Er speelt iets veel diepers. Velen van ons willen helemaal geen verlossing van Het Kwaad, omdat het door ego gedreven, getraumatiseerde deel van ons zich daaraan heeft verbonden en zich ernee heeft geidentiiceerd. Dit zelfsaboterende deel wil pijn en leed uit het verleden eindeloos verlengen als een parasiet die zijn gastheer opvreet en uiteindelijk vernietigt. Elke dag dat je hiernee rond blijft lopen breng je jezelf meer schade toe. Jij zou gebaat zijn bij 12-stappenwerk, muis. Email mij als je hieraan toe vent.
Mike
Velen zijn ronduit verslaafd aan de dopamine en adrenaline voortkomend uit angsten. Pure selfsabotage is wat er gebeurt zonder dat mensen het zich realiseren. Mensen zitten gevangen in hun eigen door angsthormonen gedreven lichaam gevangen. Voor je lichaam zorgen is essentieel. Als ivermectine of wat dan ook daarbij kan helpen, mooi! Maar ware heling komt toch echt van boven. Een spirituele oorlog win je niet met biochemische oplossingen.
Al die angsthormonen fungeren als drugs. Wees nuchter en sterk in je vertrouwen op God.
Peter 5:8:
"Be alert and of sober mind. Your enemy the devil prowls around like a roaring lion looking for someone to devour."
God wil niet dat wij het moeilijk hebben. Echter moeten wij gaan realiseren dat wij het onszelf vaak onnodig moeilijk maken:
Jeremiah 29:11:
For I know the plans I have for you,” declares the LORD, “plans to prosper you and not to harm you, plans to give you hope and a future.
Leg je zwakheden en zonden bij Hem neer. Ga samen met God aan de slag. Kijk jezelf in de spiegel. Anders wordt deze spirituele oorlog je teveel. Ik heb zo'n vermoeden dat wat wij het afgelopen jaar hebben meegemaakt nog NIETS is in vergelijking met wat ons te wachten staat qua ellende en narigheid.
En geloof me, ik ben geen engeltje. I am one heck of a sinful dude! Ik bega ook zonden. Ik heb ook angsten. Maar ga ermee aan de slag! Het is niet een keuze die je op een dag maakt en dan verlost bent van alle narigheid. Trusting god and having faith in Him is a daily walk! Een proces waar je in gaat en dagelijks in wil groeien.
God has got this. But he needs his soldiers to have faith and trust in Him.
Arie