hooikoorts

De klachten die bij mij spelen zoals ,hooikoorts ,psoriasis ,vermoeidheid momenteel door de zon staan allemaal in verband met elkaar.Elders op het web heb ik gelezen dat mensen met psoriasis weinig histamine afbreken.Gelukkig ga ik morgen naar natuurarts Ron Velthuis ,ik krijg dan de uitslag van het bijnier onderzoek (speekseltest)

@ Zonne:

Quote:
En toen kwam de huisarts dus met het verhaal dat het geen huisstofmijt allergie kon zijn omdat ik er in de zomer ook last van heb.

Je kunt hem of haar vragen waartegen de cortisonenspray dan aan jou wordt voorgeschreven als je dat niet al weet van hem of haar.

Het lijkt mij dat hij of zij er in elk geval van uitgaat dat er wel een allergie in het spel is: wat anders?

Je kunt zeggen dat je graag boven tafel wil krijgen welke allergie het betreft.

Dat is dacht ik je recht om dat te mogen weten.

Als de arts je weigert erbij te ondersteunen kun je vragen waarom hij of zij jou dat onderzoek weigert.

Het is belangrijk dat je voor je rechten opkomt Zonne.

Dat je je afgepoeierd voelde snap ik ook.

Het is me zoveel gebeurd in het verleden.

Ik ging dan naar die dokters en dan kwam ik er vandaan en dan snapte ik niets van het gesprek als ik weer binnen drie tellen de deur uit was.

Uiteindelijk schoot ik maar weinig op.

Maar ik was er wel achter dat die artsen bepaalde afscheepskills ontwikkeld hadden inclusief dikke olifantshuid om met mensen echt op zoek te gaan naar wat er gaande was.

Stel het klopt dat stofallergie in de zomer niet speelt: wat is het dan? (ik hou er evenveel rekening mee dat je arts gelijk heeft als niet).

Die cortisonenspray dat is feitelijk geen oplossing, maar een doekje voor het bloeden: symptoombestrijding -dat zal de arts die het voorschreef nog beamen!- en die houdt je weg bij het zoeken naar oorzaken.

Nog even over deze passage van jou:
Quote:
Maar ik had het dus de vorige keer al zelf gevraagd of een test naar allergieen niet handig zou zijn.

Zonne: als je het zo zegt tegen een arts, ervan uitgaand dat hij of zij niet te veel onderzoeken mag uitschrijven, dan zal hij of zij het je ontraden.

Het gaat in dezen (ook) over communicatie: je kunt dus beter zeggen: ik wil graag een allergie-onderzoek. PUNT. Eventueel als de arts vraagt om een waarom, dan kun je dat nog toelichten.

De vraag waarom is wat mij betreft al redelijk verdacht als de arts dat zegt, maar een antwoord kan dan zijn: omdat ik wil weten wat mijn triggers zijn zodat ik niet afhankelijk hoef te zijn van cortisonenspray met de nodige bijwerkingen. (ik zeg maar wat).

Maar niet vragen of het niet handig is (ook dat woordje NIET vermijden als je iets wil van die ander!), want dan geef je die ander te veel ruimte die die gelijk gaat (af-)pakken (als dat de agenda is, die je nu weet).

Maar goed, dat is een hele leerschool.

Lievergezond, je hebt gelijk hoor. Cortisonenspray is maar troep en daarbij geen geneesmiddel.

Dus ik ga nu eerst het boek goed lezen en dan die bijnieren verbeteren. Sole en melkkefir ben ik al meebegonnen. En de levertraan + boterolie ook natuurlijk :wink:

Hallo!

ben al een tijdje niet op het forum actief helaas omdat mn pc stuk is.

zit nu even op die van een vriendin,

Heb vreselijke last van hooikoorts en dan vooral mn ogen,het is niet uit te houden.Is een week geleden begonnen.Kan mn lenzen niet verdragen,en ook mn zoontje van 10 heeft er erg last vsn.We zijn helaas maar aan de cetarizine gegaan omdat niets anders helpt,en zelfs dit heftige middel helpt me niet voldoende.Wie heeft er nog meer zo last op het moment?

raar trouwens dat ik er in Turkije geen last van heb als ik daar ben in de zomer.

Groetjes Danielle

Hey Danielle, leuk dat je er weer even bent, ik vroeg me toevallig gisteren nog af waarom we al een tijdje niets meer van je gehoord hadden.

Toevallig noemde mijn schoonzoon vorige week Scuttelariakruid als middel tegen hooikoorts. Hij heeft daar zelf veel baat bij. (ik weet helaas niet welk merk hij gebruikt, waren wel tabletten) Ik weet, is symptoombestrijding, maar op dit moment moet je wat.

Succes met je pc.

hoi danielle,

ik heb ook last van hooikoorts, nu heb ik maandag van mijn mesoloog een tip gekregen , doe s avonds een druppeltje collodiaal zilver in je ogen .

je kan er ook mee gorgelen of het in een neusspray doen.

ik heb die scuttelaria ook eens geprobeerd maar kreeg er alleen maar meer last van.

Weegbree schijnt ook te helpen. De hooikoorts wordt veroorzaakt door zwakke bijnieren. Komt waarschijnlijk niet als een verrassing als ik dit schrijf, Danielle, dit is een groot probleem voor jou, omdat je veel te veel van jezelf weggeeft, zowel lichamelijk als emotioneel, waardoor jij uitgeput en verzwakt overblijft.

Mike

Ik heb tot mijn 32 ste geen last van hooikoorts gehad.Ik weet nog precies wanneer ik de eerste keer last ervan had(you never forget your first time :D),juni 1996.

Altijd rond die tijd en het blijkt dan dus dat graspollen de boesdoener zijn.Sinds ik geen granen meer eet heb ik per jaar steeds minder last van de hooikoorts.De klachten beperken zich tot iets rode ogen en af en toe jeuk in de ogen(mild).Keel en neus zijn geen issue meer.

Ik heb ook wel eens gelezen dat de klachten afnemen met het ouder worden.Maar omdat ik pas last ervan krijg op latere leeftijd en de klachten ook duidelijk afnamen na het stoppen met granen consumeren ga ik er vanuit dat gezonde slijmvliezen een belangrijke rol hierin hebben gespeeld.Dit samen met de inname van de nodige echte voedingsstoffen natuurlijk.

ad

Ik heb de laatste tijd behoorlijk last van hooikoorts, en ik nies me

te pletter. Ook heb ik de hele dag jeukende ogen, keel. Wat ik vermoed is dus

een histamine allergie. Ik geloof wel wat mike, zegt dat het te maken

heeft met zwakke bijnieren, en ik daardoor een tekort heb aan het enzym histaminase,

die de histamine aanpakt.

ik ben ook daarom nu van plan nu om adrenal te gaan proberen, omdat mij dit een indicatie geeft dat ik idd. zwakke bijnieren heb. Maar om dat die jeukende ogen niet te harden meer is, heb ik snel iets nodig wat snel werkt, wat het histamine gehalte weghaalt. Ik ben naar de huisarts geweest, en stond op het punt om de synthetische variant te gaan nemen, maar ik weet ookdat dit uiteindelijk geen oplossing is, maar meer symptoom bestrijding!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan