Intermittent fasting

Het klopt wat je zegt over die koolhydraten. Het is niet verstandig om koolhydraten helemaal te elimineren. Iets wat hier ook al heel vaak is aangeven. Overigens hoeft dat ook niet met IF. Je eet alleen binnen een bepaald tijdsbestek. Hierbij kan men ook gewoon koolhydraten eten.
Ik had idd al eens gekeken op forefronthealth. Er staan zeker dingen waar ik me in kan vinden. Maar anderzijds ook weer niet voor een aantal dingen. Zo geven ze bv aan dat vitamine B1 belangrijk is voor de schildklier. En dat geloof ik zeker. Maar de andere B vitaminen zijn net zo belangrijk.

Ook geven zij aan dat bijnieruitputting niet bestaat. En wanneer men op de bijnieren richt dat de schildklier hieronder te lijden heeft. Maar meestal is het een combinatie van beiden. Ik heb mezelf ook lang gericht op de bijnieren zonder resultaat. Wat hun zeggen over cortisol bij slikken terwijl je een trage schildklier hebt kan dit de klachten verergeren. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar zelf ervaar ik dat inderdaad. Ik kan niet tegen cortisol. Evenmin als dat ik tegen betaine HCL kan. Hoewel dit laatste misschien ook een andere oorzaak kan hebben. Heb ook geen problemen met de spijsvertering verder. Ook zeggen ze geen magnesium supplementen te gebruiken. Maar op de site voedingsgezondheid juist weer wel. Nu moet ik zeggen dat ik ook geen effect had van magnesium,. Zelfs de door hun genoemde olie niet. Wel van magnesium malaat. Het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje. De ene mineraal vult de ander weer aan en daarbij zijn vetten nodig om deze op te nemen. Mineralen zorgen weer voor opname van vitaminen. In mijn beleving zijn voedseltekorten de oorzaak van de problemen. Ook zeggen ze dat je chocola en koffie mag. Maar naar mijn idee maakt dit de situatie alleen maar erger. En verder zag ik dat ze zoet fruit aanbevelen. Maar ik zie tot nog toe nergens de vetten terug komen.

Ik houd mezelf aan het protocol zoals in de onderste link en dat gaat beter. Ik neem dus hoog gedoseerd B vitaminen en alles in het rijtje wat er verder staat. Hoewel ik nog momenten heb dat ik in kan storten en soms ineens moe ben heb ik geen paniek aanvallen meer. Deze had ik voor een paar weken terug in extreme mate. ook merk ik minder gespannen borsten en een huis die minder strak aan voelt. Betere doorbloeding ook in me lijf. Ik voel me ledematen iets beter om het zo maar uit te drukken. er zit dus iets meer ontspanning in. Het enige wat ik nog niet neem is vitamine C. Ik heb geen behoefte aan zure dingen.

https://www.forefronthealth.com/hypothyroidism-and-adrenal-fatigue/

http://www.voedingisgezondheid.nl/trage-schildklier







Plan van aanpak bij schildklierproblemen:

Darmen helen:
Bottenbouillon
Kefir en/of andere probiotica
Vlees, vis, eieren, groenten en enig zuur fruit
Geen onoplosbare vezels en niet te veel oplosbare vezels, geen rauwe groenten.
Geen granen, pseudo granen, noten of bonen
Veel dierlijk vet (of kokosvet), minder eiwit en weinig koolhydraten

Lever reinigen:
Lever/galblaas reiniging
Maria distel
Alpha liponzuur
Extra selenium
glutathion optimaliseren
rauwe melk en kefir
Vitamine C
N-acetyl cysteïne

Bijnieren ondersteunen
Vitamine C
Sole
Stress reductie
Geen koffie of andere oppeppers
etc

Schildklier ondersteunen
omega 3 vetzuren (levertraan)
vitamine A (lever en levertraan bv)
Selenium en jodium
Kokosolie
Extra B1,B2,B3,B6
B12 en foliumzuur, zeker indien je ook last van maagzuur hebt
Magnesium
Zink en koper (runderlever)

http://www.voedingisgezondheid.nl/bijnieren-en-schildklier

 
Het klopt wat je zegt over die koolhydraten. Het is niet verstandig om koolhydraten helemaal te elimineren. Iets wat hier ook al heel vaak is aangeven. Overigens hoeft dat ook niet met IF. Je eet alleen binnen een bepaald tijdsbestek. Hierbij kan men ook gewoon koolhydraten eten.
Ik had idd al eens gekeken op forefronthealth. Er staan zeker dingen waar ik me in kan vinden. Maar anderzijds ook weer niet voor een aantal dingen. Zo geven ze bv aan dat vitamine B1 belangrijk is voor de schildklier. En dat geloof ik zeker. Maar de andere B vitaminen zijn net zo belangrijk.

Ook geven zij aan dat bijnieruitputting niet bestaat. En wanneer men op de bijnieren richt dat de schildklier hieronder te lijden heeft. Maar meestal is het een combinatie van beiden. Ik heb mezelf ook lang gericht op de bijnieren zonder resultaat. Wat hun zeggen over cortisol bij slikken terwijl je een trage schildklier hebt kan dit de klachten verergeren. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar zelf ervaar ik dat inderdaad. Ik kan niet tegen cortisol. Evenmin als dat ik tegen betaine HCL kan. Hoewel dit laatste misschien ook een andere oorzaak kan hebben. Heb ook geen problemen met de spijsvertering verder. Ook zeggen ze geen magnesium supplementen te gebruiken. Maar op de site voedingsgezondheid juist weer wel. Nu moet ik zeggen dat ik ook geen effect had van magnesium,. Zelfs de door hun genoemde olie niet. Wel van magnesium malaat. Het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje. De ene mineraal vult de ander weer aan en daarbij zijn vetten nodig om deze op te nemen. Mineralen zorgen weer voor opname van vitaminen. In mijn beleving zijn voedseltekorten de oorzaak van de problemen. Ook zeggen ze dat je chocola en koffie mag. Maar naar mijn idee maakt dit de situatie alleen maar erger. En verder zag ik dat ze zoet fruit aanbevelen. Maar ik zie tot nog toe nergens de vetten terug komen.

Ik houd mezelf aan het protocol zoals in de onderste link en dat gaat beter. Ik neem dus hoog gedoseerd B vitaminen en alles in het rijtje wat er verder staat. Hoewel ik nog momenten heb dat ik in kan storten en soms ineens moe ben heb ik geen paniek aanvallen meer. Deze had ik voor een paar weken terug in extreme mate. ook merk ik minder gespannen borsten en een huis die minder strak aan voelt. Betere doorbloeding ook in me lijf. Ik voel me ledematen iets beter om het zo maar uit te drukken. er zit dus iets meer ontspanning in. Het enige wat ik nog niet neem is vitamine C. Ik heb geen behoefte aan zure dingen.

https://www.forefronthealth.com/hypothyroidism-and-adrenal-fatigue/

http://www.voedingisgezondheid.nl/trage-schildklier


Plan van aanpak bij schildklierproblemen:

Darmen helen:
Bottenbouillon
Kefir en/of andere probiotica
Vlees, vis, eieren, groenten en enig zuur fruit
Geen onoplosbare vezels en niet te veel oplosbare vezels, geen rauwe groenten.
Geen granen, pseudo granen, noten of bonen
Veel dierlijk vet (of kokosvet), minder eiwit en weinig koolhydraten

Lever reinigen:
Lever/galblaas reiniging
Maria distel
Alpha liponzuur
Extra selenium
glutathion optimaliseren
rauwe melk en kefir
Vitamine C
N-acetyl cysteïne

Bijnieren ondersteunen
Vitamine C
Sole
Stress reductie
Geen koffie of andere oppeppers
etc

Schildklier ondersteunen
omega 3 vetzuren (levertraan)
vitamine A (lever en levertraan bv)
Selenium en jodium
Kokosolie
Extra B1,B2,B3,B6
B12 en foliumzuur, zeker indien je ook last van maagzuur hebt
Magnesium
Zink en koper (runderlever)

http://www.voedingisgezondheid.nl/bijnieren-en-schildklier

Voor beiden valt dus wat te zeggen. Maar bij bovenstaande heb ik meest resultaat heb ik het idee. Ik nam eerder ook dierlijk schildklierhormoon. Dit werkte juist weer niet.
 
Mike,

Ik probeer om hier een bericht te plaatsen. maar het lukt niet.
Is deze in de spam beland?
 
Het klopt wat je zegt over die koolhydraten. Het is niet verstandig om koolhydraten helemaal te elimineren. Iets wat hier ook al heel vaak is aangeven. Overigens hoeft dat ook niet met IF. Je eet alleen binnen een bepaald tijdsbestek. Hierbij kan men ook gewoon koolhydraten eten.
Ik had idd al eens gekeken op forefronthealth. Er staan zeker dingen waar ik me in kan vinden. Maar anderzijds ook weer niet voor een aantal dingen. Zo geven ze bv aan dat vitamine B1 belangrijk is voor de schildklier. En dat geloof ik zeker. Maar de andere B vitaminen zijn net zo belangrijk.

Ook geven zij aan dat bijnieruitputting niet bestaat. En wanneer men op de bijnieren richt dat de schildklier hieronder te lijden heeft. Maar meestal is het een combinatie van beiden. Ik heb mezelf ook lang gericht op de bijnieren zonder resultaat. Wat hun zeggen over cortisol bij slikken terwijl je een trage schildklier hebt kan dit de klachten verergeren. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar zelf ervaar ik dat inderdaad. Ik kan niet tegen cortisol. Evenmin als dat ik tegen betaine HCL kan. Hoewel dit laatste misschien ook een andere oorzaak kan hebben. Heb ook geen problemen met de spijsvertering verder. Ook zeggen ze geen magnesium supplementen te gebruiken. Maar op de site voedingsgezondheid juist weer wel. Nu moet ik zeggen dat ik ook geen effect had van magnesium,. Zelfs de door hun genoemde olie niet. Wel van magnesium malaat. Het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje. De ene mineraal vult de ander weer aan en daarbij zijn vetten nodig om deze op te nemen. Mineralen zorgen weer voor opname van vitaminen. In mijn beleving zijn voedseltekorten de oorzaak van de problemen. Ook zeggen ze dat je chocola en koffie mag. Maar naar mijn idee maakt dit de situatie alleen maar erger. En verder zag ik dat ze zoet fruit aanbevelen. Maar ik zie tot nog toe nergens de vetten terug komen.

Ik houd mezelf aan het protocol zoals in de onderste link en dat gaat beter. Ik neem dus hoog gedoseerd B vitaminen en alles in het rijtje wat er verder staat. Hoewel ik nog momenten heb dat ik in kan storten en soms ineens moe ben heb ik geen paniek aanvallen meer. Deze had ik voor een paar weken terug in extreme mate. ook merk ik minder gespannen borsten en een huis die minder strak aan voelt. Betere doorbloeding ook in me lijf. Ik voel me ledematen iets beter om het zo maar uit te drukken. er zit dus iets meer ontspanning in. Het enige wat ik nog niet neem is vitamine C. Ik heb geen behoefte aan zure dingen.
https://www.forefronthealth.com/hypothyroidism-and-adrenal-fatigue/

http://www.voedingisgezondheid.nl/trage-schildklier


Plan van aanpak bij schildklierproblemen:

Darmen helen:
Bottenbouillon
Kefir en/of andere probiotica
Vlees, vis, eieren, groenten en enig zuur fruit
Geen onoplosbare vezels en niet te veel oplosbare vezels, geen rauwe groenten.
Geen granen, pseudo granen, noten of bonen
Veel dierlijk vet (of kokosvet), minder eiwit en weinig koolhydraten

Lever reinigen:
Lever/galblaas reiniging
Maria distel
Alpha liponzuur
Extra selenium
glutathion optimaliseren
rauwe melk en kefir
Vitamine C
N-acetyl cysteïne

Bijnieren ondersteunen
Vitamine C
Sole
Stress reductie
Geen koffie of andere oppeppers
etc

Schildklier ondersteunen
omega 3 vetzuren (levertraan)
vitamine A (lever en levertraan bv)
Selenium en jodium
Kokosolie
Extra B1,B2,B3,B6
B12 en foliumzuur, zeker indien je ook last van maagzuur hebt
Magnesium
Zink en koper (runderlever)

http://www.voedingisgezondheid.nl/bijnieren-en-schildklier

 
Ik probeer het opnieuw te plaatsen.

Dank voor de tip Romagi.

Toegegeven, inmiddels heb ook ik een punt bereikt dat ik het soms niet meer zie eten om nog energie te stoppen. Het lijkt wel of het ene beter gaat en dan krijg je het volgende er weer voor terug. Het gaat bij mij ook niet zoals ik wil. Nu lukt het om wat vaker wakker te blijven overdag. Anderzijds heb ik ineens weer van de ene op andere dag een ontstoken oog alsof ik een blauw oog geslagen ben.

Het klopt wat je zegt over die koolhydraten. Het is niet verstandig om koolhydraten helemaal te elimineren. Iets wat hier ook al heel vaak is aangeven. Overigens hoeft dat ook niet met IF. Je eet alleen binnen een bepaald tijdsbestek. Hierbij kan men ook gewoon koolhydraten eten.
Ik had idd al eens gekeken op forefronthealth. Er staan zeker dingen waar ik me in kan vinden. Maar anderzijds ook weer niet voor een aantal dingen. Zo geven ze bv aan dat vitamine B1 belangrijk is voor de schildklier. En dat geloof ik zeker. Maar de andere B vitaminen zijn net zo belangrijk.

Ook geven zij aan dat bijnieruitputting niet bestaat. En wanneer men op de bijnieren richt dat de schildklier hieronder te lijden heeft. Maar meestal is het een combinatie van beiden. Ik heb mezelf ook lang gericht op de bijnieren zonder resultaat. Wat hun zeggen over cortisol bij slikken terwijl je een trage schildklier hebt kan dit de klachten verergeren. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar zelf ervaar ik dat inderdaad. Ik kan niet tegen cortisol. Evenmin als dat ik tegen betaine HCL kan. Hoewel dit laatste misschien ook een andere oorzaak kan hebben. Heb ook geen problemen met de spijsvertering verder. Ook zeggen ze geen magnesium supplementen te gebruiken. Maar op de site voedingsgezondheid juist weer wel. Nu moet ik zeggen dat ik ook geen effect had van magnesium,. Zelfs de door hun genoemde olie niet. Wel van magnesium malaat. Het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje. De ene mineraal vult de ander weer aan en daarbij zijn vetten nodig om deze op te nemen. Mineralen zorgen weer voor opname van vitaminen. In mijn beleving zijn voedseltekorten de oorzaak van de problemen. Ook zeggen ze dat je chocola en koffie mag. Maar naar mijn idee maakt dit de situatie alleen maar erger. En verder zag ik dat ze zoet fruit aanbevelen.

Ik houd mezelf aan het protocol zoals in de onderste link en dat gaat beter. Ik neem dus hoog gedoseerd B vitaminen en alles in het rijtje wat er verder staat. Hoewel ik nog momenten heb dat ik in kan storten en soms ineens moe ben heb ik geen paniek aanvallen meer. Deze had ik voor een paar weken terug in extreme mate. ook merk ik minder gespannen borsten en een huid die minder strak aan voelt. Betere doorbloeding ook in me lijf. Ik voel me ledematen iets beter om het zo maar uit te drukken. er zit dus iets meer ontspanning in. Het enige wat ik nog niet neem is vitamine C. Ik heb geen behoefte aan zure dingen.

https://www.forefronthealth.com/hypothyroidism-and-adrenal-fatigue/

http://www.voedingisgezondheid.nl/trage-schildklier







Plan van aanpak bij schildklierproblemen:

Darmen helen:
Bottenbouillon
Kefir en/of andere probiotica
Vlees, vis, eieren, groenten en enig zuur fruit
Geen onoplosbare vezels en niet te veel oplosbare vezels, geen rauwe groenten.
Geen granen, pseudo granen, noten of bonen
Veel dierlijk vet (of kokosvet), minder eiwit en weinig koolhydraten

Lever reinigen:
Lever/galblaas reiniging
Maria distel
Alpha liponzuur
Extra selenium
glutathion optimaliseren
rauwe melk en kefir
Vitamine C
N-acetyl cysteïne

Bijnieren ondersteunen
Vitamine C
Sole
Stress reductie
Geen koffie of andere oppeppers
etc

Schildklier ondersteunen
omega 3 vetzuren (levertraan)
vitamine A (lever en levertraan bv)
Selenium en jodium
Kokosolie
Extra B1,B2,B3,B6
B12 en foliumzuur, zeker indien je ook last van maagzuur hebt
Magnesium
Zink en koper (runderlever)


http://www.voedingisgezondheid.nl/bijnieren-en-schildklier
 
Ik probeer het opnieuw te plaatsen. Zal denk ik aan de linken liggen dus die plaats ik dan maar in aparte posts.

Dank voor de tip Romagi.

Toegegeven, inmiddels heb ook ik een punt bereikt dat ik het soms niet meer zie zitten om nog energie te stoppen. Het lijkt wel of het ene beter gaat en dan krijg je het volgende er weer voor terug. Het gaat bij mij ook niet zoals ik wil. Nu lukt het om wat vaker wakker te blijven overdag. Anderzijds heb ik ineens weer van de ene op andere dag een ontstoken oog alsof ik een blauw oog geslagen ben.

Het klopt wat je zegt over die koolhydraten. Het is niet verstandig om koolhydraten helemaal te elimineren. Iets wat hier ook al heel vaak is aangeven. Overigens hoeft dat ook niet met IF. Je eet alleen binnen een bepaald tijdsbestek. Hierbij kan men ook gewoon koolhydraten eten.
Ik had idd al eens gekeken op forefronthealth. Er staan zeker dingen waar ik me in kan vinden. Maar anderzijds ook weer niet voor een aantal dingen. Zo geven ze bv aan dat vitamine B1 belangrijk is voor de schildklier. En dat geloof ik zeker. Maar de andere B vitaminen zijn net zo belangrijk.

Ook geven zij aan dat bijnieruitputting niet bestaat. En wanneer men op de bijnieren richt dat de schildklier hieronder te lijden heeft. Maar meestal is het een combinatie van beiden. Ik heb mezelf ook lang gericht op de bijnieren zonder resultaat. Wat hun zeggen over cortisol bij slikken terwijl je een trage schildklier hebt kan dit de klachten verergeren. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar zelf ervaar ik dat inderdaad. Ik kan niet tegen cortisol. Evenmin als dat ik tegen betaine HCL kan. Hoewel dit laatste misschien ook een andere oorzaak kan hebben. Heb ook geen problemen met de spijsvertering verder. Ook zeggen ze geen magnesium supplementen te gebruiken. Maar op de site voedingsgezondheid juist weer wel. Nu moet ik zeggen dat ik ook geen effect had van magnesium,. Zelfs de door hun genoemde olie niet. Wel van magnesium malaat. Het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje. De ene mineraal vult de ander weer aan en daarbij zijn vetten nodig om deze op te nemen. Mineralen zorgen weer voor opname van vitaminen. In mijn beleving zijn voedseltekorten de oorzaak van de problemen. Ook zeggen ze dat je chocola en koffie mag. Maar naar mijn idee maakt dit de situatie alleen maar erger. En verder zag ik dat ze zoet fruit aanbevelen.

Ik houd mezelf aan het protocol zoals in de onderste link en dat gaat beter. Ik neem dus hoog gedoseerd B vitaminen en alles in het rijtje wat er verder staat. Hoewel ik nog momenten heb dat ik in kan storten en soms ineens moe ben heb ik geen paniek aanvallen meer. Deze had ik voor een paar weken terug in extreme mate. ook merk ik minder gespannen borsten en een huid die minder strak aan voelt. Betere doorbloeding ook in me lijf. Ik voel me ledematen iets beter om het zo maar uit te drukken. er zit dus iets meer ontspanning in. Het enige wat ik nog niet neem is vitamine C. Ik heb geen behoefte aan zure dingen.


Plan van aanpak bij schildklierproblemen:

Darmen helen:
Bottenbouillon
Kefir en/of andere probiotica
Vlees, vis, eieren, groenten en enig zuur fruit
Geen onoplosbare vezels en niet te veel oplosbare vezels, geen rauwe groenten.
Geen granen, pseudo granen, noten of bonen
Veel dierlijk vet (of kokosvet), minder eiwit en weinig koolhydraten

Lever reinigen:
Lever/galblaas reiniging
Maria distel
Alpha liponzuur
Extra selenium
glutathion optimaliseren
rauwe melk en kefir
Vitamine C
N-acetyl cysteïne

Bijnieren ondersteunen
Vitamine C
Sole
Stress reductie
Geen koffie of andere oppeppers
etc

Schildklier ondersteunen
omega 3 vetzuren (levertraan)
vitamine A (lever en levertraan bv)
Selenium en jodium
Kokosolie
Extra B1,B2,B3,B6
B12 en foliumzuur, zeker indien je ook last van maagzuur hebt
Magnesium
Zink en koper (runderlever)

http://www.voedingisgezondheid.nl/bijnieren-en-schildklier
 
Deze link refererend naar het stukje waar ze zeggen dat bijnieruitputting niet bestaat.

https://www.forefronthealth.com/hypothyroidism-and-adrenal-fatigue/
 
En deze link refererend naar het ondersteunen van de schildklier.

http://www.voedingisgezondheid.nl/trage-schildklier
 
Dank Binc.

Why You Don’t Have Adrenal Fatigue (and Why Treating It Is Ruining Your Thyroid)

Dit stuk zal ik straks eens lezen. Wat ik zo speciaal vind aan deze website is dat ze een andere kijk hebben op de schildklier. Ik vind van veel websites over de schildklier alles hetzelfde .
Ik ben eigenlijk alleen maar slechter geworden in de laatste jaren. Hoewel dat niet perse van de schildklier hoeft te zijn.
Ik verdenk mijn darmproblemen mede-verantwoordelijk.
Ik ben nl bang dat alles wat ik eet - is ook ongeveer zoals jij dat doet - dat dat niet goed genoeg wordt opgenomen, oftewel, het komt niet in de cellen terecht.
Maar geen enkel bewijs daarvan en ik ben niet van plan konstant maar bloed- en ontl. onderzoeken te doen.
Alles wat ik ooit heb gelezen heb ik wel toegepast, o.a. extra B12 en selenium. In al mijn supplementen zit alles al.
En, dat is het ergste, als je me nu vraagt hoe ik bv mijn darmen een stuk beter heb kunnen krijgen, ik weet het niet.
Tegen arts Kleipool zei ik het al, we doen maar wat. Naar beste weten en kunnen, dat natuurlijk wel.
Er zijn bepaalde dingen die me erg aanstaan en dat is de levertraan, B12, lever reinigen met bv citroen of "leverdrankje".
Gisteren nam ik een halve citroen, wetende dat ik ervan naar de WC zou kunnen gaan - niets.
Vandaag de andere helft, nu wel naar de WC.
Ik gebruik ook al een tijd TG 100 = voor de schildklier - en heb het idee dat dat iets doet. Maar het zo moeilijk te voelen allemaal. Omdat het af en aan gaat, soms goed gedurende de dag, soms weer niet. Soms goed slapen, soms waardeloos.
Ik heb een ritme ontwikkeld waar ik redelijk tevreden mee ben en moet het daar maar mee doen.
 
Ja, ik vind het toch typisch dat hij de bijnier problematiek ontkennen. In de reguliere wetenschap bestaan immers toch ook bijnier problematiek welke zich vertaalt als Addison en Cushing.
Maar goed, zoals gezegd, Cortex is het niet voor mij en Adrenanorm van AOV ook niet.


Jammer om te lezen dat je slechter bent geworden. Heb je inzichtelijk of dit van voeding kan komen? Je darm probleem hoeft niet perse van de operatie te zijn maar kan goed met je schildklier te maken hebben. Ook kan je gemoedstoestand een aanslag zijn op je schildklier. Wellicht is dit laatste op mij van toepassing. Sinds al die toestanden met me jeugd en andere dingen ben ik me ook alleen maar slechter gaan voelen. Voor mij zit de boel op slot. Dus misschien de schildklier ook wel. En wie weet welke hormonen nog meer.

Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe en wat jij eet? Zoals de B12, welk supplement neem je daar dan voor? En neem je ook de andere B vitaminen erbij?
 
Ik heb een hele tas met lege potjes, die wil ik eigenlijk inventariseren maar er komt niet veel van. Als het helemaal niet lukt gooi ik ze wel weg.
In de loop der tijd heb ik van alles en nog wat geslikt en allemaal omdat ik er over had gelezen en het zelf ook nog allemaal had nagezocht.
Momenteel ben ik heel erg tevreden over Glutathione-complex van HME. Daar zit echt alles in, ook vit C en alle B vitamines.
De darmen zijn definitief begonnen na de operatie. Geen twijfel mogelijk. Ik had al jaren geen stoelgangklachten.

Vergeet niet dat ik aanvankelijk de hele dag door diaree had.
Ik lag/zat om dat onder controle te houden de hele dag op bed.
En moest toen al stoelgangthee nemen om leeg te worden waardoor de klachten minder werden.
En dan de enzymen. 100% verbetering.
En pas het laatste jaar is de ontl. meer ingedikt. En ik wil het ingedikt hebben. (en niet vanzelf naar de WC)
Voor de toekomst blijf ik glutathione nemen, levertraan, enzymen en probiotica.

 
Er zitten wel mineralen en vitaminen in die de schildklier en de lever onderstenen. Toch wil ik opmerken dat de B12 die in dit supplement zit cyanocobalamine is. Dit is niet goed opneembaar. Je kunt het beste methylcobalamine en adenosylcobalamine hebben omdat die het beste worden opgenomen. Ook zit B12 natuurlijk in lever. Maar inname is nog geen opname. Je zegt dat je verbetering hebt met enzymen. Dan is er ergens wellicht toch een opname probleem.

https://www.drogist.nl/bonusan-co-enzym-b12-1500-mcg-plus-180-tabletten.htm?gclid=Cj0KCQjw9ZzzBRCKARIsANwXaeJi8NnTddwEma02_49z0L4lZQwgNk8qR4ys_Y0JeNDhHY7EdSATlKEaAiJSEALw_wcB
 
Nou Romagi,

Ik denk dat ik erachter ben waarom ik zoveel problemen had met de spierpijnen in me lijf. Ik ben nu een paar kleine weekjes verder met bovenstaande protocol. Denk wel een probleem met de schildklier idd. Maar mijn pijnen vloeiden voort uit een slechte doorbloeding vermoed ik.
Die pijn die er al jaren zat in mijn spieren is volledig weg. Tot afgelopen week nog wel op een paar plekken pijn waarvoor ik normaal naar de fysio zou gaan om met dry needling weg te prikken. Maar heb dat express niet gedaan omdat ik het bovengenoemde protocol vol wilde houden om te kijken of het weg zou gaan. Maar alles is weg sinds een paar dagen. Behalve dan dat ik een ontstoken ook heb maar dat neemt ook alweer af. Wel zit er een pijn bij mijn oor. Ter hoogte van me kaak. Wellicht dus dat het een probleem is vanuit me gebit. Ik pak dus die schildklier gericht aan met voeding. Ik merk voornamelijk veel resultaat sinds ik biergist erbij neem. Kreeg vandaag nog een mail in me mailbod van Forofronthealth over de schildklier en ijzer. Heb het nog niet helemaal gelezen maar ik geloof dat Zonne er ook wel eens iets over neergezet heeft in het topic van bloedarmoede en ijzer tekort.
Overigens ben ik vandaag op mijn initiatief tot een vaststellingovereenkomst gekomen met me werkgever dat ik uit dienst ga. Voor mij een goeie stap in elk geval.
 
Wat bedoel je precies met bovengenoemd protocol? Ben je met IF bezig?
Wat betreft de schildklier, ik lees ook steeds dat mensen pijnen hebben (van de schildklier) en ik denk dat mijn pijntjes (nek, arm ook met de schildklier te maken hebben. Anderzijds wil ik niet te veel medicatie nemen.

Uit dienst gaan - ja daar had je het al over. Krijg je eindelijk rust. Zit je dan zonder inkomsten?

Toen ik 60 werd kreeg ik een aanbod om te stoppen met werken maar kreeg een bepaald bedrag mee .

 
Ik bedoel het protocol zoals ik in een quote had gezet van de site voedingsgezondheid. Ik zal deze hieronder nog een keer plaatsen.
Ja, het schijnt dat Fybromyalgie door sommige alternatieve artsen ook gerelateerd worden aan de schildklier. Reguliere artsen weten dit duidelijk niet. Maar de klachten die jij omschrijft ervaarde ik ook. Het vreemde is wel dat ik dierlijk schildklierhormoon had genomen voor een tijd geleden. maar dit werkte niet eerlijk gezegd.

Ja, ik ben klaar met die werkgever. Bovendien heb ik daar toch geen toekomst. Kan ik beter weg gaan met een ontslagvergoeding welke ik dan ga investeren. We zijn het in elk geval eens dat we tot een vaststelling moeten komen. Het bedrag en hoe dit uitbetaald word moeten we nog uit onderhandelen.
Beter nu weg en een betere onderhandelingspositie dan dat ie straks een ontslagvergoeding bij UWV aan gaat vragen.
Ik heb nog niks anders gevonden. Dat interesseert me verder ook niet. Ik kom wel aan een andere baan.

Hieronder nog een keer het schildklier protocol welke ik volg. Ik neem dus ook biergist voor de B vitaminen en mineralen. Daarnaast nog extra B12 uit de link die ik hierboven al had vermeld omdat die beter opneembaar is.


Plan van aanpak bij schildklierproblemen:

Darmen helen:
Bottenbouillon
Kefir en/of andere probiotica
Vlees, vis, eieren, groenten en enig zuur fruit
Geen onoplosbare vezels en niet te veel oplosbare vezels, geen rauwe groenten.
Geen granen, pseudo granen, noten of bonen
Veel dierlijk vet (of kokosvet), minder eiwit en weinig koolhydraten



Lever reinigen:
Lever/galblaas reiniging
Maria distel
Alpha liponzuur
Extra selenium
glutathion optimaliseren
rauwe melk en kefir
Vitamine C
N-acetyl cysteïne

Bijnieren ondersteunen
Vitamine C
Sole
Stress reductie
Geen koffie of andere oppeppers
etc

Schildklier ondersteunen
omega 3 vetzuren (levertraan)
vitamine A (lever en levertraan bv)
Selenium en jodium
Kokosolie
Extra B1,B2,B3,B6
B12 en foliumzuur, zeker indien je ook last van maagzuur hebt
Magnesium
Zink en koper (runderlever)
Bijnieren en schildklier
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.191
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan