Quote:
In religieuze kringen is homoseksualiteit nog vaak een taboe.
Zie bijvoorbeeld de mooi docu 'Houdt God van vrouwen?'.
Ja, als je met feministen over abortus of homoseksualiteit praat krijg je ook meteen zulke argumenten. 'Die pro-life mensen zijn gekke religieuze wauzen. En iedereen staat op zijn achterste benen want we zijn toch al lang zo door geevolueerd dat we weten dat god niet bestaat nietwaar?' Dus elk pro-life argument wordt onder de religieuze gekkenmat geveegd en dat was het dan. Ik word echt zot van zoveel zelfingenomenheid. Die christelijke moraal mag dan opgelegd zijn door de kerk, ze is er toch maar. Dat is nog altijd beter als atheïsme dat een leven reduceert tot een klompje cellen en alles moet maar kunnen want stel je voor dat er iemand zijn gevoelens gekwetst raken. Van mij mogen homos alles doen wat heteros doen, ik heb daar geen problemen mee. Waar ik wel problemen mee heb is als mensen staan te juichen als een meisje een mannenpak aan heeft of een jongen een rok, omdat we van geslachtsrollen af moeten.
En waar ik ook een probleem mee heb is dat als er homos op tv komen het in heel erg veel gevallen gepaard gaat met expliciete praat over seks. Ja, ik weet dat er ook homos zijn die wel normaal kunnen praten maar die komen niet zo vaak op tv. Op tv zie je Geer en Goor door de dierentuin huppelen en roepen "hey die baviaan zijn kont ziet er zo uit als die van jou na het weekend hahahaha"