Intermittent fasting

En de mensen die ik aangaf is gewoon een voorbeeld van wapf mensen met kanker

Ikzelf heb in het verleden ook kritiek geuit op het voedingspatroon van WAPF-bestuursleden. WAPF is multi-interpretabel. Ga maar na: vetinname varieert van 30% tot 80% en er wordt niets gezegd over een minimale of maximale koolhydraatinname. Bovendien blijf je voorbij gaan aan de factor stress, je zoekt alles uitsluitend in de voeding. Ik weet dat ik in 2015 door stress in het ziekenhuis ben beland, het lag niet aan mijn voeding.

Sterker nog, ik ben er inmiddels van overtuigd geraakt dat diegenen met de hoogste trilling ziek worden als het dominante krachtveld een te lage trilling heeft. Als er een massale ontwaking komt (eigenlijk is deze al gaande), dan is het omgedraaid en zal onze gezondheid en welzijn alleen maar toenemen en worden diegenen met een te lage trilling ziek! Ik mis het spirituele aspect in je argumentatie.

Mike
 
Ik heb deze uitwisseling een tijdje laten begaan, misschien iets te lang want nu is er wel heel veel om op te reageren!

het werd tijd ;)

ik wil nog even toevoegen, naar Sally Fallon kijkend, wie bepaalt wanneer iemand er goed uitziet. Dat heeft te maken met je eigen kijk op wat dan ideaal is. Ik vind dat er gerust wat "spek" op de botten mag zitten voor reserve. Naar mezelf kijkend vind ik me zelf te zwaar (Mike kent mij), ik wil er aan toevoegen dat ik 60 word deze maand, geen medicijnen gebruik, ook geen paracetamollen enz., cholesterolwaarde een paar keer heb laten meten aantal jaren geleden en die was wat ik als perfect beschouw. Rond mijn 30e hersenbloeding gehad (net als Mike) en trombosebeen. Er zijn altijd dingen die beter kunnen. Ook ik ervaar stress. En dat heeft vooral te maken met de wereld waarin wij leven en gebombardeerd worden met chaos en wanorde in onze samenleving en het gif waar je niet omheen kan zoals bv chemtrails. Ik word trouwens wel gelukkig door die "blonde Dolly" aan de overkant van het water.
Het is inderdaad belangrijk om balans te vinden, mijn voedselpatroon is echt niet 100% keto of WAPF maar doe mijn best voor de juiste keuzes/bronnen en meer kan je niet doen en laat dit dan ook los. Als wij uit eten gaan geniet ik daar ook enorm van.
 
Voor mij is WAP verder persoonlijk nog steeds een goede basis, maar ook naar mijn idee is de wereld dusdanig verandert dat ik niet meer in alle oudere denkbeelden die ik hierbij o.a. had over voeding kan blijven hangen.
Mocht het zo zijn dat je toch liever hebt dat hier alleen voor 100% de evangelie van Weston Price gepredikt gaat worden en dus niet echt openstaat voor andere opvattingen die soms best wel eens heftig met WAP kunnen botsen, met alle respect, maar dan is voor mij deze forum helaas ook niet meer de juiste plek. Zodra ik merk dat mijn reageren of mening ergens niet gewaardeerd kan worden, en dat gevoel is nu enigszins licht aanwezig, dan ben ik niet iemand die hier eindeloos over blijft lopen doordrammen en zal gewoon een andere weg gaan zoeken waar ik me dan beter thuis voel.
Nogmaals, Weston Price heeft ook in mijn ogen grandioos werk verricht, maar de wereld is inmiddels in zo’n rap tempo veranderd dat een andere kijk op voeding zoals ik het momenteel zie, daarbij noodzakelijk is. De Flintstones tijdperk is voorbij en we zitten inmiddels al geruime tijd in Star Trek. Complete voeding is hierbij in mij ogen niet meer voldoende om ons (op de langere termijn) hier tegen te wapenen.

Dit is een reply van ben
En ik geef hem gelijk hoor , hier duld men geen tegenspraak
 
senescent cells.

Zoek dit maar is op

Don’t Be a Zombie: Senolytics, Exercise and Fasting Fight Off Senescent Cells
 
Acute fasting regimens have pro-longevity and regenerative effects in diverse species, and they may represent a dietary approach to enhance aged stem cell activity in tissues.” — Cell Stem Cell, 2018
“Our results were quite surprising — a single 24-hour fast dramatically improved the function of stem cells regardless of age,” Yilmaz said. “We saw an improvement in stem cell function in young mice that were fasted, but more importantly a dramatic improvement in stem cell function in aged mice that were fasted.”
 
Zeg Buster, zoek dit eens op! OCS!
Ik zal je een handje op weg helpen. In jou geval uit zich dit door mensen jou dwang op te leggen vanuit een eigen wereldbeeld.

Als je last hebt van dwanggedachten en/of dwanghandelingen die steeds weer terugkomen, dan heb je mogelijk een dwangstoornis of obsessieve compulsieve stoornis (OCS). Dwanggedachten zijn vervelende obsessies, zoals het idee dat alles onhygiënisch is of het beeld dat je een ander iets gaat aandoen. Deze gedachten geven je een gevoel van onrust of angst. Dwanghandelingen zijn handelingen die steeds op een bepaalde manier moeten worden gedaan, zoals telkens je handen wassen of het gasfornuis controleren. Dit zorgt ervoor dat je je even opgelucht voelt, maar uiteindelijk komt de innerlijke onrust weer terug. Dwanghandelingen ontstaan vaak in reactie op dwanggedachten, maar beide kunnen ook afzonderlijk voorkomen.

https://mentaalbeter.nl/ocs/

Ben had tenminste nog fatsoen. We hebben niet met jou geknikkerd of zo hoor.
Het lijkt er eerder op dat wat je wat aandacht tekort komt een bevestigd moet worden in jou wereldbeeld. Meer vet eten zou wellicht kunnen helpen. Ook eens kijken of je niet een tekort hebt aan maagzuur naast een bijnieruitputting.
 
Wat betreft de nederlandse taal van buster denk ik dat hij van oorsprong uit het buitenland komt. en dan veel in de engelse taal leest en daardoor nooit helemaal het nederlands beheerst.
 
Wat betreft de nederlandse taal van buster denk ik dat hij van oorsprong uit het buitenland komt. en dan veel in de engelse taal leest en daardoor nooit helemaal het nederlands beheerst.

Dat is verder ook geen probleem. Maar het opdringerig, van alles maar moeten en de verdere desinteresse naar anderen om op vragen van anderen terug te komen is het probleem. Het zou een stuk schelen als hij de moeite nam om terug te komen op anderen die vragen hebben of hem ook iets duidelijk willen maken. Ik zei het gisteren al dat ik er klaar mee was om er verder nog op door te gaan.
 
Buster ik vind het altijd jammer als mensen die veel weten uit ervaring (net zoals Ben destijds) niet meer mee doen op dit forum, om welke reden dan ook. Ik vind dit een gemiste kans naar onze forumleden.
Zelf heb ik zeker niet de indruk dat je ons jouw standpunt door de strot wilt duwen, integendeel. Ik lees het zo, je wilt ons waarschuwen en deelgenoot maken van je ervaringen.
Ik zelf lees veel maar doe uiteindelijk mijn eigen ding.
daar heb ik 2 redenen voor. Als ik alles zou moeten of willen doen en wat hier allemaal aan suggesties voorbij komt dan word ik echt gek.
Bovendien heb ik een probleem dat niemand anders heeft en dat is de stoelgang die never nooit meer op orde kan komen. Toevallig had ik ooit veel verbetering met enzymen en waarom soms (per dag) nog steeds iets goed gaat ja of nee ben ik in 10 jaar tijd niet achter gekomen.
IF heb ik nooit expres gedaan het zou het voor de rest van mijn gezondheid best wel toegevoegde waarde kunnen hebben.
Ik ben geboren in 1938 en mensen zeggen vaak tegen mij dat ik er jong uitzie. Leuk toch? Ik heb in mijn leven weinig of geen medicijnen gebruikt en ook denk ik dat het uiterlijk van iemand "aangeboren" is. Net zoals de "bouw" van iemand is aangeboren.
Mijn dochter bv lijkt qua figuur op haar vader en dat is heel anders dan dat van mijzelf.
Ook zie ik wel zeer oude mensen die vooral geestelijk nog zeer goed in vorm zijn maar maar er soms echt heel out uitzien.
Dus resumerend, een jeugdig uiterlijk ja of nee heeft met meerdere factoren te maken.
 
Ik kan wel tegen een stootje, hoor. Had als kind al wallen onder de ogen en nu nog steeds. Mijn vader idem dito, ik lijk ook in heel veel opzichten op hem, niet alleen fysiek.

Het verschil met buster is dat ik tijdens mijn lezingen nooit heb beweerd het toppunt van gezondheid te zijn, ik noemde mijzelf altijd gekscherend 'werk in uitvoering'.

Nu heeft buster zelf al aangegeven dat hij ook niet de gezondheid zelve was en dat niets leek te helpen, totdat hij zichzelf op dit Spartaanse regime plaatste. Zoals ik al schreef, more power to you als dit de kip met gouden eieren is gebleken. Van vasten is bekend dat het een totale reset van je gestel kan betekenen. Dat lijkt fysiek met buster ook het geval te zijn en dat is natuurlijk pure winst. Toch is hij er nog niet, getuige de mentale processen die hij tentoonspreidt. Dit gaat verder dan taalfouten alleen, hij drukt zich chaotisch en gefragmenteerd uit. De reset mag dan fysiek goed hebben uitgepakt, mentaal is dit zeker nog niet geval.

Bovendien is zijn focus zeer fysiek en nogal van de lage chakra's. Libido (seks) is kennelijk heel belangrijk, evenals het fysieke uiterlijk. Van 'argumenten' als 'we leven niet meer in het Flintstone-tijdperk maar in Star Trek' ben ik totaal niet onder de indruk. Weston Price sprak voortdurend zijn bewondering uit over de hoogstaande spiritualiteit van deze volkeren, alsmede hun vermogen om bouwwerken te creeren met zware rotsblokken, die naadloos op elkaar aansluiten zonder gebruik van cement. Wie is hier nu Star Trek en wie Flintstones? In de moderne tijd is er eerder sprake van degeneratie, precies ook de conclusie van WP!

Het zal best dat ik ongezonder oog dan buster en zijn vriendin. Maar ik heb een scherper hoofd op mijn schouders, dat weet ik zeker! Het gaat mij echter niet om mij tegenover hem af te zetten, we hebben allemaal in deze gestoorde wereld onze issues waar we fysiek. mentaal, emotioneel en spiritueel mee moeten dealen. Er is zeker wel ruimte voor de inzichten van buster, maar ik vraag me af of er veel mensen zijn die bereid zijn zijn protocollen uit te voeren op zichzelf. Ik doe in ieder geval niet mee, maar be my guest!

Mike
 
Persoonlijk vind ik het nogal naar extreme perfectionisme neigen. Eenzijdig ook.
Een aantal voorbeelden gebruiken van mensen dir overleden zijn door wapf voeding terwijl ze daarnaast ook levertraan gebruikten. Niet de moeite nemen om te lezen over de levertraan. Niet de moeite nemen om vragen te beantwoorden. Als iemand reageert meteen weer een bericht eroverheen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Geen interesse meer. Daarmee wil ik niet zeggen dat ie weg moet. Ik zeg alleen maar dat bij mij de interesse weg is. Of anderen er wel iets mee willen is aan hun.
 
Ik heb wel eens eerder geschreven dat ik fasten/reinigingskuren heb gedaan in het verleden. Maar dan wordt er ook gereinigd!!. en dan bv 1 of 2x per jaar. Er wordt vooraf voedsel afgebouwd en later weer langzaam opgebouwd. Ik heb dat nooit laten controleren achteraf via een arts, zoals je soms op TV programma,s wel eens ziet. en toen wist ik ook niet wat ik nu weet, vooral dat het kennelijk niet goed is voor de schildklier.
Dus deed ik alles zuiver gevoelsmatig. Ik heb me er nooit slecht bij gevoeld. Dat zou een maatstaf kunnen zijn. Trouwens, mijn arts Kleipool organiseert nog steeds 2x per jaar zo,n kuur. Ik heb die trage schildklier nooit met hem besproken, zal ik eens doen.

Onze gezondheidszorg staat op een hoog peil (zegt men). Enerzijds ontdekt men veel en kan men veel maar er wordt zeker ook overbehandeld.
Kijk maar naar mij.
Plus dat men blijkbaar vergeet dat de mens vroeger wist hoe ze gezond moesten zijn en blijven en al die moderne dingen niet nodig hadden. Maar nu worden al die vernieuwingen als zaligmakend verkondigd, waar ik het beslist niet mee eens ben.
Dus hoe scheid je het kaf van het koren?
Misschien toch luisteren naar de mensen met goede of slechte ervaringen, en zeker ook de methodes van vroeger (Weston Price) in gedachte houden.
 
Tijdens intermittent fasting kun je idd ook het ontgiften nog een handje helpen. Deed ik wel.
Eigenlijk name ik voornamelijk melk als ik honger had.
Dus dat is dan vocht en eten tegelijk lijkt mij zo. Eigenlijk kan ik wel zeggen dat ik al een poosje doe wat Buster hier schrijft. Zo min mogelijk eten ook al doe ik dat niet bewust. Heb alleen niet de indruk dat ik mezelf er lekkerder bij voel zoals hij het omschrijft. Anderzijds heb ik geen honger ook. Misschien omdat ik inmiddels op mijn vetreserves kan teren. Geen idee. Ik heb geen wasbordje zoals hij dat heeft.
 
Ik ga geen IF doen. In de praktijk blijkt dat niet haalbaar voor mij. Smiddags ben ik vaak boodschappen doen o.i.d. en als ik dan thuiskom heb ik trek in warme thee of eventueel mijn yoghurt nog nemen waarmee ik tegelijkertijd een gedeelte van mijn supplementen mee inneem. Omdat ik die omhulsels eraf haal.
Bovendien lees ik bij www.forefrontHealth.com dat je bij een trage schildklier voldoende koolhydraten moet nemen en dat te laag in koolhydraten niet goed is.
Ik raad je aan Binc om je daar aan te melden want ik lees daar toch dingen die ik nergens anders lees . Vertalen met Google Chrome (gebeurt dus bij mij automatisch). Hoewel ze ook hun produkten proberen te verkopen.
 
Het klopt wat je zegt over die koolhydraten. Het is niet verstandig om koolhydraten helemaal te elimineren. Iets wat hier ook al heel vaak is aangeven. Overigens hoeft dat ook niet met IF. Je eet alleen binnen een bepaald tijdsbestek. Hierbij kan men ook gewoon koolhydraten eten.
Ik had idd al eens gekeken op forefronthealth. Er staan zeker dingen waar ik me in kan vinden. Maar anderzijds ook weer niet voor een aantal dingen. Zo geven ze bv aan dat vitamine B1 belangrijk is voor de schildklier. En dat geloof ik zeker. Maar de andere B vitaminen zijn net zo belangrijk.

Ook geven zij aan dat bijnieruitputting niet bestaat. En wanneer men op de bijnieren richt dat de schildklier hieronder te lijden heeft. Maar meestal is het een combinatie van beiden. Ik heb mezelf ook lang gericht op de bijnieren zonder resultaat. Wat hun zeggen over cortisol bij slikken terwijl je een trage schildklier hebt kan dit de klachten verergeren. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar zelf ervaar ik dat inderdaad. Ik kan niet tegen cortisol. Evenmin als dat ik tegen betaine HCL kan. Hoewel dit laatste misschien ook een andere oorzaak kan hebben. Heb ook geen problemen met de spijsvertering verder. Ook zeggen ze geen magnesium supplementen te gebruiken. Maar op de site voedingsgezondheid juist weer wel. Nu moet ik zeggen dat ik ook geen effect had van magnesium,. Zelfs de door hun genoemde olie niet. Wel van magnesium malaat. Het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje. De ene mineraal vult de ander weer aan en daarbij zijn vetten nodig om deze op te nemen. Mineralen zorgen weer voor opname van vitaminen. In mijn beleving zijn voedseltekorten de oorzaak van de problemen. Ook zeggen ze dat je chocola en koffie mag. Maar naar mijn idee maakt dit de situatie alleen maar erger. En verder zag ik dat ze zoet fruit aanbevelen. Maar ik zie tot nog toe nergens de vetten terug komen.

Ik houd mezelf aan het protocol zoals in de onderste link en dat gaat beter. Ik neem dus hoog gedoseerd B vitaminen en alles in het rijtje wat er verder staat. Hoewel ik nog momenten heb dat ik in kan storten en soms ineens moe ben heb ik geen paniek aanvallen meer. Deze had ik voor een paar weken terug in extreme mate. ook merk ik minder gespannen borsten en een huis die minder strak aan voelt. Betere doorbloeding ook in me lijf. Ik voel me ledematen iets beter om het zo maar uit te drukken. er zit dus iets meer ontspanning in. Het enige wat ik nog niet neem is vitamine C. Ik heb geen behoefte aan zure dingen.

https://www.forefronthealth.com/hypothyroidism-and-adrenal-fatigue/

http://www.voedingisgezondheid.nl/trage-schildklier







Plan van aanpak bij schildklierproblemen:

Darmen helen:
Bottenbouillon
Kefir en/of andere probiotica
Vlees, vis, eieren, groenten en enig zuur fruit
Geen onoplosbare vezels en niet te veel oplosbare vezels, geen rauwe groenten.
Geen granen, pseudo granen, noten of bonen
Veel dierlijk vet (of kokosvet), minder eiwit en weinig koolhydraten

Lever reinigen:
Lever/galblaas reiniging
Maria distel
Alpha liponzuur
Extra selenium
glutathion optimaliseren
rauwe melk en kefir
Vitamine C
N-acetyl cysteïne

Bijnieren ondersteunen
Vitamine C
Sole
Stress reductie
Geen koffie of andere oppeppers
etc

Schildklier ondersteunen
omega 3 vetzuren (levertraan)
vitamine A (lever en levertraan bv)
Selenium en jodium
Kokosolie
Extra B1,B2,B3,B6
B12 en foliumzuur, zeker indien je ook last van maagzuur hebt
Magnesium
Zink en koper (runderlever)


http://www.voedingisgezondheid.nl/bijnieren-en-schildklier

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.090
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan