Mike,
Ik lees: ‘’Tijd dat ik me ga mengen in de discussie.’’
Ik begrijp je plotselinge tussenkomst niet zo direct tussen mij en Binc. Twee volwassen mensen die gewoon een discussie met elkaar aangaan en daar op een goede manier met elkaar uitkomen. Gezien je berichtje komt het bij mij een beetje over alsof je je ergens al een tijdje over loopt te ergeren of irriteren. Mocht dit zo zijn, dan zou ik zeggen spreek je hier gerust over uit.
‘’Lekker WAPF door blijven eten, Binc, en de adviezen van Tanja opvolgen!’’
Heb ik ooit gesuggereerd dat Binc van de WAPF af zou moeten of zoiets, enkel omdat ik aangeef dat ik zelf momenteel niemand zou aanbevelen om bv rijst te gaan eten of zelf geen enkele moeite hebt met voor mijn idee goede omega-6 verzuren? Ook hierover heeft Binc gewoon haar eigen mening naar mij toe uitgesproken.
Naar mijn idee is iedereen ook vrij om adviezen op te volgen van wie dan ook. Binc heeft haar keuze hierin ook heel duidelijk kenbaar gemaakt. Helemaal prima en heb er verder geen enkele moeite mee.
Je bent het hartgrondig eens met Binc, terwijl je naar eigen zeggen ook niet bekend bent met de denkbeelden van Tony .
Voor mij hoeft ook verder niemand zich ergens of overal druk om te gaan maken. En of iemand zich in de denkbeelden van o.a. Tony wil gaan verdiepen, is ook aan een ieder om voor zichzelf te bepalen. Binc liet mij ook gewoon direct al weten zich niet echt te interesseren voor deze materie en ook dat kan ik begrijpen en heb daar dan ook gewoon met begrip en respect op gereageerd.
Tony met die moeilijke achternaam heet Pantalleresco en hij heeft absoluut wel iets meer in zijn mars dan alleen kruidenleer. Dat jij nu op dit moment andere zaken oneindig belangrijker vindt en je daar voor inzet, is uiteraard ook een goede zaak. Neemt niet weg dat ik het jammer vind dat je interesse in voeding en supplementen langzaam steeds meer naar de achtergrond is verdwenen, terwijl ook in dit segment de ontwikkelingen en veranderingen enorm hard gaan en dus iets is waar Tony zich nog wel steeds mee bezig houdt. Alleen maar goed lijkt mij dat niet iedereen zich op hetzelfde focust.
Ik heb je verder ook nooit opgedrongen je in deze man te moeten gaan verdiepen. Maar als volgens jou tegenwoordig niets mis is met rijst, dan komt dit bij mij over dat je het onderstaande dus ook onzin vindt. Want dit is waar de discussie tussen mij en Binc in eerste instantie over ging.
‘’Rijst: volgens Tony P. een van de meest mogelijke besmette voeding met nano technologie, zelfs nog meer dan granen.’’
Ik kan je eventueel de nodige documentatie toesturen waarin Tony alles over o.a. nano ten sprake brengt, mocht daar interesse in zijn. Want als hij dit alleen in een podcast ten sprake brengt zijn het uiteraard alleen maar zijn woorden.
Ik heb zelf niet het idee dat de gedachtegang van Tony nou zo direct te vergelijken is met die van Peskin. Omega-6 en kleine hoeveelheden omega-9 zijn voor hem een goede aanvullingen op de voor hem ook meest belangrijkste verzadigde vetten. Ik heb nooit het idee gekregen dat hij omega-6 overdreven loopt te pushen of te promoten. De schade mbt omega-3 ziet hij vooral in de geoxideerde vormen zoals bij o.a. visolie supplementen. Wel krijg ik steeds meer het idee dat hij deze vetzuur ook in zijn geheel niet meer als echt belangrijk ziet. Ik moet dat gedeelte over het hoe en waarom nog even zien/proberen op te pakken, daar hij soms als een sneltrein door gaat met onderzoek en (nieuwe) bevindingen of visie daarop. Wel heeft het denk ik allemaal te maken met hoe cellen op de vetzuren reageren en dit dan ook weer mbt de nanotechnologie.
Met rijst bedoeld Tony dus alle rijst. Volgens zijn visie heeft de (nano)vervuiling zich in de loop van inmiddels al zo'n 60 jaar zo verspreid, dat er wereldwijd geen ontkomen meer aan mogelijk is. In de term 'organic' geloofd hij daarom ook nauwelijks niet meer, althans niet bij de gewassen die nog buiten groeien.
Tony is ook zeker bekend met Weston Price en weet hem absoluut te waarderen. Veel van zijn advies over voeding komt in grote lijnen naar mijn idee ook overeen met die van Price. Door de intrede van de nanotechnologie kan hij alleen ook niet meer achter alle standpunten van Weston Price staan. Ik denk dat Tony ook door zijn eerdere nanovergiftiging (een ziekte als Morgellon noemt hij het niet meer) is gedoken in deze materie van en heeft zich die kennis behoorlijk eigen gemaakt. Naar zijn idee is de wereld ook mbt voeding sinds begin van de jaren 50 dusdanig verandert, dat hij zijn visie daarop steeds meer is gaan aanpassen.
Wekelijks brengt hij ook een podcast die vrijwel altijd gebaseerd is op JUIST ook het redden van de mensheid en de planeet. Hij draagt in mijn ogen daarom ook meer dan een steentje bij en probeert daarbij ook om anderen te motiveren. Veel en jarenlang onderzoek met zijn vriend Bryan op dit gebied, geeft hij vrij op zijn website zodat het voor iedereen beschikbaar is. Ook zet hij zich samen met o.a. byebyebluesky in voor een schonere lucht zonder chemtrails en niet alleen van achter zijn computer, maar ook is hij actief op verschillende manieren. Wereldwijd heeft hij inmiddels contacten om zodoende ook een goede indruk te kunnen blijven krijgen van wat zich op andere plekken afspeelt.
Omdat hij dus ook veel raakvlakken heeft met WAP, kreeg ik het idee dat hij met zijn visie een goede aanvulling kon zijn op deze forum, ondanks zijn enkele tegendraadse opvattingen (in de ogen van anderen) die denk ik niet voor niets bij hem zijn ontstaan. Selicium (silica) is er o.a. ook een van. Of hij in al zijn denkbeelden gelijk heeft, wie zal het zeggen, maar voor mij althans zeker de moeite waard om er eens zelf naar te gaan kijken. Ook heb ik niet het idee dat hij een bepaalde visie zomaar uit zijn duim zuigt en op fictie is berust. Heel veel documentatie is terug te vinden op zijn website. Zelf op onderzoek uit gaan is ook iets dat hij aanmoedigt, en dus niet om hem enkel op zijn woord te geloven.
Vanaf het begin kreeg ik wel al het idee dat je niet echt enthousiast over hem was. Je zei toen: ‘’ik vind hem eerlijk gezegd geen inspirerende spreker en dan haak ik al snel af. Van mij moeten sprekers meer alfa zijn, ze moeten meer OOMPH hebben..’’ Daar heb ik toen ook op gereageerd. Vond het wel jammer, daar mijns inziens deze man echt wel iets te vertellen heeft.
Verder is het voor mij heel simpel Mike. Ik ben hier te gast op deze forum en als jij als moderator Tony Pantalleresco qua visie hier niet vind passen of een aanvulling vind op deze forum, dan mag je wat mij betreft deze topic gewoon gaan sluiten en verwijderen. Ik denk dat de liefhebbers van zijn werk hem ook zonder deze forum (inmiddels) wel weten te vinden. De keuze is dus aan jou, daar ik zelf geen behoefte heb om hier met deze topic voor mogelijke onrust of irritatie te gaan zorgen.
Mocht je deze Topic verder prima vinden, wees je er dan wel van bewust dat mijn kennis en ontwikkeling over de materie nano etc ook door gaat en hierover niet gaat doen alsof het niet bestaat. Ik vind het daarbij interessant om ‘tegendraadse’ visies ten sprake te brengen. Ook ga ik niet zitten afwachten dat het vanzelf allemaal wel weer goed zal gaan komen. Elke dag opnieuw kan de troep waar ons lichaam aan blootgesteld wordt, een zware belasting en gevaar zijn voor je lichaam, geest en gezondheid. Als in deze ontwikkeling niet drastisch een einde zal komen, zie ik vergaande bepaald niet positieve gevolgen voor de mensheid.
Voor mij is WAP verder persoonlijk nog steeds een goede basis, maar ook naar mijn idee is de wereld dusdanig verandert dat ik niet meer in alle oudere denkbeelden die ik hierbij o.a. had over voeding kan blijven hangen.
Mocht het zo zijn dat je toch liever hebt dat hier alleen voor 100% de evangelie van Weston Price gepredikt gaat worden en dus niet echt openstaat voor andere opvattingen die soms best wel eens heftig met WAP kunnen botsen, met alle respect, maar dan is voor mij deze forum helaas ook niet meer de juiste plek. Zodra ik merk dat mijn reageren of mening ergens niet gewaardeerd kan worden, en dat gevoel is nu enigszins licht aanwezig, dan ben ik niet iemand die hier eindeloos over blijft lopen doordrammen en zal gewoon een andere weg gaan zoeken waar ik me dan beter thuis voel.
Nogmaals, Weston Price heeft ook in mijn ogen grandioos werk verricht, maar de wereld is inmiddels in zo’n rap tempo veranderd dat een andere kijk op voeding zoals ik het momenteel zie, daarbij noodzakelijk is. De Flintstones tijdperk is voorbij en we zitten inmiddels al geruime tijd in Star Trek. Complete voeding is hierbij in mij ogen niet meer voldoende om ons (op de langere termijn) hier tegen te wapenen.