lievergezond,
Over jouw citaat het volgende:
In vrijwel 100% van de gevallen kan diabetes type II worden voorkomen door voldoende beweging en gezonde voeding. Er bestaan geen geneesmiddelen die het effect van deze twee factoren kunnen evenaren, of zelfs maar benaderen.
De toxische medicijnen kunnen symptomen tijdelijk doen verdwijnen, maar wie geen aanpassing doet aan zijn/haar levensstijl zal, ondanks het gebruik van deze medicijnen, zijn/haar toestand zien verergeren omdat medicijnen diabetes II na verloop van tijd diabetes I veroorzaken.
Met uitzondering van metformine is van geen enkel geneesmiddel een wetenschappelijke studie gepubliceerd die aantoont dat het invloed zou uitoefenen op de morbiditeit of mortaliteit t.g.v. diabetes. Behoudens in enkele zéér uitzonderlijke gevallen is het gebruik van deze middelen volkomen af te raden.
als je mijn post leest, lees je dat ik zeker opper om zijn voeding sterk te veranderen, verder is een hoog suiker mega slecht voor de vaten, en krijg je (hans) meer energie in de cellen door de medicijnen.
en dit stuk van de eerste pagina die je post heeft het over
voorkomen, maar niemand is zo gek om medicijnen te nemen als er geen diabetes is of wel?! en hier hebben we het niet over voorkomen maar over een probleem, en geen prediabeet maar wat mike ook al zegt gerust een diabeet te noemen gezien de waardes van hans:
Ben inderdaad niet aan het insuline prikken maar bloedsuiker meten
vanmorgen 6.30 was hij nuchter 5.5
voor het slapen gisteren 5.6 , dus dat blijkt mee te vallen ( vind ik toch )
en dan deze:
dus de hypo’s die ik voel zijn gewoon dat de energie niet in de cellen komt
om dat te gaan bevorderen heb ik alfa-liponzuur besteld , dat is natuurlijk en zou helpen
...je hebt geen hypo,s met een suiker van tenminste 5,5
ik vind dit op zijn minst erg verwarrend voor mee lezers die wel echt hypo,s hebben (onder de 3,5)
en dan deze va YT:
De hypo’s die je voelt komt door gebrekkige vetverbranding, laag suikerspiegel is niets anders dan dat,
welke lage suikerspiegel? die heeft hans niet.
de volgende van YT:
Door low carb te gaan eten, meer te bewegen zal op een gegeven moment insuline gaan dalen en
glucagon (vetverbrandhormoon) de overhand krijgen, en vanaf dat moment zullen de hypo’s pas gaan verdwijnen, anders niet.
??? YT.. glucagon is een hormoon dat de alvleesklier maakt om.. glucose juist te verhogen!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Glucagon
weer YT, en hans zegt in dit denkspoor te zitten:
Het is zinloos om hypo’s met tussendoor gesnack aan te pakken, want zo zal je in de vircieuze cirkel blijven zitten, het zou echt zo’n typische Voedingscentrum advies zijn om te zeģgen ga tussendoor kleine beetjes eten, nee hier bij wapf doen we daar niet aan, hier zijn we niet met aanmaakhoutjes bezig maar met vitaal brandend grote blok hout
jullie hebben het steeds over hypo,s, die er niet zijn.
in dit context moet er idd
niet gesnackt worden
juist omdat er geen hypo,s zijn, het probleem met hypo,s is juist dat die
glucagon (die jij als vetverbrander ziet YT) niet aangemaakt word door de eilandjes van langerlans ( in de alvleesklier) om het glucose te verhogen.
hans:
ik voel bij het fietsen ook , ongeveer een half uur gaat het lekker en dan stort ik ineens in. dat laatste kwartierje is dan hel , en ik kom echt voor dood aan.
terwijl ik die afstand dagelijks doe
kijk nou jo, je bent uitgeput, en dat uitgeputte gevoel (en dat trillen dat je geloof ik ook ergens schrijft) schijf je toe aan hypo,s.
je hebt geen hypo,s, je bent uitgeput
en dit kunnen de bijnieren zijn maar wat pike zegt, je schildklier kan hier ook heel goed iets in laten vast lopen.. dit is wel weer erg een enkel orgaan aanwijzen, maar het kan in heel veel zitten, of overal in.
nou advies in voeding is er al genoeg, maar ga nu om je hoge suiker waardes niet extreem low karb eten, zoals al vermeld zeker de 100g kh,s