en bedankt voor je reageren.
Tony is dacht ik wel bekend met green pasteur en hij is inderdaad buiten de verzadigde vetten om, voorstander van ook een goede kwaliteit omega-6. Zelf heb ik ook niets tegen een koudgeperste zonnebloemolie, sesam of notenolie.

Jammer Binc, maar het is dan niet anders. Ik heb in ieder geval mijn best gedaan om je proberen uit te dagen en te enthousiasmeren. Missie dus niet geslaagd

Ik kan niet enthousiast worden van bv zonnebloemolie.

.

soms probeer ik met het plaatsen van iets ook een reactie uit te lokken om bv een discussie op gang te brengen, maar dat schijnt een zeldzaamheid te zijn. Ook dus één van mijn redenen om jou te proberen meer met deze info en materie bekend te maken, omdat jij je zo lekker overal in vast kan bijten.

Maar je hebt wel reacties gekregen. Ik zag dat Jupiter in je topic aan gaf dat het een aanvulling kan zijn. Zo zie ik het ook. Maar ik heb nu eenmaal een bepaald wapf geloof en dat matcht niet met die van Tony. Dat betekent dat ik van me geloof moet stappen.
Wilde je specifiek met mij in discussie? Kan hoor. Over een ander onderwerp misschien ?
Misschien ben ik iets te vasthoudend soms. Dat zou heel goed kunnen.

Wat is zijn alternatief voor maandvervand en tampons? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar als hij het de dames af raad om niet te gebruiken?

Wat is zijn alternatief voor maandvervand en tampons? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar als hij het de dames af raad om niet te gebruiken?

Ha, dan wordt het inderdaad lastig om deze dagen door te komen, tenzij je op de pot blijft zitten.

Ja nou weet je, er zijn ook van die cups. Maar ik ben daar niet kapot van. Ook wasbaar maandverband. Ook niet aan mij besteed eigenlijk.

Tijd dat ik me ga mengen in de discussie. Ik ben het hartgrondig eens met Binc. Laat ik vooropstellen dat ik niet bekend met de denkbeelden van die Tony met de moeilijke achternaam. Ik kan me vooral vinden in de woorden van Binc als ze schrijft dat je je overal wel druk om kunt maken. Er is m.i. niets mis met rijst, vooral witte basmatirijst niet. Het komt op mij over dat Tony P. het heeft over genetisch gemodificeerde 'golden rice' en zijn advies vooral gericht is tegen de chemische troep die de massa eet, hier weten we al jaren wel beter. Ook de promotie van O-6 biven O-3 is m.i. een denkfout en doet denken aan de fauwekul die Brian Peskin verkondigt. Lekker WAPF door blijven eten, Binc, en de adviezen van Tanja opvolgen!

Mike

De alternatieven zijn er inderdaad, maar bewerkelijker. De katoenen wegwerpvarianten zijn gelukkig in opmars.

Inmiddels zijn we behoorlijk off-topic geraakt. Benieuwd of je al een idee hebt waar je honger vandaan komt?

Dankjewel Mike! Ik had jou ook nog niet zien reageren in het topic van Ben. En was wel nieuwsgierig wat je van Tony zijn visie zou vinden. Idd ben ik niet zo bekend met Nano. Maar ik heb geen zin om mezelf er al te druk gaan maken. Ik ga ook idd door met Wapf eten.

Jupiter,

Ja dit topic is idd of topic geworden. Is niet erg hoor. Kan gebeuren toch?
Waarom ik zoveel honger heb. Ik zou het niet weten. Wellicht dat ik toch niet voldoende op kan nemen voor wat betreft voeding. Misschien heeft het ook te maken met het ijzer tekort wat ff terug is geconstateerd. Ik weet het niet. Wel weet ik dat ik dezelfde eetlust terug heb die ik als kind al had. Wrs van mijn vader geërfd. Ik had op een gegeven moment hetzelfde ondergewicht als jij. Maar in 3 jaar tijd van 59 kilo naar nu 78 kilo. En toch hoor ik alleen maar dat ik er beter uit zie. En zo voel ik het ook.

Nu ben ik ook wel benieuwd naar de eetlust van andere dames hier. Zover ik constateer eet ik dus meer dan jou Jupiter. Maar ik zit gewoon niet zo snel vol momenteel. Is een periode ook anders geweest dat ik helemaal geen trek had en pas laat in de middag iets ging eten.

Ik had jou ook nog niet zien reageren in het topic van Ben. En was wel nieuwsgierig wat je van Tony zijn visie zou vinden.

Ik heb niet genoeg tijd om me in de visie van Tony P. te verdiepen. Zoals je weet ben ik dagelijks bezig met de geopolitiek, vooral QAnon. Is wat mij betreft nu oneindig belangrijker dan kruidenleer, want het gaat om de toekomst van onze planeet.

Mike

Zover ik constateer eet ik dus meer dan jou Jupiter. Maar ik zit gewoon niet zo snel vol momenteel. Is een periode ook anders geweest dat ik helemaal geen trek had en pas laat in de middag iets ging eten.

De maaltijden lijken qua volume op elkaar (groter lukt me niet, porties zijn groot en verzadigen flink wat uurtjes), maar ik zit op minder eetmomenten en tussendoortjes op een dag. Ik ben begonnen met een extra maaltijd vroeg in de ochtend en dan de lunch rond middaguur, en extra vet en kh. Kijken waar we over 1-2 weken staan. Vertering moet zich misschien hierop instellen, dus even de stoelgang in de gaten houden.

Honger door te weinig opname, dan zou ik ook een lager gewicht verwachten? Lijkt me eerder dat de verbranding niet loopt (oorzaak?) waardoor het lichaam om energie blijft vragen terwijl het eigenlijk al voorhanden is. Ik weet niet wat je lengte is, maar je gewicht lijkt me prima zo te lezen.

Nu is het mijn lage gewicht, maar stress wekt bij mij ook een hongergevoel op.

En kan het ijzertekort worden veroorzaakt door parasieten die zich ook voeden met ijzer? Mogelijk heb je dat al ergens genoemd. Al eens een ontlastingsonderzoek gedaan?

Ben ook benieuwd naar het (eet)volume van de andere dames.

Jupiter,

Je hebt het denk ik niet mee gekregen maar ik begon gewicht te verliezen na gebruik van h2o2. Datzelfde geld voor ijzer. Dus van 78 kilo viel ik af. Nu is het weer op peil. Bmi is 27 nu. Maar is in beginsel bij mij nog hoger geweest hoor. In begin bmi van 29. Darmflora is in orde. Dat is in een ver verleden wel anders geweest idd.

Mike,
Ik lees: ‘’Tijd dat ik me ga mengen in de discussie.’’

Ik begrijp je plotselinge tussenkomst niet zo direct tussen mij en Binc. Twee volwassen mensen die gewoon een discussie met elkaar aangaan en daar op een goede manier met elkaar uitkomen. Gezien je berichtje komt het bij mij een beetje over alsof je je ergens al een tijdje over loopt te ergeren of irriteren. Mocht dit zo zijn, dan zou ik zeggen spreek je hier gerust over uit.

‘’Lekker WAPF door blijven eten, Binc, en de adviezen van Tanja opvolgen!’’

Heb ik ooit gesuggereerd dat Binc van de WAPF af zou moeten of zoiets, enkel omdat ik aangeef dat ik zelf momenteel niemand zou aanbevelen om bv rijst te gaan eten of zelf geen enkele moeite hebt met voor mijn idee goede omega-6 verzuren? Ook hierover heeft Binc gewoon haar eigen mening naar mij toe uitgesproken.
Naar mijn idee is iedereen ook vrij om adviezen op te volgen van wie dan ook. Binc heeft haar keuze hierin ook heel duidelijk kenbaar gemaakt. Helemaal prima en heb er verder geen enkele moeite mee.

Je bent het hartgrondig eens met Binc, terwijl je naar eigen zeggen ook niet bekend bent met de denkbeelden van Tony .
Voor mij hoeft ook verder niemand zich ergens of overal druk om te gaan maken. En of iemand zich in de denkbeelden van o.a. Tony wil gaan verdiepen, is ook aan een ieder om voor zichzelf te bepalen. Binc liet mij ook gewoon direct al weten zich niet echt te interesseren voor deze materie en ook dat kan ik begrijpen en heb daar dan ook gewoon met begrip en respect op gereageerd.

Tony met die moeilijke achternaam heet Pantalleresco en hij heeft absoluut wel iets meer in zijn mars dan alleen kruidenleer. Dat jij nu op dit moment andere zaken oneindig belangrijker vindt en je daar voor inzet, is uiteraard ook een goede zaak. Neemt niet weg dat ik het jammer vind dat je interesse in voeding en supplementen langzaam steeds meer naar de achtergrond is verdwenen, terwijl ook in dit segment de ontwikkelingen en veranderingen enorm hard gaan en dus iets is waar Tony zich nog wel steeds mee bezig houdt. Alleen maar goed lijkt mij dat niet iedereen zich op hetzelfde focust.
Ik heb je verder ook nooit opgedrongen je in deze man te moeten gaan verdiepen. Maar als volgens jou tegenwoordig niets mis is met rijst, dan komt dit bij mij over dat je het onderstaande dus ook onzin vindt. Want dit is waar de discussie tussen mij en Binc in eerste instantie over ging.

‘’Rijst: volgens Tony P. een van de meest mogelijke besmette voeding met nano technologie, zelfs nog meer dan granen.’’

Ik kan je eventueel de nodige documentatie toesturen waarin Tony alles over o.a. nano ten sprake brengt, mocht daar interesse in zijn. Want als hij dit alleen in een podcast ten sprake brengt zijn het uiteraard alleen maar zijn woorden.

Ik heb zelf niet het idee dat de gedachtegang van Tony nou zo direct te vergelijken is met die van Peskin. Omega-6 en kleine hoeveelheden omega-9 zijn voor hem een goede aanvullingen op de voor hem ook meest belangrijkste verzadigde vetten. Ik heb nooit het idee gekregen dat hij omega-6 overdreven loopt te pushen of te promoten. De schade mbt omega-3 ziet hij vooral in de geoxideerde vormen zoals bij o.a. visolie supplementen. Wel krijg ik steeds meer het idee dat hij deze vetzuur ook in zijn geheel niet meer als echt belangrijk ziet. Ik moet dat gedeelte over het hoe en waarom nog even zien/proberen op te pakken, daar hij soms als een sneltrein door gaat met onderzoek en (nieuwe) bevindingen of visie daarop. Wel heeft het denk ik allemaal te maken met hoe cellen op de vetzuren reageren en dit dan ook weer mbt de nanotechnologie.

Met rijst bedoeld Tony dus alle rijst. Volgens zijn visie heeft de (nano)vervuiling zich in de loop van inmiddels al zo'n 60 jaar zo verspreid, dat er wereldwijd geen ontkomen meer aan mogelijk is. In de term 'organic' geloofd hij daarom ook nauwelijks niet meer, althans niet bij de gewassen die nog buiten groeien.

Tony is ook zeker bekend met Weston Price en weet hem absoluut te waarderen. Veel van zijn advies over voeding komt in grote lijnen naar mijn idee ook overeen met die van Price. Door de intrede van de nanotechnologie kan hij alleen ook niet meer achter alle standpunten van Weston Price staan. Ik denk dat Tony ook door zijn eerdere nanovergiftiging (een ziekte als Morgellon noemt hij het niet meer) is gedoken in deze materie van en heeft zich die kennis behoorlijk eigen gemaakt. Naar zijn idee is de wereld ook mbt voeding sinds begin van de jaren 50 dusdanig verandert, dat hij zijn visie daarop steeds meer is gaan aanpassen.

Wekelijks brengt hij ook een podcast die vrijwel altijd gebaseerd is op JUIST ook het redden van de mensheid en de planeet. Hij draagt in mijn ogen daarom ook meer dan een steentje bij en probeert daarbij ook om anderen te motiveren. Veel en jarenlang onderzoek met zijn vriend Bryan op dit gebied, geeft hij vrij op zijn website zodat het voor iedereen beschikbaar is. Ook zet hij zich samen met o.a. byebyebluesky in voor een schonere lucht zonder chemtrails en niet alleen van achter zijn computer, maar ook is hij actief op verschillende manieren. Wereldwijd heeft hij inmiddels contacten om zodoende ook een goede indruk te kunnen blijven krijgen van wat zich op andere plekken afspeelt.

Omdat hij dus ook veel raakvlakken heeft met WAP, kreeg ik het idee dat hij met zijn visie een goede aanvulling kon zijn op deze forum, ondanks zijn enkele tegendraadse opvattingen (in de ogen van anderen) die denk ik niet voor niets bij hem zijn ontstaan. Selicium (silica) is er o.a. ook een van. Of hij in al zijn denkbeelden gelijk heeft, wie zal het zeggen, maar voor mij althans zeker de moeite waard om er eens zelf naar te gaan kijken. Ook heb ik niet het idee dat hij een bepaalde visie zomaar uit zijn duim zuigt en op fictie is berust. Heel veel documentatie is terug te vinden op zijn website. Zelf op onderzoek uit gaan is ook iets dat hij aanmoedigt, en dus niet om hem enkel op zijn woord te geloven.

Vanaf het begin kreeg ik wel al het idee dat je niet echt enthousiast over hem was. Je zei toen: ‘’ik vind hem eerlijk gezegd geen inspirerende spreker en dan haak ik al snel af. Van mij moeten sprekers meer alfa zijn, ze moeten meer OOMPH hebben..’’ Daar heb ik toen ook op gereageerd. Vond het wel jammer, daar mijns inziens deze man echt wel iets te vertellen heeft.

Verder is het voor mij heel simpel Mike. Ik ben hier te gast op deze forum en als jij als moderator Tony Pantalleresco qua visie hier niet vind passen of een aanvulling vind op deze forum, dan mag je wat mij betreft deze topic gewoon gaan sluiten en verwijderen. Ik denk dat de liefhebbers van zijn werk hem ook zonder deze forum (inmiddels) wel weten te vinden. De keuze is dus aan jou, daar ik zelf geen behoefte heb om hier met deze topic voor mogelijke onrust of irritatie te gaan zorgen.

Mocht je deze Topic verder prima vinden, wees je er dan wel van bewust dat mijn kennis en ontwikkeling over de materie nano etc ook door gaat en hierover niet gaat doen alsof het niet bestaat. Ik vind het daarbij interessant om ‘tegendraadse’ visies ten sprake te brengen. Ook ga ik niet zitten afwachten dat het vanzelf allemaal wel weer goed zal gaan komen. Elke dag opnieuw kan de troep waar ons lichaam aan blootgesteld wordt, een zware belasting en gevaar zijn voor je lichaam, geest en gezondheid. Als in deze ontwikkeling niet drastisch een einde zal komen, zie ik vergaande bepaald niet positieve gevolgen voor de mensheid.

Voor mij is WAP verder persoonlijk nog steeds een goede basis, maar ook naar mijn idee is de wereld dusdanig verandert dat ik niet meer in alle oudere denkbeelden die ik hierbij o.a. had over voeding kan blijven hangen.

Mocht het zo zijn dat je toch liever hebt dat hier alleen voor 100% de evangelie van Weston Price gepredikt gaat worden en dus niet echt openstaat voor andere opvattingen die soms best wel eens heftig met WAP kunnen botsen, met alle respect, maar dan is voor mij deze forum helaas ook niet meer de juiste plek. Zodra ik merk dat mijn reageren of mening ergens niet gewaardeerd kan worden, en dat gevoel is nu enigszins licht aanwezig, dan ben ik niet iemand die hier eindeloos over blijft lopen doordrammen en zal gewoon een andere weg gaan zoeken waar ik me dan beter thuis voel.
Nogmaals, Weston Price heeft ook in mijn ogen grandioos werk verricht, maar de wereld is inmiddels in zo’n rap tempo veranderd dat een andere kijk op voeding zoals ik het momenteel zie, daarbij noodzakelijk is. De Flintstones tijdperk is voorbij en we zitten inmiddels al geruime tijd in Star Trek. Complete voeding is hierbij in mij ogen niet meer voldoende om ons (op de langere termijn) hier tegen te wapenen.

Ben,

Ik denk niet dat Mike het zo bedoeld heeft. Ik kan niet voor Mike spreken. Maar wat ik wel weet is dat er toch heel veel dames de fout maken om GEEN koolhydraten te eten en met alles gevolgen van dien. Zou het niet zo kunnen zijn dat Mike zich hierin mengt om dat nu juist te voorkomen? Dat is althans mijn indruk van zijn reactie. Het is namelijk belachelijk dat er zoveel vrouwen zijn die koolhydraten skippen en wapf verkeerd begrijpen.
Ik blijf zelf idd wapf eten maar wel met koolhydraten. In het verleden heb ik deze zelf te lang weg gelaten en idd vervangen door knollen. Alleen het is een hele weg om het op dat moment nog te verteren. Om te voorkomen dat anderen dit overkomt heb ik aangegeven dat ik het idd niet eens ben met de stelling van Tony P. Bovendien ga je bij het langdurig weg laten van koolhydraten een enzym missen. Er is mijnziens geen reden om zo te reageren, Ben. Vind het jammer want je hebt veel en voldoende kennis van zaken en supplementen ondanks dat ik het er niet altijd mee eens ben. En soms ook wel. Dit is niet wat ik heb willen bereiken met het openen van dit topic ?

Binc ik zie dat je je afvraagt wat anderen eten.
Ik eet ook best veel en blijf lekker stabiel qua gewicht, ik schommel hooguit tussen 63 en 65 kg.
Ik eet veel vet.. mensen die gebrainwashed zijn met calorieën tellen zouden zich een hoedje schrikken. Maar dat is natuurlijk ook erg old school dat calorieën tellen hoewel gewichtsconsulenten dat nog steeds moeten leren.
Ik eet 's morgens volle kwark met zaden en noten en nuplus van Sunrider (kruidenvoedingssuplement).
tussen de middag een (soms twee) gekookt ei(eren), een beker kefir, soms een (of twee) zuur desemboterham(men) met roomboter en kaas (dik belegd haha) en 's middags meestal een appel of ander fruit. 's avonds vooral vlees en groenten en later nog wat yoghurt of nu met het mooie weer ijs. (ja daar zondig ik met suiker maar ach moet kunnen, ik geniet daar erg van).

Heb je hier wat aan?

Ik denk dat ik er wel iets aan heb. Ik begin mezelf dus wel zorgen te maken om mijn eetgedrag. Ik eet wel wat meer heb ik het idee. En inmiddels gaat mijn stofwisseling razendsnel weer. Een uur na mijn ontbijt moet ik alweer eten. En zo is het ook met lunch en avondeten. Ik kan nog niet plaatsen of dat nu momenteel komt doordat ik lichamelijk behoorlijk intensief bezig ben. Of door de warmte of door de snelle stofwisseling. Wel merk ik dat ik naast mijn inname van vet omhoog moet in de koolhydraten. Anders trek ik het echt niet momenteel.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan